Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!

Vierailija
18.12.2018 |

Eli otsikon mukaisesti, myös oman merkin voi kertoa jos haluaa. :)

Paras horoskooppimerkki omasta mielestäni on vaaka. Kaikissa tuntemissani vaakaihmisissä on jotain sisäsyntyisesti miellyttävää, käyttäytyminen on muita huomioonottavaa ja mukavaa, ei ole tarvetta lytätä muita. Vaa'at ovat myös kultturelleja ja älykkäitä sekä usein viehättäviä.

Pahin merkki on mielestäni skorpioni tai rapu. Vesimerkit ovat usein hyvin tunteellisia, mikä ei ole mitenkään huono asia, mutta varsinkin skorpioni ja rapu sortuvat helposti huonosta itsetunnosta johtuvaan manipulointiin ja ovat usein kateellisia ja katkeria, ilkeitäkin.

Itse olen härkä.

Paras ja pahin horoskooppimerkki? Perustelut!

Vaihtoehdot

Kommentit (12684)

Vierailija
2341/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä todiste luonnehoroskooppi-STEREOTYPIOIDEN täydellisestä paikkansapitämättömyydestä:

Tunnen useita kaksosnaisia jotka on parisuhdeongelmissa ja parisuhteen kariuduttua olleet sairaalloisen mustasukkaisia, kostonhimoisia, räyhänneet, stalkanneet (tunkeutunut jopa uuden naisen kotiin), häiriköinyt (kirjeet, tekstarit, mailit, soitot) , pyrkineet aiheuttamaan riitaa miehen ja uuden kumppaniin välille. Ihan raivohulluun käytökseen ja väkivaltaan asti.

Sitten tunnen skorpioninaisia (joo, itsekin olen) jotka käyttäytyy elegantisti kuin Grace Kelly (joka muuten oli skorpioni), murehtii jäkeenpäin ja jätettyinä onko miehelä kaikki hyvin, ei tulisi mieleen tunkeutua miehen ja uuden naisen väliin, ja mikään kostaminen tai kiusanteko ei kuulu yhtään kuvaan.

*Peace vaan kaikile, toivoo skorpioni jonka lempiväri on hempeä vaalenpunainen*

Vierailija
2342/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin on itsekeskeinen oinas. Kaikki tuntemani oinaat eivät näe omaa napaansa pidemmälle ja luulevat tietävänsä kaikesta kaiken.

Paras on jousimies, heillä huumorintaju pelaa ja ovat helppoa ja hyvää seuraa. Olen härkä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä todiste luonnehoroskooppi-STEREOTYPIOIDEN täydellisestä paikkansapitämättömyydestä:

Tunnen useita kaksosnaisia jotka on parisuhdeongelmissa ja parisuhteen kariuduttua olleet sairaalloisen mustasukkaisia, kostonhimoisia, räyhänneet, stalkanneet (tunkeutunut jopa uuden naisen kotiin), häiriköinyt (kirjeet, tekstarit, mailit, soitot) , pyrkineet aiheuttamaan riitaa miehen ja uuden kumppaniin välille. Ihan raivohulluun käytökseen ja väkivaltaan asti.

Sitten tunnen skorpioninaisia (joo, itsekin olen) jotka käyttäytyy elegantisti kuin Grace Kelly (joka muuten oli skorpioni), murehtii jäkeenpäin ja jätettyinä onko miehelä kaikki hyvin, ei tulisi mieleen tunkeutua miehen ja uuden naisen väliin, ja mikään kostaminen tai kiusanteko ei kuulu yhtään kuvaan.

Naistenlehtien tai iltalehtien horoskoopeilla voi vaikka sytyttää takan - niitä ei todellakaan kannata ottaa vakavasti. Stereotyypeissä on useimmiten jotain perää, eiväthän ne muuten olisi stereotypioita, mutta mikäli haluaa astrologiaa vakavasti harrastaa, aurinkomerkin lisäksi varsinkin nouseva merkki ja kuu vaikuttavat persoonaan. Lisäksi vielä Mars, Venus ja Merkurius. Kuvailemasi kaksosnaisella voi olla esim. skorpionia tai härkää persoonallisissa planeetoissaan (kyllä, myös härkä on tunnettu mustasukkaisuudesta). Lisäksi, kun kaksonen oikeasti rakastuu (mitä tapahtuu verraten harvoin) hän antaa usein sille rakkaudelle kaikkensa. Sinulla puolestaan voi olla skorpionin intohimoista luonnetta tasapainottavaa maata, kuten huolehtivaa ja eleganttia neitsyttä, persoonallisissa planeetoissa. Mikäli et ole astrologiaan aurinkomerkkejä syvemmin tutustunut, suosittelen lämpimästi. :)

T. Toinen, rauhallinen ja lämmin skorpioninainen (nouseva vaaka, kuu ravussa, Mars ja Merkurius neitsyessä ja Venus härässä)

Vierailija
2344/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten huomannut aurinkokaloista ja nousevista kaloista, että heidän ihovärinsä on tosi kalpea ja vaalea. Näin kaikilla tuntemillani kaloilla. Liittynee vesielementtiin.

Oletko tavannut vain valkoihoisia kaloja? Entäs mustat/intialaiset/arabitaustaiset kalat? Ovatko hekin ns. normaalia vaaleampia iholtaan? Kysyn ihan vilpittömästi, sillä vasta äskettäin olen yrittänyt alkaa opettelemaan ulkonäön ja astrologian yhteyttä. Usein henkilön ulkoisesta habituksesta saa ainakin jotain vihjeitä siitä, mitä merkkiä hän on. Nouseva merkki vaikuttaa eniten ulkonäköön auringon ohella. Suomessahan on kai todella vähän nousevia kaloja johtuen pohjoisesta sijainnistamme. Itse olen nouseva rapu ja oma ihoni on hyvin vaalea ja kuulas, monet ovat kuvailleet sitä jopa helmiäismäiseksi. Sitten taas olen huomannut, että monilla skorpioneilla iho voi olla jopa keskimääräistä suomalaista tummempi. Nousevat skorpionit on muutenkin helppo tunnistaa intensiivisestä katseesta. Voisinkin tehdä pienen listan yleisimmistä piirteistä, mitä nousevilla merkeillä voi olla: 

Nouseva oinas - usein punapigmenttiä tukassa, pyöreät kasvot, atleettinen vartalo

Nouseva kalat - suuret, "vetiset" ja unelmoivat silmät, haaveileva ilme, kiharat hiukset yleiset

Nouseva härkä - jykevä ja tukeva ruumiinrakenne, naisilla usein ns. hekumallinen ja kurvikas vartalo Venuksen vaikutuksesta, lempeät silmät, usein lyhyet raajat

Nouseva kaksonen - pitkät kädet, jalat ja sormet, usein solakka ruumiinrakenne, levottomat silmät ja terävät piirteet 

Nouseva rapu - naisilla suuret rinnat, pehmeä vartalo, pyöreät kasvot, suuret silmät, aistilliset huulet, taipumus lihoa helposti

Nouseva leijona - tuuheat, huomiotaherättävät hiukset, kissamaiset piirteet, notkea vartalo, miehet usein keskimääräistä pidempiä

Nouseva neitsyt - puhtaat ja sirot piirteet, hoikka vartalo, terävä tai tutkiva katse

Nouseva vaaka - sopusuhtaiset piirteet, usein miellyttävän näköisiä Venuksen vaikutuksesta

Nouseva skorpioni - intensiivinen, jopa tuikea katse, usein iso ja huomiotaherättävä nenä

Nouseva jousimies - pyöreät kasvot, taipumus lihomiseen, tanakka vartalo, usein keskimääräistä pidempi, hyvä iho

Nouseva kauris - usein pienikokoinen, terävät piirteet, vakava yleisilme, keskimääräistä suomalaista tummempi tukka ja iho

Nouseva vesimies - usein selkeästi erottuva tyyli ja erikoiset hiukset, kasvot hienopiirteiset ja katse älykäs

Muistakaa, että myös aurinkomerkki vaikuttaa ulkonäköön, monet ihmiset sanovatkin olevansa ulkonäöltään aurinko- ja nousumerkkinsä sekoituksia! :)

Vierailija
2345/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin on itsekeskeinen oinas. Kaikki tuntemani oinaat eivät näe omaa napaansa pidemmälle ja luulevat tietävänsä kaikesta kaiken.

Paras on jousimies, heillä huumorintaju pelaa ja ovat helppoa ja hyvää seuraa. Olen härkä itse.

Täällä oinas jolla usempi härkä ystävänä. Tunnistan kyllä itseäni myös näistä kuvauksista mitä täällä on kirjoitettu.

Vierailija
2346/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naistenlehtien tai iltalehtien horoskoopeilla voi vaikka sytyttää takan - niitä ei todellakaan kannata ottaa vakavasti. Stereotyypeissä on useimmiten jotain perää, eiväthän ne muuten olisi stereotypioita, mutta mikäli haluaa astrologiaa vakavasti harrastaa, aurinkomerkin lisäksi varsinkin nouseva merkki ja kuu vaikuttavat persoonaan. Lisäksi vielä Mars, Venus ja Merkurius. Kuvailemasi kaksosnaisella voi olla esim. skorpionia tai härkää persoonallisissa planeetoissaan (kyllä, myös härkä on tunnettu mustasukkaisuudesta). Lisäksi, kun kaksonen oikeasti rakastuu (mitä tapahtuu verraten harvoin) hän antaa usein sille rakkaudelle kaikkensa. Sinulla puolestaan voi olla skorpionin intohimoista luonnetta tasapainottavaa maata, kuten huolehtivaa ja eleganttia neitsyttä, persoonallisissa planeetoissa. Mikäli et ole astrologiaan aurinkomerkkejä syvemmin tutustunut, suosittelen lämpimästi. :)

T. Toinen, rauhallinen ja lämmin skorpioninainen (nouseva vaaka, kuu ravussa, Mars ja Merkurius neitsyessä ja Venus härässä)

Grace Kellyhän oli kai myös nouseva skorpioni? En ehdi nyt googlettamaan mutta jotenkin sellainen mielikuva että vettä olisi hänen kartallaan paljon. 

Vierailija
2347/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseva perse.

Vierailija
2348/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten huomannut aurinkokaloista ja nousevista kaloista, että heidän ihovärinsä on tosi kalpea ja vaalea. Näin kaikilla tuntemillani kaloilla. Liittynee vesielementtiin.

Oletko tavannut vain valkoihoisia kaloja? Entäs mustat/intialaiset/arabitaustaiset kalat? Ovatko hekin ns. normaalia vaaleampia iholtaan? Kysyn ihan vilpittömästi, sillä vasta äskettäin olen yrittänyt alkaa opettelemaan ulkonäön ja astrologian yhteyttä. Usein henkilön ulkoisesta habituksesta saa ainakin jotain vihjeitä siitä, mitä merkkiä hän on. Nouseva merkki vaikuttaa eniten ulkonäköön auringon ohella. Suomessahan on kai todella vähän nousevia kaloja johtuen pohjoisesta sijainnistamme. Itse olen nouseva rapu ja oma ihoni on hyvin vaalea ja kuulas, monet ovat kuvailleet sitä jopa helmiäismäiseksi. Sitten taas olen huomannut, että monilla skorpioneilla iho voi olla jopa keskimääräistä suomalaista tummempi. Nousevat skorpionit on muutenkin helppo tunnistaa intensiivisestä katseesta. Voisinkin tehdä pienen listan yleisimmistä piirteistä, mitä nousevilla merkeillä voi olla: 

Nouseva oinas - usein punapigmenttiä tukassa, pyöreät kasvot, atleettinen vartalo

Nouseva kalat - suuret, "vetiset" ja unelmoivat silmät, haaveileva ilme, kiharat hiukset yleiset

Nouseva härkä - jykevä ja tukeva ruumiinrakenne, naisilla usein ns. hekumallinen ja kurvikas vartalo Venuksen vaikutuksesta, lempeät silmät, usein lyhyet raajat

Nouseva kaksonen - pitkät kädet, jalat ja sormet, usein solakka ruumiinrakenne, levottomat silmät ja terävät piirteet 

Nouseva rapu - naisilla suuret rinnat, pehmeä vartalo, pyöreät kasvot, suuret silmät, aistilliset huulet, taipumus lihoa helposti

Nouseva leijona - tuuheat, huomiotaherättävät hiukset, kissamaiset piirteet, notkea vartalo, miehet usein keskimääräistä pidempiä

Nouseva neitsyt - puhtaat ja sirot piirteet, hoikka vartalo, terävä tai tutkiva katse

Nouseva vaaka - sopusuhtaiset piirteet, usein miellyttävän näköisiä Venuksen vaikutuksesta

Nouseva skorpioni - intensiivinen, jopa tuikea katse, usein iso ja huomiotaherättävä nenä

Nouseva jousimies - pyöreät kasvot, taipumus lihomiseen, tanakka vartalo, usein keskimääräistä pidempi, hyvä iho

Nouseva kauris - usein pienikokoinen, terävät piirteet, vakava yleisilme, keskimääräistä suomalaista tummempi tukka ja iho

Nouseva vesimies - usein selkeästi erottuva tyyli ja erikoiset hiukset, kasvot hienopiirteiset ja katse älykäs

Muistakaa, että myös aurinkomerkki vaikuttaa ulkonäköön, monet ihmiset sanovatkin olevansa ulkonäöltään aurinko- ja nousumerkkinsä sekoituksia! :)

Ohoh, tämä olikin aika kuvaava! Itse olen aurinkorapu ja nouseva jousimies, olen aina lihonut helposti mutta olen aina ollut myös ns. iso, eli myös pidempi kuin useimmat (olen nainen). Ihoni on vaalea ja sileä, vaikka olen lähes 40-kymppinen. Mieheni on nouseva kauris ja hän on tosiaan tummatukkainen ja keskimääräistä lyhyempi tapaus. Aurinko on vesimiehessä ja hänellä on nuoresta asti ollut irokeesi! :)

Olen muuten huomannut, että nousevilla kaksosilla, jousimiehillä, vesimiehillä ja oinailla on keskimääräistä useammin tatuointeja. Onko kukaan muu huomannut samaa?

Vierailija
2349/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sama kirjoittaja kuin äsken (rapu ja nouseva jousimies), halusin vain tehdä listan missä kerron mitä tatuointeja merkit luultavasti ottaisivat, jos heillä sellainen olisi! Tämä on täysin leikkimielinen, mutta tunnen ihmisiä joilla on näitä tatuointeja! 

Oinas: kalloja, tulta, bänditatuointeja, isoja ja värikkäitä kuvia esim. "hihoja"

Kalat: kirjoitustatuointeja, sulkia, hyönteisiä esim. tunnen yhden kalat-merkin edustaja jolla on sudenkorento

Kaksonen: omaperäisiä tatuointeja, symboleja ja nokkelia kuvia (esim yhdellä tuntemallani kaksosella on sipuli kainalon alla :D)

Härkä: kukkia ja kasveja, koristeellisia "koukeroita", naisten kuvia

Rapu: taiteellisia kuvia, perheeseen liittyviä, yhdellä tuntemallani ravulla on lastensa kuvat sydämen päällä, minusta ihanaa ja todella rapumaista :)

Leijona: dramaattisia, rohkeita kuvia, kissaeläimiin liittyviä (yhdellä leijonakaverilla on toinen käsi leopardiprinttiä)

Neitsyt: pieniä ja sieviä kuvia, usein eläinaiheisia tyylikkäissä paikoissa (esim kettu niskassa :))

Vaaka: koristeellisia kuvia, ns. muodinmukaisia (mandala-tyylisiä, helmirivejä)

Skorpioni: monimerkityksellisiä kuvia, symboleita, mustavalkoisia, pääkalloja, piiloon jääviä kuvia

Jousimies: usein itsetehtyjä (tai kaverin tekemiä), hauskoja kuvia, reissatessa otettuja ja eri tyyleillä tehtyjä kuvia

Vesimies: tatuointeja näkyvillä paikoilla, yhdellä tutulla on jopa kasvoissa, riimukirjoitusta

Kauris: usein ei tatuoitu, en tunne yhtään kaurista jolla olisi tatuointia. Onko täällä tatuoituja kauriita? :)

Vierailija
2350/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksonen: omaperäisiä tatuointeja, symboleja ja nokkelia kuvia (esim yhdellä tuntemallani kaksosella on sipuli kainalon alla :D)

Hahahahahha. Hyi H*lvetti mikä tatuointi idea! MIKSI? Aika WT:n kuuloista porukkaa sulla kavereina. Miten vanha mies sulla on jos sillä on vielä irokeesi?? Ja siis sori mutta onhan tuo lastensa kuvien tatuoiminen aika noloa. Ei aikuiset lapset varmaan halua kattella lapsuus kuviaan äitinsä tai isäänsä nahassa...

Vierailija
2351/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin lisää astrologiaa ja löysin mielenkiintoisen faktan planeettojen sijainnista naisen kartalla mikä voi aiheuttaa avioeron. Eronneet naiset onko teidän kartalla aurinkomerkki vastakkain uranuksen kanssa, venus vastakkain uranukseen? Tutkin ystäväpiirissä olevien eronneiden naisten karttoja ja vertasin niitä ex-miehiin niin jokaiselta löytyi tämä.

Vierailija
2352/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sama kirjoittaja kuin äsken (rapu ja nouseva jousimies), halusin vain tehdä listan missä kerron mitä tatuointeja merkit luultavasti ottaisivat, jos heillä sellainen olisi! Tämä on täysin leikkimielinen, mutta tunnen ihmisiä joilla on näitä tatuointeja! 

Oinas: kalloja, tulta, bänditatuointeja, isoja ja värikkäitä kuvia esim. "hihoja"

Kalat: kirjoitustatuointeja, sulkia, hyönteisiä esim. tunnen yhden kalat-merkin edustaja jolla on sudenkorento

Rapu: taiteellisia kuvia, perheeseen liittyviä, yhdellä tuntemallani ravulla on lastensa kuvat sydämen päällä, minusta ihanaa ja todella rapumaista :)

Leijona: dramaattisia, rohkeita kuvia, kissaeläimiin liittyviä (yhdellä leijonakaverilla on toinen käsi leopardiprinttiä)

Neitsyt: pieniä ja sieviä kuvia, usein eläinaiheisia tyylikkäissä paikoissa (esim kettu niskassa :))

Skorpioni: monimerkityksellisiä kuvia, symboleita, mustavalkoisia, pääkalloja, piiloon jääviä kuvia

Jousimies: usein itsetehtyjä (tai kaverin tekemiä), hauskoja kuvia, reissatessa otettuja ja eri tyyleillä tehtyjä kuvia

Vesimies: tatuointeja näkyvillä paikoilla, yhdellä tutulla on jopa kasvoissa, riimukirjoitusta

Kauris: usein ei tatuoitu, en tunne yhtään kaurista jolla olisi tatuointia. Onko täällä tatuoituja kauriita? :)

Onko tatuoitu rapu mies vai nainen?

Vierailija
2353/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tatuoitu rapu mies vai nainen?

Taiteellisena merkkinä sekä rapumiehet että naiset voivat usein olla tatuoituja. :)

Vierailija
2354/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aurinkomerkki kalat, nouseva skorpioni ja kuu oinaassa. Olen vissiin aika outo...

Kaksoset minusta epäluotettavia, neitsyet vaikeita, leijonat aika itsekeskeisiä. Parhaat ystävät olleet aina skorpioneja. Rapuja ei ole ystäväpiirissä ollenkaan.

Vierailija
2355/12684 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani oinaat empaattisia älykköjä joita vähemmän älykkäät ei ymmärrä. Siinä pulmasi.

Vierailija
2356/12684 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin lisää astrologiaa ja löysin mielenkiintoisen faktan planeettojen sijainnista naisen kartalla mikä voi aiheuttaa avioeron. Eronneet naiset onko teidän kartalla aurinkomerkki vastakkain uranuksen kanssa, venus vastakkain uranukseen? Tutkin ystäväpiirissä olevien eronneiden naisten karttoja ja vertasin niitä ex-miehiin niin jokaiselta löytyi tämä.

No ei tosiaankaan ole ainakaan minulla.

T. Eronnut nainen

Nykyään ihmiset eroavat tosi paljon.

Vierailija
2357/12684 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa paljon tummaihoisia ja tummahiuksisia ihmisiä.

Johtuu ihan geeneistä ja suomalaisia ovat tietääkseni.

Vierailija
2358/12684 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani oinaat empaattisia älykköjä joita vähemmän älykkäät ei ymmärrä. Siinä pulmasi.

Mummini on ns. tripla oinas, eli sekä aurinko, nouseva, että kuu tässä samassa merkissä.

Toisaalta hyvin lämminsydäminen ja aloitteellinen sekä suojeleva johtajatyyppi, joka on aina valmis puolustamaan omiaan. Turvallinen ja pullantuoksuinen silloin kun oltiin pieniä. Sellainen suvun matriarkka. Toisaalta sitten taas raivostuttavan itsepäinen ja kovaääninen "jyrä", joka tosiaan tietää kaikesta kaiken eikä kuuntele muiden mielipiteitä. On aina oikeassa eikä ikinä tee mitään väärin. Aina arvostelemassa muita selän takana, mutta kasvotusten hyvää pataa kaikkien kanssa. Sitten vielä suureen ääneen korostaa omaa suvaitsevaisuuttaan ja sitä miten hirmu reilu tyyppi on. Tämä tekee hänestä epäluotettavan ja rasittavan.

Äitini taas on härkä ja itse olen vaaka, mutta minun on täysin turha yrittää toimia diplomaattina silloin kun nämä kaksi sarvipäätä käyvät tahtojen taistelua.

Mutta joo. Empaattinen älykkö nyt ei kyllä ole ihan ensimmäinen asia, mikä mummista tulee mieleen. Tai ehkä kuulun itse näihin vähemmän älykkäisiin, kun en hänessä noita ominaisuuksia näe :D

Vierailija
2359/12684 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tosiaankaan ole ainakaan minulla.

T. Eronnut nainen

Nykyään ihmiset eroavat tosi paljon.

Tarkistitko omasi ja vertasit niitä exän karttaan? Meneekö omasi ja exän merkit ristiin? Eron syitä voi olla monia, mutta aviomieheni kanssa meillä on juuri nuo merkit harmonisessa sopusoinnussa. :)

Vierailija
2360/12684 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat kaksi merkkiä ovat ihan symboliselta kannalta leijona ja rapu, jotka edustavat isää ja äitiä, aurinkoa ja kuuta. Kaikki merkit ovat toki tärkeitä, mutta ilman näitä taivaankappaleita planeetallamme ei olisi elämää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan