Nainen, haluatko miehen ottavan enemmän vastuuta ja olevan aktiivisempi? Tee näin
Jos teet kaiken ennen kuin hän ehtii, mitä suhteessa tapahtuu? Joskus ylitoimiminen ja alitoimiminen ruokkivat toisiaan. Annatko miehelle tilaa suunnitella deittejä, muistaa asioita, ratkaista ongelmia?
Jos ”ohjaat” miestä koko ajan, voi hänelle tulla tunne, ettei häntä arvosteta ja kaikki mitä hän tekee on ”väärin” ja se ei motivoi häntä olemaan aloitteellisempi tai aktiivisempi, vaan hän voi kokea jopa riittämättömyyttä ja huonommuutta (huom. toki tässä on myös kolikon toinen puoli: jos mies ei kanna vastuuta, ongelma ei välttämättä johdu siitä, ettei hänelle ole “annettu tilaa”. Puhun tässä nyt miehistä, jotka HALUAVAT kantaa vastuuta ja olla enemmän maskuliinienergiassaan, mutta nainen ”estää” sitä usein tiedostamattaan.)
Opettele luottamaan mieheen ja anna hänen tehdä asioita omalla tyylillään. Et ole miehesi äiti tai pomo. Lopeta hänen tarkkailunsa ja ohjeistamisensa. Sen sijaan, että kerrot miehelle: ”Haluan että viet minut tähän ja tähän ravintolaan tällöin ja tällöin”, sano vaikka ”Olisi ihanaa jos voisit järjestää meille jotain kivaa perjantai-illaksi”. Kun mies toteuttaa tämän, kiitä häntä ja osoita arvostustasi.
Opettele naisena luopumaan kontrollista ja olemaan enemmän feminiinienergiassasi - anna miehellä tilaa olla omassa maskuliinisuudessaan. Kommunikoi tarpeistasi rakentavasti ja pehmeästi. Ei esimerkiksi ”Sä et ikinä tee täällä kotona mitään!” vaan ”Musta olisi ihanaa, jos voisit tänään hoitaa imuroinnin”. Katso, mikä merkitys tällä on suhteenne hyvinvoinnille.
Voit kysyä itseltäsi: ”Mitä asioita teen automaattisesti, vaikka niiden ei oikeastaan tarvitsisi olla minun vastuullani?”
Kuulostaako tämä tutulta?
Kommentit (12)
Minulle riittää kun mieheni tekee kaikki ruuat, hoitaa kaikki siivoukset ja kaupassa käynnit. Lisäksi hän käy töissä.
Olen tyytyväinen työnjakoon ja niin tuntuu hänkin olevan. Yhdessä 22 vuotta.
Mies ei tarvitse muuta kuin kunnon potkua persuuksille, jos tämä ei riitä niin potkaistaan mies ulos elämästä.
En välttämättä muusta kun yhteisistä kuluista enemmön vastuuta.
En ole miehen äiti, joten en ala miettiä mitä sille reppanalle nyt pitäisi sanoa, että se alkaisi toimimaan niin kuin miehen pitää. Jos mies on askartelupakkaus, niin joku muu saa näpertää sen valmiiksi.
Oletko mies vai hiiri...no tässä tuli nyt hiiren käyttöohjeet.
Ja taas naisen vika 🤣🤣
Jospa miehet nyt vain ottavat ihan itse päänsä pois p e r s e e s t ä ä n tai vaihtoehtoisesti ovat yksin.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää osata ottaa vastuuta ja tehdä asioita ilman että erikseen nainen ANTAA tilaisuuden näin tehdä.
Tietysti miehen pitää lukea naisten ajatukset, että tietää, mitä nainen haluaa.
Miksi miehen pitäisi tehdä jotain mitä nainen haluaa? Tietenkin jos nainen antaa vastapalvelukseksi hyvää seksiä, mutta miksi muuten mies imuroisi jos hänen mielestään ei tarvitse.
Miehen pitää osata ottaa vastuuta ja tehdä asioita ilman että erikseen nainen ANTAA tilaisuuden näin tehdä.