Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi parisuhteessa oleva lapseton saa täällä sympatiaa, mutta sinkku ei saa sympatiaa lapsettomuudestaan ja miehettömyydestään?

Vierailija
18.12.2018 |

Otsikossa kysymys.

Olen tänne joskus aloittanut keskustelun, missä kerroin miten raskasta on olla vuodesta toiseen yksin, kun muut viettävät pariskuntina tai perheinä aikaa viikonloppuisin ja juhlapyhinä, sinkku on aina se ylimääräinen joka pudotetaan pois. Ja kirjoitin aloitukseeni myös että lapsettomuus surettaa, kun ei ole sitä ketään kenen kanssa omaa jälkikasvua hankkia. Mistä minä edes tiedän voinko saada lapsia ylipäätään lainkaan? Jos olisi kumppani, niin lapsettomuuskin tulisi kumppanin kanssa surtua eikä yksin.

Aloitukseeni tuli siis erittäin paljon lyttääviä miehiä missä sinkkuja haukuttiin nirsoiksi, kaikki lapset huutaa ja kakkaa eikä niitä kannata haluta jne. Jos joku parisuhteessa oleva puhuu lapsettomuudestaan niin aina sataa sympatiaa vaikka kuinka. Mistä tämä johtuu?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset hakeutuu paikkoihin joissa voi tavata potentiaalisia kumppaneita. Toiset odottaa että ne haetaan kotoa.

Ei meitä kiinnosta sun ongelmat.

Vierailija
2/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ja huomasin kirjoittaneeni lauserakenteiltaan epäselvää tekstiä, pahoittelut siitä. Älkää takertuko kielellisiin puutteisiin vaan kirjoitetaan itse aiheesta jos saan pyytää, kiitos! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset hakeutuu paikkoihin joissa voi tavata potentiaalisia kumppaneita. Toiset odottaa että ne haetaan kotoa.

Ei meitä kiinnosta sun ongelmat.

Miksei sinkkuutta ja lapsettomuutta saisi surra, jos on lapseton sinkku? Mistä sinä edes tiedät monillako treffeillä olen käynyt. Osoitit muuten erittäin hyvin viestilläsi sen pointin miksi tämän keskustelun tein... 

Vierailija
4/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taas feministitrolli?

Vierailija
5/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen suurta sympatiaa sinkkuja kohtaan ja toivon, ettei kenenkään tarvitsisi olla yksin ja lapseton, ellei nimenomaan itse halua sitä. On kauheaa olla yksinäinen eikä sitä parisuhdetta voi aloittaa kenen kanssa tahansa, ei sillä ole nirsouden kanssa mitään tekemistä. Olin itse yksinäinen sinkku muutamia vuosia ja ymmärrän miltä tuntuu haluta parisuhdetta ja perhettä.

Vierailija
6/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä koen suurta sympatiaa sinkkuja kohtaan ja toivon, ettei kenenkään tarvitsisi olla yksin ja lapseton, ellei nimenomaan itse halua sitä. On kauheaa olla yksinäinen eikä sitä parisuhdetta voi aloittaa kenen kanssa tahansa, ei sillä ole nirsouden kanssa mitään tekemistä. Olin itse yksinäinen sinkku muutamia vuosia ja ymmärrän miltä tuntuu haluta parisuhdetta ja perhettä.

Kiitos paljon ystävällisestä viestistäsi! Haluaisin kovasti vielä toivoa ja uskoa, että minäkin voisin löytää jonkun ihanan ja luotettavan miehen. Kuitenkin kolmenkympin puoliväli alkaa uhkaavasti lähestyä ja mahdollisuudet lasten hankintaan koko ajan pienenevät ja pienenevät, varsinkin kun hyvin suuri osa vapaana olevista sinkkumiehistä on vapaaehtoisesti lapsettomia myös. 

Vierailija
7/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän se menee. Maailma on epäoikeudenmukainen paikka. Työpaikallani erään naisen lapsi oli kuollut. Hän oli sairaslomaa pitkään ja kaikki surkutteli -en Sami että aiheettomasti. Sitten tahattomasti lapsettomat tekee työnsä hyvin ilman sairaslomaa ja empatiaa - ja potkitaan sitten pois yt-neuvotteluissa samalla kun raskaana oleva saa pitää työpaikkansa koska on raskaana. Kuten sanottu, ei maailma ole oikeudenmukainen. Toivottavasti kaikki on kuitenkin ainakin joskus sen osapuoli, joka saa enemmän.

Vierailija
8/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän se menee. Maailma on epäoikeudenmukainen paikka. Työpaikallani erään naisen lapsi oli kuollut. Hän oli sairaslomaa pitkään ja kaikki surkutteli -en Sami että aiheettomasti. Sitten tahattomasti lapsettomat tekee työnsä hyvin ilman sairaslomaa ja empatiaa - ja potkitaan sitten pois yt-neuvotteluissa samalla kun raskaana oleva saa pitää työpaikkansa koska on raskaana. Kuten sanottu, ei maailma ole oikeudenmukainen. Toivottavasti kaikki on kuitenkin ainakin joskus sen osapuoli, joka saa enemmän.

Uskon kyllä tosissani, että lapsen kuolema lienee yksi pahimmista asioista mitä ihmiselle voi käydä. Sympatiseeraan jokaista lapsensa menettänyttä erittäin paljon, vaikken itse olekaan saanut vanhemmuutta kokea missään muodossa. 

Mutta onhan se monesti näin, että lapsettomat sinkut menevät työkuvioissakin siihen ö-mappiin eikä ketään kiinnosta tippaakaan. 

Vierailija
9/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi yksinäinen joulu edessä...

Vierailija
10/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa elelevät lapsettomat haluavat uskoa, ettei kenelläkään ole niin rankkaa ja vaikeaa kuin heillä. He kuitenkin voivat mennä joka ilta nukkumaan rakastamansa ihmisen viereen ja voivat käsitellä ja surra sen rakkaan kanssa lapsettomuutta... 

Vierailija
11/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa elelevät lapsettomat haluavat uskoa, ettei kenelläkään ole niin rankkaa ja vaikeaa kuin heillä. He kuitenkin voivat mennä joka ilta nukkumaan rakastamansa ihmisen viereen ja voivat käsitellä ja surra sen rakkaan kanssa lapsettomuutta... 

Niinpä :( 

Vierailija
12/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saattanut harkitsemattomuuttani joskus vastata tällaiseen epäempaattisesti. Tarkoitus on ollut hyvä mutta toteutus huono. Olen itse siis tahattomasti parisuhteeton ja lapseton jo yli nelikymppinen nainen. Minullakin oli jossain vaiheessa kova suru asiasta, mutta se tuli surtua läpi ja sen jälkeen elämä on ollut erittäin hyvää, enkä enää kaipaa ollenkaan esim. puolisoa. On saattanut tulla vastattua tästä nykyisestä näkökulmasta käsin, että älkää nyt ihmeessä takertuko niihin ajatuksiin lapsesta ja puolisosta vaan rakentakaa elämänne yksin niin hyväksi kuin mahdollista. Mutta tiedän sen, että ei se minullekaan olisi ollut mahdollista ennen kuin se suru siitä etten tule saamaan miestä enkä lapsia oli jo käyty läpi.

Vierailija
13/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisipä edes panokaverisuhde, mutta kerta toisensa jälkeen tapaan miehiä jotka joko vänkäävät kumin käytöstä tai haluavat sellaista seksiä missä naista alistetaan ja satutetaan. Ja samaan aikaan kehdataan väittää että naisille niitä miehiä tunkee ikkunoista ja ovista sisään. No millaisia miehiä, ei sellaisia jotka edes lyhyeeseen suhteeseen kelpaisivat edellämainituista syistä. 

Vierailija
14/75 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saattanut harkitsemattomuuttani joskus vastata tällaiseen epäempaattisesti. Tarkoitus on ollut hyvä mutta toteutus huono. Olen itse siis tahattomasti parisuhteeton ja lapseton jo yli nelikymppinen nainen. Minullakin oli jossain vaiheessa kova suru asiasta, mutta se tuli surtua läpi ja sen jälkeen elämä on ollut erittäin hyvää, enkä enää kaipaa ollenkaan esim. puolisoa. On saattanut tulla vastattua tästä nykyisestä näkökulmasta käsin, että älkää nyt ihmeessä takertuko niihin ajatuksiin lapsesta ja puolisosta vaan rakentakaa elämänne yksin niin hyväksi kuin mahdollista. Mutta tiedän sen, että ei se minullekaan olisi ollut mahdollista ennen kuin se suru siitä etten tule saamaan miestä enkä lapsia oli jo käyty läpi.

Kiitos näkökulmasta, ja ehkä tämä suru joskus minullakin hellittää. Hyvää jatkoa sinulle! 

Vierailija
15/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumiehet eivät kommentoi noihin ketjuihin, joissa parisuhteelliset surevat lapsettomuuttaan. Se on heidän maailmastaan niin kaukana. Mutta jos jossain on sinkkunainen, jota pääsee haukkumaan, tottakai he sen tilaisuuden käyttävät. Purkanevat omaa katkeruuttaan siitä, etteivät itsekään saa naista. Ja useimmiten vielä näiden haukkumisten perään ihmettelevät, miksi heille ei osoiteta sympatiaa. 

Vierailija
16/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa olevat lapsettomat yrittävät tosissaan sitä lasta, sinkku ei. Nykyisin sinkkunaisetkin saa hedelmöityshoitoja, joten jos rahaa on niin käänny siihen suuntaan.

Vierailija
17/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä elokuvissa tavallinen arki on vähän toinen juttu.

Vierailija
18/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa olevat lapsettomat yrittävät tosissaan sitä lasta, sinkku ei. Nykyisin sinkkunaisetkin saa hedelmöityshoitoja, joten jos rahaa on niin käänny siihen suuntaan.

No mutta eihän se ole yhtään sama asia kuin miehen ja perheen saaminen. Moni asia muuttuu ihanaksi ja merkitykselliseksi silloin kun sen voi jakaa jonkun kanssa. Kumman silmät lapsella on ja että lapsi on toivottu ja hänellä on kaksi rakastavaa vanhempaa.

Yksin lapsen hankkiminen vie parisuhdehaaveet vielä kauemmaksi, kun kukaan mies ei ainakaan tämän palstan perusteella tunnu yhäriä huolivan.

Vierailija
19/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin aloittajaa. Itselläni oli pahin lapsettomuuskriisi täyttäessäni juuri eronneena 30. Olin kuvitellut että siihen ikään mennessä minulla olisi jo perhe, vähintään mies jonka kanssa niitä lapsia hankkia. Kaikki ympärillä olivat parisuhteessa, joten ei ollut edes kohtalotovereita joille tätä surua purkaa. Sittemmin olen löytänyt mieheni ja yritämme saada jälkikasvua siinä toistaiseksi onnistumatta, ehkä ikää on jo liikaa. Tämä tilanne on kuitenkin paljon helpompi kestää, jotenkin olin jo tuolloin sinkkuna asiaa käsitellessäni hyväksynyt sen että en ehkä ikinä tule saamaan lapsia. Siinä tilanteessa olisin kaivannut vertaistukea, näin parisuhteessa olevana sitä on paljon enemmän saatavilla vaikka en koe tarpeen olevan yhtä kova.

Vierailija
20/75 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin aloittajaa. Itselläni oli pahin lapsettomuuskriisi täyttäessäni juuri eronneena 30. Olin kuvitellut että siihen ikään mennessä minulla olisi jo perhe, vähintään mies jonka kanssa niitä lapsia hankkia. Kaikki ympärillä olivat parisuhteessa, joten ei ollut edes kohtalotovereita joille tätä surua purkaa. Sittemmin olen löytänyt mieheni ja yritämme saada jälkikasvua siinä toistaiseksi onnistumatta, ehkä ikää on jo liikaa. Tämä tilanne on kuitenkin paljon helpompi kestää, jotenkin olin jo tuolloin sinkkuna asiaa käsitellessäni hyväksynyt sen että en ehkä ikinä tule saamaan lapsia. Siinä tilanteessa olisin kaivannut vertaistukea, näin parisuhteessa olevana sitä on paljon enemmän saatavilla vaikka en koe tarpeen olevan yhtä kova.

Niinpä. Itsekin kuvittelin että totta kai minulla on mies ja lapsisuunnitelmia kolmekymppisenä. Kovin erilaiseksi on elämäni muotoutunut.