Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vaaka on kaikista pahin merkki, jos nyt joku pitää valita. Kaikki tuntemani aurinkovaa'at ovat ainakin jossain määrin epäluotettavia luonteita. Nautinnonhaluisia ja mukavia, kyllä, mutta koska he pyrkivät olemaan mukavia kaikille, he eivät ole lojaaleja kenellekään. Vaa'at eivät tajua, ettei kaikkia voi ikinä miellyttää ja että ihmiset arvostavat lopulta selkärankaa paljon enemmän kuin small talkin taitamista - itse ainakin. Vaakaa hiertää ajatus, että joku ei jostain syystä hänestä pitäisikään ja usein ottaa avukseen jopa mielistelyn. Se, että joku haluaa häntä, menee uskollisuudessa monesti parisuhteenkin edelle. Lisäksi vaaka ei ota tekemisistään vastuuta eikä näe omissa teoissaan mitään moitittavaa. Riidan välttäminen viimeiseen asti luo henkilön, joka ei lopulta uskalla asettua puolustamaan ketään. Vaaka on mukava ystävä silloin, kun kaikki on hyvin, mutta vaikeuksien sattuessa hän kaikkoaa hämmentävän nopeasti muualle. Tähän kun lisätään vielä taipumus juoruiluun sekä armoton pinnallisuus, niin ollaan pohjimmiltaan todella epämiellyttävän ihmisen kanssa tekemisissä.
Vaaka hallitsevana planeettana luo myös samoja luonteenpiirteitä.
T. Neitsyt
Oletpas ollut ikävien vaakojen kanssa tekemisissä taisitten olet tulkinnut heitä, mahdollisesti väärin. Itse olen epäluotettava vain sillon kun minulle on epäluotettava, eli sitä saa mitä tilaa, näin vaakana jos joku käyttää minua hyväksi/valehtelee, teen sitä ihan samaa, usein niin että toinen ei edes huomaa, kylmää vai mitä?. Tajusin itsekkin kyllä aika myöhään että kaikkia ei voi miellyttää, tämä auttoi lähinnä omaan elämääni, koska nykyään ajattelen muutakin, kun muita. Ja ei ole koskaan hiertänyt vaikka joku ei pitäisikään. Olen varmaan aurinkovaakana poikkeus sitten, koska todellakin olen ottanut vastuuta, ja liikaakin. Olen ottanut paljon vastuuta, vastuuta mikä ei edes minulle kuulu, tähän tuli stoppi nykyään kannan vastuun vain omista ja tarvittaessa kaikkein lähimpien ihmisten asioista. Ja kyllä, en minäkään ole mikään pyhimys että todellakin väärää näen omissa tekemisissäni ja myönnän sen, vaikka vaikea olisi myöntääkkin. Tätä kohtaa pidin vähän naurettavana missä sanottiin "ei uskalla puollustaa ketään" , kyllä todellakin uskaltaa. Meinasitko että sanoilla puolustaa vai pitäisikö sitten pieksiä toinen siihen kuntoon, että pääsee istumaan?
Minkälaiset huone- tai planeettasijainnit voivat viitata siihen, että on ylitunnollinen ja stressaa ja ahdistuu herkästi? Itsellä kun tuohon taipumusta, niin mietin onko mars neitsyessä ja saturnus 5. huoneessa vaikutusta asiaan omalla kohdalla..
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset huone- tai planeettasijainnit voivat viitata siihen, että on ylitunnollinen ja stressaa ja ahdistuu herkästi? Itsellä kun tuohon taipumusta, niin mietin onko mars neitsyessä ja saturnus 5. huoneessa vaikutusta asiaan omalla kohdalla..
Katso neitsyen huone, eli 6 huone, ja katso mielummin saturnuksen aspektit.
12 huone kannattaa myös katsoa.
5 huoneen saturnus tekee vain aika ilottomaksi, tai sellaiseksi ettei uskalla olla iloinen, elämänmyönteinen, luova jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vaaka on kaikista pahin merkki, jos nyt joku pitää valita. Kaikki tuntemani aurinkovaa'at ovat ainakin jossain määrin epäluotettavia luonteita. Nautinnonhaluisia ja mukavia, kyllä, mutta koska he pyrkivät olemaan mukavia kaikille, he eivät ole lojaaleja kenellekään. Vaa'at eivät tajua, ettei kaikkia voi ikinä miellyttää ja että ihmiset arvostavat lopulta selkärankaa paljon enemmän kuin small talkin taitamista - itse ainakin. Vaakaa hiertää ajatus, että joku ei jostain syystä hänestä pitäisikään ja usein ottaa avukseen jopa mielistelyn. Se, että joku haluaa häntä, menee uskollisuudessa monesti parisuhteenkin edelle. Lisäksi vaaka ei ota tekemisistään vastuuta eikä näe omissa teoissaan mitään moitittavaa. Riidan välttäminen viimeiseen asti luo henkilön, joka ei lopulta uskalla asettua puolustamaan ketään. Vaaka on mukava ystävä silloin, kun kaikki on hyvin, mutta vaikeuksien sattuessa hän kaikkoaa hämmentävän nopeasti muualle. Tähän kun lisätään vielä taipumus juoruiluun sekä armoton pinnallisuus, niin ollaan pohjimmiltaan todella epämiellyttävän ihmisen kanssa tekemisissä.
Vaaka hallitsevana planeettana luo myös samoja luonteenpiirteitä.
T. Neitsyt
Oletpas ollut ikävien vaakojen kanssa tekemisissä taisitten olet tulkinnut heitä, mahdollisesti väärin. Itse olen epäluotettava vain sillon kun minulle on epäluotettava, eli sitä saa mitä tilaa, näin vaakana jos joku käyttää minua hyväksi/valehtelee, teen sitä ihan samaa, usein niin että toinen ei edes huomaa, kylmää vai mitä?. Tajusin itsekkin kyllä aika myöhään että kaikkia ei voi miellyttää, tämä auttoi lähinnä omaan elämääni, koska nykyään ajattelen muutakin, kun muita. Ja ei ole koskaan hiertänyt vaikka joku ei pitäisikään. Olen varmaan aurinkovaakana poikkeus sitten, koska todellakin olen ottanut vastuuta, ja liikaakin. Olen ottanut paljon vastuuta, vastuuta mikä ei edes minulle kuulu, tähän tuli stoppi nykyään kannan vastuun vain omista ja tarvittaessa kaikkein lähimpien ihmisten asioista. Ja kyllä, en minäkään ole mikään pyhimys että todellakin väärää näen omissa tekemisissäni ja myönnän sen, vaikka vaikea olisi myöntääkkin. Tätä kohtaa pidin vähän naurettavana missä sanottiin "ei uskalla puollustaa ketään" , kyllä todellakin uskaltaa. Meinasitko että sanoilla puolustaa vai pitäisikö sitten pieksiä toinen siihen kuntoon, että pääsee istumaan?
Vaakaihmisten ainoa huono puoli on omien asioidensa hidas päättäminen, ja se kuvastaa juuri sitä, että ei koskaan laita itseään etusijalle, vaan ajattelee aina toisenkin ihmisen hyväksi. Vaaka on myös sinisilmäisyyttään vedätettävissä, mutta onneksi vamnhemmiten oppii tarkkanäköiseksi ja aavistaa jo tulevaa eikä lankea pahuuden ansaan. Vaaka on antelias, ahkera, jämpti, rehellinen ja kaunis ihminen sisältä ja päältä. Rehellisyys tulee ilmi juuri siinä oikean ja rehellisen puolustamisessa. Hän kammoaa riitaa, on sovitteleva, erittäin lojaali ja hyvä ystävä heille joilta saa ystävyyttä. Antaessaan saa, on vanha sanonta ja pätee vaakaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leijonaan liitetään aurinko ja kulta sekä kuninkaallisuus. Näin anonyymisti voin myöntää, että skorpionina tuo on aina ärsyttänyt minua, koska olen pienestä asti mieltänyt skorpionin ja leijonan kiehtovimmiksi horoskooppimerkeiksi. Eläinradan vaarallisimmat ja ominaisuuksiltaan dramaattisimmat. Tunnen, että leijonan ja ehkä myös kauriin kanssa on päällä aina vähän pieni kilpailu koska ne ovat ainoat merkit joilla on voimaa panna skorpionille hanttiin. Paras ystäväni on leijona, ja meillä ainakin on vähän sellainen paremmuuskisa käynnissä, mutta olemme todella tasavertaiset.
Leijonan ja skorpionin ero on siinä, että leijona ei käy mielessään mitään paremmuuskilpailua kenenkään, varsinkaan ystäviensä kanssa. Leijonalla on tarpeeksi hyvä itsetunto olla sitä, mitä on, eikä tarkkailla pakkomielteisesti muiden tekemisiä ja olemisia.
Tämä on totta. Leijonaystäväni oli ihan hämmentynyt, kun uskaltauduin joskus kertomaan että välillä itselläni on kauhea alemmuuskompleksi hänen seurassaan. Tuntui, ettei hän ymmärtänyt ensinkään miten kukaan viitsisi verrata itseään toisiin. Kuittasi tuon kateuden/ihailun tunteeni myös nopealla naurahduksella ja ryhtyi tarmokkaasti kehumaan minua. Ystävänä leijona on tosiaan täyttä kultaa, lojaalimpaa saa hakea! :)
T. Kalat
Leijona on kyllä parhaimmillaan sellainen, mistä valtaosa voisi ottaa mallia. Hyvä itsetunto auttaa ihan kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso neitsyen huone, eli 6 huone, ja katso mielummin saturnuksen aspektit.
12 huone kannattaa myös katsoa.
5 huoneen saturnus tekee vain aika ilottomaksi, tai sellaiseksi ettei uskalla olla iloinen, elämänmyönteinen, luova jne.
Miksi 12.huone liittyy tuohon? Minulla siellä juuri tuo mars neitsyessä. Sitten 6.huoneessa ei ole planeettoja, mutta huoneen kärki kaloissa. Saturnuksen aspekteissa taas Saturnus neliö pluto, saturnus kolmio kuu ja kolmio keskitaivaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leijonaan liitetään aurinko ja kulta sekä kuninkaallisuus. Näin anonyymisti voin myöntää, että skorpionina tuo on aina ärsyttänyt minua, koska olen pienestä asti mieltänyt skorpionin ja leijonan kiehtovimmiksi horoskooppimerkeiksi. Eläinradan vaarallisimmat ja ominaisuuksiltaan dramaattisimmat. Tunnen, että leijonan ja ehkä myös kauriin kanssa on päällä aina vähän pieni kilpailu koska ne ovat ainoat merkit joilla on voimaa panna skorpionille hanttiin. Paras ystäväni on leijona, ja meillä ainakin on vähän sellainen paremmuuskisa käynnissä, mutta olemme todella tasavertaiset.
Höpö höpö. Olen nouseva leijona ja kuuskorpioni.
Olen täysin mitäänsanomaton. Ja aurinko - oinas.
Minussa ei ole mitään dramaattista eikä mieleenpainuvaa.
Olen ihminen enkä eläin.
No kyllä tuo eläimeltä vaikuttaa. Leijona,kuusikaskorpioni ja oinas. Olet myös tähti?
Skorpionien kanssa on ollut eniten ongelmia. Liekö kyse sitten siitä huonosta itsetunnosta vai mistä, mutta kaikki tuntemani skorpparit ovat lopulta paljastuneet kateellisiksi ja kostonhimoisiksi. Et välttämättä edes tiedä loukanneesi heitä, mutta he hautovat jo yksityiskohtaista suunnitelmaa pääsi menoksi. :D Ei jaksa.
- Oinas
Ikävä sanoa, mutta kaikki tapaamani skorpionit ovat olleet kylmäkiskoisia, tylsiä ja mustavalkoisesti ajattelevia tyyppejä. Eivät pidä kenestäkään eikä kukaan pidä heistä. Omista sukulaisista löytyy monta skorpionia...naama näkkärillä joka juhlissa, mutta eivät silti jätä väliin yksiäkään kissanristiäisiä. Täydellinen tilaisuus kyräillä ja piikitellä muita; ristiäisissä arvostella vauvan nimeä tai äidin painoa, häissä valittaa koristeiden mauttomuudesta tai laukoa morsiamelle kyseenalaisia kohteliaisuuksia ("Oho, oletpas laihtunut! Naamasta ainakin"), hautajaisissa miettiä vainajan vanhoja syntejä ääneen ja esittää yllättynyttä, kun koko suku ei niistä ollut tietoinen. Huoh.
T. Vaaka (joka uskaltaa joskus sanoa asiat suoraankin :))
Pahin on pinnallinen vaaka tai tyhjännauraja kaksonen. Ilmamerkeistä ainoa siedettävä onkin vesimies, maamerkeistä kauris, vesimerkeistä kalat ja tulimerkeistä leijona.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä sanoa, mutta kaikki tapaamani skorpionit ovat olleet kylmäkiskoisia, tylsiä ja mustavalkoisesti ajattelevia tyyppejä. Eivät pidä kenestäkään eikä kukaan pidä heistä. Omista sukulaisista löytyy monta skorpionia...naama näkkärillä joka juhlissa, mutta eivät silti jätä väliin yksiäkään kissanristiäisiä. Täydellinen tilaisuus kyräillä ja piikitellä muita; ristiäisissä arvostella vauvan nimeä tai äidin painoa, häissä valittaa koristeiden mauttomuudesta tai laukoa morsiamelle kyseenalaisia kohteliaisuuksia ("Oho, oletpas laihtunut! Naamasta ainakin"), hautajaisissa miettiä vainajan vanhoja syntejä ääneen ja esittää yllättynyttä, kun koko suku ei niistä ollut tietoinen. Huoh.
T. Vaaka (joka uskaltaa joskus sanoa asiat suoraankin :))
No huhhuh. En tunnista skorppareita tästä yhtään. Uskon vähemmän ja vähemmän näihin...
Hmm, vaikea kysymys.
Maamerkeistä suosikkini on varmaankin neitsyt - heidän sanotaan usein olevan pikkumaisia ja kriittisiä, mutta tuntemani neitsyet ovat eniten kriittisiä itseään kohtaan. He ovat älykkäitä, tarkkoja ja todella avuliaita. Kauriit ovat kokemukseni mukaan hieman jähmeitä ja joustamattomia, tuntemani härät taas aika hitaita ja laiskoja.
Tulimerkeistä pidän eniten leijonista. Heissä on luontaista charmia ja lämpöä ja he ovat rauhallisempia kuin muut tulimerkit - stressaannun kovaäänisestä ja itseänsä jatkuvasti esiintuovasta oinaista ja jousimiesten huolettomuus menee välillä yli niin, ettei mistään oteta oikein vastuuta.
Vesimerkeistä ääneni menee kaloille. Kalat on lukemani mukaan eläinradan viimeinen merkki, joten heissä on jonkinlaista ajatonta viisautta ja syvällisyyttä. Arjen asioissa heillä saattaa mennä välillä sormi suuhun, mutta heillä on yleensä paljon positiivisempi asenne elämään kuin muilla vesimerkeillä. Ravuilla on taipumusta murehtia asioita jopa etukäteen tai varmuuden vuoksi, mistä syystä he katkeroituvat usein. Olen itsekin rapu ja tämä piirre on ainakin minussa valitettavan vahvana. Skorpionit taas ovat monesti sellaisia, ettei heistä saa mitään irti vaikka he mielellään keräävät sinusta kaiken mahdollisen tiedon.
Ilmamerkeistä tulen parhaiten toimeen vaakojen kanssa. He ovat usein mukavia ja tekevät töitä, että ilmapiiri olisi kaikille miellyttävä. Kauhean syvällisistä asioista heidän kanssaan ei useinkaan tule juteltua, mutta kepeään keskusteluun ja kanssakäymiseen he ovat kuin luotuja. Kaksoset ovat usein hieman epäluotettavia ja jotenkin liian teräviä omaan makuuni. Kun kuuntelen, miten he puhuvat ihmisistä jotka eivät ole paikalla, mieleeni tulee väistämättä ettei heille kannata itsestään kertoa liikaa. Vesimiesten kanssa taas en ole koskaan oikein tullut juttuun (ja täytyy myöntää, etten montaa tunnekaan), mutta heillä vaikuttaisi olevan ihan oma, päänsisäinen maailmansa minne ainakaan minulla ei ole asiaa. He antavat itsestään todella älykkään, mutta omaan makuuni vähän viileän ja ylimielisen kuvan.
No niin, toivottavasti kukaan ei loukkaantunut tästä! En tarkoittanut tätä pahalla, kaikissa merkeissä on hyviä puolia ja ihmiset ovat tietenkin paljon enemmän kuin aurinkomerkkinsä. :)
T. Aurinkorapu, nouseva neitsyt ja kuurapu
Vierailija kirjoitti:
Hmm, vaikea kysymys.
.....
T. Aurinkorapu, nouseva neitsyt ja kuurapu
Todella hyvin analysoit aurinkomerkkejä, allekirjoitan kaiken.
Terv, myös nousuneitsyt ja kuurapu, mutta aurinko on leijonassa
Vierailija kirjoitti:
Olen nousuneitsyt ja parisuhteessa rakastava ja lämmin mutta itsenäinen. Henkinen yhteys ja keskustelut ovat minulle tärkeitä, samoin fyysinen läheisyys. Eikös Venuksen sijainti kerro tästä enemmän? Ja onko siis niin, että parisuhteessa pitää katsoa henkilön laskevaa merkkiä eli tässä tapauksessa kaloja? En ole ikinä kuullut tällaisesta, mihin se perustuu?
Nousumerkki kertoo millainen olet muiden silmissä ja millainen olet ja miten käyttäydyt parisuhteessa. Venusmerkki kertoo millaisen kumppanin haluat. Marsmerkki kertoo minkälaisesta seksistä pidät ja miten reagoit asioihin ja tapasi liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maasian vuosi. Mitähän se tuo tullessaan?
Maasian vuosi 2019. Se mitä vuosi tuo tullessaan riippuu mikä olet kiinalaisessa horoskoopissa. Tiedätkö mikä olet kahdestatoista eläimestä?
Käärme, muistaakseni maakäärme.
Käärmeelle sian vuosi on kiireinen ja käärmettä vedetään nyt joka suuntaan, joten lepo ja terveydestä huolta pitäminen nousevat korkealle. Voit tuntea olevasi väsynyt ja huomaat ettei aika riitä kaikkeen vaikka olit niin aluksi kuvitellut. Priorisoi ajankäyttösi ja jaksamisesi! Hyvää sian vuotta!
Oletteko huomanneet, että ihmiset, joilla on sama aurinko- ja nousumerkki, eivät useinkaan tule toimeen keskenään? Itse olen huomannut kaveripiirissäni vastaavaa. Eli siis esimerkiksi yksi ystäväni on aurinkorapu, joka ei voi sietää toista kaveriani, joka on nouseva rapu. Mieleen tulee myös väistämättä Catherine ja Meghan - Catherine on nousuleijona, Meghan aurinkoleijona. Myös mieheni, aurinkokaksonen, tulee huonosti toimeen isänsä kanssa, joka on nouseva kaksonen. Esimerkkejä olisi antaa lisääkin. Voisiko olla niin, että samat ominaisuudet toistuvat aurinko- ja nousumerkissä niin eri yhteyksissä, että he onnistuvat ärsyttämään toisiaan?
Osaisiko joku sanoa minusta jotakin? Olen aurinkomerkiltäni kalat. Nouseva merkki on rapu ja kuu jousimiehessä. Venus oinaassa, mars kaksosissa, merkurius kaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että ihmiset, joilla on sama aurinko- ja nousumerkki, eivät useinkaan tule toimeen keskenään? Itse olen huomannut kaveripiirissäni vastaavaa. Eli siis esimerkiksi yksi ystäväni on aurinkorapu, joka ei voi sietää toista kaveriani, joka on nouseva rapu. Mieleen tulee myös väistämättä Catherine ja Meghan - Catherine on nousuleijona, Meghan aurinkoleijona. Myös mieheni, aurinkokaksonen, tulee huonosti toimeen isänsä kanssa, joka on nouseva kaksonen. Esimerkkejä olisi antaa lisääkin. Voisiko olla niin, että samat ominaisuudet toistuvat aurinko- ja nousumerkissä niin eri yhteyksissä, että he onnistuvat ärsyttämään toisiaan?
Itse en ole huomannut, pidän aurinkoneitsyistä todella paljon (olen nousuneitsyt).
Sen olen huomannut, että itse inhoan toisia, joilla on sama kuumerkki kuin itselläni. Ja pidän ihmisistä, joilla on kuumerkkinä aurinkomerkkini vastamerkki.
En tiedä, voiko meghanin merkeistä oikein keskustella, sehän on antanut julkisuuteen väärän syntymäajan sen feikkikartalla se on muuten nousurapu, mutta catherine on tosiaan nousuleijona, mielenkiintoisesti muuten kate, william ja camilla on kaikki kuurapuja ja vastaavasti sitten kuningashuone on täynnä vastamerkkiä kaurista nousumerkkinä monilla.
Leijonat ei tavallaan ymmärrä tuollaista kilpailua, koska ne on tyytyväisiä itseensä ja luulee muidenkin olevan tyytyväisiä itsensä kanssa.
Tuo on paras asia, joka tulee synnyinlahjana tavallaan, kun syntyy leijona aurinkomerkkinä, sellainen tietynlainen harmonia ja tyytyväisyys itseensä, leijonat ei paljon epäile itseään, tietysti joku huono asema esim. noususkorppari rikkoo tuon ja tuo itse-epäilyä, mutta noin yleisesti ottaen.