Laitoin tonnin naapurin postiluukusta nimettömänä. Leskeksi jäänyt yh, nyt alkoi mietityttää tuleeko paha vai hyvä mieli
Ei tunneta sen kummemmin, mutta jotain aina jutustellaan kadulla nähdessämme. Lapset on todella kivoja.
Olen pannut merkille, että lapsilla aina siistit vaatteet, mutta äiti kulkenut samoissa talvikengissä ja -takissa jo viidettä vuotta.
Tarkoitus vilpittömästi tukea, mutta jääkö vähän inhottava olo kuitenkin? Kun ei tiedä, mistä raha on peräisin?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiotuloni on n.80000 ja pääomatuloni n.45000 ja olen kahden lapsen velaton leskiäiti. Tässä on ollut vähän jotain muutakin, kun ostaa itselleen uusia vaatteita.
Minuun otettiin yhteyttä sosiaalitoimesta, että lapseni on ollut mukana joulupuukeräyksessä ja minä saisin tulla noutamaan lapsille paketteja ja ruokakassin. Kerroin tilanteeni, ja että haluan lahjoittaa nuo edelleen mutta se ei ollutkaan niin yksinkertaista. Nyt mulla on käsissäni tonni, joulupaketteja ja ruokakassi.
Mulle voit lahjoittaa. Olen köyhä ja velallinen opiskelija ja pankki vei juuri 300 e opintolainan korkoihin.
Valehtelet. Jos saat opintotukea niin korot ovat silloin tauolla.
Opiskella voi myös esimerkiksi kuntoutusrahalla ja toimeentulotuella.
Vituttais jos joku laittaisi vain tonnin mun postiluukusta. Haluaisin saada paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Me yksineläjät olemme usein niitä köyhimpiä, meillekin saa antaa rahaa, kiitos.
Valitettavasti ihmismieli toimii siten, että lapset herättävät myötätuntoa enemmän kuin naapurin alkoholisoitunut Ripa.
Näin se vain on.
Hmm omalla kohdallani voisin olla kyllä hyvin hämmentynyt, oli rahan tarvetta oikeasti tai ei. varsinkin jos nimettömänä tulee postilaatikosta, olisin hyvin hyvin epäileväinen enkä uskaltais rahaa käyttää... varmaan tunnollisena ihmisenä kiikuttaisin poliisille tai jollekkin että tämmönen tuli joku höperö naapurin mummo tms. laittanut tai joku koittaa myöhemmin kiristää tälläisella. Jotenkin niin varovaiseksi tulee nykymaailmassa että noin iso raha kyllä arveluttaisi jo jonkunverran jos yhtäkkiä tuntemattomasta osoitteesta tulee. Eri asia jos sukulainen tai joku oikein hyvä tuttu antaisi, tai mukana olis oikeasti asiallinen kirje josta kävis ilmi että raha on oikeasti tarkoitettu hyvään eikä siinä ole taustalla mitään odotuksia tms. Vaikka ajatus ja teko onkin hyvä niin noin iso raha voi tehdä vaan saajan ahdistuneeksi jopa. Tai no, riippuu tietysti henkilöstä, joku saattaa ottaa rahan käyttöön sen enempää ajattelematta ja ilahtua :) toivottavasti ap:n naapuri osaa ottaa asian niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ihmismieli toimii siten, että lapset herättävät myötätuntoa enemmän kuin naapurin alkoholisoitunut Ripa.
Näin se vain on.
Miksi olet niin inhottava, että ajattelet yksinäisen olevan alkoholisti? Yksinäinen voi käydä lenkillä, kirjastossa jne. ei yksinäisyys tarkoita alkoholismia.
Jos minulla olisi rahaa, antaisin 5 tonnia kaikille naapureille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se vain on.
Helsingissä yli puolet ihmisistä elää yksin. Se, että sulle yksineläjä on vain deeku-Ripa kertoo että sulla on aika pahat asennevammat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiotuloni on n.80000 ja pääomatuloni n.45000 ja olen kahden lapsen velaton leskiäiti. Tässä on ollut vähän jotain muutakin, kun ostaa itselleen uusia vaatteita.
Minuun otettiin yhteyttä sosiaalitoimesta, että lapseni on ollut mukana joulupuukeräyksessä ja minä saisin tulla noutamaan lapsille paketteja ja ruokakassin. Kerroin tilanteeni, ja että haluan lahjoittaa nuo edelleen mutta se ei ollutkaan niin yksinkertaista. Nyt mulla on käsissäni tonni, joulupaketteja ja ruokakassi.
Mulle voit lahjoittaa. Olen köyhä ja velallinen opiskelija ja pankki vei juuri 300 e opintolainan korkoihin.
Lahjoitan vanhojen aikojen muistoksi, jos käyt opintojen ohella töissä, dyykkaat roskiksia, järjestät nyyttäreitä opiskelukavereiden kanssa, jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se vain on.
Miksi olet niin inhottava, että ajattelet yksinäisen olevan alkoholisti? Yksinäinen voi käydä lenkillä, kirjastossa jne. ei yksinäisyys tarkoita alkoholismia.
En kuitenkaan laita postiluukusta tonneja jollekin "yksinäiselle", kävi kirjastossa, lenkillä tai ei.
Sori nyt tämä, mutta oli ihan täsmäkohde tämä leski, jolla on lapsia. Jos pidät minua inhottavana tämän takia, niin ihan vapaasti.
Minulla ei ole mitään velvollisuutta antaa kenellekään yhtään mitään, mutta näille halusin antaa. Olen antanut muillekin, mutta ei siitä sen enempää..
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se vain on.
En kuitenkaan laita postiluukusta tonneja jollekin "yksinäiselle", kävi kirjastossa, lenkillä tai ei.
Sori nyt tämä, mutta oli ihan täsmäkohde tämä leski, jolla on lapsia. Jos pidät minua inhottavana tämän takia, niin ihan vapaasti.
Minulla ei ole mitään velvollisuutta antaa kenellekään yhtään mitään, mutta näille halusin antaa. Olen antanut muillekin, mutta ei siitä sen enempää..
-ap
Lainaamassasi viestissä sanotaan sinua (jos olet ko. postaaja ilan ap-tunnusta) inhottavaksi vain sillä perusteella, että ajattelet yksinäisten olevan alkoholisteja.
Jos on totta niin kaunista. Tosin voisi tuoda pelon siitä, että onko rahalla kuitenkin jotain vastineen odotusta.
Tosielämässä leskelta ja orvolta viedään tulitikutkin.. Siis vertaus siihen satuun.
Kun itsemurhaa hautova nuori tyttö hyppää kylmään veteen auttajaksi saapuu setä joka vaatii "pelastamisesta" vastineeksi seksiä ja yrittää raiskaa.
Kun isätön poika saa vihdoin tueksi isä kaverin alkaakin tämä hyväksi käyttämään tätä.
Kun leski ja orvot ovat vailla miehen suojelua riemastuvat roistot ja alkavat porukalla kiusaamaan kärsiviä.
Kun pieni poika istuu päiväkodissa yksin ja joku häirikkö lyö kääntävät kaikki katseensa. Ei jaksa puuttua.
Kun toipuva narkomaani raitistuttuaan menee töihin ja päättää alkaa uuden elämän hän huomaa sen olevan orjan elämä toisten rahoja kasvattamassa.
Kun kiltti ihminen sairastuu syöpään häntä ihan porukalla pilkataan.
Nämä olivat tosielämän joulusatuja eivät epätotta fantasiaa.
Hyvää Joulua.
Riippuu täysin yksilöstä, miten tuollaiseen suhtautuu. Minusta se on hyvä teko, ja osaisin arvostaa sitä, jos eläisin liian vähällä rahalla.
Tosin jos tonnin seteli putoaisi postiluukustani ilman mitään saatekirjettä, soittaisin varmaan poliisille ja kysyisin, mitä tehdä. Pohtisin, että niin on tapahtunut vanhingossa. Toisaalta en oikein tiedä, miten noin pääsisi vahingossa tapahtumaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
En kannata tällaista ollenkaan: kytätään ja arvotetaan ihmisiä. Jos mä saisin, veisin poliisille. Eri asia, jos summa olisi paljon pienempi. Tonni on aivan överi. Ja uskokaan tai älkää, olen itse ihan antelias ihminen, mutta tässä on karmivuuden elementti ynnä Ap vaikuttaa hyvin alentuvalta.
Minulla on kaksi talvitakkia, kylmemmälle ja vähemmän kylmälle ilmalle, molemmat kymmenkunta vuotta vanhoja. Käytän niitä edelleen, koska toinen on oikein hyväkuntoinen, ja toinen alkaa näyttää hieman kuluneelta mutta menee vielä tämän talven. Rahatilanteen puolesta voisin ihan hyvin ostaa vaikka molempien tilalle uudet samantien, mutta en tykkää tuhlailusta enkä käyttökelpoisten asioiden pois heittämisestä. Toivottavasti kukaan naapuri ei tällä perusteella määrittele minua avustuksia kaipaavaksi köyhäksi ja työnnä tonnia postiluukusta... Toki sille käyttöä keksittäisiin, mutta olisi tosi noloa.
Kauniisti tehty, mutta ehkä olisi kannattanut mainita antajaksi esim. naapuri tms.. Eräänä jouluna kun palasimme jouluvierailulta kotiin, niin postiluukusta oli tiputettu kirjekuori, josta löytyi kortti ja 500 euroa. Vaikka se totta kai ilahdutti suuresti, niin aluksi epäilytti, että oliko se tarkoitettu edes meille ja mietin, kuka kummassa lahjan takana oli. Olisin halunnut kiittää. Myöhemmin lahjan antaja selvisi vahingossa.
Mutta siitä huolimatta ihanasti tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoitan vanhojen aikojen muistoksi, jos käyt opintojen ohella töissä, dyykkaat roskiksia, järjestät nyyttäreitä opiskelukavereiden kanssa, jne...
Älä sinä täydellinen ihminen suotta vaivaudu, sun rahoista ei tulis kuin paha mieli. Te marttyyrit olette kyllä pahimpia kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sinä täydellinen ihminen suotta vaivaudu, sun rahoista ei tulis kuin paha mieli. Te marttyyrit olette kyllä pahimpia kaikista.
Tyyppi voi olla vaikka pyörätuolissa ja se ei varmaan ole ihan paras dyykkaamiseen. Kaskustelupalstoilla ihmiset eivät ota huomioon sitä miten erilaisista lähtökohdista ihmiset ovat.