Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit ei nykyään halua hoitaa yhtään mitään? Kysyn ihan tosissani, ihan normaalina ihmisenä jolla ei ole aikaisemmin ollut mitään lääkäreitä vastaan

Vierailija
20.12.2018 |

Mun on nyt pitänyt 3 kertaa 5 vuoden sisällä etsiä lääkäriä, joka haluaa tutkia vaivaani, kun ensimmäinen ei ole suostunut. Joka kerta on löytynyt hoitoa vaativa ongelma. Sen löytäminen on vaatinut muuta, kuin perusverenkuvan tai muita perustutkimuksia.

Lääkärit tuntuu jo ovella olevan asennoituneen, että turhasta valitat. Kiukkusia vastauksia, tyhmää nokittelua "no jos nyt noin huolissasi olet huoh ja puuh voi että, no kai se sitten pitää tämmöinenkin tutkia.." ja hoidon torppaamista.

Miksi? Mikä siellä on hätänä? Onko teillä joku työssä muuttunut, rahan määrä, potilaiden määrä? Tuntuu ihan kamalalta käydä nykyään lääkärissä, ei ennen näin ollut.

Kommentit (388)

Vierailija
21/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on sattunut googlailemaan vaivoja (mitä varmaan kaikki tekee) niin lääkärit tuntuu tekevän kaikkensa ettei vain tarvi todeta että se googletettu vaiva olikin oikea. Potilas ei saa tietää mitään. Kusipäät. Pitävät itseään jonain Jumalasta seuraavina.

Vierailija
22/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkän masennuksen jälkeen vihdoin suuhygienistillä. Putsailun jälkeen ilmoitti, ettei tarvetta jatkokäynneille, että kaikki putsattu.

Kysyin vielä ihan uudestaan, että onko ihan totta. Kun yleensä tulee ikenen alle ja en tosiaan ollut vuosiin läynyt, ikenet vuosivat rajusti. Juu juu, kaiki poissa. Että 19 vuotta ollut alalla, tietää kyllä.

No kuukauden päästä vaadin uuden ajan kun vuosi koko ajan edelleen. Pääsin toiselle. No ikenen alla oli niin paljon hammaskiveä, että sitä putsattiin 3 eri tunnin kertaa. Niin paljon, ettei ole voinut vahingossa jäädä huomaamatta.

Yhdessä vaiheessa ujsi suuhyggari sanoi, että minulla on parodontiitti.

Sitten viime kontrollissa sanoi, ettei olekkaan, ei koskaan ollutkaan...

No, nyt on vihdoin suu kunnossa...

Ja kyllä, hyi oksettavaa missä kunnossa suu oli. Sanotaan vaikka näin, että masennus ei tule yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisit potilaalle jota on viikon huimannut niin paljon että välillä putoaa lattialle? Minä sain kouraan masennuslääkkeitä ja opamoxit.

Vierailija
24/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimpiin kuolinsyihin kuuluvat hoitovirheet ja hoitamatta jättäminen.

Tietenkään tätä ei kirjata tilastoihin. Ilmiötä ei ole virallisesti olemassa. Suomalaisille on tärkeintä pysyä "Maailman paras maa" tilaston kärjessä. Se on sivuseikka miten surkeasti täällä oikeasti menee.

Kaikki mahdollinen tuotanto ja teollisuus poistetaan Suomesta kannattamattomana. Loput rahat lahjoitetaan baahadbuuttajille.

Työttömiä aktivoidaan huuhaakursseilla.

Sitten ollaan ihmeissään, kun täällä ei ole rahaa eikä kukaan osaa mitään.

Vierailija
25/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisit potilaalle jota on viikon huimannut niin paljon että välillä putoaa lattialle? Minä sain kouraan masennuslääkkeitä ja opamoxit.

Huhhuh. Toivottavasti pääset paremmalle lääkärille ja todellinen syy selviää (ellei ole jo selvinnyt)?.

Vierailija
26/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko lääketiede alkaa olla enempi humpuukia kuin ne joita humpuukiksi moittivat. Ja ihan olen normaali minäkin, en mikään huuhaa-tyyppi. Mutta muutama esimerkki: iäkäs äitini alkoi sairaalakeikan jälkeen masentua, nähdä ja kuulla harhoja, kaatuilla ja muisti huononi entisestään. Mitä sanoi lääkäri: no se on se muistisairaus, pitäisi aloittaa lääkitys. Jaa. Onneksi tutkin oliko äiti saanut jotain uusia lääkkeitä: no oli, unilääkkeen, vaikka ei kärsinyt unettumuudesta. Omin luvin jätin äidiltä unilääkkeen pois ja muutamassa viikossa äiti oli entisellään ja on ollut siitä lähtien, eli yli vuoden. Miksi näitä lääkkeitä kirjoitellaan varsinkin vanhuksille ihan miten sattuu?

Edellisellä kerralla äiti sai kolesterolilääkkeet, vaikka oli aivan unelma-arvoissa kolesterolit. Niistä lääkkeistä äidille tuli outoa pään liikkumista, siis äiti ei voinut sille liikkeelle mitään, pää vain heilui puolelta toiselle. Sitten alkoi tulla pahoja kipuja jalkoihin ja kohta äiti tahtonut päästä ollenkaan liikkeelle. Kysyin lääkäriltä kolesterolilääkkeestä, joo ei saa missään tapauksessa jättää pois, kun on noin vanha ja niin vähän lääkkeitä! Mitä helvettiä?? Tietysti jätettiin mömmö pois ja pään liikehdintä jäi pois muutamassa viikossa, jalat paranivat muutamassa kuukaudessa entiselleen ja aikaa tuosta on nyt useampi vuosi. 

Itse olen päättänyt, että pysyttelen kaukana lääkäreistä ja apteekin mömmöistä, ei niitä tarvita kuin kuoleman uhatessa ja vanhana se kuolema onkin jo tervetullut. Ihan sairasta hommaa tuo vanhusten lääkitseminen ja muuten sitten luotan kohta enemmän vaikka kuppariin. Olenkin jo kokeillut joitakin vaihtoehtohoitoja ja ainakin vyöhyketerapia tuntuu olevan huipputehokasta.

Vierailija
27/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 38v. mies. Eläkkeellä pään takia ja alkoa tullut mukaan kun vaimo jätti sydänleikkaukseni jälkeen. Minusta tuntuu miten saan jopa liikaa huomiota osaksi terveydenhuollon puolelta. Tällä viikolla kolmet labrat ja yksi röntgen. Ensivuonna sitten labrat uudestaan ja magneettikuvantaminen. Ja olen nyt ilman juomaa ollut kaksi kuukautta. Sitten tänään kävi ja huomenna tulee käymään kotipalvelun nainen täällä. !? Ihan saan kotini pidettyä siistinä ja laskut maksan. Ihmettelen tuota huolenpitoa...

Vierailija
28/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alat käyttää opamoxeja, sulle kurtistetaan myöhemmin kulmia. Olet koukussa ja nar.kki.

Tiedoksi vaan.

Jos haluat hoitoa, varaudu tramppaamaan lääkärissä vähintään 5 kertaa saman asian takia.

Vierailija
29/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on nyt pitänyt 3 kertaa 5 vuoden sisällä etsiä lääkäriä, joka haluaa tutkia vaivaani, kun ensimmäinen ei ole suostunut. Joka kerta on löytynyt hoitoa vaativa ongelma. Sen löytäminen on vaatinut muuta, kuin perusverenkuvan tai muita perustutkimuksia.

Lääkärit tuntuu jo ovella olevan asennoituneen, että turhasta valitat. Kiukkusia vastauksia, tyhmää nokittelua "no jos nyt noin huolissasi olet huoh ja puuh voi että, no kai se sitten pitää tämmöinenkin tutkia.." ja hoidon torppaamista.

Miksi? Mikä siellä on hätänä? Onko teillä joku työssä muuttunut, rahan määrä, potilaiden määrä? Tuntuu ihan kamalalta käydä nykyään lääkärissä, ei ennen näin ollut.[/quote

Ymmärrän jos kyseessä on arvauskeskuslääkäri ne kun ei yleensä ala

millekään. Mene yksityiselle niin asiat lähtee rullaamaan.

Vierailija
30/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensin tietysti asianmukaiset tutkimukset, mitä ne lieneekään, viipalekuvaus vai mikä se onkaan, mulle tehtiin n. 20 v sitten. Verikokeet jne. Jos ei löydy syytä, niin hierojalle, kiropraktikolle, kuppaukseen tai mihin vain mistä apua löytyy. Pääasia, että saat apua!

Vierailija
31/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään tätä ei kirjata tilastoihin. Ilmiötä ei ole virallisesti olemassa. Suomalaisille on tärkeintä pysyä "Maailman paras maa" tilaston kärjessä. Se on sivuseikka miten surkeasti täällä oikeasti menee.

Kaikki mahdollinen tuotanto ja teollisuus poistetaan Suomesta kannattamattomana. Loput rahat lahjoitetaan baahadbuuttajille.

Mun mielestä nyt tämmönenkään puhe ei ole ok. Kyllä Suomessa on edelleen todella hyvä terveydenhuolto, hyvä koulutus ja pääosin todella osaavat ihmiset. Vaikka porukalla on huonoja kokemuksia ja taatusti huonoja ihmisiä eksyy myös alalle, niin silti ei voi väittää tuollaista.

Terveydenhuolto Suomessa on huippuluokkaa ja terveydenhuollon ammattilaiset on todellisia ammattilaisia, osaajia. Täällä hoidetaan ihmisiä kuoleman porteilta takasin täysin terveeksi ihmiseksi. Uskomattomia selviytymistarinoita, syöpien hoidot on uskomattomalla tasolla ja yhä useampi palaa ennalleen terveeksi omaksi itsekseen. Ja ennusteet paranee kokoajan. On vaativia leikkauksia joista ihmiset selviää takaisin kaloilleen nopeasti, on elinten siirtoja ja ties mitä. Kokoajan, joka päivä tuolla meidän sairaaloissa. Me ei vaan niistä tiedetä. Sairaalat elää 24/7 ja suomalaisissa sairaaloissa tapahtuu uskomattomia asioita (positiivisia).

Perusterveydenhuolto kusee kyllä, mutta erikoissairaanhoito on aivan huippua!

Vierailija
32/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nyt tämmönenkään puhe ei ole ok. Kyllä Suomessa on edelleen todella hyvä terveydenhuolto, hyvä koulutus ja pääosin todella osaavat ihmiset. Vaikka porukalla on huonoja kokemuksia ja taatusti huonoja ihmisiä eksyy myös alalle, niin silti ei voi väittää tuollaista.

Terveydenhuolto Suomessa on huippuluokkaa ja terveydenhuollon ammattilaiset on todellisia ammattilaisia, osaajia. Täällä hoidetaan ihmisiä kuoleman porteilta takasin täysin terveeksi ihmiseksi. Uskomattomia selviytymistarinoita, syöpien hoidot on uskomattomalla tasolla ja yhä useampi palaa ennalleen terveeksi omaksi itsekseen. Ja ennusteet paranee kokoajan. On vaativia leikkauksia joista ihmiset selviää takaisin kaloilleen nopeasti, on elinten siirtoja ja ties mitä. Kokoajan, joka päivä tuolla meidän sairaaloissa. Me ei vaan niistä tiedetä. Sairaalat elää 24/7 ja suomalaisissa sairaaloissa tapahtuu uskomattomia asioita (positiivisia).

*Jaloilleen

Vierailija
33/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoskareita ne nykylääkärit on, tietokonetta tuijottaa ja huokaa, jos pitää edes koskea potilaaseen. Sitten katsotaan, mitä käypä hoito sanoo ja tehdään sen mukaan. Metsään menee että kolisee. Eipä ihme, että vaihtoehtoishoidot vetää asiakkaita puoleensa. Sieltä paremman avun, näin olen kokenut. 

Vierailija
34/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla elinsiirtopotilaana pitäisi olla hampaat kunnossa,

julkisen puolen hammaslääkäri kiukutteli että ei nää muovipaikat

kuitenkaan pysy ja irronneen paikan korjaamisen sijaan sain ohjeen käyttää

hammastahnaa joka auttaa vihloviin hampaisiin.

Tosin olen jo vanha 63v joten minuun ei kannata enää sijoittaa.

Et ole hirveän vanha vielä.

Vierailija
35/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin lääkärissä kun oli kierukka poistettu silloin pari viikkoa sitten ja oli älyttömät kivut alavatsassa, vatsakin kramppaili kun olisin ollut synnytyämässä, joutui välillä kaksinkerroin kävellä,

makean hajusta vuotoa ja koko pirun alakerta ihan turvonnut sisältä...

No lääkäri ei edes istuutunut alas, kuunteli kun kerroin oireet ja virnuili, että sellaista tämä naisten elämä on välillä. Ei tutkinut. Lähetti kotiin vaan. Naislääkäri.

Lähdin kotiin itkien, olo oli nöyryytetty. En minä kehdannut vaatia alapäätäni katsomaan.

Menin aamulla yksityiselle, muutama testi ja ultra, paljastui kohtutulehdus ja kahdet antibiootit hoidoksi.

Tämä oli nyt viimeisin.. on kyllä muitakin huonoja kokemuksia, kerta toisensa jälkeen. Ihan vaarallisiakin.

Tottakai gyneasiat hoidetaan yksityisellä!

Kaikkihan sen tietää.

Yksityiselle minäkin menin, kun alavatsakipuja haluttiin tk.ssa vaan "seurailla".

Sain tutkimuksen, diagnoosin ja reseptin.

150€.

Vierailija
36/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole valitettavasti erikoissairaanhoidostakaan paljon hyvää sanottavaa oman kokemuksen perusteella. Yksittäisiä hyviä hetkiä, kuten verenvuodon jälkeen suotiin rautatippa osastolla ettei täydy itse hemoglobiinia nostaa tableteilla useiden kuukausien ajan, mutta kokonaisuuden kanssa mentiin aivan metsään. T. syövän sairastanut ja sittemmin kroonista sairautta

Vierailija
37/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa voi olla. Mun kohdalle ei ole sattunut vielä yhtään onnistumista, ei omalla, ei sukulaisten eikä tuttujen kohdalla. Kaikki mennyt enempi tai vähempi pieleen. Isäni kuoli hoitovirheeseen. Äitini saatettiin henkihieveriin lääkkeillä kaksi kertaa. Itsemurhaa yrittäneelle veljelleni oltiin niin kylmäkiskoisia, että hän meni kotiin suoraan sairaalasta ja onnistui tällä kertaa hengenriistossa. Ja senkin teki lääkkeillä, jotka lääkäri oli määrännyt, vaikka tiesi itsetuhoisuudesta ja omaiset olivat olleet häneen yhteydessä. Viidestä tutusta syöpäsairaasta neljä on kuollut, yksi kyllä pelastui syövältä, mutta on sairas ja työkyvytön, masentunut. Itse en saanut apua vaikeisiin vatsavaivoihini. Toiselta veljeltä leikeltiin selkä pilalle. Jnejne. Niitä epäonnistumisia ei vaan yleensä huomata, koska lääketiede toimii niin, että pelastaa joltain, mutta aiheuttaa jotain muuta pahaa ja kierre on yleensä loputon. Ehkä joku joskus onnistuu terveeksi tulemaan, mutta se on lähinnä ns. hoidosta huolimatta. 

Vierailija
38/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nyt tämmönenkään puhe ei ole ok. Kyllä Suomessa on edelleen todella hyvä terveydenhuolto

Suomessa on erinomainen terveydenhuolto, jos pääsee erikoissairaanhoidon puolelle, mutta sen sijaan ihmisiä kuolee valtavasti siksi, että perusterveydenhuollossa ei tehdä oikeita diagnooseja todennäköisesti kustannussäästöjen vuoksi.

THL:n arvion mukaan hoitovirheisiin kuolee Suomessa vuosittain 700-1500 ihmistä.

Tuo on minusta hurja luku, jopa seitsemän kertaa enemmän kuin liikenteessä.

Vierailija
39/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteessä on hyviäkin puolia, lähinnä akuuteissa tilanteissa, esim. onnettomuudet, jotkut leikkaukset, pallolaajennus, suuret palovammat ja haavat, murtumat. Mutta kroonisissa vaivoissa lähinnä onnetonta topeskointia. Ehkä kolmasosa lääketieteellisistä hoidoista on enemmän hyväksi kuin pahaksi. 

Vierailija
40/388 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei henkilökunnan laatu tai koulutuksen puute ole pääongelma, vaan resurssipula, hoitajien vähäisyys, tiuhaan vaihtuva henkilökunta (ei omalääkäriä tai -hoitajaa), kielimuuri, ja ennen kaikkea byrokratia. Tutkimuksissa ja hoitoonpääsyssä kestää, kestää ja kestää. Potilas ehtii kehittää uusia ongelmia pari kolme vanhan kylkeen, ennen kuin alkuperäiseen on kajottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi