Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten osoitatte joulukortin (avio)pareille, joilla on eri sukunimet?

Vierailija
20.12.2018 |

Miten osoitatte joulukortit (avio)pareille, joilla on eri sukunimet? Kirjoitatteko kummankin nimet vai kummankin etunimen ja vain miehen nimen vai miten?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielellään laittaisin kaikkien koko nimen, mutta käytännössä se on osan kohdalla mahdotonta. Esim yhdelle ystäväperheelle se tarkoittaisi seuraavaa:

Paula-Inkeri Savolainen-Möttönen, Pekka Möttönen, Anssi Virtanen, Ulla-Maija Matikainen, Matti Matikainen 

(ystäväni joka otti entisen tyttönimensä kaksoisnimensä alkuosaksi, ystäväni uusi aviomies, ystäväni miehen lapsi entisestä liitosta, ystäväni lapsi*2)

Eihän siihen korttiin mitään muuta sitten mahtuisikaan, kun nuo kaikki kirjoittaisi

Menee siis käytännössä niin, että laitan ystäväni koko nimen ja muista pelkän etunimen. Ja samaa olen sitten ryhtynyt toteuttamaan kaikkien muidenkin kohdalla.

Minusta on tosi kurja kun jotkut eivät mainitse lapsia kortissa nimellä

Kaikkien nimet tässä toki muutettu, mutta idea toteutettu kaksoisnimineen ym kuten tällä perheellä on

Vierailija
42/49 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä lainkaan ymmärrä naimisiin menemistä jos ei päästä sopuun sellaisesta yksinkertaisesta asiasta kuin yhteisestä sukunimestä.

??? Yhteinen sukunimi on varsin uusi keksintö ja aviolitto paljon vanhempi instituutio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksujia ja mielipiteensä salaamaan kykenemättömiä löytyy aina. Meillä anoppi toi lapsenlapsensa ristiäisiin kortin, jonka kuoressa luki ”Virtasen tyttövauvalle”. Eipä muuten mitään, mutta vanhemmilla on eri sukunimi, joten yhtä lailla lapselle olisi voitu antaa äitinsä sukunimi ja aivan yhtä paljon vauva kuului äitinsä sukuun kuin isänsä. Anopilta tämä ei ollut mikään lipsahdus, vaan halu osoittaa miniälle tämän paikka. Se kun on mieluiten mahdollisimman kaukana kaikista anopin sukuun kuuluvista.

Meiltä joulukortit ym. lähtevät aina molempien osapuolien koko nimillä tai tyylillä Liisa Korhonen perheineen. Sattuneesta syystä.

Vierailija
44/49 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan pojalleni näin:

Esim. Matti Mattinen ja nainen.

Mitäs ei suostu avioitumaan. Se nainen nimittäin.

Mä halusin vaan nähdä teidän reaktiot 😁

Vierailija
45/49 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli ennen kaikilta mihen sukulaisilta joulukortit kuten ap:lle nyt. Eli Maija + Matti Tunkio. Vaikka oma sukunimeni on Patio. En oikein ymmärtänyt syytä tälle. Naimisiinmenon jälkeen ovat kyllä kaikki kirjoittaneet myös minun sukunimeni korttiin, kun pidin oman sukunimeni. Paitsi yksi vanha täti kirjoittaa edelleen vain miehen sukunimen korttiin. Huvittaa, varmaan hänestä oli suuri vääryys pitää oma sukunimi. :)

Tunkio;D

Meikäläinen oli jo vähän kulunut. ;)

Vierailija
46/49 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästelen taas ihmisten vihaa. Miksi hyökätään jos aloittaja myönsi ettei tiedä? Eikö vaan silloin kuuluisi nostaa äläkkä jos joku toteaisi "ärsyttää parit jotka ei ota toistensa sukunimeä"? Aina käy niin että aloittajan pitää tulla selittelemään mitä tarkoitti niin johan yläpeukkujakin alkaa tulla...

Herkkänä ihmisenä on välillä vaikeaa ymmärtää tavallisia ihmisiä. Itse kohtelen täällä muita samalla tavalla kuin livenä.

Vierailija
47/49 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Pelkät etunimet. Jos on useampia lapsia, niin etunimi+etunimi+perhe.

Älkää ny jumalauta pelkillä etunimillä lähetelkö kortteja. Miten luulet kortin löytävän perille, jos osoite on virheellinen?

Vierailija
48/49 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästelen taas ihmisten vihaa. Miksi hyökätään jos aloittaja myönsi ettei tiedä? Eikö vaan silloin kuuluisi nostaa äläkkä jos joku toteaisi "ärsyttää parit jotka ei ota toistensa sukunimeä"? Aina käy niin että aloittajan pitää tulla selittelemään mitä tarkoitti niin johan yläpeukkujakin alkaa tulla...

Herkkänä ihmisenä on välillä vaikeaa ymmärtää tavallisia ihmisiä. Itse kohtelen täällä muita samalla tavalla kuin livenä.

Olisi hyvin epäkohteliasta kirjoittaa vain miehen sukunimi korttiin niin, että kortista syntyy mielikuva, että sukunimi olisi yhteinen. Ei ihme, jos ihmiset eivät innostu moisesta.

Vierailija
49/49 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nääh. Ei näihin vastattaisi yhtään niin rehellisesti tai puolueettomasti, jos kertoisin heti, että mietin miehen sukulaisten suhtautumista, että kuvittelenko vain, vai onko tuo vittuilua. Itse en ole lähettänyt ikinä yhtään joulukorttia, mutta en todellakaan uudelleennimeäisi ketään jos lähettäisin.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan