Laitoin tonnin naapurin postiluukusta nimettömänä. Leskeksi jäänyt yh, nyt alkoi mietityttää tuleeko paha vai hyvä mieli
Ei tunneta sen kummemmin, mutta jotain aina jutustellaan kadulla nähdessämme. Lapset on todella kivoja.
Olen pannut merkille, että lapsilla aina siistit vaatteet, mutta äiti kulkenut samoissa talvikengissä ja -takissa jo viidettä vuotta.
Tarkoitus vilpittömästi tukea, mutta jääkö vähän inhottava olo kuitenkin? Kun ei tiedä, mistä raha on peräisin?
Kommentit (81)
Hyvin tehty. Harrastan tällaista itsekin, joskin pienemmillä kertasummilla.
Vierailija kirjoitti:
Kai kirjoiti jonkinlaisen hyvän joulun toivotuksen mukaan? Ettei ihmettele, että miksi täällä nyt lojuu rahaa?
Kuoreen, että Hyvää joulua.
En laittanut erillistä korttia.
Vierailija kirjoitti:
Ei tunneta sen kummemmin, mutta jotain aina jutustellaan kadulla nähdessämme. Lapset on todella kivoja.
Olen pannut merkille, että lapsilla aina siistit vaatteet, mutta äiti kulkenut samoissa talvikengissä ja -takissa jo viidettä vuotta.
Tarkoitus vilpittömästi tukea, mutta jääkö vähän inhottava olo kuitenkin? Kun ei tiedä, mistä raha on peräisin?
Ei jää pahamieli, jos raha on arvonsamukaisesti vaikka kirjekuoressa, jossa lukee Hyvää Joulua ect. Eihän joulupukin tuomissa lahjoissakaan perinteisesti kuulu lukea antajan nimeä :)
Minä tiputin kanssa yhdelle yksinhuoltajaäidille kerran tuhat markkaa postilaatikkoon kun tiesin että hänellä tosi hankalaa rahan puutteessa. Kirjoitin mukaan lyhyen kirjeen tyyliin minua on autettu kun tarvin apua ja nyt haluan laittaa hyvän mielen kiertoon. Käytä rahat mihin tarvit ja auta joskus jotakuta avun tarvitsijaa niin hyvä kiertää. Mutta en laittanut mitään nimeä.
Tämä nainen tuli minulta kysymään olenko tuon rahan takana. Jouduin myöntämään koska asia oli hänelle niin iso. Ja hän halusi ehdottomasti maksaa rahat myöhemmin takaisin mutta otti mielellään summan lainaan hetkeksi että pääsi hankalimmista tilanteesta yli.
Minulle olisi ollut helpompaa jos hän olisi vain pitänyt rahat.
Mua jäisi vaivaamaan.
Katsoisin sillä silmällä naapureita, että kuka luokittelee meidät köyhiksi ja säälittäviksi.
Mutta hyvä teko tietysti ja tuli varmaan tarpeeseen. Kun olet tätä perhettä siinä nähnyt. Kiva, jos äiti joskus voi jotain itselleenkin ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiputin kanssa yhdelle yksinhuoltajaäidille kerran tuhat markkaa postilaatikkoon kun tiesin että hänellä tosi hankalaa rahan puutteessa. Kirjoitin mukaan lyhyen kirjeen tyyliin minua on autettu kun tarvin apua ja nyt haluan laittaa hyvän mielen kiertoon. Käytä rahat mihin tarvit ja auta joskus jotakuta avun tarvitsijaa niin hyvä kiertää. Mutta en laittanut mitään nimeä.
Tämä nainen tuli minulta kysymään olenko tuon rahan takana. Jouduin myöntämään koska asia oli hänelle niin iso. Ja hän halusi ehdottomasti maksaa rahat myöhemmin takaisin mutta otti mielellään summan lainaan hetkeksi että pääsi hankalimmista tilanteesta yli.
Minulle olisi ollut helpompaa jos hän olisi vain pitänyt rahat.
Ihana teko sinulta, ja ymmärrän. Ihana myös ap:n teko.
Ihana teko! Varsinkin, kun teet sen nimettömänä. Ei jää "velkaa" kiusallisesti kenellekään. :)
Vierailija kirjoitti:
Mua jäisi vaivaamaan.
Katsoisin sillä silmällä naapureita, että kuka luokittelee meidät köyhiksi ja säälittäviksi.
Mutta hyvä teko tietysti ja tuli varmaan tarpeeseen. Kun olet tätä perhettä siinä nähnyt. Kiva, jos äiti joskus voi jotain itselleenkin ostaa.
Voi voi, no, riudu rääsyissäsi.
Mietitkö sitä mieltä omalta kannaltasi?
Juuri hyvin noin tehtynä.
Nöyryyttävää tälle äidille varmasti, että tultaisiin omilla kasvoilla antamaan silkkaa rahaa käteen.
En tietysti tunne tapausta, mutta kuvauksesta päätellen haluaa pitää kuosia eli lapset siisteinä ja hyvin kasvatettuina.
Tinkii omista jutuistaan päätelleen vuodesta toiseen olevista vaatteista.
Nyt tietysti äidille syntyy ongelma siitä, että jos ostaa uutta, niin se pannaan merkille naapurustossa.
Vierailija kirjoitti:
Mietitkö sitä mieltä omalta kannaltasi?
Ei kun nimenomaan saajaperheen kannalta. Tai lähinnä tämän äidin siis. Lapset ovat pieniä vielä.
Vai mitä tarkoitat?
-ap
Ansiotuloni on n.80000 ja pääomatuloni n.45000 ja olen kahden lapsen velaton leskiäiti. Tässä on ollut vähän jotain muutakin, kun ostaa itselleen uusia vaatteita.
Minuun otettiin yhteyttä sosiaalitoimesta, että lapseni on ollut mukana joulupuukeräyksessä ja minä saisin tulla noutamaan lapsille paketteja ja ruokakassin. Kerroin tilanteeni, ja että haluan lahjoittaa nuo edelleen mutta se ei ollutkaan niin yksinkertaista. Nyt mulla on käsissäni tonni, joulupaketteja ja ruokakassi.
Sinkkumiehelläkin kaikki vaatteet alkavat ratketa, mutta en kelpuuta mitä tahansa markettirytkyjä, eikä tässä ole ollut aikaa juosta vaatekaapoilla.
Jotkut Zalandojen mallit taas on sellaisia kuikeloita, että ne mallit on kilometrin kaukana normaaleista ihmisistä. Osa varmaan anorektikkoja, ehkä joku 1 kymmenestä on joskus nähnyt punttisalin.
Sinkkumies
Minä tiputin kerran omistamani kartanon avaimet ihan vanhoissa vaatteissa olleen perheen postiluukusta. Ne oli varmaan jotain sairashoitajia.
Nyt hän ei tohdi ostaa enään mitään "turhaa" kun se vaikuttais väärältä.
Muuten kyllä aivan hieno teko. Tosin näin rikkaassa maassa ei kenenkään pitäisi elää köyhänä, kun on varaa ulkolaisiakin tukea..
Vierailija kirjoitti:
Ansiotuloni on n.80000 ja pääomatuloni n.45000 ja olen kahden lapsen velaton leskiäiti. Tässä on ollut vähän jotain muutakin, kun ostaa itselleen uusia vaatteita.
Minuun otettiin yhteyttä sosiaalitoimesta, että lapseni on ollut mukana joulupuukeräyksessä ja minä saisin tulla noutamaan lapsille paketteja ja ruokakassin. Kerroin tilanteeni, ja että haluan lahjoittaa nuo edelleen mutta se ei ollutkaan niin yksinkertaista. Nyt mulla on käsissäni tonni, joulupaketteja ja ruokakassi.
Mulle voit lahjoittaa. Olen köyhä ja velallinen opiskelija ja pankki vei juuri 300 e opintolainan korkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle voit lahjoittaa. Olen köyhä ja velallinen opiskelija ja pankki vei juuri 300 e opintolainan korkoihin.
Valehtelet. Jos saat opintotukea niin korot ovat silloin tauolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Jos saat opintotukea niin korot ovat silloin tauolla.
Kun eivät ole edelleenkään tauolla. Lainoissa on tietty aika, jonka jälkeen korot on maksettava (ja lyhennyksetkin ovat jo alkaneet). Eli jos nuorena opiskelet lainarahalla ja myöhemmin lähdet opiskelemaan uudestaan, koska et ole saanut töitä niin silloin aika on kulunut umpeen ja sekä lyhennykset, että korot pyörivät.
Syyttä haukut toisia valehtelijoiksi, parantaisit edes oman sydämesi.
Kai kirjoiti jonkinlaisen hyvän joulun toivotuksen mukaan? Ettei ihmettele, että miksi täällä nyt lojuu rahaa?