Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Hyppyheikki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppyheikki kirjoitti:
Onko vaaka ihminen jotenkin hyväksikäyttävä/ hyötyjä tai kaksinaamainen. Mulla muutama vaaka tuttu ja he kyllä ottavat kaikesta irti hyödyn, mutteivat anna vastavuoroista apua. Tai niin että kaiken pitäis mennä aina heidän pillinsä mukaan. Muulla ei väliä.
Mielipiteitä pliis!!
Astrologithan kirjoittaa joissakin oppaissaan, että joka merkillä on kuin vastamerkki jonka kanssa tulee hyvin toimeen. Tai ei tule lainkaan! Esimerkiksi minulla on vaakaihmisenä useampi kokemus kauriin kanssa ja mikään ei natsaa, olemme kuin eri planeetalta. Koin kauriin erittäin itsekkäänä, omaan napaan tujottajana, kitsaana, kiipijänä,röyhkeänä, edukseen valehtelevana, mitään aseita ei jätä käyttämättä, että saa sen minkä haluaa, niin työelämässä kuin ihmissuhteissa. Eikä siedä mitään, puolta sanaa arvostelua. lapsena on hyvin vaattiva, haluaa olla aina ensimmäinen ja kääntää huomion aina itseensä.
Astrologia kiinnostaa, itse en tiedä noista jutuista ollenkaan, mutta halua ois.
On ihanteellista oppia tuntemaan itsensä, jos ei itseään tunne ja rakasta, kuinka pystyy ketään toistakaan rakastamaan. Astrologia on mielenkiintoista, siitä minäkin aikoinaan lähdin itsetuntemusta hakemaan.
On olemassa myös kirja joka kertoo ihmisluonteista Raamatun valossa. Siinä käsitellään Sangviinikkoluonne, melankolikko, koleerikko, flegmaatikko ja selitetään luonteiden merkitys ihmisessä. Siinä on myös sielunhoidollisia ohjeita. Kannttaa tuo vihkone lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppyheikki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppyheikki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppyheikki kirjoitti:
Onko vaaka ihminen jotenkin hyväksikäyttävä/ hyötyjä tai kaksinaamainen. Mulla muutama vaaka tuttu ja he kyllä ottavat kaikesta irti hyödyn, mutteivat anna vastavuoroista apua. Tai niin että kaiken pitäis mennä aina heidän pillinsä mukaan. Muulla ei väliä.
Mielipiteitä pliis!!
Joitakin kuvaukseen sopivia aurinko-Vaakoja tiedän, miehiä.
Itse olen nousu-, kuu-, mars-, saturnus- ja pluto-Vaaka -nainen, mutta en tunnusta olevani ihan samaa aurinko-Vaakojen kanssa ,:D
Miten nuo aurinko ja planeetta jutut saa selville?
Toinen näistä vaaoista tuli silmille julkisella paikalla, kun sanoin ei sovi, yhteen hyvin mitättömään juttuun, mutta ois tietänyt itselle rahanmenoa.Hän ei ole vaaka, vaan käärmeenkantaja.
Mikä on käärmeenkantaja??
Tässä hömppäketjussa ei edes tiedetä mikä on käärmeenkantaja ja ihan tosissaan vaahdotaan horoskoopeista???
Avaatko oman keskustelun sideeriselle astrologialle.
Kaikki tietää sideerisen astrologian, ja myös veedisen, eikä kenelläkään näytä kiinnostavan, joten voit lopettaa jankuttamisen.
Itse harrastan esim. draconista astrologiaa, eikä sekään ole tämän ketjun aihe.
Mitä on draconinen astrologia? Joku vitsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen skorpioni ja haluan yrittää selittää, miksi ehkä käyttäydyn kuvailemallasi tavalla. Mä kyllä haluaisin kertoa itsestäni kaiken sellaisille ihmisille, jotka haluan elämääni, eli ketkä ovat luotettavan oloisia ja mielenkiintoisia, mutta pidän itsestä (kysymättä) puhumista typeränä. Paskinta seuraa ikinä on ollut tuntematon ihminen autoreissukaverina, joka kehui itseään erilaisin tavoin monta tuntia, enkä ikinä halua vaikuttaa yhtä idiootilta kenenkään silmissä. Ne ihmiset, ketkä mua kiinnostavat, kiinnostavat aidosti ja haluan tietää heistä kaiken, siksi kyselen ja toivon, että toinenkin tajuaisi kysellä jotain minusta, jotta saisin "luvan" puhua myös itsestäni, eli että voisimme tutustua syvällisemmin. En mä esitä kiinnostunutta, vaan olen sitä. Sitä paitsi tiedän, että yleisesti ottaen ihmiset tykkäävät puhua itsestään, eli osoitan myös kohteliaisuutta olemalla kiinnostunut heidän asioistaan. Kuulostaa tosi omituiselta, että joku pitää sitä teeskenneltynä ja uteluna.
En kyllä tiedä onko tällä mitään tekemistä sen kanssa, että olen skorpioni. Olen myös kuukalat ja nouseva kauris.
Sä olet tuollainen sen kuukalan takia, kuukalat on ujoja, huonoja kertomaan itsestään, mutta oikeasti kiinnostuneita muista ja ottaa aina muut huomioon. Kuukalat on myös ehkä yksi kohteliaimpia ihmisiä, säkin näytät sitä kuukalan luontaista kohteliaisuutta tuolla tavalla.
Sun luonteen jalous tulee siitä kuumerkistä, nouseva kauris taas on hyvin itsekriittinen jne.
Skorpioni ei kysele, koska on oikeasti kiinnostunut jne. ne hakee vaan tietoa saadakseen lytätä muita ja saadakseen "aseita". Skorpioni on äärimmäisen epäjalo merkki, oikea megajunttien juntti.
Tiedän, koska tunnen paljon moninkertaisia skorpioneja, joissa on korostuneena skorpionin piirteet.
Kiitos tästä! Tuo itsekriittisyys on piinannut mua koko elämäni. Ujouden kanssa oppii tulemaan toimeen ja rohkeammaksi, mutta itsekriittisyys on hankalampi kaveri. En ole koskaan tuntenut itseäni skorpioniksi vaan enemmän kaloiksi, vaikka olenkin sellainen dramaattinen ja nopeatemperamenttinen kotioloissa. Rakastan kaikenlaista analysointia ja olen vasta tutustumassa astrologiaan. Tässä keskustelussa on paljon mielenkiintoisia viestejä. :)
Onko koti ja perhe sulle tärkeitä? Tykkäät hoivata ja turvata läheistesi hyvinvoinnin? Kokkaat mielelläsi? Nousukauriin vastamerkki on muistaakseni rapu eli susta pitäisi löytyä myös ravun piirteitä. :)
Joo, kyllä noin voisi sanoa. Uskon lempeyteen ja kaiken voittavaan rakkauteen, ja haluan osoittaa rakkauttani nimenomaan hoivaamalla kaikin tavoin ja silittämällä huolet pois. Koti on maailman tärkein paikka. En kuitenkaan ole sinisilmäinen tai yleisesti kovinkaan pehmo, vaan ikään kuin minussa olisi kaksi puolta. Teorian tasolla voin olla hyvinkin kriittinen kaikkea väärinkohtelua ja epäoikeudenmukaisuutta kohtaan, mutta käytännössä annankin aina kaikille vielä sen toisen mahdollisuuden. Pidän itseäni idealistina. Auringon lisäksi mulla on Venus ja Jupiter skorpionissa, vai kuinka se sanotaan. Mitä se kertoo?
Skorpioni nimenomaan tutkii ja tonkii puhtaan mielenkiinnon takia. Kuka ihme täällä taas selittää omiaan.
Mulla on ollut koko elämäni periaate että en petä. Ja tavoite että yhdenkään miehen itsetuntoa en murjo, vaan "jäljiltäni" jää miehiä jotka toivottavasti ovat huomanneet miten hienoja tyyppejä ovat.
Olen skorpioni.
Skorpionin merkkiä tasapainottamaan sopivat yleensä empaattinen rapu tai kalat, järkevä kauris tai sopuisa vaaka. Jos näitä merkkejä löytyy kartalta, ihminen voi olla hyvinkin tasapainossa itsensä kanssa. Tulimerkit kartalla yleensä korostavat skorpionin äkkipikaisuutta ja moninkertaiset skorpionit voivat olla vaikeita tapauksia. Erityisesti Mars skorpionissa luo tuota kuuluisaa kostonhimoa, Venus taas mustasukkaisuutta ja kateutta. Paras sijainti skorpionille on omasta mielestäni kuu, jonka hallitsema henkilö tuntee usein syvästi, mutta on myös empaattinen. Vesimerkit kuussa ovat muutenkin harmoninen sijainti, sillä kuu hallitsee tunteita ja vesimerkit ovat kuuluisia tunteellisuudestaan.
Hyppyheikki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppyheikki kirjoitti:
Mielipiteitä pliis!!
Itse olen nousu-, kuu-, mars-, saturnus- ja pluto-Vaaka -nainen, mutta en tunnusta olevani ihan samaa aurinko-Vaakojen kanssa ,:D
Toinen näistä vaaoista tuli silmille julkisella paikalla, kun sanoin ei sovi, yhteen hyvin mitättömään juttuun, mutta ois tietänyt itselle rahanmenoa.
Aurinkomerkki on se perushoroskooppimerkki. Itse olen tehnyt esim. suom.kielisellä Astro.fi -sivulla oman kartan mistä nuo näkee ja saa minitulkinnan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyppyheikki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyppyheikki kirjoitti:
Mielipiteitä pliis!!
Toinen näistä vaaoista tuli silmille julkisella paikalla, kun sanoin ei sovi, yhteen hyvin mitättömään juttuun, mutta ois tietänyt itselle rahanmenoa.Aurinkomerkki on se perushoroskooppimerkki. Itse olen tehnyt esim. suom.kielisellä Astro.fi -sivulla oman kartan mistä nuo näkee ja saa minitulkinnan ilmaiseksi.
Esim. tuolta: https://astro.cafeastrology.com/natal.php
Syötät vaan tiedot, eli syntymäpäivän ja -paikan sekä tarkan kellonajan mikäli tiedät sen. Ilman tarkkaa kellonaikaa et saa selville nousevaa merkkiä tai planeettojen huonesijainteja, mutta muut merkit planeetoissa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Skorpionin merkkiä tasapainottamaan sopivat yleensä empaattinen rapu tai kalat, järkevä kauris tai sopuisa vaaka. Jos näitä merkkejä löytyy kartalta, ihminen voi olla hyvinkin tasapainossa itsensä kanssa. Tulimerkit kartalla yleensä korostavat skorpionin äkkipikaisuutta ja moninkertaiset skorpionit voivat olla vaikeita tapauksia. Erityisesti Mars skorpionissa luo tuota kuuluisaa kostonhimoa, Venus taas mustasukkaisuutta ja kateutta. Paras sijainti skorpionille on omasta mielestäni kuu, jonka hallitsema henkilö tuntee usein syvästi, mutta on myös empaattinen. Vesimerkit kuussa ovat muutenkin harmoninen sijainti, sillä kuu hallitsee tunteita ja vesimerkit ovat kuuluisia tunteellisuudestaan.
Tuo Mars skorpionissa on kyllä ihan helvetillinen sijainti. Täysi hirviö riitatilanteissa ja järkyttävän mustasukkainen ja vainoharhainen noin muuten. Lasteni isä on aurinkoskorpioni + Mars ja kuu skorpionissa. Ei tehnyt kuun sijainti häntä sanottavammin lempeämmäksi. Tai kaikki meni hyvin niin kauan kuin koko perhe tanssi hänen pillinsä mukaan. En viitsi tässä sen enempää edes avautua eron jälkeisestä ajasta, mutta raskasta oli ja on ajoittain edelleen, vaikka erosta on +10 vuotta. Nuoremman valmistujaisissa kehitti keskenään vielä kunnon draaman erostamme.
Parasta en osaa sanoa, mutta pahin on mielestäni rapu. Kaikki tuntemani ravut ovat ihme marttyyreita, kierivät itsesäälissä ja yrittävät manipuloida muita minkä kerkiävät. Rasittavaa seuraa. Just nyt yksi työkaveri kiukuttelee siitä etten alkanut seurata hänen suosittelemaa blogia. Huoh. Kiitos kun sain avautua.
Paras on leijona, jos on ns. kehittynyt yksilö, jolla ei ole tarvetta korostaa itseään liikaa. Leijona herättää luonnostaan huomiota, mutta kehittynyt yksilö ei anna sen nousta päähän ja käyttää karismaansa ja valtaansa hyvään, esimerkiksi puolustaa heikompia ja on todella lojaali. Kehittynyt leijona on lämmin, oikeudenmukainen, luova ja älykäs ja näistä syistä loistava johtaja, upea kumppani, hyvä vanhempi ja ihana ystävä.
Vierailija kirjoitti:
neitsyt :D kirjoitti:
Pahimmat on oinas ja skorpioni. Kaikki oinaat jotka tunnen on tosi ilkeitä ja aggressiivisia tietämättä sitä. Skorpioneja en tunne paljon mutta niiden kanssa on aina ongelmia.
Oletko koskaan tavannut rauhallista ja herkkää oinasta, joka on hyväntahtoinen ja kiltti kaikille?
Minä olen mielestäni tällainen oinas... Omasta (ja monen muun) mielestä olen varsinainen lammas oinaaksi, en tippaakaan aggressiivinen, kiivas, määräilynhaluinen tai pomottaja, miten oinasta usein kuvaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Parasta en osaa sanoa, mutta pahin on mielestäni rapu. Kaikki tuntemani ravut ovat ihme marttyyreita, kierivät itsesäälissä ja yrittävät manipuloida muita minkä kerkiävät. Rasittavaa seuraa. Just nyt yksi työkaveri kiukuttelee siitä etten alkanut seurata hänen suosittelemaa blogia. Huoh. Kiitos kun sain avautua.
:D :D Siinä oli erikoinen kommentti ravusta. Rapu ei päästä helposti lähelleen, koska on herkkä ja tunteellinen (harvoin näyttää tunteita avoimesti). Rapu on stalkkauksen ja manipuloinnin mestari, joten rapu onkin taidokas pitämään narut saksiotteessan. Kovapäiset merkit eivät ymmärrä (eivät osaa lukea rapua, koska heiltä puuttuu intuitio). Rapu on lempeä ja leppoisa olento, mutta marttyyriyttä en kiellä. Torjuitko ravun ehdotuksen heti, perustelitko ja kommentoitko asiallisesti? Itsesäälissä rypevä marttyyri rapu kannattaa jättää hetkeksi omiin oloihinsa, kunnes se ryömii esiin itse. Tuo on ravulle herkkä olotila, jossa muiden kovat kommentit satuttavat suuttunutta rapua entistä enemmän. Rapuun toimii parhaiten hyväksymällä hänet sellaisena kuin on ja ylläpitämällä luottamusta sekä olemalla lempeä ja aito. Olen huomannut, että ravut puhuvat matalalla ja hiljaisella äänellä, mutta kapinoivat ilmeillään ja sulkeutuneisuudellaan.
Vierailija kirjoitti:
Hassua tämä. Horoskoopeissa ei järjellä pitäisi olla mitään perää, mutta kuvasit juuri mun, skorpioninaisen rakkauselämän. Suurimmat rakkaudet superihana kalamies jonka luona henkinen koti, upea vaakamies jonka kanssa bisneskumppanuus, sekä iso entinen rakkaus hyvään kaurismieheen josta suhteen jälkeen jäi paras ystäväni kuten minäkin hänelle. (Koko elämän aikana kauriita 2, kaloja 2, vaakoja 1, härkiä 1, sekä 1 täysin toimimaton suhde kaksoseen.)
Mitä voi tarkoittaa jos kartassa on nouseva Mars? Tuon astro.cafeastrology-sivuston mukaan minulla on mars-vaaka nousussa (12.huone)
Samaisen sivuston mukaan kartallani on 3 Yodia/Jumalan sormea.
Yodin sanotaan tarkoittavan jotain suurta tapahtumaa elämässä, onko kenelläkään esimerkkiä millaista?
Hevonen on pahin! Sillä on hirveä potenssi ja se ei voi toteuttaa sitä ku muiden hevosten kans. Harvinainen merkki, karkauspäivänä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua tämä. Horoskoopeissa ei järjellä pitäisi olla mitään perää, mutta kuvasit juuri mun, skorpioninaisen rakkauselämän. Suurimmat rakkaudet superihana kalamies jonka luona henkinen koti, upea vaakamies jonka kanssa bisneskumppanuus, sekä iso entinen rakkaus hyvään kaurismieheen josta suhteen jälkeen jäi paras ystäväni kuten minäkin hänelle. (Koko elämän aikana kauriita 2, kaloja 2, vaakoja 1, härkiä 1, sekä 1 täysin toimimaton suhde kaksoseen.)
En ole tuon kuvauksen kirjoittaja, mutta itse ymmärsin tekstin niin, että esim. kauris, kalat ja vaaka skorpionin OMALLA kartalla tasapainottavat luonnetta. Synastria eli merkkien yhteensopivuus keskenään on eri asia...
Lähes hevonen kirjoitti:
Hevonen on pahin! Sillä on hirveä potenssi ja se ei voi toteuttaa sitä ku muiden hevosten kans. Harvinainen merkki, karkauspäivänä vaan.
Kiinalaisessa horoskoopissa hevonen on hyvinkin voimakas ja dynaaminen merkki. Vastaa länsimaisen horoskoopin kaksosta.
Vierailija kirjoitti:
Lähes hevonen kirjoitti:
Kiinalaisessa horoskoopissa hevonen on hyvinkin voimakas ja dynaaminen merkki. Vastaa länsimaisen horoskoopin kaksosta.
Ihan mielenkiinnosta, mitä merkkiä sika vastaa? Olen syntynyt sian vuonna ja nytkin taitaa olla maasian vuosi. Entä käärme? Lapseni on käärme. :)
Ei ihan noin voi yleistää. Ihmisen käytös määräytyy myös elämänkokemuksesta. Nuo piirteet skorpioneista ovat täysin vieraita, tunnen monta skorpionia mm. isäni oli - ja erittäin perhekeskeinen, ystävällinen ja kaikki työkaverit pitivät hänestä, koska häneen voi aina luottaa. Skorpioni on uskollinen ja perhekeskeinen ja jalo luonne.