Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12683)
Vierailija kirjoitti:
Parhaat merkit ovat ehdottomasti rapu ja skorpioni. Oinas ja kauris ovat myös oikein kivoja. Pahimmasta merkistä en niinkään tiedä, ehkä kaksoset.
T. kalat
Mitä ihmettä? Ovat juuri pahimmat merkit. Löytynee poikkeuksen poikkeuksia. Rapu ja skorpioni ovat pahimpia jos ei pahimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaa'at ovat mielestäni kaksinaamaisin horoskooppimerkki. Täysin selkärangattomia ihmisiä, jotka haluavat miellyttää kaikkia.
T. Skorpioni
Musta on aina huvittavaa, kun Vaakoja kuvaillaan "tasapainoileviksi" ja "taiteellisiksi".
Vaaka tietää tasan tarkkaan mitä haluaa, ja mankuu niin kauan että sen saa. Vaaka on epärehellisimpiä ja epäluotettavimpia merkkejä. Vaa'an toiminta ei ole koskaan pyyteetöntä. Vaaka on kanssasi, koska hän haluaa sinusta jotain. Vaaka ei pärjää yksin. Hän on kuin pikkulapsi, joka tarvitsee taluttajan. Salaisuuksiaan ei pidä Vaa'alle kertoa. Vaa'an kanssa ei voi keskustella. Voit jopa luulla, ettei hän ole sinusta kiinnostunut. Kyllä on, mutta vatvoo asioitasi selkäsi takana, eikä edessä päin. Vaa'at pitävät viinasta, roskaruoasta ja juorulehdistä. Jos haluat jutellä kirjallisuudesta tai mennä katsomaan hyvää leffaa, älä vaivaa sillä Vaakaa. Hän ei tällaisia ymmärrä. Vaaka ei ole järjen jättiläinen, mutta sokean kanan tavoin hänkin nappaa joskus jyvän. Vaa'an möläyttäessä ilkeyden kipeimmästä asiastasi yllättäen suuressa joukossa, epäilet ehkä, että se oli vahinko. Ei ollut. Katso vaikka hänen pirullista virnuiluaan.
Heh, heh, useita vaakoja perheessä ja vaakoja tunteneena voin allekirjoittaa.
Pahin yhdistelmä, joku kuuleijona ja aurinkovaaka, tai moninkertainen vaaka.
Ne on vaan kamalia ihmisiä, jos haluaa ajatella, että ihmisten pitäisi olla joten rehellisiä ja mukavia, jos ottaa ne epärehellisinä kiipijöinä, niin niiden kanssa voi tulla toimeen.
Ruotsin blondinbella on tyypillinen vaaka, kuuskorpioni, ihan järkyttävän epärehellinen, joka käyttää hyväksi lapsensakin saadakseen lisää tuloja. Sen molemmat exät on kuurapuja ja säälin niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pahimmat on kaksonen ja skorpioni. Kaksoset on fiksuja, mutta niihin ei voi luottaa yhtään, suhteissa tai muussakaan. Olen parin kaksosimiehen kanssa seurustellut ja molemmat päätyneet eroon koska mies petti. Skorpionin kanssa olen seurustellut kerran ja se oli ihan hirveää. Se kontrollointi ja mustasukkaisuus oli jotain mitä ei ennen ollut kokenut. Mistään ei voinut myöskään puhua suoraan vaan jäätävä murjotus aina päällä milloin mistäkin.
Olen vaaka.
Ex-kaveri myös pettäjä kaksonen.
Taitaa olla kaksosmiehissä. Ite oon kaksosnainen enlä ole pettäjä.
Exmies, sarjapettäjä, oli myös kaksonen!
Mun eksä on kans kaksonen ja petti mua sekä eksäänsä ja just kuulin että nykyistäkin on jo ehtinyt pettää .. taitaa olla kaksosilla veressä
Vierailija kirjoitti:
Jännä se stereotypia mikä kauriista yleensä ja täälläkin annetaan, että ovat kylmiä, tympeitä ja huumorintajuttomia. Lähipiirissäni on kolme kaurista, ja ovat ihan päinvastaisia: sosiaalisia, leikkisiä ja puheliaita. Keräävät ihmisiä ympärilleen ja ovat porukan piristäjiä.
Niillä on varmaan muita merkkejä esim. ilmamerkeissä?
Mieheni isä on kauris, hyvin stereotyyppinen menestynyt kaurispatriarkka, mutta myös verbaalinen ja leikkisä.
Se on myös miljoonakertainen vesimies tuon kauris auringon lisäksi.
Kyllästyttää vesimerkkien haukkuminen. Kenenkään muun kanssa et pääse niin elämääratkovan syville, eh, vesille kuin Kalojen, Rapujen ja Skorpparien kanssa.
Minulla kesti kauan oppia että kaikki ihmiset eivät vaeltele joissain sielun laaksoissa ja vuorten huipuilla jatkuvasti, joten oli merkillistä miksi toisista olen saanut ikuisia sydänystäviä kun taas toisista jopa kiusaajia. En koe olevani mitenkään erityinen, silti muilla on laajempi tuttavapiiri ja vähemmän suukopua.
Mutta joo, yrittäkää kestää. On meissä vesi-ihmisissä hyvääkin. Rapuna luottoystävinä minulla on Kalat ja Skorpioni. Ja kun sitä vesimiestäkin haukutaan kylmäksi yms, niin sellainenkin on parhaana ystävänä. Nautin hänen seurastaan sillä hänellä on hyvä analyyttinen pää, hän ei ole koskaan tolaltaan ja hän on aina oma itsensä. Veskarin lisäksi toinenkin ilmamerkki Kaksoset on yksi sydänystävistäni. Sen sijaan porukkamme Rapu ja minä emme ole läheisiä. En oikeastaan muidenkaan rapujen kanssa. Johtunee siitä että vaistoamme herkästi tilan tarpeen ja annamme sitä toisillemme.
Niin, siinä me Ravut ainakin kelpaamme muullekin väestölle: empatiakyky koetaan hyvänä. Sitä käytetään myös surutta hyväksi. Että siinä missä me itkupillit olemme muista ikäviä, niin on sitä ikävää tullut jyräävämmiltäkin merkeiltä.
Minkälaiset perheet teillä on noin niinkuin horoskooppien suhteen? Luetteko ikinä lapsihoroskooppeja?
Minä olen härkä, nouseva neitsyt ja kuu vaaka. Mieheni on kauris, nouseva vesimies ja kuu leijona. Vanhin lapsemme (tyttö) on neitsyt, nouseva jousimies ja kuu vaaka (kuten minulla). Poikamme taas on oinas, nouseva leijona ja kuu skorpioni.
Välillä tuntuu siltä, että poikamme on täysin erilainen kun muu perhe, tai saa välillä tosi rajuja raivareita ja saattaa sanoa todella ilkeästi jos häntä jostain toruu. En haluaisi sanoa, että olen epäillyt pojan käytöksen takana olevan hänen horoskooppimerkkinsä, mutta täytyy myöntää että sekin on käynyt mielessä. :D
Muu perhe kuitenkin harmonisesti maamerkkejä, vaikka isällä ja pojalla leijona onkin yhteinen ja vaaka minulla ja tyttärellä. Onkohan horoskooppien periytyvyyttä tutkittu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia horoskooppi vaikuttaa luonteeseen? Osaako joku selittää? En ole koskaan oikein ymmärtänyt.
Ei vaikuta mitenkään koska ovat satua. 🙂
Minusta horoskoopit eivät ole ainakaan täysin satua, vaan niissä on kyllä tottakin mukana. Esim. minä olen rapu ja luonteeltani juuri sellainen kuin miksi ravut kuvataan.
Mihin se perustuu lopujen lopuksi, että tietty syntymäaika/horoskooppi muokkaa tietynlaisen luonteenraamit?
Ei vaikuta mitenkään. Geenit ja ympäristötekijät vaikuttavat.
Usko mieluummin tässä tieteen saavutuksia kuin naistenlehtien hupipalstoja.
En ole alkup. kysyjä, mutta aloin tässä itsekin miettimään, että miten *astrologian mukaan* syntymäaika määrittää luonteen? Hömpästähän tietenkin on kyse, mutta kyllä hyvällä sadulla on joku sisäinen logiikka. Onko kyse jostain vanhoista jumalmyyteistä, jossa tiettyjä jumalia on yhdistetty tiettyihin tähtikuvioihin ja sitten sen merkin alla syntyneillä on samoja piirteitä kuin kyseisellä jumalalla? Vai...?
Rakastan kaloja ja härkiä, olen itse skorpioni. Kaksoset ovat sietämättömän itsekeskeisiä, pinnallisia ja kaksinaamaisia enkä pidä oinaista. En ymmärrä yhtään, miksi meitä skorpioneja näin haukutaan, kateellisiksi? En samaistu tuohon lainkaan. Itse pidän itseäni syvällisenä, ei minun kuplaani kateus mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia horoskooppi vaikuttaa luonteeseen? Osaako joku selittää? En ole koskaan oikein ymmärtänyt.
Minusta horoskoopit eivät ole ainakaan täysin satua, vaan niissä on kyllä tottakin mukana. Esim. minä olen rapu ja luonteeltani juuri sellainen kuin miksi ravut kuvataan.
Mihin se perustuu lopujen lopuksi, että tietty syntymäaika/horoskooppi muokkaa tietynlaisen luonteenraamit?
Ei vaikuta mitenkään. Geenit ja ympäristötekijät vaikuttavat.
Usko mieluummin tässä tieteen saavutuksia kuin naistenlehtien hupipalstoja.En ole alkup. kysyjä, mutta aloin tässä itsekin miettimään, että miten *astrologian mukaan* syntymäaika määrittää luonteen? Hömpästähän tietenkin on kyse, mutta kyllä hyvällä sadulla on joku sisäinen logiikka. Onko kyse jostain vanhoista jumalmyyteistä, jossa tiettyjä jumalia on yhdistetty tiettyihin tähtikuvioihin ja sitten sen merkin alla syntyneillä on samoja piirteitä kuin kyseisellä jumalalla? Vai...?
Kyse on arkkityypeistä, jotka heijastuu ihmisyyden piirteisiin. Sen takia esim. sellainen ihminen, joka tuntee hyvin eurooppalaista mytologiaa, pystyy hyvin helposti ymmärtämään astrologiaa myös.
Sen takia joku ns. veediläinen, sideerinen astrologia on yksi ja sama, siis ei ole sen pätevämpi, kuin meidän, joka ei perustu oikeisiin taivaankappaleisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset perheet teillä on noin niinkuin horoskooppien suhteen? Luetteko ikinä lapsihoroskooppeja?
Minä olen härkä, nouseva neitsyt ja kuu vaaka. Mieheni on kauris, nouseva vesimies ja kuu leijona. Vanhin lapsemme (tyttö) on neitsyt, nouseva jousimies ja kuu vaaka (kuten minulla). Poikamme taas on oinas, nouseva leijona ja kuu skorpioni.
Välillä tuntuu siltä, että poikamme on täysin erilainen kun muu perhe, tai saa välillä tosi rajuja raivareita ja saattaa sanoa todella ilkeästi jos häntä jostain toruu. En haluaisi sanoa, että olen epäillyt pojan käytöksen takana olevan hänen horoskooppimerkkinsä, mutta täytyy myöntää että sekin on käynyt mielessä. :D
Muu perhe kuitenkin harmonisesti maamerkkejä, vaikka isällä ja pojalla leijona onkin yhteinen ja vaaka minulla ja tyttärellä. Onkohan horoskooppien periytyvyyttä tutkittu?
En tiedä, onko sitä tutkittu, mutta samat merkit toistuu suvuissa ja perheissä.
Esim. meidän perheessä vuorottelee neitsyt ja rapu, nousumerkeissä ja kuumerkeissä, planeetoissa, aurinkomerkeissä toistuu vaaka ja leijona jne. Ja jos katsoo ns. synastriakarttoja ja kompositiokarttoja, niin hyvin helposti näkee, että kuuluu samaan perheeseen/on syvä yhteys.
Jotkut tykkää katsoa perheissä kuunsolmuja ja hakea niistä karmisia yhteyksiä, siis edellisiä elämiä perheenjäsenten välillä.
Kertokaa tuolla luonteenpiirteistänne niin me muut arvaillaan että osuuko merkit oikeaan
https://www.vauva.fi/keskustelu/3344009/astrologian-ja-horoskooppien-ys…
Vierailija kirjoitti:
Älkäähän nyt tulko tänne länkyttämään että näihin ei olisi uskomista ja että miten mars ja venus suoraan liittyy luonteeseen. Tämähän on aivan mahtava ketju, kaikki haukuttu jo vissiin oinas ja skorppari johtaa ja vaaka on myös p.erseestä.
Minulla on niitä pysyviä, hienoja ystävyysuhteita vuosikymmenten takaa. Ei pitäisi mitenkään olla koska olen oinas ja kuuskorpioni.
Tuo on pahin yhdistelmä mikä voi ikinä löytyä.😜
Vierailija kirjoitti:
Onpas paljon skorpionivihaa täällä :D Tunteekohan puoletkaan skorpparien dissaajista yhtään skorpionia henkilökohtaisesti. Itse tunnen pari ja ovat ihan tavallisia, mukavia ihmisiä. Ainoan yhdistävän tekijän voisin sanoa olevan tunteellisuus.
Ja ei, en ole itse skorppari, olen neitsyt.
*huokaus* Mistä sä luulet kokemuksen olevan peräisin jos ei elävästä elämästä?
Olen tuntenut yhden mukavan skorpionin. Ikävä kyllä elämä oli lyönyt häntä nyrkillä naamaan liikaa. Homman viimeisteli hänen skorpionimiehensä. Hän killed itsensä nuorena.
Pari muuta tuntemaani skorpionia ovat karseita: itsekkäitä, bisness ja kyynärpäät edellä koko ajan, äärettömän herkkähipiäisiä. Toisesta sain lopulta tarpeekseni ja laitoin kaikki mahdolliset estot. Hän on itseoppinut vähän sitä sun tätä, esiintyy "asiantuntijana" tämän tästä mediassa. Meillä meni sukset ristiin kun hän esitti mulle asiantuntijaa aiheessa josta tiedän, ja kysäisin häneltä pari kiusallista kysymystä (en tahallani, koska luulin hänenkin oikeasti tietävän ja että voimme keskustella). Hyvä ettei tullut pyrstöstä silmille!
Kamalimmat tuntemani ihmiset ovat kauriita. Toisella on skitsofrenia, joten hän käy 'hiukka' hitaalla rahasta unelmoidessaan. Toinen kauris on ylipäänsä tyhmin tuntemani ihminen, teennäinen kollottaja, jolla on aina joku 'maanläheinen' ja rahvaanomainen rooli päällä (vähän sellainen äärimmilleen viritetty p*rsutyyli). Narisevalla äänellään tämä kauris tuomitsee ihmisiä edestä ja takaa, ja jos hänelle erehtyy sanomaan vastaan, voi saada itselleen mustan silmän tai vielä pahempaa. Hän on aivan avoimesti uhkaillut ja piessyt sukulaisiaan, omia vanhempiaan, lapsiaan ja toisten ihmisten omistamia eläimiäkin. Huutamisessa häntä ei voita kukaan, ja hän osoittaa sen avulla 'auktoriteettiaan' kaikille muille.
Paras merkki on pehmeäluontoinen ja kiltti rapu. Itse olen oinas, nouseva rapu ja kuuleijona. Muistutan enemmän rapua kuin oinasta: viihdyn kotona, olen hieman ujo ja hiljainen, itkupilliksikin haukuttu, tunteellinen romantikko, jolle vesi on houkuttelevampi elementti kuin tuli.
Pahimmat:
*Oinas: määräilevä ja malttamaton :( Miksi?
*Leijona: ei helvetti mikä draamaqueen tai -king molemmissa sukupuolissa, hemmetin ilkeäkin on
*Jousimies: levoton hölösuu, joka ei osaa pitää suutaan kiinni koskaan eikä missään
*Kaksonen: kaksinaamainen valehtelija joka sanoo mitä vaan mutta tekee toista
Parhaimmat:
*Rapu: Ehdoton ykkönen. Hellä, suojeleva ja kiltti. <3
*Kalat: Lempeitä ja miellyttäviä ovat kalat
*Skorpioni: Uskollinen ja luotettava
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa tuolla luonteenpiirteistänne niin me muut arvaillaan että osuuko merkit oikeaan
Olen tunne - elämältäni viileä.
Älyllistän tunteita.
Olen eläinrakas.
Olen utelias ja tiedonjanoinen. Tutkin mielelläni asioita.
Pidän pitkistä keskusteluista.
Keskustelen mieluiten asioista, en ihmisistä.
Melkein mitkä tahansa asiat ovat kiinnostavia, riippuu tietenkin vastapuolesta.
Olen aika boheemi.
Saatan kuunnella jotain sävellystä tuntikausia ja viikkokaupalla, siis samaa sävellystä ja analysoida sitä. Tämä on yksi lempiharrastukseni ja antaa minulle valtavasti elämyksiä ja inspiraatiota.
Vihaan syvästi riitelemistä.
En koskaan ajattele muita ihmisiä. He ovat vain olemassa,
Toiset ovat hauskoja, toiset eivät ja muut siltä väliltä.
Olen myös romantikko, mutta tämä saattaa liittyä pelkkään taiteelliseen puoleeni.
Pidän huumorista.
En ole perhekeskeinen.
Olen varmaan ärsyttävä monien mielestä.
Materia ei kiinnosta minua, korkeintaan jos siitä saa inspiraation.
Mikä on tähtimerkkini, aurinko, kuu, nouseva merkki?
Minulla on hyviä ystäviä, mutta viihdyn yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tunne - elämältäni viileä.
Älyllistän tunteita.
Olen eläinrakas.Olen utelias ja tiedonjanoinen. Tutkin mielelläni asioita.
Pidän pitkistä keskusteluista.
Keskustelen mieluiten asioista, en ihmisistä.
Melkein mitkä tahansa asiat ovat kiinnostavia, riippuu tietenkin vastapuolesta.
Olen aika boheemi.Saatan kuunnella jotain sävellystä tuntikausia ja viikkokaupalla, siis samaa sävellystä ja analysoida sitä. Tämä on yksi lempiharrastukseni ja antaa minulle valtavasti elämyksiä ja inspiraatiota.
Vihaan syvästi riitelemistä.
En koskaan ajattele muita ihmisiä. He ovat vain olemassa,
Toiset ovat hauskoja, toiset eivät ja muut siltä väliltä.
Olen myös romantikko, mutta tämä saattaa liittyä pelkkään taiteelliseen puoleeni.
Pidän huumorista.
En ole perhekeskeinen.
Olen varmaan ärsyttävä monien mielestä.
Materia ei kiinnosta minua, korkeintaan jos siitä saa inspiraation.Mikä on tähtimerkkini, aurinko, kuu, nouseva merkki?
Minulla on hyviä ystäviä, mutta viihdyn yksin.
Kirjoitin tuon, mutta lainasin tekstiä väärin.
Olen myös hajamielinen.
Mikä on merkkini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kiinnostava kysymys. Minäkin haluaisin tietää.
Osaako joku vastata?Ei vaikuta mitenkään. Geenit ja ympäristötekijät vaikuttavat.
Usko mieluummin tässä tieteen saavutuksia kuin naistenlehtien hupipalstoja.En ole alkup. kysyjä, mutta aloin tässä itsekin miettimään, että miten *astrologian mukaan* syntymäaika määrittää luonteen? Hömpästähän tietenkin on kyse, mutta kyllä hyvällä sadulla on joku sisäinen logiikka. Onko kyse jostain vanhoista jumalmyyteistä, jossa tiettyjä jumalia on yhdistetty tiettyihin tähtikuvioihin ja sitten sen merkin alla syntyneillä on samoja piirteitä kuin kyseisellä jumalalla? Vai...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa minuakin. Tietääkö joku?
Tämä on kiinnostava kysymys. Minäkin haluaisin tietää.
Osaako joku vastata?Ei vaikuta mitenkään. Geenit ja ympäristötekijät vaikuttavat.
Jännä se stereotypia mikä kauriista yleensä ja täälläkin annetaan, että ovat kylmiä, tympeitä ja huumorintajuttomia. Lähipiirissäni on kolme kaurista, ja ovat ihan päinvastaisia: sosiaalisia, leikkisiä ja puheliaita. Keräävät ihmisiä ympärilleen ja ovat porukan piristäjiä.
Eräs näistä sopii kyllä siihen kontrollifriikki-stereotypiaan, tykkää suunnitella muidenkin puolesta (kysymättä) ja asioiden pitää sitten mennä ihan kellontarkkaan. Se on välillä jopa naurettavaa :D Vaikka ihana tyyppi muuten, niin en mielelläni lähde lomareissuille hänen kanssaan.