Miksi mies puhuu lapsien hankkimisesta vaikka emme edes seurustele?
Tietysti meillä on tunteita toisiamme kohtaan. Minulla on ainakin vahvoja tunteita.
Emme kuitenkaan pitkän säätämisen jälkeen ole edes edenneet seurustelun tasolle.
Kummallakaan ei ole muita säätöjä, olen siitä varma. Mies ei ole seksin perässä, sekin on aivan varmaa, ennemminkin minä yritän tehdä aloitetta seksin joka kuitenkin tyssää siihen, ettei mies halua seksiä ennen kuin olemme vakaalla pohjalla suhteessamme.
Tietysti seksuaalisia haluja kummallakin on ja nautimme toistemme läheisyydestä ja muutaman kerran olemme harrastaneet mutta sekin oli suhteemme alkuaikoina.
Puhuu, että kun asiat selkiintyvät ja hänen älytön kuormitus(vaikea elämäntilanne) rauhoittuu niin haluaa olla kanssani ja seksielämämme olisi huipussaan.
En ole aikoihin ottanut kovin vakavasti tilannetta, olen vain päättänyt seurata tilannetta kärsivällisesti, että mihin tämä johtaa vaikka se onkin välillä vaikeaa.
Viimeksi kun näimme, mies puhui jälleen yhteisestä tulevaisuudesta. Haluaa aina mainita siitä jollain tasolla ja kysyi haluaisinko perustaa hänen kanssaan perheen. Katsoin epäilevästi miettien oliko tuo jokin tyhmä leikkimielinen heitto. Vakavoitui kuitenkin ja sanoi, että ihan tosissaan kysyi. Hän on jo siinä iässä, että näkee sen ajankohtaiseksi lähivuosina ja haluaisi, että minä olisin se jonka kanssa perustaa perheen. Hmm...
Tietysti tuo ihminen olisi hyvin varteenotettava isäehdokas. Näen hänessä monia hyviä puolia.
Kuitenkin vaikuttaa vähän hölmöltä, että asettaa minut tilanteeseen jossa odotan toivekkaana yhteistä mahdollista elämää vaikka oikeasti emme ole päässeet edes vielä alkuun kunnolla. Tunteneet olemme toisemme pitkään ja aina kun olemme yhdessä niin se aika on kullanarvoista.
En haluaisi tuhlata aikaani sellaiseen odotteluun jota ei ehkä oikeasti tapahdu.
Toisaalta pidän miehestä niin paljon ja olemme olleet pitkään ystävinä, että haluaisin nähdä tämän loppuun asti.
Olen vähän ahdistavassa tilanteessa. En voi oikein tehdä mitään muuta kuin odotella kiltisti ilman muita säätöjä tai päästää irti tästä epämääräisestä asetelmasta.
Joskus tämä on raivostuttavaa, joskus tekisi mieli vain tehdä miehen selän takana mitä haluan ollakseni asioiden edellä ja jotta en tuntisi olevani tilanteessa alistettuna.
Toisaalta minulla on oikeus tehdä mitä haluan mutta en tiedä mihin vetää rajaa ja mikä on moraalisesti väärin tässä.
Mies loukkaantuisi jos säätäisin toisten kanssa mutta toisaalta hän ei oikein pysty lupaamaan mitään. Vain puhumaan ilman, että se näkyisi teoissaan.
Ja olen puhunut miehen kanssa tilanteesta, se ei sitä kuitenkaan muuta.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta voimakkailta tunteilta ainakaan miehen puolelta. Olisko jotain tyyliin, "haluaisin jälkikasvua ja tässä on tämä ihan kiva ja fiksu nainen, sopisi lasteni äidiksi".
Jep, ja seksi haettaisiin sitten muualta. Näin itse ainakin tuossa kuviossa pelkäisin käyvän, jos jo alkusuhteen huumassa näyttää siltä, ettei himoitse toista fyysisesti.
Mies viehättyy minusta kyllä seksuaalisesti. Tiedän sen ja meillä on ollut paljon keskusteluja seksistä.
Pettäminen on hänelle ehdoton ei omien sanojen mukaan kysyttäessä. Ihmisenä hän onkin sitä luokkaa, ettei tee päätöksiä impulsiivisesti vaan järjen mukaan.
Ap
Onko hän sitten uskonnollinen tai muuten kovin periaatteellinen, jos rakastelu ei kuitenkaan tule kysymykseen? Vai aiheuttaako tuo raskas elämäntilanne haluttomuutta ja/tai kyvyttömyyttä? Ihastunut tai rakastunut mies ei kyllä turhan päiten pidättäydy ja torju naista. Outoa on.
Voisin kuvitella tuon seksittömyyden johtuvan burn outista ja jaksamattomuudesta, jos mies todella olisi niin loppuunpalanut, ettei kykenisi töissä käymään. Mutta kerrot, että hän aikoo jatkaa siellä vielä pari vuotta?! Silloin ei varmaan olla niin alamaissa, ettei seksikään suju/kiinnosta. Vaikutusta voi olla toki silläkin, ettei hän kertomasi mukaan ole vuosikausiin seurustellut. Suorituspaineita tai pelkää olevansa ruosteessa? Miehet eivät yleensä ole niin kovin "kärsivällisiä" tai "tee päätöksiä järjellä", jos elämässä on nainen, jota kohtaan on suuria tunteita ja himoja...
Mies etsii kulissivaumoa ja äitiä lapsilleen. Seksiä on jonkun Timpan tai Tompan kanssa.
Täällä on nyt joulua odotellessa paljon näitä ihmetapauksia, jotka osaavat esittää asiansa niin oudosti että kukaan ei tajua mistään mitään. Jos tämä on trolli niin outo sellaiseksikin.
Viimeksi juteltuamme perheen perustamisesta niin sanoin kyllä, että toivon hänen haaveistaan tulevan totta. Jos ei minun kanssa niin jonkun toisen naisen kanssa sitten.
Hän vaikutti hämmästyneeltä ja sanoi, että vain minun kanssani. Sen jälkeen keskustelu siirtyi siihen mikä olisi nimi lapselle annettaisiin ja tulisiko niitä useampi. Sanoi, että haluaa saada taloudellisen vapauden, jotta voisi antaa perheelleen kaiken. Se hänellä on luvassa jos vielä jaksaa painaa hetken kovaa tahtia työelämässä.
Myöskin on mustasukkainen minusta. Ei vain kestä ajatusta jos lähtisin muille maille vaan haluaa, että jaksaisin odottaa hetken. Sen näkee hänen ilmeestään jos minulla huonoa heittoa miehiin liittyen tai tulee viesti miespuoliselta henkilöltä, niin kyselee kuka hän on.
Selvästi on minussa jollain tasolla kiinni. Se kaikista hämmentävin asia tässä on vain se, että haluaa olevan minun mieheni mutta ei vain pysty kuitenkaan heittäytymään suhteeseen tällä hetkellä.
Ap
Varmaan se mies luulee omassa päässään että seurustelette? Kannattaisiko kertoa hänelle mitä sinä teidän suhteesta ajattelet? Ettei miehen tarvitse elätellä turhia haaveita :D
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella tuon seksittömyyden johtuvan burn outista ja jaksamattomuudesta, jos mies todella olisi niin loppuunpalanut, ettei kykenisi töissä käymään. Mutta kerrot, että hän aikoo jatkaa siellä vielä pari vuotta?! Silloin ei varmaan olla niin alamaissa, ettei seksikään suju/kiinnosta. Vaikutusta voi olla toki silläkin, ettei hän kertomasi mukaan ole vuosikausiin seurustellut. Suorituspaineita tai pelkää olevansa ruosteessa? Miehet eivät yleensä ole niin kovin "kärsivällisiä" tai "tee päätöksiä järjellä", jos elämässä on nainen, jota kohtaan on suuria tunteita ja himoja...
Hän on ihan rehellisesti kertonut, että stressi syö hänen miehisyyttä. Ei vain kiinnosta ja toisinaan tulee kausia kun tekee mieli.
Meillä on kyllä omia tuhmia juttuja ja kiinnostusta kokeilla erilaisia asioita.
Hänen elämänsä pyörii täysin työn ympärillä ja on usein puhunut kuinka loppu on eikä tiedä kuinka jaksaa vielä muutaman vuoden mutta yrittää, sillä siitä on niin paljon etuja tulevaisuudessa ja saa sitten hengittää rauhassa.
On todella rauhallinen ja määrätietoinen. Haluaa asioiden menevän hyvin ja yrittää välttää epäonnistumisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se mies luulee omassa päässään että seurustelette? Kannattaisiko kertoa hänelle mitä sinä teidän suhteesta ajattelet? Ettei miehen tarvitse elätellä turhia haaveita :D
Haha. Voi herranjumala. Minä olen tässä se joka odottaa sitä, että suhde on vakava ja elättelee toiveita sen suhteen.
Olen itse keskustellut ja ottanut näitä asioita esille. Ja halunnut seksiä, enemmän yhteistä aikaa jne.
Hän ei osaa sanoa. Odottaa hänen uupuksen väistyvän ja haluaa minun pysyvän.
Ei uskalla heittäytyä täysin vaikka haluaisi. Kuitenkin toisinaan puhuu kuinka näkee tulevaisuutemme.
Ehkä ei halua enää yhtään stressiä lisää elämäänsä ja pelkää vastoinkäymisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi juteltuamme perheen perustamisesta niin sanoin kyllä, että toivon hänen haaveistaan tulevan totta. Jos ei minun kanssa niin jonkun toisen naisen kanssa sitten.
Hän vaikutti hämmästyneeltä ja sanoi, että vain minun kanssani. Sen jälkeen keskustelu siirtyi siihen mikä olisi nimi lapselle annettaisiin ja tulisiko niitä useampi. Sanoi, että haluaa saada taloudellisen vapauden, jotta voisi antaa perheelleen kaiken. Se hänellä on luvassa jos vielä jaksaa painaa hetken kovaa tahtia työelämässä.Myöskin on mustasukkainen minusta. Ei vain kestä ajatusta jos lähtisin muille maille vaan haluaa, että jaksaisin odottaa hetken. Sen näkee hänen ilmeestään jos minulla huonoa heittoa miehiin liittyen tai tulee viesti miespuoliselta henkilöltä, niin kyselee kuka hän on.
Selvästi on minussa jollain tasolla kiinni. Se kaikista hämmentävin asia tässä on vain se, että haluaa olevan minun mieheni mutta ei vain pysty kuitenkaan heittäytymään suhteeseen tällä hetkellä.
Ap
"Hetken"? Kirjoitit aiemmin muistaakseni parista vuodesta jotain. Jos nyt jo tuntee olevansa jaksamisen rajoilla... Miehen prioriteetit ovat pielessä. Eikö vaatimattomampi toimeentulo, mutta parempi terveys sekä energian jääminen muillekin asioille (kuten lähesille ihmisille) olisi tärkeämpää, kuin "taloudellinen vapaus"?
Kauanko mies nyt sitten meinaa vielä roikuttaa sua löysässä hirressä? Sen muutaman vuoden, kun paahtaa ympäripyöreää päivää duunissa?
He's just not that into you. Jos olisit tyypille oikeasti ainutlaatuinen, hän järjestäisi elämässään aikaa ja tilaa sulle. Taitaa vaan nauttia siitä, että tietää sun suorastaan palvovan häntä. Perhepuheilla yrittää sitouttaa sua itseensä emotionaalisesti, jotta olet kiltisti varalla odottamassa, jos hän päättääkin haluta suhteen.
Kuulostaa oudolta ja sekavalta. Oletko varma, ettei mies ole tällä hetkellä jonkun kanssa suhteessa, eikä halua siis "pettää" kumppaniaan?
Toinen mieleentuleva skenaario: monesti persoonallisuushäiriöiset haluvat sitouttaa kumppanin itseensä mahdollisimman pian, esimerkiksi yhteisellä lapsella tai yhteisellä asuntovelalla. Sitten kun toinen on nalkissa alkaa kyykytys, kiristys ja henkinen väkivalta (jota seuraa usein myös fyysinen).
No mulla oli pitkään säätöä nykyisen mieheni kanssa ja usein kyseli haluani saada lapsia.
Mä taas en hirveesti ees halunnut miettiä lapsia siinä vaiheessa. No puhumista jatkettiin ja selvisi että se lapsiasia oli miehelle tosi tärkeä. Itse asiassa kynnyskysymys. Ei vaan ilmaissut sitä niin että oisin tajunnut. Mies myös otti seurustelun tosi tosissaan eikä halunnut edetä siihen tietämättä voiko meillä olla yhteinen tulevaisuus johon kuuluu lapsia.
Kun nää asiat selvitettiin, edettiin aika nopeasti seurusteluun.
Kyl jotain on pielessä jossei kuitenkaan halua sitoutua, mieti vähän ap? Mies tapaa naisen jonka kanssa haluaa perustaa perheen, mutta ei halua sitoutua ja jättää naisen roikkumaan? Mikä vaiva se on sitoutua ja sopia että olette suhteessa vaikka kuinka olisi töitä?
Ehkä itsekin vaistoat että jotain on pielessä kun kysyt täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko avata vähän minkälainen se miehen tämänhetkinen vaikea elämäntilanne oikein on? Se on siis asia, mikä on estänyt kunnollisen seurustelusuhteen syntymisen? Onko odotettavissa että miehen elämäntilanne helpottuu lähiaikoina tai voisiko siitä huolimatta alkaa seurustella kunnolla ja vakavissaan? Miksi voisi tai miksi ei voisi?
Vai onko miehenp uhe vain sellaista epämääräisten haaveiden tasolla tapahtuvaa ilman kunnolisia aikomuksia toteuttaa...? Mikä teitä oikein todella estää etenemästä?
Ehkä mies koittaa saada sinut pysymään siinä odottamassa kärsivällisesti perhe"lupauksillan". Onko sitten tosissaan vai pelkääkö vain että kyllästyt nykyiseen tilanteeseen pian eikä haluaisi sua menettääkään..
Kuulostaa kyllä oudolta tilanteelta. Täytyy kyllä miehellä olla kovin hankala elämäntilanne joka vaatii kaiken energian, ettei voi ollenkaan panostaa haluamaansa suhteeseen...? öö. onko? Onko oikea syy vai tekosyitä?
Mies on johtavassa asemassa työssään joka vie hänen kaiken energian. On loppuun palanut mutta joutuu jatkamaan vielä muutaman vuoden taloudellisista syistä.
Ei halua menettää minua mutta ymmärtää minun tunteeni, etten ehkä jaksa velloa tilanteessa josta ei ole mitään tietoa jatkossa sen epämääräisen tilanteen vuoksi.
Ei ole seurustellut vuosiin. Pelkää sitoutumista. Toisaalta kuitenkin haluaa olla kanssani ja toivoo, että jään.
Kuitenkin sanoo, että olen hänelle todella tärkeä ihminen. Olen tavannut hänen ystäviään ja tunteet on hiljalleen syventynyt.
Mies on tosiaan luonteeltaan hyvin harkitseva ja kärsivällinen.
Ap
Siis työ ja raha on esteenä. Kuulostaa nyt kyllä siltä että tämä olisi kuitenkin monella tapaa priorisointikysymys. (Aika isolla palkalla kuitenkin tuossa koko ajan varmasti mennään, joten ihan tappoveloista, joista on vaikea selvitä, tuskin on kyse noissa raha-asioissa.) Eikä hän taida haluta muuttaa tilannetta. Eikä taida ihan loppuun asti kuitenkaan olla palanut vielä kun meinaa jatkaa muutaman vuoden samaa rataa. Hmm. Muutaman vuodenko sun pitäisi odotella ilman edes seurustelusuhdetta tai seksiäkään?
Kyllä teidän pitää puhua aiheesta varmastikin vielä ihan perinpohjaisesti. Siitä mitä kumpikin haluaa. Ei sellainen ole kärsimättömyyttä. Voithan sitten keskustelun jälkeen vielä jonkin sopivan kärsivällinen tovin odotella, että alkavatko teidän toiveenne kohdata tässä todellisuudessa ja käytännön tasolla ollenkaan, tuleeko pieniäkään muutoksia oikeaan suuntaan. Kyllä sun pitää mun mielestä sanoa oma puolesi asiasta selkeäsi ja kertoa mitä haluat ja odotat. Ja myös siitä sitoutumispelosta olisi kyvä keskustella.
Perhepuheet taitaa tosiaan olla aika tuulesta temmattuja heittoja vielä tässä vaiheessa. Ei todellisuupohjaa. Jonkinlainen kaukaisempi haave. Sitten joskus. Todellisuus on kuitenkin toista, eikä ole takeita haluaako mies oikeasti lähteä sellaista kohti, koskaan.
Mun mielestä on mieheltä aika itsekeskeistä kovin kauaa pitää sua varalla odottelemassa. Et ole nyt prioriteeteissä siellä ihan kärjessä. Tärkeä varmasti kyllä, mutta kuinka tärkeä?
Taikka sitten mitä jos keskustelette hyvässä hengessä ja otatte vaikka muutaman kuukauden (kun kärsivälliyyttä kerran haetaan) etäisyyttä ja mies sillä välin vähän miettii myös tärkeysjärjestyksiään ja mitä todella haluaa. Sinäkin voit miettiä sitä myös. Voit myös kysyä suoraan, että kauanko mies haluaa että odotat nykyisesssä tilanteessa, koska muutos olisi odotettavissa. Jos ei ole sitä aiemmin konkreettisesti miettinyt, niin nyt joutuisi pohtimaan.
Otse asiassa mies vaikuttaa jokseenkin itsekeskeiseltä, suoraan sanottauna. Osaako katsoa toisenkin näkökulmasta todella asioita?
Suoraan keskustelussa on tietenkin riskinsä. Ehkä tosiaan huomaatte kuinka erilaisia toiveita teillä onkaan mm. lähivuosien suhteen. Mutta toisaalta, ehkä nämä ratkaisevan suuret erot olisikin hyvä huomata enemmän alkuvaiheessa kuin odotella vuosia että aletaan edes seurustelemaan, (..ja sitten vasta huomata, että ettehän tästä mitään tulekaan). Ettehän tosiaan edes vielä tiedä, miten se seurustelukaan sujuisi. Sovitteko edes yhteen?
Tai sitten vaan päätät mikä on sulle se max kärsivällinen odotteluaika tässä tilanateessa ja pistät tuon päivämäärän kalenteriin. Keskityt sillä välin itsekin muihin asioihin ja kun aika on kulunut umpeen, katsot tilanteen uudelleen ja punnitset vaihtoehdot uudelleen. Jos asia on edelleen ennellan, niin tiedät että jotain täytyy muuttua. Irrottaudut sitten tilanteesta tai kerrot miehelle että nyt olisi vähin päätösten aika ja lupausten lunastamisen paikka. Ette varmaan ihan parikymppisiäkään enää ole?
Kiitos vastauksista.
Kyselen tänään mieheltä vähän tilannetta paremmin. Haluan vain tietää mikä tämä tilanteemme nyt tosiasiassa on.
Seurustelua vai jotain haavemaailmoissa leikittelyä ehkä vakavan suhteen aloittamiseen tulevaisuudessa.
Tilanne siis todella on erittäin hämmentävä ja sekava.
Olen tavannut vaikka minkälaisia miehiä mutta tämän kohdalla olen joutunut kyseenalaistamaan asioita enemmän varmaan kuin koskaan.
En haluaisi olla tässä epämääräisessä tilanteessa. Myönnän, että ehkä olen jopa hieman sinisilmäinen mutta tosiasia on myös sekin, että tuon miehen ajatusmaailma edustaa monia asioita, joita minunkin. Myöskin moraalisesti jos puheissa on perää. Meidän yhteiset ajat ovat tärkeitä minulle, uskoisin, että myöskin hänelle.
Haluaisin kovasti saada tämän toimimaan. Olisin valmis kyllä sitoutumaan häneen.
Mutta jos toiselle nämä asiat ovat vain puhetta niin täytyy hyväksyä se tosiasia ettei tämä etene mihinkään ja minua on kyllä vedätetty aika hyvin pitkän aikaan.
Parasta asiassa on kuitenkin se, että tämänkin tilanteen todellinen luonne tulee kyllä selviämään ennen pitkään.
Ap
Ehkä miehellä tosiaan on ollut aika selvä käsikirjoitus, miten haluaisi että elämä menee. Esim. juuri tuo että ura ja rahatilanne tietyssä vaiheessa ennen kuin perhe. Vaikea sitten joustaa noista kaavoistaan.
Tapasi sinut kuitenkin jo nyt, (eikä muutaman vuoden päästä, kuten oli kaavaillut :) ) ,mutta silti koittaa toteuttaa ennelta ajateltua elämänsuunnitelmaansa samalla. Koitaa sitten roikottaa sua sinne suunniteltuun kohtaa aikajanaa.
Mies elää sitku-maailmassa. Elämä tapahtuu kuitenkin nyt. Toivottavasti ei mene omissa kaavoissaan onnensa ohitse.
Olette puhuneet siitä mitä toivotte tulevaisuudelta ja mitkä sen tulevaisuuden esteenä on. Mutta oletteko puhuneet siitä, mitä haluaisitte parisuhteelta juuri nyt? Nyt kuulostaa, että mies näkee sut jonakin, joka vie häneltä energiaa jota hänellä ei ole, eikä voimavarana, joka voisit hänelle olla nyt kun hänellä on rankkaa. Ihan kuin hän näkisi parisuhteenkin asiana joka pitäisi suorittaa, vaikak teidän ei tarvisi olla kuin olemassa toisillenne.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Kyselen tänään mieheltä vähän tilannetta paremmin. Haluan vain tietää mikä tämä tilanteemme nyt tosiasiassa on.
Seurustelua vai jotain haavemaailmoissa leikittelyä ehkä vakavan suhteen aloittamiseen tulevaisuudessa.
Tilanne siis todella on erittäin hämmentävä ja sekava.
Olen tavannut vaikka minkälaisia miehiä mutta tämän kohdalla olen joutunut kyseenalaistamaan asioita enemmän varmaan kuin koskaan.
En haluaisi olla tässä epämääräisessä tilanteessa. Myönnän, että ehkä olen jopa hieman sinisilmäinen mutta tosiasia on myös sekin, että tuon miehen ajatusmaailma edustaa monia asioita, joita minunkin. Myöskin moraalisesti jos puheissa on perää. Meidän yhteiset ajat ovat tärkeitä minulle, uskoisin, että myöskin hänelle.
Haluaisin kovasti saada tämän toimimaan. Olisin valmis kyllä sitoutumaan häneen.
Mutta jos toiselle nämä asiat ovat vain puhetta niin täytyy hyväksyä se tosiasia ettei tämä etene mihinkään ja minua on kyllä vedätetty aika hyvin pitkän aikaan.
Parasta asiassa on kuitenkin se, että tämänkin tilanteen todellinen luonne tulee kyllä selviämään ennen pitkään.
Ap
Kerro meille sitten päivitystä, koska aika erikoinen tuo tilanne on
Mies viehättyy minusta kyllä seksuaalisesti. Tiedän sen ja meillä on ollut paljon keskusteluja seksistä.
Pettäminen on hänelle ehdoton ei omien sanojen mukaan kysyttäessä. Ihmisenä hän onkin sitä luokkaa, ettei tee päätöksiä impulsiivisesti vaan järjen mukaan.
Ap