Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!
Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)
Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.
Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.
Itse olen härkä.
Kommentit (12684)
Syntynyt joskus kirjoitti:
Siis ihan oikeasti!
On vaan eri aikaan syntyneitä ihmisiä,jotka ovat perimän ,ympäristön ,kasvatuksen jne.tuloksena tietynlaisia.
Ravinnon saanti ja olosuhteet aikaisemmin olleet vaihtelevia vuodenajan mukaan.Tämä on varmasti vaikuttanut kasvuun ym,mutta tuskin ilkeyteen tms.Nykyisinnhän on kaikkea saatavilla.
Eräässä dokumentissa tehtiin testi,jossa jaettiin joukolle AIKUISIA ,NORMAALEJA ihmisiä mukamas just oman horoskooppimerkin luonne ym selvitykset.
KAIKKI NORMAALIT AIKUISET olivat tohkeissaan että täysin pitää paikkaansa nämä hyvät ja huonotkin puolet.
Noloina olivat, kun paljastui,että ennen koetta ,joku huvikseen runoili diipa daapaa paperille ,joka jaettiin kaikille.
Yrittäkäähän nyt järkeillä.
Tässä totuus asiasta.
Pelottavan fanaattisia myös nämä satuilijat.
En haluaisi olla näiden työkaveri.
Olen aurinkoleijona, kuuneitsyt ja nouseva kalat. Analysoikaa luonteeni, te astrologiasta tietävät :)
Vierailija kirjoitti:
Olen aurinkoleijona, kuuneitsyt ja nouseva kalat. Analysoikaa luonteeni, te astrologiasta tietävät :)
Olet normaali ihminen, perimäsi, lapsuutesi sekä ympäristösi tuotos.
Vierailija kirjoitti:
Usein sanotaan, että leijonan ja neitsyen yhdistelmä luo miellyttävän, itsevarman ja älykkään ihmisen, joka ei kuitenkaan koe tarpeelliseksi jyrätä muita. Neitsyt tasapainottaa leijonan tulisuutta ja äkkipikaisuutta ja auttaa tekemään loogisia ratkaisuja. Nouseva kalat on harvinainen Suomessa! :) Se tarkoittaa sitä, että ilmaiset itseäsi kalamaisesti ja ensivaikutelma, jonka ihmiset sinusta saavat, on mielikuvitusrikas ja herkkä. Aurinko on leijonassa kotonaan ja parhaimmillasi olet itsevarma, lämmin ja kunnioitusta herättävä läheistesi keskuudessa. Kuu neitsyessä voi lisätä hieman hermostuneisuutta ja vaikeutta käsitellä tunteita, mutta kalat ja leijona auttavat tässä. Neitsyt toisaalta lisää älykkyyttä ja tekee sinusta pitkäjänteisen toimijan. Osaat tehdä työtä unelmiesi eteen, missä esimerkiksi kaloilla löytyy usein kehitettävää. Sanoisin, että sinussa ovat hienosti tasapainossa leijonan karisma, ilo, vahvuus ja luovuus, kalojen mielikuvitusrikkaus, intuitio, tunneäly ja taiteellisuus sekä neitsyen loogisuus, tarkkuus ja luotettavuus. :)
Millainen on kuu jousimiehessä? Tunnen useita, onko se jotenkin yleinen Suomessa? Lisääkö se vastuuttomuutta ja joissain tapauksissa jopa tunnekylmyyttä? Parikin tuttuani, joilla tämä sijainti on, omaa ihmeellisen hällä väliä -asenteen eikä ota vastuuta teoistaan varsinkaan tunnetasolla. Nyt olen ihastunut mieheen joka on aurinkoleijona, nouseva neitsyt ja kuu jousimies. Kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina tykännyt kaloista, olen rapu. Oinaiden kanssa varsinkin töissä on hankalaa, ihme pomottajia.
Tunnistatko kalat heti? Koetko sinulla olevan sielujen sympatiaa ja intuitiivinen yhteys kalojen kanssa? Jostain luin, että ravuilla ja kaloilla klikkaa yleensä heti vahvan intuition ansiosta. :)
Näin minäkin olen aina kuullut, mutta hassua kyllä, itselläni ei synkkaa kalojen kanssa - poikkeuksena siskoni, olemme aina olleet erittäin läheisiä. Moni tuntemani kala on ollut häijy ja piikittelevä, heidän kanssaan ei ole voinut tulla toimeen. Samoin eräs läheinen työkaverini on kala, mutta hän on todella kylmä ja pidättyväinen minua kohtaan. En ole saanut hänestä oikein mitään irti, vaikka olen yrittänyt.
t. toinen rapu
Minun miehelläni on aurinko härässä ja kuu jousimiehessä, luotan häneen kyllä täysin. Mielestäni kuu jouskarissa tuo häneen sellaista lapsenomaisuutta ja vilpittömyyttä, vaikka hän saattaakin välillä loukata suorapuheisuudellaan niin mielestäni se on aina parempi kuin valkoiset valheet tai mykkäkoulu. Miehelläni on filosofista viisautta ja hän jaksaa edelleen innostua joka päivä siitä, miten ihmeellinen maailma on. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina tykännyt kaloista, olen rapu. Oinaiden kanssa varsinkin töissä on hankalaa, ihme pomottajia.
Tunnistatko kalat heti? Koetko sinulla olevan sielujen sympatiaa ja intuitiivinen yhteys kalojen kanssa? Jostain luin, että ravuilla ja kaloilla klikkaa yleensä heti vahvan intuition ansiosta. :)
Näin minäkin olen aina kuullut, mutta hassua kyllä, itselläni ei synkkaa kalojen kanssa - poikkeuksena siskoni, olemme aina olleet erittäin läheisiä. Moni tuntemani kala on ollut häijy ja piikittelevä, heidän kanssaan ei ole voinut tulla toimeen. Samoin eräs läheinen työkaverini on kala, mutta hän on todella kylmä ja pidättyväinen minua kohtaan. En ole saanut hänestä oikein mitään irti, vaikka olen yrittänyt.
t. toinen rapu
Kalat voivat olla valitettavan kateellisia muille ja ollessaan epävarmoja saattavat muuttua ilkeiksi. Vesimerkeillä on muita useammin ongelmia hyväksyä itsensä sellaisina kuin he ovat; veden luonteeseen kuuluu muuttuvuus ja muodonmuutos ja usein vesimerkit etsivätkin itseään hieman kauemmin kuin monet muut. Vesimerkit ovat myös syvällisiä eikä heille riitä, miltä asiat näyttävät - niiden pitää muuttua oikeasti. Minulle ainakin vasta oman itseni hyväksyminen toi luonteeseeni aitoa lempeyttä myös muita kohtaan.
T. Kalat :)
Osaako joku sanoa mistä se stereotypia tulee, ettei leijonat ja skorpionit tule toimeen? Tuli ja vesi, tietenkin, mutta onko siinä taustalla jotain muuta?
Mulle skorpionina tulee mieleen se että ylipäätään en tykkää kun jotku seurassa ns. vie kaiken tilan. Jokusen sellaisen naisen kanssa ollut tekemisissä, ja useampi oli leijona. Leijonan kanssa jos huoneessa on 10 naista niin leijonanainen ensin valtaa ilmatilasta valtaosan, ja sitten muut joko toteaa että pidä hyvänäsi, tai valtaa tilaa takaisin jos luonne on sellainen.
En voi sietää tuota tilanvaltaamista.
Leijona nainen taas ei voisi vähempää välittää mitä minä hänen toimistaan ajattelen. Heh.
Leijona-miehet ainakin ovat kuumia :D
Pahimmat on oinas ja skorpioni. Kaikki oinaat jotka tunnen on tosi ilkeitä ja aggressiivisia tietämättä sitä. Skorpioneja en tunne paljon mutta niiden kanssa on aina ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa mistä se stereotypia tulee, ettei leijonat ja skorpionit tule toimeen? Tuli ja vesi, tietenkin, mutta onko siinä taustalla jotain muuta?
Vastakkaisen elementin lisäksi molemmat ovat kiinteitä merkkejä, joilla on voimakas tahto ja viehtymys hallintaan. Näiden kahden merkin toimintatavat taas ovat kirjaimellisesti kuin yö ja päivä. Skorpionin hallitseva planeetta, Pluto, edustaa kuolemaa, kun taas Aurinko, Leijonan merkkiin liitetty taivaankappale, on elämän tuoja. Nämä ovat perustavanlaatuisia vastakohtia ja itse olen aina ajatellut, että tämä asia, sekä luonteiden samankaltaisuus tietyissä asioissa (lojaalisuus, vahva tahto, omiensa suojelu) voivat johtaa kilpailuasetelmaan kun jompi kumpi tai molemmat kokee asemansa olevan uhattuna. Joskus nämä kaksi voivat muodostaa myös erottamattoman tiimin joka raivaa kaikki kuviteltavissa olevat esteet tieltään kunhan ei sorru valtataisteluun. Nk. power couple parhaimmillaan!
Olen itse vain kuuleijona mutta yritän vastata silti tuohon kysymykseen leijonan ja skorpionin vaikeasta suhteesta. Skorpioneissa en pidä heidän tavastaan olla itse kovin sulkeutuneita mutta samalla udella muiden asioista kaikki, mikä irti lähtee. Tulee epämukava olo, kun ei saa toisesta mitään irti mutta samalla hän haluaa tietää tyyliin kaikki sukusalaisuudet esittämällä kiinnostunutta. Ymmärrän kyllä, jos joidenkin on syystä tai toisesta vaikea luottaa ihmisiin, mutta ihmissuhteen muodostamiseen tarvitaan vastavuoroisuutta ja se on välillä minusta skorpionien heikko kohta. Lisäksi olen havainnut samankaltaista kaksinaismoralismia myös tuttujen suhdekuvioissa: heidän on sallittua räjähtää kumppanilleen milloin mistäkin pikkuasiasta ja kytätä toisen tekemisiä ihan vainoharhaisesti, mutta he ovat itse oikeutettuja esim. ihan oikeasti pettämään kumppaniaan ja kääntävät sen vielä kumppanin syyksi tyyliin, että suhde oli muutenkin niin huonolla pohjalla tms. Olen ollut kerran todistamassa tälläista tilannetta kaveriporukassa.
Ehkä se on tuo yleinen epäluuloisuus, mikä tekee skorpioneista välillä todella uuvuttavaa seuraa ainakin näin mukaleijonan näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Millainen on kuu jousimiehessä? Tunnen useita, onko se jotenkin yleinen Suomessa? Lisääkö se vastuuttomuutta ja joissain tapauksissa jopa tunnekylmyyttä? Parikin tuttuani, joilla tämä sijainti on, omaa ihmeellisen hällä väliä -asenteen eikä ota vastuuta teoistaan varsinkaan tunnetasolla. Nyt olen ihastunut mieheen joka on aurinkoleijona, nouseva neitsyt ja kuu jousimies. Kokemuksia?
Kuu jousimies lisää mm vapaudenkaipuuta. Tunnekylmyydestä en osaa sanoa, sillä aurinko skorpionina ja nousukauriina olen muutenkin kylmä. Kuuni on siis jousimiehessä. Tämän pitäisi tuoda itseasiassa optimistisuutta, minkä omalla kohdalla voin vahvistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein sanotaan, että leijonan ja neitsyen yhdistelmä luo miellyttävän, itsevarman ja älykkään ihmisen, joka ei kuitenkaan koe tarpeelliseksi jyrätä muita. Neitsyt tasapainottaa leijonan tulisuutta ja äkkipikaisuutta ja auttaa tekemään loogisia ratkaisuja. Nouseva kalat on harvinainen Suomessa! :) Se tarkoittaa sitä, että ilmaiset itseäsi kalamaisesti ja ensivaikutelma, jonka ihmiset sinusta saavat, on mielikuvitusrikas ja herkkä. Aurinko on leijonassa kotonaan ja parhaimmillasi olet itsevarma, lämmin ja kunnioitusta herättävä läheistesi keskuudessa. Kuu neitsyessä voi lisätä hieman hermostuneisuutta ja vaikeutta käsitellä tunteita, mutta kalat ja leijona auttavat tässä. Neitsyt toisaalta lisää älykkyyttä ja tekee sinusta pitkäjänteisen toimijan. Osaat tehdä työtä unelmiesi eteen, missä esimerkiksi kaloilla löytyy usein kehitettävää. Sanoisin, että sinussa ovat hienosti tasapainossa leijonan karisma, ilo, vahvuus ja luovuus, kalojen mielikuvitusrikkaus, intuitio, tunneäly ja taiteellisuus sekä neitsyen loogisuus, tarkkuus ja luotettavuus. :)
Wow, olipas perusteellinen ja pätevä analyysi :) Jotain näistä tunnistinkin itsestäni, mutta edustan kyllä omasta ja varmaan muidenkin mielestä eniten aurinkomerkkiäni. Jotain neitsyen piirteitäkin minusta löytyy, mutta kalat-merkkiä en tunnista itsestäni juuri lainkaan. Olen huomannut, että mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän "leijonamaiseksi" muutun, tiedäkö sitten onko hyvä vai huono asia ;)
Olen skorpioni ja myönnän olevani vittumainen, enkä ihmettele, miksi moni meitä inhoaa. Meillä on hyvin mustavalkoinen ajatusmaailma, ihmiset ovat joko hyviä tai pahoja. Isosta osasta ihmisistä me emme muutenkaan pidä tai välitä, eikä meitä voisi vähempää kiinnostaa heidän mielipiteet. Skorpionit eivät muutenaan voi sietää mielistelyä tai esittämistä vain sen takia, että meistä pidettäisiin (kuten esim leijona ja vaaka tekee), joten emme sitä itse jaksa tehdä, paitsi jos saamme siitä itsellemme hyötyä.
Tuntemani mies on Oinas, jolla kuu Jousimiehessä. Hän on vapaudenhaluinen oman tien kulkija, silti lojaaliutta/huolenpitoakin löytyy, hyvin intohimoinen mutta rehellinen, ei anna turhia lupauksia eikä halua antaa väärää kuvaa itsestään, sopivasti sekä suora että tahdikas sanoissaan.
Kiihkeä mutta rento samassa paketissa. Saatetaan olla pelkkien viestien varassa kuukausia näkemättä, mutta kun kohdataan vetovoima on aina suuri.
Tää Kaksosnainen, kuu Vaa´assa, käy aika kuumana tähän toiseen intohimoiseen seikkailijaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Skorpioneissa en pidä heidän tavastaan....: heidän on sallittua räjähtää kumppanilleen milloin mistäkin pikkuasiasta ja kytätä toisen tekemisiä ihan vainoharhaisesti, mutta he ovat itse oikeutettuja esim. ihan oikeasti pettämään kumppaniaan
.
Tuo on hyvin tyypillistä skorpionia.
Skorpionit muuten tarkoittaa sillä, että ne inhoaa esim. pettämistä/kaksinaamaisuutta/valehtelua jne. juurikin, että ne inhoaa, jos niitä petetään, mutta itse ne saa tehdä mitä ne haluaa ja kenen kanssa ne haluaa.
Tunnen esim. moninkertaisen skorpionin, joka hylkää jopa kaverinsa, jos tämä on pettänyt miestään, koska pettäminen on kauheaa ja hän ei sitä hyväksy jne, mutta itse se tosiaan harrastaa jotain orgioita miesystävänsä selän takana ja se on ok, koska se on eri asia, kun se on itse asialla.
Tuollainen on skorpionin sielunelämä.
Aurinko-Kaksoset + nouseva Vaaka, hmm. Tähän keskipituuteen nähden ehkä hiukan normaalia pidemmät raajat ja sormet, muutoin en kovin solakka ole ja ennemminkin olen pyöreä- kuin teräväpiirteinen. Silmistäni on sanottu useasti että ovat kauniit ja katse jotenkin ovela/salaperäinen.
Tuo nousu-Vaaka kuvaus on aika epämääräinen :D Miltä muut nousu-Vaa´at näyttävät?