Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!

Vierailija
18.12.2018 |

Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)

Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.

Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.

Itse olen härkä.

Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!

Vaihtoehdot

Kommentit (12684)

Vierailija
4201/12684 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuumerkki kerro tunne-elämästä (Kuu oinaassa: oinaan tunne-elämä) ja Marsin merkki kerro toimintatavoista (Mars jousimiehessä: toimii kuin jousimies)? Siis nämä suluissa olevat oli esimerkkejä, miten voi olla.

Vierailija
4202/12684 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härät, neitsyet ja leijonat. Ilkeimpiä kaikista. Kiusaajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4203/12684 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minkä ominaisuuden planeetta merkurius on?

Kommunikointi.

Sekä mm. älyn ja oppimisen.

Parhaimmillaan se on Kaksosissa tai Neitsyessä.

Mitkähän olisi huonoimmat sijainnit?

Jos nyt puhutaan pelkästään kommunikoinnista niin olen huomannut, että Merkurius härässä tekee henkilöstä itsepäisen jankkaajan, jonka kanssa on vaikea keskustella älyllisesti, faktoihin perustuen. Hän kokee olevansa oikeassa eikä aio muuttaa mielipidettään, oli logiikka kuinka ontuvaa tahansa. Merkurius oinaassa on taas usein kovaääninen, muut alleen jyräävä ja toisinaan varsin karkeaa kieltä käyttävä keskustelija. Kauriin merkissä Merkurius on taas helposti keskustellessa jähmeä, kylmä ja tuomitseva eikä välttämättä ymmärrä tai osaa lukea tunnetiloja tai vivahteita. Harvoin Merkuriuskauriit ovat myöskään kovin luovia tai taitavia sanankäyttäjiä, vaikka ilmaisevatkin itseään varsin selkeästi. Sama pätee merkin härkiin. 

Hyviä huomioita! Lisäisin vielä, että siinä missä Merkuriusravut ovat syvällisiä keskustelijoita, jotka ovat hyviä hahmottamaan asioita tunnetasolla, vastaavasti puhtaasti faktoihin ja logiikkaan perustuvat aiheet voivat olla heille vaikeita, koska tunteet pyritään tuomaan joka asiaan mukaan. Aina se ei toimi, vaan fakta on faktaa. Heillä on taipumus myös loukkaantua helposti ja ottaa henkilökohtaisesti asiat jotka eivät sellaisia ole. 

:( Tapailen vakavissani merkuriusrapua ja olen merkuriusoinas. Onko suhteellamme toivoa?

Vierailija
4204/12684 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko horoskooppeihin, mutta selvitin huvikseni kuu-ja nousu-merkkini. Olen aurinkomerkiltäni kaksoset (kuvaus ei sovi minuun juuri ollenkaan, paitsi minulla ei ole keskittymiskykyä, mutta johtuu myös muista jutuista, olen iloinen (vaikka olisin kuinka surullinen), innostun helposti ja olen tietyissä asioissa utelias, mutta en esim. ihmisissä, en ole sosiaalinen) lapsena ehkä sopi vähän paremmin), kuumerkiltäni olen leijona (yhtään mikään ei sovi kuvaukseen) ja nousumerkiltäni olen skorpioni (ja tähän sopi lähes kaikki muu, paitsi rautainen itsetunto tai kontrollin halu) Näköjään silläkin on väliä mistä mitäkin lukee, joka tukee enemmän sitä miksi en pysty horoskooppeja vakavasti ottamaan. Vuodenajat saattavat vaikuttaa ihmisen luonteeseen, kuten valon määrä. Sekä se, että ihmiset tykkää lokeroida itsensä ja muut. Myös asioiden itseään toteuttava ennustus saattaa vaikuttaa. Onko joku muu miettinyt näitä asioita?

Kaikkein ilkeimpien, ylimielisimpien ja epäaidoimpien ihmisten merkit ovat olleet härkä, neitsyt, leijona ja kalat. Ja kaikkein ystävällisimmät, rennoimmat ja huumorintajuisimmat ihmiset ovat olleet vaakoja, jousimiehiä (ainakin jousimies-miehet) ja vesimiehiä. Ehkä nämä kaikki edellä mainitut ovat uskoneet näihin horoskooppeihin ja alkaneet käyttäytyä sen mukaan? En tiedä, pohdintani ei ratkaissut taaskaan mitään. Kiitos, jos jaksoit lukea. Otan mielelläni vastaan näkemyksiä.

Ps. Tiedän myös pari hienoa ihmistä, joka edustaa leijonaa ja kalaa. Eli mitä tästä pitäisi ajatella? Huono käytös on valinta?

Vierailija
4205/12684 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalat romanttisia herkkiä empaattisia

Skorpionit pisteliäitä, ei kovin lojaaleja.

Unohdit ravut. Minkälaisia ravut ovat? En tunne yhtään.

Vierailija
4206/12684 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalat romanttisia herkkiä empaattisia

Skorpionit pisteliäitä, ei kovin lojaaleja.

Pitää paikkansa molemmista. Lisäisin vielä, että kalojen huonoja puolia ovat liiallinen taivaanrannan maalaaminen ja marttyyrius. Skorpioneilla synkkyys, liiallinen seksuaalisuus, joustamattomuus ja negatiivisuus. Terveisin kritisoiva neitsyt :D

Vierailija
4207/12684 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katutaiteilija kirjoitti:

En usko horoskooppeihin, mutta selvitin huvikseni kuu-ja nousu-merkkini. Olen aurinkomerkiltäni kaksoset (kuvaus ei sovi minuun juuri ollenkaan, paitsi minulla ei ole keskittymiskykyä, mutta johtuu myös muista jutuista, olen iloinen (vaikka olisin kuinka surullinen), innostun helposti ja olen tietyissä asioissa utelias, mutta en esim. ihmisissä, en ole sosiaalinen) lapsena ehkä sopi vähän paremmin), kuumerkiltäni olen leijona (yhtään mikään ei sovi kuvaukseen) ja nousumerkiltäni olen skorpioni (ja tähän sopi lähes kaikki muu, paitsi rautainen itsetunto tai kontrollin halu) Näköjään silläkin on väliä mistä mitäkin lukee, joka tukee enemmän sitä miksi en pysty horoskooppeja vakavasti ottamaan. Vuodenajat saattavat vaikuttaa ihmisen luonteeseen, kuten valon määrä. Sekä se, että ihmiset tykkää lokeroida itsensä ja muut. Myös asioiden itseään toteuttava ennustus saattaa vaikuttaa. Onko joku muu miettinyt näitä asioita?

Kaikkein ilkeimpien, ylimielisimpien ja epäaidoimpien ihmisten merkit ovat olleet härkä, neitsyt, leijona ja kalat. Ja kaikkein ystävällisimmät, rennoimmat ja huumorintajuisimmat ihmiset ovat olleet vaakoja, jousimiehiä (ainakin jousimies-miehet) ja vesimiehiä. Ehkä nämä kaikki edellä mainitut ovat uskoneet näihin horoskooppeihin ja alkaneet käyttäytyä sen mukaan? En tiedä, pohdintani ei ratkaissut taaskaan mitään. Kiitos, jos jaksoit lukea. Otan mielelläni vastaan näkemyksiä.

Ps. Tiedän myös pari hienoa ihmistä, joka edustaa leijonaa ja kalaa. Eli mitä tästä pitäisi ajatella? Huono käytös on valinta?

Minulle on käynyt ennemminkin niin että olen löytänyt itsetuntemusta merkeistäni eikä niin että olisin alkanut toteuttaa niitä. Vahvimmat planeettani selvittelin juuri: Venus ja Merkurius. Olen selkeästi sekoitus Kaksosta ja Vaakaa, Härän vaikuttaessa aika vahvasti hallitsemassaan Venuksessa.

Vasta äskettäin selvittelin Fortunea, joka itselläni Vesimiehessä, sen mukaan olen todellinen vapaa sielu jolle on ominaista ei-niin-perinteinen elämäntyyli ja vahva halu elää omalla tavallaan/tehdä haluamiaan asioita, myös työssä. Olen aina ollut haahuilija joka ei tiedä mitä minusta isona tulee, en arvosta työtä rahan takia vaan mielekkyyden, olisi ihanaa olla omissa oloissaan mutta silti tehdä jotain tärkeää ja ehkä muitakin hyödyttävää. Ammatiltani olen käsityöläinen ja olen aina pitänyt myös kirjoittamisesta, viihteellisiä tekstejäni on moni tuttu spontaanisti kehunutkin.

Nautin sinkkuvanhemmuudesta, en oleta kenenkään elättävän tai huolehtivan minusta, en ole tottunut sellaiseen. Fyysistä, mutta kepeää suhdetta kaipaan, toki keskustelukin on hyvin tärkeää.

MC ja IC olivat myös näihin päiviin asti pimennossa ja kun joku selvensi näitä (rapu ja kauris) löysin niistä todella tuttua.

Nousumerkin tiesin, laskumerkin merkitys oli hämärä kunnes selvittelin sen kuvaavan itseä parisuhteessa/näyttävän minkä merkkisiin mahdollisesti törmäilisin kohtalokkaasti. Ensimmäisiin reiluun 30 vuoteen en tuntenut Oinaita, miehiä varsinkaan, mutta nyt ne viime vuosina eniten kemiallaan kolahdelleet on juuri niitä...

t: Kaksoset, nousu- ja kuu-Vaaka

Vierailija
4208/12684 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tyhmä kyselee. Onko siis tärkeämpi se, että missä huoneessa joku on, vai minkä merkissä ? Ja mistä sen signature signin löytää. Tässä kartassa jonka netissä tein ei ole kyseistä asiaa.

Vierailija
4209/12684 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä tyhmä kyselee. Onko siis tärkeämpi se, että missä huoneessa joku on, vai minkä merkissä ? Ja mistä sen signature signin löytää. Tässä kartassa jonka netissä tein ei ole kyseistä asiaa.

Astro-seek.comissa kun tekee kartan, löytyy myös taulukko jossa dominoivat planeetat, elementti ja alimpana näkyy Ssign.

Huoneet on minullakin vähän hakusessa.

Itselläni 1. huone on vahvin, siellä kuu, saturnus ja pluto Vaaka (+nousu)

2. huoneessa jupiter Skorpioni.

3. huoneessa uranus ja neptunus Jousimiehessä.

4-7. huoneissa ei planeettoja.

8. huoneessa venusHärkä (+chiron)

9. huoneessa aurinko ja merkurius-Kaksoset,

10. ja 11. ei planeettoja.

12. huoneessa nouseva marsVaaka.

Jos joku enemmän tietävä haluaa kertoa niin kiinnostaisi tietää tarkemmin näiden merkityksiä.

Vierailija
4210/12684 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Härät, neitsyet ja leijonat. Ilkeimpiä kaikista. Kiusaajia.

Leijonat eivät kiusaa, he yleensä puuttuvat kiusaamiseen.

Leijonat eivät liittoudu kiusaajajengiin eivätkä kerää ympärilleen kiusaajajengiä. Heillä on parempaakin tekemistä.

Vierailija
4211/12684 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astro-seekin mukaan minulla Midpoints -kohdassa;

ASC/MC: Rapu

Sun/Moon: Rapu

Ja sitten vielä:

Fortune: Rapu

Onko Kymmenes Huone aina MC vai voiko sen paikka vaihdella? Minulla lukee tuo MC siinä 10-huoneen kohdalla, ja se on Härkä.

Mitä tuo tarkoittaa? Yritin hakea tästä ketjusta ja muualta, mutten löytänyt.

Muuten tämä koko karttani on lähinnä vain ilma- ja tulimerkkiä. Maa ja vesimerkkejä ei pahemmin ole. Paitsi edellä mainitut Rapu ja Härkä.

Vierailija
4212/12684 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt löysin, eli hallitsevat planeetat on merkurius ( neitsyessä), Jupiter ( scoprpionissa), saturnus ( härässä), nousumerkki leijona ja signature on härkä. Hallitseva elementti on maa.  Kiehtovaa, kyllä pitää lisää ihan mielenkiinosta tutkailla.. 

Vierailija
4213/12684 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minkä ominaisuuden planeetta merkurius on?

Kommunikointi.

Sekä mm. älyn ja oppimisen.

Parhaimmillaan se on Kaksosissa tai Neitsyessä.

Mitkähän olisi huonoimmat sijainnit?

Jos nyt puhutaan pelkästään kommunikoinnista niin olen huomannut, että Merkurius härässä tekee henkilöstä itsepäisen jankkaajan, jonka kanssa on vaikea keskustella älyllisesti, faktoihin perustuen. Hän kokee olevansa oikeassa eikä aio muuttaa mielipidettään, oli logiikka kuinka ontuvaa tahansa. Merkurius oinaassa on taas usein kovaääninen, muut alleen jyräävä ja toisinaan varsin karkeaa kieltä käyttävä keskustelija. Kauriin merkissä Merkurius on taas helposti keskustellessa jähmeä, kylmä ja tuomitseva eikä välttämättä ymmärrä tai osaa lukea tunnetiloja tai vivahteita. Harvoin Merkuriuskauriit ovat myöskään kovin luovia tai taitavia sanankäyttäjiä, vaikka ilmaisevatkin itseään varsin selkeästi. Sama pätee merkin härkiin. 

Tämä oli kiinnostavaa lukea. Minulle kaksosena kommunikaatio on aina ollut tärkeää, mutta toisaalta se on myös ongelmallista. Vastikään selvisi, että minulla on merkurius härässä. Minua on kehuttu hyväksi kirjoittajaksi, nuorempana varsinkin sain paljon arvostusta kirjoittamisen saralla, jopa hieman nimeäkin. Suullinen ilmaisu taas on aina ollut jokseenkin vaikeaa ja jähmeää. En saa asioita sanottua niin kuin haluaisin, en keksi sanottavaa, unohdan mitä piti sanoa. Tosin paljon vaikuttaa se, millaiset kemiat kuuntelijan kanssa on. Joskus, joidenkin kanssa ilmaisu lähtee aivan kuin lentoon, sanat osuvat kohdalleen ja puheenvuoron lopuksi olen itsekin ihmeissäni, miten viisaasti tuli täysin pohtimatta sanottua :D

Minua on myös kuvailtu jankuttajaksi ja saivartelijaksi. Joskus nämä saattavat olla minulle ihan ajanvietettä, itseni hauskuutusta ja toisen kiusoittelua ellei hän näe asiaa minun mielestäni loogisesti. Joskus taas kyse on ihan aidosta tarpeesta selvittää asian logiikka ja toisen perustelut. Sellainen "Näin nämä asiat koetaan" -perustelu on minulle vihoviimeinen. Ymmärrän, että joidenkin mielestä jään jumiin pikkuasioihin, mutta itse olen mieluummin keskustelematta ollenkaan kuin keskustelen peruslähtökohdista jotka eivät kanna tai joita en ymmärrä. He eivät ehkä näe asioiden epäloogisuutta samoin kuin minä, joten voin kuvitella että he saattavat itse pitää minua epäloogisena. On myös ihmisiä, joiden kanssa en puhu muusta kuin yhdentekevistä aiheista, koska heitä ärsyttää että "ainako pitää älyllistää kaikki" ja "en mä jaksa pohtia tuollaisia". 

Monien mielestä en varmaankaan ole kovin hyvää seuraa, koska olen tosiaan jankuttava, utelias, ehkä välillä tahditonkin. Saatan loputtomassa uteliaisuudessani vaikkapa jäädä inttämään toiselta syytä johonkin käytökseensä enkä huomaa että sehän on hänen yksityisasiansa jota hän ei välttämättä halua kertoa. Minulla on pakonomainen tarve viedä keskustelu syvemmälle, henkilökohtaiselle tasolle. Jokin yleinen smalltalk vaikkapa juhlissa on mielestäni aivan kuolettavan tylsää. Tästäkään ei aina pidetä. Minulla on myös omalaatuinen, vähän salakavala huumorintaju, joka ei iske kaikkiin. Normaalit vitsit menevät minulta yleensä joko ohi, tai sitten alan purkamaan niitä ja selvittämään mille tässä oikein pitikään nauraa. Sitten ketään ei enää naurata.

Toisinaan teen kyllä töitä pitääkseni kommunikaationi hieman keveämpänä. Totuus kuitenkin on, että silloin en enää itse nauti kommunikaatiosta juuri ollenkaan. Sitten taas oikein sielu lepää kun löydän kaltaiseni keskustelijan, joka haluaa oikein kunnolla analysoida aiheisiin sisäänrakentuneita taustaoletuksia ja avata niitä. Tällöin myös muutan mielipidettäni mielelläni jos toisella on antaa perustellumpi mielipide tilalle. Ainakin yhden tällaisen ihmisen tiedän, joka on aina valmis purkamaan ja tarkastelemaan kanssani asioita, ja hänelläkin on merkurius härässä :D

Vierailija
4214/12684 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten taas oikein sielu lepää kun löydän kaltaiseni keskustelijan, joka haluaa oikein kunnolla analysoida aiheisiin sisäänrakentuneita taustaoletuksia ja avata niitä. Tällöin myös muutan mielipidettäni mielelläni jos toisella on antaa perustellumpi mielipide tilalle.

Ainakin yhden tällaisen ihmisen tiedän, joka on aina valmis purkamaan ja tarkastelemaan kanssani asioita, ja hänelläkin on merkurius härässä :D

Miehelläni on myös merkurius härässä, ja se on juurikin aina valmis muuttamaan mielipiteitään, jos sille perustelee jonkun asian.

Mielestäni kyseessä on hyvinkin joustava merkuriuksen asema, se härkyys näkyy lähinnä siinä, että ainakin mieheni hermostuu, jos sen täytyisi nopeasti miettiä asioita, se haluaa pohtia ja pohtia rauhassa, mielellään analysoida yhdessä, ja taas miettiä ja pohtia vähän lisää...

Kyseessä on myös hyvin syvällinen henkilö, joka lukee lähinnä jotain historiallista faktakirjallisuutta ja tietää asioiden taustat, mutta ei välttämättä mielellään tuo sitä esille, eli ehkä merk. härässä tekee pientä epävarmuutta itseilmaisussa?

Vierailija
4215/12684 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Planeetoista vielä, miksi tuo MERKURIUS on niin tärkeä?

Venus on se joka viittaa rakkauselämään, ja siksi tärkeä, eikö vain?

Vierailija
4216/12684 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Planeetoista vielä, miksi tuo MERKURIUS on niin tärkeä?

Venus on se joka viittaa rakkauselämään, ja siksi tärkeä, eikö vain?

Merkurius on yksi henkilökohtaisista planeetoista, sen takia aika tärkeä.

Venus viittaa enemmän ehkä suhteeseen kauneuden, taiteen sun muun tuollaisen kanssa. Esim. venus härille kauniit asiat, harmoninen ympäristö, on elintärkeää, jotta ne voi hyvin.

Miehillä venus kertoo kumppani-ihanteen aika tarkasti.

Vierailija
4217/12684 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on mielenkiintoista puuhaa! =)

Muita joilla merkurius Neitsyessä?

Kuulemma ollaan täydellisyyden tavoittelijoita, terävä-älyisiä ja haluamme edetä suoraan asiaan siinä jutussa mitä ollaan milloinkin tekemässä, eikä hankalia kiertoteitä pitkin.

Haittapuolena liiallinen kriittisyys kaikkea kohtaan.

Vierailija
4218/12684 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma ollaan täydellisyyden tavoittelijoita, terävä-älyisiä ja haluamme edetä suoraan asiaan siinä jutussa mitä ollaan milloinkin tekemässä, eikä hankalia kiertoteitä pitkin.

Katso ne merkuriuksen aspektit myös, ja huone.

Vierailija
4219/12684 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkurius hallitsee merkeistä neitsyttä ja kaksosta, joten Merkurius neitsyessä on loistava sijainti. Se tekee ihmisestä älykkään, tarkan ja terävän - tältä jää harvoin mitään huomaamatta. Merkuriusneitsyet nauttivat usein ristikoista tai sanapeleistä - tai ylipäätään kaikesta ajanvietteestä, josta he saavat älyllistä haastetta - ja heillä on laaja sanavarasto. Myös kädentaidoissa Merkuriusneitsyet ovat usein luonnostaan taitavia, sillä heillä on silmää yksityiskohdille ja hyvä avaruudellinen hahmotuskyky. 

Haittapuolena voi tosiaan olla kriittisyys ja viileys varsinkin keskustellessa. Niinkuin joku Merkuriusneitsyt täällä pari sivua sitten kirjoittikin, tunteikkaat keskustelut tai tunneasioiden ruotimiset eivät ole hänen ominta alaansa. 

Vierailija
4220/12684 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te astrologiaa paremmin tuntevat;

mitkä aurinkomerkit ovat teidän mielestä stereotypioita eli tyypillisiä tällaisia (tai jos piirre on voimakkaasti esim. kuumerkki tai jos sitä esiintyy yleisesti enemmän miehellä tai naisella):

1. Vainoharhainen

2. Masennukseen taipuvainen

3. Keimaileva

4. Kaikkia mielistelevä

5. Suurpiirteinen, hälläväliä-asenteinen

6. Varastaa toisten ideat ominaan

7. Seksuaalisuuttaan korostava

8. Huonotapainen, moukkamainen

9. Selittelevä

10. Huomionhakuinen negatiivisessa mielessä eli mollaa esim muita vaikuttaakseen paremmalta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi