Miksi parisuhteessa oleva lapseton saa täällä sympatiaa, mutta sinkku ei saa sympatiaa lapsettomuudestaan ja miehettömyydestään?
Otsikossa kysymys.
Olen tänne joskus aloittanut keskustelun, missä kerroin miten raskasta on olla vuodesta toiseen yksin, kun muut viettävät pariskuntina tai perheinä aikaa viikonloppuisin ja juhlapyhinä, sinkku on aina se ylimääräinen joka pudotetaan pois. Ja kirjoitin aloitukseeni myös että lapsettomuus surettaa, kun ei ole sitä ketään kenen kanssa omaa jälkikasvua hankkia. Mistä minä edes tiedän voinko saada lapsia ylipäätään lainkaan? Jos olisi kumppani, niin lapsettomuuskin tulisi kumppanin kanssa surtua eikä yksin.
Aloitukseeni tuli siis erittäin paljon lyttääviä miehiä missä sinkkuja haukuttiin nirsoiksi, kaikki lapset huutaa ja kakkaa eikä niitä kannata haluta jne. Jos joku parisuhteessa oleva puhuu lapsettomuudestaan niin aina sataa sympatiaa vaikka kuinka. Mistä tämä johtuu?
Kommentit (75)
Kaffepulla kirjoitti:
Ehkä ylipäänsä sellainen narina ja valitus on vähän off-putting. Ainakin mulle.
Itsekin olin pitkään lapseton ja sinkku, ja tiedän, että vaikka nykyinen parisuhde päättyisi, se ei alentaisi mun elämäntasoa millään tavalla. Jopa ehkä jollain tavalla päinvastoin. Rakastan yksinoloa.
Ehkä siksi mun on niin vaikea eläytyä kenenkään lapsi- tai yksinäisyysnarinoihin, kun itse rakastan niin hirveästi nimenomaan noita asioita.
Ehkä joku hirveän sosiaalinen ja lapsirakas ihminen pystyisi eläytymään sun tilanteeseen paremmin.
Tulit siis leuhottamaan, että itselläsi on kyllä parisuhde jne. Mitä on antisi tähän keskusteluun? Jos sinkkujen keskustelut yksinäisyydestä häiritsevät, niin voit vaan mennä johonkin toiseen keskusteluun. Tai perustaa uuden keskustelun siitä miten ärsyttäviä sinkut mielestäsi ovat.
Yritin vastata a:n kysymykseen siitä, miksi oman sinkkuuden ja toteutumattomien lapsihaaveiden esilletuominen on turn off joillekin ihmisille. Yritin siis vastata otsikossa esitettyyn kysymykseen.
Puhun siis vain omasta puolestani, miksi ne eivät herätä myönteistä vastakaikua minussa. Muilla ihmisillä voi olla muita syitä, esim. se, että on itse samassa tilanteessa ja siksi ei jaksa olla empaattinen tms.
Syitä voi varmasti olla monia, en lähde edes arvailemaan niitä kaikkia. Vastasin vain siis omasta puolestani, omasta tilanteestani käsin.
🇺🇦🇮🇱
Tunnen yhden 35v. sinkkunaisen. Hän takertuu lapsuudenperheeseensä. Surullista.
Kun perheenjäsenistä muilla on oma elämä.
Mielestäni ap vaikuttaa hieman pikkusieluiselta ja näsäviisaalta minun silmiini, heti kärkästä kritiikkiä poikkipuolisiin sanoihin. Ensin kysytään ja sitten vastaajia käsketään mennä niuhoon tapaan viisastelemaan muualle..
Mutta asiaan: minua henk.koht harmittaa niin suhteettomien kuin lapsettomien puolesta mikäli he eivät toiveestaan huolimatta haluamaansa saa. Tosin ainakin oman lähipiirini ainut sinkku tekee itsestään niin suuren numeron kuinka elämä on häntä kohtaan niin paskaa ja vaatii kohtelua silkkihansikkain. Toisin sanoen ko. ihminen muuttuu joka vuosi hankalammaksi. Tämä lienee syy myös ko. tapauksen sinkkustatukseen. Sama ap:llä?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden 35v. sinkkunaisen. Hän takertuu lapsuudenperheeseensä. Surullista.
Kun perheenjäsenistä muilla on oma elämä.
Entä jos hänellä ei ole ketään muuta?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ap vaikuttaa hieman pikkusieluiselta ja näsäviisaalta minun silmiini, heti kärkästä kritiikkiä poikkipuolisiin sanoihin. Ensin kysytään ja sitten vastaajia käsketään mennä niuhoon tapaan viisastelemaan muualle..
Mutta asiaan: minua henk.koht harmittaa niin suhteettomien kuin lapsettomien puolesta mikäli he eivät toiveestaan huolimatta haluamaansa saa. Tosin ainakin oman lähipiirini ainut sinkku tekee itsestään niin suuren numeron kuinka elämä on häntä kohtaan niin paskaa ja vaatii kohtelua silkkihansikkain. Toisin sanoen ko. ihminen muuttuu joka vuosi hankalammaksi. Tämä lienee syy myös ko. tapauksen sinkkustatukseen. Sama ap:llä?
Aika moni sinkku ei tuo koskaan sinkkuuttaan erityisemmin esiin. Varsinkin kun asiaan liittyy epämiellyttävä srigma. Ja moni toisaalta ei edes halua ketään elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
No johan on pitkälle vedettyjä johtopäätöksiä... Minua ainakin sinkkuuteni lähinnä harmittaa ja hävettää enkä todellakaan kehtaa tuoda asiaa esille. Puin yksinäisyyttä vain aivan lähimpien ystävien kanssa. Tiedän että perheellisiltä tuskin sympatiaa ja ymmärrystä saa, elämäntilanteet on niin erilaiset. T: ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset hakeutuu paikkoihin joissa voi tavata potentiaalisia kumppaneita. Toiset odottaa että ne haetaan kotoa.
Ei meitä kiinnosta sun ongelmat.
Miksei sinkkuutta ja lapsettomuutta saisi surra, jos on lapseton sinkku? Mistä sinä edes tiedät monillako treffeillä olen käynyt. Osoitit muuten erittäin hyvin viestilläsi sen pointin miksi tämän keskustelun tein...
Aika vähän täällä heruu sympatiaa syrjäytyneiden miesten naisen ja pillun puutteella. Se on aina oma vika ja ihan oikein luuserille. Sensijaan nainen joka ei ole "löytänyt" miestä eli kelpuuttanut ketään ja on siten sinkku-lapseton, saa sympatiaa aivan hirveästi. Miksi? Koska on nainen.
Näin panosuhteessa naimisissa olevan kanssa saa muutakin kuin sympatiaa.
M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset hakeutuu paikkoihin joissa voi tavata potentiaalisia kumppaneita. Toiset odottaa että ne haetaan kotoa.
Miksei sinkkuutta ja lapsettomuutta saisi surra, jos on lapseton sinkku? Mistä sinä edes tiedät monillako treffeillä olen käynyt. Osoitit muuten erittäin hyvin viestilläsi sen pointin miksi tämän keskustelun tein...
Aika vähän täällä heruu sympatiaa syrjäytyneiden miesten naisen ja pillun puutteella. Se on aina oma vika ja ihan oikein luuserille. Sensijaan nainen joka ei ole "löytänyt" miestä eli kelpuuttanut ketään ja on siten sinkku-lapseton, saa sympatiaa aivan hirveästi. Miksi? Koska on nainen.
No täällä kyllä haukutaan nirsoksi ja tuolla ketjussa on jo aiemmin viestejä joissa väitetään että seiskan nainen odottaa kympin prinssiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä kyllä haukutaan nirsoksi ja tuolla ketjussa on jo aiemmin viestejä joissa väitetään että seiskan nainen odottaa kympin prinssiä jne.
Ei vaan täällä paasataan kokoajan, että naisen ei tarvitse ottaa ketä tahansa miestä ketä ei halua. Silti samassa on oikeus vinkua sympatiaa miehettömyydestään! Yhteiskunnan ja miesten vika, että "laadukkaita miehiä" ei ole kaikille naisille tarjolla. Ja näin pitäisi olla koska onhan Nainen arvokas. Pillu, kohtu ja kaikkee löytyy.!
Naisten suru parisuhteettomuudesta/miehettömyydestä on yhtä loogista ja "realistista" kuin se vanha ketju jossa kolmen lapsen äiti suri "lapsettomuuttaan" kun ei enää tullut neljättä kertaa raskaaksi vaikka oli hirveä vauvakuume ja yritys pitkään. :D Muistaako muut tuota ketjua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan täällä paasataan kokoajan, että naisen ei tarvitse ottaa ketä tahansa miestä ketä ei halua. Silti samassa on oikeus vinkua sympatiaa miehettömyydestään! Yhteiskunnan ja miesten vika, että "laadukkaita miehiä" ei ole kaikille naisille tarjolla. Ja näin pitäisi olla koska onhan Nainen arvokas. Pillu, kohtu ja kaikkee löytyy.!
No tietenkään ei tarvitse ottaa ketään sellaista jota ei halua. Sama pätee miehiin. Oikeastaan hyvin surullinen ajatus että vain tyytyisi johonkin koska joku pitää olla.
Ihan jo tilastofaktana voisin mainita että miehissä on esimerkiksi rikollisia tai riippuvuuksista kärsiviä paljon enemmän kuin naisissa. Jos kaikki miehet ja kaikki naiset haluaisivat parisuhteeseen, niin moni nainen joutuisi todellakin tyytymään itseään huonompaan kumppaniin. Onneksi kenenkään ei ole pakko seurustella ja moni on toisaalta ihan vapaaehtoisesti yksin.
Voisiko johtua siitä, että etenkin sinkkunaiset nykyään paljon hehkuttaa etenkin somessa sinkkuelämää. Kuinka ei tarvita miestä, lapset on vain taakka, ollaan itsenäisiä ja nautitaan elämästä.
Ehkä ihmisillä on muodostunut niin selvä kuva näistä paasaajista, niin helposti luetaan kaikki samaan kastiin.
Koska eihän nykyään keski-ikäinen ylipainoinen sinkkunainen saa sanoa haluavansa miehen ja lapsia, tai feministit hyökkää. Kun naiset eivät enää muka ketään tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Naisten suru parisuhteettomuudesta/miehettömyydestä on yhtä loogista ja "realistista" kuin se vanha ketju jossa kolmen lapsen äiti suri "lapsettomuuttaan" kun ei enää tullut neljättä kertaa raskaaksi vaikka oli hirveä vauvakuume ja yritys pitkään. :D Muistaako muut tuota ketjua?
Miksi on niin vaikeaa uskoa että on aidosti yksinäisyydestä kärsiviä naisiakin? On suorastaan typerää väittää, että kaikille naisille löytyy automaattisesti puoliso. Oikea elämä on itseäkin opettanut, ettei se noin vaan mene.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko johtua siitä, että etenkin sinkkunaiset nykyään paljon hehkuttaa etenkin somessa sinkkuelämää. Kuinka ei tarvita miestä, lapset on vain taakka, ollaan itsenäisiä ja nautitaan elämästä.
Ehkä ihmisillä on muodostunut niin selvä kuva näistä paasaajista, niin helposti luetaan kaikki samaan kastiin.
Koska eihän nykyään keski-ikäinen ylipainoinen sinkkunainen saa sanoa haluavansa miehen ja lapsia, tai feministit hyökkää. Kun naiset eivät enää muka ketään tarvitse.
Toisaalta parempi iloita siitä elämästä mitä on ja yrittää nauttia kaiken kokemisesta yksin. Moni varmaan minustakin luulee että olen ihan tyytyväinen sinkkuuteeni. Panostan paljon harrastuksiini, liikun paljon luonnossa ja postaan aiheesta kuvia someenkin.
Miten feminismi poissulkee halun parisuhteesta? En ihan ymmärtänyt ehkä oikein viestiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkään ei tarvitse ottaa ketään sellaista jota ei halua. Sama pätee miehiin. Oikeastaan hyvin surullinen ajatus että vain tyytyisi johonkin koska joku pitää olla.
Ihan jo tilastofaktana voisin mainita että miehissä on esimerkiksi rikollisia tai riippuvuuksista kärsiviä paljon enemmän kuin naisissa. Jos kaikki miehet ja kaikki naiset haluaisivat parisuhteeseen, niin moni nainen joutuisi todellakin tyytymään itseään huonompaan kumppaniin. Onneksi kenenkään ei ole pakko seurustella ja moni on toisaalta ihan vapaaehtoisesti yksin.
Näin on, kuten on myös niin että masentuneita ja muuten mielenterveysolgemallisia, lapsen hakkaajia ja nalkuttajia on naisissa enemmän kuin miehiä. Myös pienipalkkaisia on naisissa enemmän eli miehet joutuvat ottamaan köyhän päävikaisen potentiaalisen vauvan pakastajan naisekseen.
Muuten hyvin kyllä kuvastaa naisten ajatuksia kirjoituksesi. "naiset jäävät sikuiksi koska miehet ovat niin huonolaatuisia ihmisiä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on niin vaikeaa uskoa että on aidosti yksinäisyydestä kärsiviä naisiakin? On suorastaan typerää väittää, että kaikille naisille löytyy automaattisesti puoliso. Oikea elämä on itseäkin opettanut, ettei se noin vaan mene.
Moni loppupeleissä löytää sen puolisonsa ihan sattuman kautta. Satutaan teineinä samaan kesätyöpaikkaan, tavataan harrastuksen parissa tai opiskelijakaverin kotibileissä. Kaikille näitä sattumia vaan ei tapahdu, joten kumppanin etsintään joutuu käyttämään huomattavasti enemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni loppupeleissä löytää sen puolisonsa ihan sattuman kautta. Satutaan teineinä samaan kesätyöpaikkaan, tavataan harrastuksen parissa tai opiskelijakaverin kotibileissä. Kaikille näitä sattumia vaan ei tapahdu, joten kumppanin etsintään joutuu käyttämään huomattavasti enemmän aikaa.
Lisäksi tärkeä syy "miehettömyyteen" on se miten asennoituu toisiin ihmisiin. Tässäkin ketjussa on vaikka kuinka monta viestiä siitä kuinka nainen on valinnut sinkkuuden, siis joutunut sinkuksi koska ei vaan ole tavannut vaatimuksilleen riittävän tasokasta miestä (joka parantaisi naisen elämänlaatua).
.