Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä aika pelottavaa, kuinka moni astrologiaan uskoo ja sen perusteella tekee ihmisistä johtopäätöksiä jopa ennen näihin tutustumista. Varmaan suunnittelette lapsenne siittämisen ajankohdankin niin, ettei syntymä vaan osu väärään merkkiin?
Tuo on muotia Jenkeissä, ja lapsi leikataan jopa äidistä ulos vähän etukäteen jos halutaan että lapsi syntyy halutun horoskooppimerkin nimissä.
Suomessa sentään ei!
Voi kuule kyllä minä olen ihan suomessa tehnyt näin suunnitellulla sektiolla ja lapseni sijainnit ovat näin ollen mitä parhaimmat. Hoitohenkilökunnalla en ole ikinä maininnut astrologiasta tai horoskoopeista, mutta kun osaa puhua ja perustella oikein saa mitä haluaa. Lapsi syntyi terveenä sektiolla.
Omani saivat tulla kun itse halusivat ja hyvät merkit saivat: tyttöJousimies ja poikaVesimies :)
Mieluummin näin kuin Skorpioni, Kauris tai Kalat, mitkä siinä ympärillä, mutta en olisi sentään noin pitkälle mennyt aurinkomerkin takia :o
Vierailija kirjoitti:
Tunnistatteko, naiset, itsessänne Venuksen merkin mukaisia piirteitä? Itse olen Skorpioni, jolla Venus on Vaa'assa ja se on kyllä jotenkin aika vieraan oloinen merkki mulle. Johtuu ehkä siitä, että muutoin kartallani on lähinnä vettä ja maata ja Venus on 8. huoneessa yhtymässä Marsiin joka on Neitsyessä.
Anteeksi vain, Vaa'at, mutta mulla on merkistä vähän sellainen turhan miellyttämishaluinen, ylidiplomaattinen, lälly kuva... Ristiriitoja, poikkeavan mielipiteen sanomista, epämiellyttäviä asioita vältellään viimeiseen asti. En tunnista tunne-elämässäni, sosiaalisuudessani tai tyyliasioissa juurikaan vaakamaisuutta.
Härkä-venus 8.huoneessa ja kyllä tunnistan, niin ulkonäköominaisuuksista kuin muutenkin. Karttani on muutoin ilmavoittoinen, tuo ainoa maamerkki. Signaturesignini on Vaaka :D Ja Venus hallitseva planeetta.
Aurinko ei ole Vaaka, mutta huomaan itsessäni Vaakaa, tunne-elämässä varsinkin on vaikeaselkoisuutta, en ole kovin dynaaminen ja kartan konflikteja.
Venuksen hallitsemilla elämänalueilla olen taas selkeästi Härkämäinen, joka mielestäni aika paljon eroaa Vaa´asta. Vai mitä mieltä olette?
Millaisia Venuksen hallitseman kartan omaavat ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistatteko, naiset, itsessänne Venuksen merkin mukaisia piirteitä? Itse olen Skorpioni, jolla Venus on Vaa'assa ja se on kyllä jotenkin aika vieraan oloinen merkki mulle. Johtuu ehkä siitä, että muutoin kartallani on lähinnä vettä ja maata ja Venus on 8. huoneessa yhtymässä Marsiin joka on Neitsyessä.
Anteeksi vain, Vaa'at, mutta mulla on merkistä vähän sellainen turhan miellyttämishaluinen, ylidiplomaattinen, lälly kuva... Ristiriitoja, poikkeavan mielipiteen sanomista, epämiellyttäviä asioita vältellään viimeiseen asti. En tunnista tunne-elämässäni, sosiaalisuudessani tai tyyliasioissa juurikaan vaakamaisuutta.
Minulla on venus leijonassa 11 huoneessa. Rakastan kauneutta, mutta varmasti suurin osa myös rakastaa kauneutta
Minulla on Venus neitsyessä, ja olen kohtuullisen nirso kumppanieni suhteen. En rakastu helposti, ja miehen tulee olla älykäs ja itsestään huolta pitävä. En ole kovin flirtti, mutta sängyssä hyvin estoton mikäli sinne asti päästään. Neitsyttä on kartallani kyllä paljon muutenkin, Merkuriuksessa ja nousussa, eli tunnistan neitsyen piirteitä itsessäni. Aurinkoni on leijonassa.
Hei, pakko sanoa että aurinkoleijona-nousuneitsyt on ihana yhdistelmä! Leijonan luontainen arvokkuus yhdistettynä sellaiseen luonnonläheiseen ja fiksuun ja ehkä vähän ujoon ensivaikutelmaan joka tulee tuosta neitsyestä, tykkään. Neitsyt "maadoittaa" hyvin leijonan merkkiä ja leijona taas tuo neitsyelle lisää itsevarmuutta. Siskoni on myös aurinkoleijona-nousuneitsyt <3
T. Aurinkojousimies-noususkorpioni
Paras ystäväni on myöskin aurinkoleijona-nousuneitsyt ja aivan ihastuttava ihminen onkin! Pakko kompata tuota, että nousuneitsyt on mainio pari tulimerkkien edustajille. Juurikin pehmentävä ja tasapainottava elementti. Vaikuttaa vahvasti myös omalla kartallani, kun paino on maamerkeissä.
t. aurinkojousimies-nousuneitsyt
Hyvää pohdintaa tuosta nousuneitsyen sopivuudesta tulimerkeille! Tuo analyyttisyyttä ja muiden huomioonottamista henkilöön sekä vähän viileentää pahimpia impulsseja...
Äitini on aurinko-oinas ja nousuneitsyensä ansiosta ei äkkiseltään vaikuta ollenkaan oinaalta. Hän on terävä, harkitsevainen ja aika hiljainen seurassa, ennen kuin hänet oppii tuntemaan.
Yksi ystäväni on myös aurinkoleijona ja nousuneitsyt ja herranjestas, mikä cooliuden ilmentymä onkaan! :D Muistaakseni myös Madonna on aurinkoleijona-nousuneitsyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä aika pelottavaa, kuinka moni astrologiaan uskoo ja sen perusteella tekee ihmisistä johtopäätöksiä jopa ennen näihin tutustumista. Varmaan suunnittelette lapsenne siittämisen ajankohdankin niin, ettei syntymä vaan osu väärään merkkiin?
Tuo on muotia Jenkeissä, ja lapsi leikataan jopa äidistä ulos vähän etukäteen jos halutaan että lapsi syntyy halutun horoskooppimerkin nimissä.
Suomessa sentään ei!
Voi kuule kyllä minä olen ihan suomessa tehnyt näin suunnitellulla sektiolla ja lapseni sijainnit ovat näin ollen mitä parhaimmat. Hoitohenkilökunnalla en ole ikinä maininnut astrologiasta tai horoskoopeista, mutta kun osaa puhua ja perustella oikein saa mitä haluaa. Lapsi syntyi terveenä sektiolla.
"Mitä parhaimmat"? Niinkuin millä perusteella ja mitä silmälläpitäen?
Halusin lapseni syntyvän ravun merkkiin ja näin hän syntyikin. Jos olisin antanut mennä olisi vaarana ollut että syntyy kaksoseksi tai yliaikaisena leijonaksi. Nyt olen ihanan pienen rapupojan äiti ja mieskin sattuu olemaan rapu.
Rapu on nössö merkki miehelle. Toki poikkeuksia on ja muut aspektit voi auttaa.
Kartastani löytyy nämä:
Multiple Planet Square:
Ascendant in 3° Libra
MC in 6° Cancer
Neptune in 26° Sagittarius
Mars in 2° Libra
Moon in 12° Libra
North Node in 15° Cancer
Saturn in 15° Libra
Yod:
Venus in 1° Taurus (terävin kärki)
Ascendant in 3° Libra
Uranus in 2° Sagittarius
Mars in 2° Libra
Yod:
Uranus in 2° Sagittarius (terävin kärki)
MC in 6° Cancer
Venus in 1° Taurus
Yod:
Chiron in 23° Taurus (terävin kärki)
Pluto in 24° Libra
Neptune in 26° Sagittarius
Osaako joku kertoa merkityksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on venus leijonassa 11 huoneessa. Rakastan kauneutta, mutta varmasti suurin osa myös rakastaa kauneutta
Minulla on Venus neitsyessä, ja olen kohtuullisen nirso kumppanieni suhteen. En rakastu helposti, ja miehen tulee olla älykäs ja itsestään huolta pitävä. En ole kovin flirtti, mutta sängyssä hyvin estoton mikäli sinne asti päästään. Neitsyttä on kartallani kyllä paljon muutenkin, Merkuriuksessa ja nousussa, eli tunnistan neitsyen piirteitä itsessäni. Aurinkoni on leijonassa.
Hei, pakko sanoa että aurinkoleijona-nousuneitsyt on ihana yhdistelmä! Leijonan luontainen arvokkuus yhdistettynä sellaiseen luonnonläheiseen ja fiksuun ja ehkä vähän ujoon ensivaikutelmaan joka tulee tuosta neitsyestä, tykkään. Neitsyt "maadoittaa" hyvin leijonan merkkiä ja leijona taas tuo neitsyelle lisää itsevarmuutta. Siskoni on myös aurinkoleijona-nousuneitsyt <3
T. Aurinkojousimies-noususkorpioni
Paras ystäväni on myöskin aurinkoleijona-nousuneitsyt ja aivan ihastuttava ihminen onkin! Pakko kompata tuota, että nousuneitsyt on mainio pari tulimerkkien edustajille. Juurikin pehmentävä ja tasapainottava elementti. Vaikuttaa vahvasti myös omalla kartallani, kun paino on maamerkeissä.
t. aurinkojousimies-nousuneitsyt
MiesOinas nousuNeitsyellä oli kuuminta mitä tiedän... Ulkoisesti aika perusmies, mutta sytytti ihan täysin.
pahin on kalat. kaikki tuntemani kalat ovat valehdelleet ja muuta sellaista. paras on leijona ja vaaka :) itse olen jousimies
Vierailija kirjoitti:
pahin on kalat. kaikki tuntemani kalat ovat valehdelleet ja muuta sellaista. paras on leijona ja vaaka :) itse olen jousimies
MiesKalat on masentavia, naisissa hyviäkin tapauksia. Leijonissakin naiset yleensä miehiä parempia, ei niin olevinaan. Vaaoissakin oikeastaan sama :D
Vaikken miesvihaaja olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Aurinko skorpioni. Mutta vaakaa kartalla valtavasti ja olen juuri tuollainen mitä kuvasit. Ärsyttää ja on hankalaa tuo vahva vaakamaisuus yhdistettynä skorpionin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiesKalat on masentavia, naisissa hyviäkin tapauksia. Leijonissakin naiset yleensä miehiä parempia, ei niin olevinaan. Vaaoissakin oikeastaan sama :D
Vaikken miesvihaaja olekaan.
Omien havaintojeni perusteella molemmat sukupuolet kalojen merkissä ovat olleet enemmän tai vähemmän addiktoituneita omalla tavallaan johonkin tai elämässään noin muuten masentuneen oloisia. Miehet kuitenkin pahemmin. Samaa koskee rapuja, vaikka heistä ei tässä ollutkaan puhetta, niin pakko silti mainita! Vesimerkit yleisesti ottaen melkoisen hankalia sielunelämältään.
Leijonan merkissä syntyneiden kanssa olen tullut aina toimeen erinomaisesti, koska edustan itsekin toista tulimerkkiä. Sekä naisista että miehistä löytyy sopivasti jämäkkyyttä yhdistettynä pehmeyteen, mikä on antanut merkin edustajista tasapainoisen kuvan. Tosin kuten sanoit, miehet osaavat olla tässäkin vertailussa niitä pahempia tapauksia. Tulimerkkien energisyys ja voimakkuus tempaavat herkästi mukaansa!
Vaa'an merkissä vaikuttavia en ole koskaan tuntenut, joten itselleni merkki on jäänyt todella etäiseksi.
t. eri kuin kenelle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Härkä-venus 8.huoneessa ja kyllä tunnistan, niin ulkonäköominaisuuksista kuin muutenkin. Karttani on muutoin ilmavoittoinen, tuo ainoa maamerkki. Signaturesignini on Vaaka :D Ja Venus hallitseva planeetta.
Aurinko ei ole Vaaka, mutta huomaan itsessäni Vaakaa, tunne-elämässä varsinkin on vaikeaselkoisuutta, en ole kovin dynaaminen ja kartan konflikteja.
Venuksen hallitsemilla elämänalueilla olen taas selkeästi Härkämäinen, joka mielestäni aika paljon eroaa Vaa´asta. Vai mitä mieltä olette?
Millaisia Venuksen hallitseman kartan omaavat ovat?
Heillä on yleensä laaja Venus ja sukkula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin moni pitää horoskooppeja ja astrologiaa hölynpölynä? Mitä pelkäätte?
Ei kuule pelota yhtään mikään, aikani siihen uskoinkin ja harrastin. Onneksi tulin järkiini. Astrologia ei perustu mihinkään todelliseen ja tieteelliseen. Syntymäkartalla on niin paljon tekijöitä, että sieltä löytää väkisinkin paljon osuvaa.
Niin, mutta jännä juttu onkin se että tietää jo valmiiksi itsestään asioita ja ominaisuuksia, jotka sitten myöhemmin lukee kartastaan. On hyvin paljon merkkejä joista en tunnista itseäni lainkaan.
aurinko,merkuriusKaksoset-asc,kuu,marsVaaka-venusHärkä
Jännä juttu myös, että kuka tahansa muu jolle annettaisiin sinun karttasi käteen tai jolle sitä tulkittaisiin, löytäisi sieltä myös sellaisia asioita ja ominaisuuksia. Koska siellä nyt vaan on niin paljon tekijöitä. Jos jokin ei tunnu osuvalta, niin se selittyy jollakin muulla tekijällä joka kumoaa sen tai muuttaa vaikutusta. Näin se vaan menee :D Sitten on vielä kaikki tulkintaerot ja mitä jokin adjektiivi nyt ihmiselle sitten merkkaa. Ihminen voi olla esim. "herkkä" monella tavalla.
Narsistinen on vaaka kokeman mukaan. Löytyy varmaan muissakin merkeissä.
Leijonat on todella inhottavia. Omahyväisiä ja luulevat itsestään liikaa
Vierailija kirjoitti:
Narsistinen on vaaka kokeman mukaan. Löytyy varmaan muissakin merkeissä.
Meinasin väittää vastaan, koska paras ystäväni on Vaaka-nainen ja hän ei kyllä pyri valokeilaan eikä huomion keskipisteeksi tai luule itsestään liikoja. Pukeutuu ja käyttäytyy vaatimattomasti. Mutta oikeasti siellä on semmoinen pieni naiivi omahyväisyys taustalla. Harrastaa humble bragiä toisinaan, esim. Facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lukenut, että monet naiset itseasiassa ilmentävät enemmän kuumerkkiään kuin Aurinkoaan, jonka ominaisuuksia taas etsitään miehistä.
Minun sekä nais- ja miespuolisten kuumerkit ovat enemmän paikkansapitäviä kuin auringot tai nousut, siitä lähtien kun olemme täyttäneet 25-30v. Olemme nelikymppisiä nykyään :)
nais- ja miespuolisten kavereiden kuumerkit, tarkoitin ^
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lukenut, että monet naiset itseasiassa ilmentävät enemmän kuumerkkiään kuin Aurinkoaan, jonka ominaisuuksia taas etsitään miehistä.
Minun sekä nais- ja miespuolisten kuumerkit ovat enemmän paikkansapitäviä kuin auringot tai nousut, siitä lähtien kun olemme täyttäneet 25-30v. Olemme nelikymppisiä nykyään :)
Eikö Kuun merkin ominaisuuksien sanota tulevan esille läheisissä suhteissa, tuttujen ja turvallisten ihmisten seurassa. Ulospäin, vieraammille se ei näy niin herkästi, on nousumerkin alla piilossa.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä halua niin Kaksosmiestä kuin Vaakamiestäkään :D eli ei päde aurinko- eikä marsmiesihanne.
Pettäviä säätäjiä ja ulkonäkökompleksisia heilureita.
Vaikea sanoa ilmennänkö erityisesti kuumerkkiäni kun kuun merkki hallitsee koko karttaani.
Mars ravussa on valitettavasti yleisesti käsitetty huonoimmaksi mahdolliseksi sijainniksi ko. planeetalle, sillä Mars laskee ravun merkissä ja toimii näin ollen alimmilla potentiaalillaan. Mars ravussa tekee ihmisestä helposti kuoreensa käpertyvän murjottajan, joka hautoo varsinkin kielteisiä tunteitaan loputtomiin ja kärsii tästä tietysti eniten itse.
Jos osaa englantia, astrocodex sanoo sijainnista mm. seuraavaa:
Mars in Cancer is a rather impractical placement to have in a natal chart. The planet of action needs flammable surroundings to empower him, or at least some that will not obstruct his natural attributes. Cancer is too passive, receptive and liquid; leading to dissolution of the initial Martian drive. Mars feels weak and disorientated, unable to express himself as expected. Cancer redirects the red planet’s energy to be expressed through emotional ways – a rather natural outcome as the sign rules our feelings. Mars simply does not feel at home, and while residing uncomfortably in this watery terrain prefers to take a defensive – and always alert – stance. As a natural outcome, Mars in Cancer is in constant stress of possible attacks and ready to retaliate without any rational thought; this mostly happens because Mars can “feel” that he is weakened in this sign and therefore more susceptible to defeat. Natal Mars in Cancer is like an animal at the corner. Feeling uncomfortable, being paranoid if someone walks against it and possibly dangerous and unpredictable. Passive-aggressive behavior can also frequently appear, exactly because the most aggressive planet is forced to operate through a very passive stereotype. Similar issues can arise when Mars is located in Pisces, or in the 12th house where it is also suppressed.
https://theastrocodex.com/natal-mars-in-cancer/