Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12683)
Olen se aurinko oinas, nouseva jousimies, kuu leijona joka kirjoitti aiemmin. Pystyn kyllä tunnistamaan ja myöntämään täälläkin mainittuja negatiivisia luonteenpiirteitåni: olen lapsellisen spontaanisti innostunut uusista asioista ja monet näkevät sen varmaan äänekkäänä ja lapsellisena kohkaamisena, myös itsekkyys, oma napa ja besserwisserismi on totta ja halu vääntää asioista joissa uskot olevasi oikeassa. Luonteessani on myös lapsenomainen halu olla hyväksytty ja saada kehuja ja siksi työskentelen todella ahkerasti vaikka olen oikeasti peruslaiska. Myös raha motivoi minua. Tyhmyyttä en allekirjoita sillä olen laajasti kiinnostunut maailmanmenosta ja luen ja seuraan aikaani tarkasti.
Kaksosena minusta tuntuu, että minut on ymmärretty aina täysin väärin. Tunnustan olevani jollain lailla jakaantunut persoona, jolla on monta roolia eri tilanteisiin, mutta kenellä ei? Olen älykäs, mutta projektini hajaantuvat usein sinne tänne kun innostun nopeasti uusista asioista. Haluaisin kärsimättömästi tietää kaikesta kaiken. Suhteissa olen omistautuva, mutta Venuksen merkki kertoo tästä itse asiassa enemmän kuin aurinkomerkki. Minulla se on kauris, eli suhtaudun sitoutumiseen todella vakavasti. Kaipaan stimulaatiota ja älykkäitä keskusteluja ja tulen huonosti toimeen laiskojen tai yksinkertaisten ihmisten kanssa, ihan merkistä riippumatta.
Kerronpa minäkin sitten itsestäni.
Eniten sydäntäni ovat koskettaneet Kalat, Rapu, Neitsyt, Oinas, Skorpioni, Vesimies ja myös Härkä.
Tulinen, unohtumaton rakkaussuhde oli Oinaan kanssa, mutta samalla repivän ristiriitainen.
Myönnän inhoavani ja epäileväni Leijonia ja Vaakoja. Sille on syynsä. Oinaat ovat yleensä rasittavia. Kaksonen, Jousimies ja Kauris ovat jääneet melko vieraiksi. Parhaat keskustelut on ollut Neitsyen, Kalojen, Vesimiehen, Ravun ja Härän kanssa. Mitään yhteistä ei tunnu olevan Kauriin, Kaksosen tai Vaa'an kanssa. Jousimiehet ja Leijonat ovat parhaimmillaan huvittavia, mutta lähelle en päästä. Skorpionin kanssa keskustelen ensin lasin läpi. Se saattaa olla myrkyllinen.
Ihminen on hyvin erilainen riippuen siitä, onko hän saanut elämässään rakkautta ja onnea vai onko hän rikottu.
Olen Rapu. Varovainen, pohdiskeleva, avoin, seurallinen, pikkutarkka, nautinnonhaluinen, lojaali, luotettava, laiska, luova, älyllinen, innostuva, vaativa ja avulias.
Lisää, osittain myös Hyvistä puolista: olen äärimmäisen lojaali ja jopa turvallisuushakuinen. Minulla on vahva oikeudentunto. Vaikka olen salaa ehkä hieman ylemmyydentuntoinen (en menisi niin pitkälle että sanoisin halveksivani muita ilman syytå), kohtelen muita niin kuin toivoisin itseäni kohdeltavan koska lopulta haen vain hyväksyntää. Olen siis ulkoisesti hyvinkin itsevarma mutta sisältä en täysin. Minulla on halu kontrolloida asioiden tapahtumista ja olla valmistautunut kaikkeen. Jos asiat eivät mene haluamallani tavalla se aiheuttaa epävarmuutta ja ärtymystä tuon kontrollin menettämisen tunteen takia.
Kalat-merkkinä tykkään ja tulen toimeen leijonien kanssa. Lämpimiä, itsevarmoja mutta tunteellisia. Leijonamiehet on parhaita:)
Skorppari, neitsyt, kauris järkeviä, maanläheisiä.
Vaa'at ovat mielestäni kaksinaamaisin horoskooppimerkki. Täysin selkärangattomia ihmisiä, jotka haluavat miellyttää kaikkia.
T. Skorpioni
Uskon kiinalaisiin horoskooppimerkkeihin, länsimaiset eivät pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat on skorpioni, joka on tosiaan kateellinen ja katkera sekä kylmä, omissa maailmoissaan elävä vesimies jolla ei ole mitään empatiakykyä.
Paraas on itsevarma ja lämmin leijona. Olen kaksonen (joka ei ikinä ole pettänyt kumppaniaan).
Vesimiehelläkö ei empatiakykyä?!
Ei niin.
Jos olet itse Vesimies, olet jäävi.
Voi tietty poikkeuksiakin olla.
Nohnoh, tottakai vesimiehillä on tavallisesti empatiakykyä. Vai tarkoitatko että kaikki vesimiehet ovat järjestään persoonallisuushäiriöisiä, sillä sitähän tuo empatiakyvyttömyys vääjäämättä tarkoittaisi?
Itse olen kyllä vesimies (eri kuin edellinen kommentoija tosin) ja tunteita ja empatiaa kyllä löytyy ämpärikaupalla :) Jäävi en myöskään koe olevani millään tavalla täällä keskustelupalstalla, jossa puhutaan horoskoopeista ja niiden ominaisuuksista.
Minä olen rapuna pitkävihainen ja erakkoluonne. En näe kumpaakaan huonona puolena. Hölmöä huijataan useamman kerran, pitkän muistin omaavaa vain sen kerran, korkeintaan kaksi. Erakkomaisuus tulee siitä että tunnen kokoajan muiden tunteet ja käytän itseni loppuun jotta kaikilla olisi hyvä mieli. Diplomaatin osa ei ole helppo. Lisäisin ravun huonoihin puoliin myös taipumuksen addiktioihin, siitä harvemmin mainitaan.
Niin ja saatan minä olla manipuloivakin? Ainakin minua on siitä kumppani syyttänyt. Tosin hän on kylmä ja vetäytyvä neitsyt. :D
Vierailija kirjoitti:
Lisää, osittain myös Hyvistä puolista: olen äärimmäisen lojaali ja jopa turvallisuushakuinen. Minulla on vahva oikeudentunto. Vaikka olen salaa ehkä hieman ylemmyydentuntoinen (en menisi niin pitkälle että sanoisin halveksivani muita ilman syytå), kohtelen muita niin kuin toivoisin itseäni kohdeltavan koska lopulta haen vain hyväksyntää. Olen siis ulkoisesti hyvinkin itsevarma mutta sisältä en täysin. Minulla on halu kontrolloida asioiden tapahtumista ja olla valmistautunut kaikkeen. Jos asiat eivät mene haluamallani tavalla se aiheuttaa epävarmuutta ja ärtymystä tuon kontrollin menettämisen tunteen takia.
Väliin tuli pari viestiä, olen siis tuo oinas.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuo neitsyen "kylmyys" mistä monet tuntuvat olevan samaa mieltä johtua oikeastaan siitä että neitsyet ovat ujoja? Itse ainakin olen ja pari muutakin on sanonut täällä olevansa kilttejä ja herkkiä. Oman ujouteni moni tuntematon sekoittaa ylimielisyydeksi vaikka en saa sitä hänelle sanottua. Onko täällä muita ujoja neitsyitä?
Ei, vaan kylmyydeltä vaikuttaa Neitsyiden täydellinen kädettömyys esimerkiksi kriisitilanteessa. Se on tietynlaista epävarmuutta joka saa toimimisen sijaan toimintakyvyttömäksi. Jos Neitsyelle kertoo vaikkapa vakavasta tunnepuolen ongelmasta hän katoaa maisemasta. Stressaavat paljon ja vastuu tuntuu kohtuuttomalta.
Olen itse rapu joka neitsyen kanssa suhteessa, ja meidän vaistomaiset reaktiomme ovat täysin päinvastaisia keskenään. On ollut vaikeaa ymmärtää toisen toimintatapoja. Minun suojelevaisuuteni ja hoivaamiseni tukahduttavat hänet, ja hänen pakoilemisensa satuttaa minua. Jos ei mitään muuta niin tämä suhde on opettanut katsomaan maailmaa täysin vastakkaisesta vinkkelistä.
Olen itse härkänainen ja parhaimmiksi sanon neitsyt ja skorpioni, kaurismiestä en ole koskaan tuntenut, harmi kun sanotaan että kauris ja härkä olisi hyvä match. Mutta useamman neitsytnaisen kanssa olen hyvä kaveri ja neitsytmiehet on vaan puoleensa vetäviä ja heidän kanssaan on helppo olla. Kun tätä miettii niin huomasin, että lähipiirissä on paljon samoja merkkejä ja joistakin merkeistä ei tiedä mitään (en siis tunne ketää). Tunnen paljon härkänaisia ja samanlaisia piirteitä löytyy joidenkin kanssa paljon ja tunnistan joitakin ärsyttäviä piirteitä ja koetan itsestä niitä karsia pois.
Pahimmaksi sanon kalat (ei vaan jaksa sitä tunteellisuutta ja jahkaamista), vesimies, kaksoset ja jousimies (en ymmärrä ei mitään yhteistä)
Minkä takia horoskooppi vaikuttaa luonteeseen? Osaako joku selittää? En ole koskaan oikein ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vaa'at ovat mielestäni kaksinaamaisin horoskooppimerkki. Täysin selkärangattomia ihmisiä, jotka haluavat miellyttää kaikkia.
T. Skorpioni
Musta on aina huvittavaa, kun Vaakoja kuvaillaan "tasapainoileviksi" ja "taiteellisiksi".
Vaaka tietää tasan tarkkaan mitä haluaa, ja mankuu niin kauan että sen saa. Vaaka on epärehellisimpiä ja epäluotettavimpia merkkejä. Vaa'an toiminta ei ole koskaan pyyteetöntä. Vaaka on kanssasi, koska hän haluaa sinusta jotain. Vaaka ei pärjää yksin. Hän on kuin pikkulapsi, joka tarvitsee taluttajan. Salaisuuksiaan ei pidä Vaa'alle kertoa. Vaa'an kanssa ei voi keskustella. Voit jopa luulla, ettei hän ole sinusta kiinnostunut. Kyllä on, mutta vatvoo asioitasi selkäsi takana, eikä edessä päin. Vaa'at pitävät viinasta, roskaruoasta ja juorulehdistä. Jos haluat jutellä kirjallisuudesta tai mennä katsomaan hyvää leffaa, älä vaivaa sillä Vaakaa. Hän ei tällaisia ymmärrä. Vaaka ei ole järjen jättiläinen, mutta sokean kanan tavoin hänkin nappaa joskus jyvän. Vaa'an möläyttäessä ilkeyden kipeimmästä asiastasi yllättäen suuressa joukossa, epäilet ehkä, että se oli vahinko. Ei ollut. Katso vaikka hänen pirullista virnuiluaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rapu on paras. Empaattisia ja älykkäitä.
Pahimmat ovat Leijona ja Vesimies. Leijonat ovat narsisteja ja järjestäen jotenkin sairaita. Vesimiehet taas minäminää, eikä siihen maailmaan mahdu muita.
Itse olen Vaaka.
Olet selvästi skorpioni tai neitsyt koska tuomitset toiset sairaiksi.
Aha. En tiedä nousevaa merkkiäni enkä muidenkaan planeettojen asentoja, joten niin kai sitten jos sinä niin sanot. Vaaka aurinkomerkki kuitenkin.
Taidat itse olla leijona.
Okei. Olen nouseva leijona, mutta nouseva merkki viittaa pelkkään ulkoiseen habitukseen, ei luonteeseen. Tämäkään merkki ei pidä kohdallani paikkaansa.
Olen ruma, en millään tavalla säteilevä tms. Olen vaatimaton seinäruusu. Siinä tämä taas nähtiin. Väärin ovat minun merkkini. Humpuukia kaikki.
Oinas (nousu jiuskari, kuu leojona) jatkaa: olen nopea liikkeissäni ja päätöksenteossa ja jahkailu ja ärsyttää kärsimätöntä luonnettani, tämä on ollut itselleni ehkä suurin kehityshaaste -oppia olemaan analyyttisempi ja ymmärtää muiden näkökantoja ja jaksaa pitkittyneitä tilanteita. Olen suora mutta suoruuttani ymmärretään joskus väärin, en tahallisesti halua loukata ketään vaan saada asioita eteenpäin. Turha kursailu ja tekovaatimaton käytös jota jotkut harrastavat on mielestän täysin turhaa, ja luulen että itsevarmuuttani sekä ihaillaan että inhotaan. En pidä kynttilääni vakan alla vaan nautin saavutuksistani. Olen antelias ja autan mielelläni esim. työtovereitani. En valita pienistä, olen suurpiirteinen ja sopeudun helposti ja nopessti uusiin olosuhteisiin. Rakkaudessa olen sitkeä ja pidän kiinni ihastuksestani liiankin pitkään vaikka suhde olisi ollut huono eikä jatkamisen väärti. Rakastuessa intohimoinen aktiivinen, ja teen paljon miellyttääkseni rakastettuani.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia horoskooppi vaikuttaa luonteeseen? Osaako joku selittää? En ole koskaan oikein ymmärtänyt.
Ei vaikuta mitenkään koska ovat satua. 🙂
Vaaka on minusta pahin horoskooppimerkki. Kaikki tuntemani vaa´at ovat itsekeskeisiä minäminäminä-ihmisiä, joille tärkeintä on saada oma tahto läpi vaikka siitä kuinka joutuisi perhe ja omaiset kärsimään. Edes omien lasten hyvinvointi ei ole pahimmille tapauksille tärkeintä vaan oma tahto. Tällä hetkellä tiedän varmuudella, että kaksi tuntemaani henkilöä on vaakoja. Toinen on katkera ja mielenterveysongelmista kärsivä alkoholisti, jonka mielessä kaikissa muissa on vikaa, mutta ei hänessä. Hän itse on täydellinen ja hänen ongelmansa johtuvat täysin muista ihmisistä. Jos muut olisivat sellaisia kuin hän haluaisi, niin kaikki olisi hyvin. Toinen taas on täydellinen tyranni, joka komentelee kaikkia niin, että parisuhteessakaan kukaan ei kestä häntä muutamaa vuotta pitempää vaan lähtee karkuun heti kun huomaa tilanteen vakavuuden.
Parhainta horoskooppia en tiedä, mutta sen olen huomannut, että rapujen on ehkä vaikea tulla toimeen keskenään. Ainakin minulla rapuna on vaikeuksia kestää toisia rapuja ja heidän kanssaan saattaa tulla helposti erimielisyyksiä. Minun veljenikin on rapu ja varsinkin lapsina me riitelimme vähän väliä melko rajustikin, kun kumpikin piti kiinni omasta mielipiteestään eikä suostunut myöntämään, että toinen ehkä on oikeassa ja itse väärässä.
Minusta kaksoset ovat ihania, syvällisiä kaksine puolineen.