Oma MeToo -kokemuksesi.
Kerro oma MeToo -kategorian alle mahtuva oikeasti ahdistava häirintätapaus, jossa valta-asetelma on ollut epäsymmetrinen, etkä ole voinut asiaa mielestäsi kuuluttaa kylillä, pelossa siitä että urasi vaarantuisi siitä.
Minulla on muutamakin, mutta kerron vasta kohta...
Kommentit (336)
Minua ahdistaa aina, kun minua lähestyy liian vanha mies kiiluvin silmin, kuvitellen, että hänellä voisi olla minuun saumaa.
Olen jo 40v ja silti joudun edelleenkin näihin tilanteisiin. Viimeksi 60v mies alkoi ehdotella, jopa pussasi minua otsalle yhtäkkiä, kun puuhailimme saman harrastuksen parissa.
Loukkaa suuresti, että oman isäni ikäinen voi tehdä minulle jotain tälläistä. Minulla on vanhempiin miehiin sellainen "isäasetus", että he suojelevat ja opastavat, eivät todellakaan vonkaa mitään parisuhdetta tai jopa seksiä. Se on kamalaa!! :( Naiset, jotka pitävät vanhemmista miehistä pitävät siitä niin kovaa meteliä, että joillekkin saattaa jäädä olettamus, että se on normaalia ja kaikki naiset tykkäävät papparaisten yrityksistä.
Oman ikäluokan miehet eivät samanlaisella toiminnalla niin häiritse tai heidät osaa ottaa enemmänkin vitsinä ja jos heillä onkin asian kanssa jotakin taka-ajatuksia, se voipi olla ihan ok minullekkin, enkä todella koe sitä ahdisteluksi. Se on luonnollista peliä ;)
Vierailija kirjoitti:
Mua on useamman kerran naisten toimesta puristeltu perseestä, munista, huudeltu kadulla perään "Hyvän näkönen, Herkku!"
On raiskattukin kaksi kertaa: olen herännyt siihen kun nainen oli peniksessä kiinni.
Että näin. Pitäisikö jo pillahtaa itkuun ja uhriutua? Vai kannanko nämä kamalat kokemukset mukanani niin kuin vain toksinen mies vain voi?
Summa summarum: herätkää jo pellet.
Tämähän on todellisuudesta se toinen puoli, mistä nämä marxisti-feministit luonnollisesti vaikenevat, toisen puolen totuudesta vaientavat. Propagandaan ei koskaan sovi koko totuus.
Yhtä naisen kokemaa (oikeaa) seksuaalista häirintätapausta kohden on vähintään yhtä monta miehen kokemaa. Nainen vieläpä tuppaa pääsemään kopeloinneistaan kuin narttukoira veräjästä. Mies kun ei valita eikä saa valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on useamman kerran naisten toimesta puristeltu perseestä, munista, huudeltu kadulla perään "Hyvän näkönen, Herkku!"
On raiskattukin kaksi kertaa: olen herännyt siihen kun nainen oli peniksessä kiinni.
Että näin. Pitäisikö jo pillahtaa itkuun ja uhriutua? Vai kannanko nämä kamalat kokemukset mukanani niin kuin vain toksinen mies vain voi?
Tämähän on todellisuudesta se toinen puoli, mistä nämä marxisti-feministit luonnollisesti vaikenevat, toisen puolen totuudesta vaientavat. Propagandaan ei koskaan sovi koko totuus.
Yhtä naisen kokemaa (oikeaa) seksuaalista häirintätapausta kohden on vähintään yhtä monta miehen kokemaa. Nainen vieläpä tuppaa pääsemään kopeloinneistaan kuin narttukoira veräjästä. Mies kun ei valita eikä saa valittaa.
No valittakaa ihmeessä. Kyllä te saatte pahoittaa mielenne ja puhua asiasta. Sanokaa vaikka, että nyt loppuu kaikkien ihmisten ahdistelu s*atana.
T: marxisti-feministi
Kävin lääkärillä, joka kuunteli keuhkot... rintojen kohdalta. Siis lähes pelkästään tisseistä. En osannut tilanteen ollessa päällä puuttua siihen mitenkään, koska se oli nopea ja hämmentävä. Ja sitä paitsi mieslääkäri voi koskea naispotilaan rintoihin ihan asiallisestikin, joten en oikein hahmottanut heti mistä on kysymys, tuntui vain oudolta. Jälkeenpäin tuntui jotenkin nololta ja likaiselta, kun tajusin, että eihän sen noin olisi pitänyt mennä. Tein jonkinlaisen valituksen ja sain siihen vastauksen, jossa ei myönnetty mitään. En sen jälkeen jaksanut viedä asiaa enää siitä eteenpäin, koska olisi ollut sana sanaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No valittakaa ihmeessä. Kyllä te saatte pahoittaa mielenne ja puhua asiasta. Sanokaa vaikka, että nyt loppuu kaikkien ihmisten ahdistelu s*atana.
Et taida olla marxisti-feministi, vaan tasa-arvon kannattaja - hienoa!
Sanotaan se toki yhdessä jo ääneen: tosiasiassa miehet ja naiset molemmat kokevat yhtä paljon seksuaalista ahdistelua, seksuaalinen ahdistelu on todellisuudessa marginaalinen ongelma, ja siitä koitetaan tehdä ideologistien toimesta vain naisia koskeva asia, ja isompi ilmiö kuin se todellisuudessa on.
Kävin kampaajalla ja mies kampaaja alkoi jotenkin oudosti koskettelemaan mun hiuksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan se toki yhdessä jo ääneen: tosiasiassa miehet ja naiset molemmat kokevat yhtä paljon seksuaalista ahdistelua, seksuaalinen ahdistelu on todellisuudessa marginaalinen ongelma, ja siitä koitetaan tehdä ideologistien toimesta vain naisia koskeva asia, ja isompi ilmiö kuin se todellisuudessa on.
Tasa-arvo on kaunis asia, mutta se ei riitä. Olen kyllä omasta mielestäni nimenomaan feministi, tarkemmin sanottuna toisen aallon feministi. En tiedä olenko marxisti - laitoin sen tuohon vähän humoristisessa mielessä.
Seksuaalinen ahdistelu EI ole marginaalinen ongelma. Sitä en osaa sanoa, kokevatko miehet ja naiset ahdistelua yhtä paljon vai ei. Uskallan väittää, että naiset kokevat sitä enemmän. Mutta feministinä olen sitä mieltä, että kaikilla on oikeus ruumiilliseen koskemattomuuteen.
Yleisesti ottaen voitaneen sanoa, nuori ikä ja naissukupuoli ovat seksuaaliselle ahdistelulle altistavia tekijöitä. Nuoria naisia ahdistellaan enemmän kuin samanikäisiä miehiä tai vanhempia naisia.
T: tuo sama marxisti-feministi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö hipelöimässä idolisi Jordan Petersonin sukukalleuksia, kun kävi suomessa? Istuitko saarnatilaisuudessa puku päällä, itku kurkussa, arkaaisten viisauksien iskiessä ressukkamiehen sydämeen?
"Ideologistien".
"Marxisti-feministit"Selvästi juuri ja juuri peruskoulu käyty, mutta self-help isän internet-luennoilta innokkaana uusien fraasien kanssa vauvapalstalla suupielet vaahdossa toitottamassa vastikään omaksuttua evankeliumia.
Oijoi! Taas jouduit hampaita kiristellen pistämään parastasi! Eli käytännössä prjojisoimaan omia ja viiteryhmäsi tunnelmia. Sinua kun kovin kiukuttaa napakasti kerrottu totuus, mihin et pysty argumetaatiotasolla mitenkään vastaamaan.
Näitä kiukkuisia feminismillä aivopestyjä reppana-naisia riittää, jotka älähtävät heti, kun heille osoitetaan mm. logiikan keinoin heidän paikkansa.
"napakasti kerrottu *totuus*"
"logiikan keinoin heidän paikkansa"Älä pese sitä pukua! Olisi tragedia, jos self-help isäsi vaahtoamisen tuloksena roiskunut saliva huuhtoutuisi pois reppanapojan rippipuvustasi.
Nämä lukion reputtaneet incelmiehet, jotka hädin tuskin ovat lukeneet 1,5 kirjaa elämässään, mutta jotka ovat hetki sitten löytäneet Kermit the Frog -isän "napakan" viisauspaketin ja "sivaltavan logiikan miekan", ovat kyllä jotain niin hellyyttävää...
Sä olet oikeasti tosi hellyyttävä. Kai ymmärrät sen, ressukka? : )
Mitä jos lukisit seuraavaksi "napakan" Wikipedia-artikkelin siitä, mitä Marxismi teoreettisena vyyhtinä työkaluna oikeasti pitää sisällään. Luulen että osoittautuu liian vaikeaksi sun pähkinän kokoiselle älykkyysosamäärälle... Jos se on jo sun internet-isälle ollut liian vaikeata sisäistää, niin god forbid...
"Kermit the Frog -isä" :D :D
Peterson todellakin kuulostaa Kermitiltä!
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mikään kilpailu miesten ja naisten välillä, kaikki (myös miehet) allekirjoittavat sen että tätä tapahtuu merkittävästi enemmän naisia kohtaan. Ongelmia silti on ja olisi parempu vaan yksinkertaisesti tuomita ahdistelu, eikä lähteä väittelemään kuka kärsii eniten.
Sepä. Miehet ovat väkivallan uhreja ja väkivaltaan kuolleita maailman ympäri tilastollisesti useammin kuin naiset mutta naiseen kohdistuu enemmän seksuaalista väkivaltaa verrattuna miehiin. Eli toisin sanoen mies saa suuremmalla todennäköisyydellä kadulla nyrkistä, luodista tai puukosta ja nainen suuremmalla todennäköisyydellä joutuu raiskausyrityksen kohteeksi.
Olin 28-vuotiaana työhaastattelussa ja miespuolinen esimies minulle alustavasti lupaili tarjota työpaikkaa, sitten ei kuitenkaan tarjonnutkaan vedoten mukamas vähäiseen työkokemukseni, sitten kuulin jälkikäteen, että esimies oli palkannut suoraan koulusta valmistuneita parikymppisiä tyttöjä, joilla ei siis todellakaan ollut relevanttia työkokemusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mikään kilpailu miesten ja naisten välillä, kaikki (myös miehet) allekirjoittavat sen että tätä tapahtuu merkittävästi enemmän naisia kohtaan. Ongelmia silti on ja olisi parempu vaan yksinkertaisesti tuomita ahdistelu, eikä lähteä väittelemään kuka kärsii eniten.
Sepä. Miehet ovat väkivallan uhreja ja väkivaltaan kuolleita maailman ympäri tilastollisesti useammin kuin naiset mutta naiseen kohdistuu enemmän seksuaalista väkivaltaa verrattuna miehiin. Eli toisin sanoen mies saa suuremmalla todennäköisyydellä kadulla nyrkistä, luodista tai puukosta ja nainen suuremmalla todennäköisyydellä joutuu raiskausyrityksen kohteeksi.
Miehiin kohdistuva seksuaalinen ahdistelu ja väkivalta on vahvasti aliraportoitua, kuten naisten miehiin kohdistama väkivalta ylipäätään.
Miehillä on yleensä enemmän valtaa tehdä ikäviä asioita. Niin se on ollut ja valitettavasti on edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Paha patriarkka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö hipelöimässä idolisi Jordan Petersonin sukukalleuksia, kun kävi suomessa? Istuitko saarnatilaisuudessa puku päällä, itku kurkussa, arkaaisten viisauksien iskiessä ressukkamiehen sydämeen?
"Ideologistien".
"Marxisti-feministit"Selvästi juuri ja juuri peruskoulu käyty, mutta self-help isän internet-luennoilta innokkaana uusien fraasien kanssa vauvapalstalla suupielet vaahdossa toitottamassa vastikään omaksuttua evankeliumia.
Oijoi! Taas jouduit hampaita kiristellen pistämään parastasi! Eli käytännössä prjojisoimaan omia ja viiteryhmäsi tunnelmia. Sinua kun kovin kiukuttaa napakasti kerrottu totuus, mihin et pysty argumetaatiotasolla mitenkään vastaamaan.
Näitä kiukkuisia feminismillä aivopestyjä reppana-naisia riittää, jotka älähtävät heti, kun heille osoitetaan mm. logiikan keinoin heidän paikkansa.
"napakasti kerrottu *totuus*"
"logiikan keinoin heidän paikkansa"Älä pese sitä pukua! Olisi tragedia, jos self-help isäsi vaahtoamisen tuloksena roiskunut saliva huuhtoutuisi pois reppanapojan rippipuvustasi.
Nämä lukion reputtaneet incelmiehet, jotka hädin tuskin ovat lukeneet 1,5 kirjaa elämässään, mutta jotka ovat hetki sitten löytäneet Kermit the Frog -isän "napakan" viisauspaketin ja "sivaltavan logiikan miekan", ovat kyllä jotain niin hellyyttävää...
Sä olet oikeasti tosi hellyyttävä. Kai ymmärrät sen, ressukka? : )
Mitä jos lukisit seuraavaksi "napakan" Wikipedia-artikkelin siitä, mitä Marxismi teoreettisena vyyhtinä työkaluna oikeasti pitää sisällään. Luulen että osoittautuu liian vaikeaksi sun pähkinän kokoiselle älykkyysosamäärälle... Jos se on jo sun internet-isälle ollut liian vaikeata sisäistää, niin god forbid...
Jumalauta, sä olet käynyt lukion! Pannaanko? Toi sun älykkyys kiihottaa!
Et sä ole patriarkka - kaukana siitä. Sä olet ressukkamies, joka syvimmissä toiveissaan haluaisi olla patriarkka. Harhaisissaluuloisissa Internet larppaustripeissäsi toki kuvittelet olevasi patriarkka.
Mees hakemaan nyt ne päivän pirkkaoluet kaupasta, että voit jatkaa vauvapalstalla miesasialiikkeen edistämistä, reppana.
Wau! Mutta eikö palstan lukuisten metoo-ressukkanaisten joukkoon mahdu kokemuksineen edes yksi metoo-ressukkamies? Mitä, mitä? Edes suvaitsevaisuuden nimissä? Logiikan nimissä myös? Logiikkaa eli älykkyyttä rohkenen sinulta olettaa, koska olet tohkeissasi antanut ymmärtää käyneesi koulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiin kohdistuva seksuaalinen ahdistelu ja väkivalta on vahvasti aliraportoitua, kuten naisten miehiin kohdistama väkivalta ylipäätään.
Ja näin tulee asian ollakin niiden mielestä, jotka vähättelevät häirintää ( "#metoo on mennyt liian pitkälle..."). Ei ole. Vasta sitten kun miehetkin uskaltavat/kykenevät kertomaan häirinnästä niin, ettei asiaa vähätellä - sitten #metoo on mennyt tarpeeksi pitkälle!
Olin ensimmäinen luokkani tytöistä, joka alkoi kehittyä ulkoisesti. Voittekin arvata, mitä siitä seurasi... Rintsikoiden näpsäyttelyä paidan läpi, rintojen kourintaa "vahingossa", tiedustelua kuppikoosta ja kuukautisista - kahta viimeistä niin virnuilevien poikien kuin tyttöjenkin taholta. Musiikkitunnilla pojat hoilasivat "on laaksoa, on kukkulaa", ja katsoivat samalla minuun. Puhuin kotona näistä äidille, mutta hän sanoi, että kannattaa vain jättää tuommoiset huomiotta.
Opiskeluaikojen monissa bileissä täysin tuntemattomat pojat läimivät takapuolelle, myös tahallisen lujaa. Suuttumisesta tai takaisin lyömisestä ei apua ollut, se vain innosti niitä lisää. Riittäähän näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on yleensä enemmän valtaa tehdä ikäviä asioita. Niin se on ollut ja valitettavasti on edelleen.
Tämä on täysin ilmiselvä fakta, jota ainoastaan nämä miesasialiikkeen elämässä hävinneet ressukat yrittävät vähätellä ja tasapäistää.
Siis mikä ihmeen kisa tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lobiuiu kirjoitti:
Keski-ikäsiset naiset ovat humalassa kaikkein pahimpia. Kokemuksia on: baaritiskillä naisporukka oli päättänyt porukassa kopeloida, kaikki viisi mimmiä menivät ohi persauksiani puristellen. Voinko huutaa MEETOO en en todellakaan. Olen vain tavallinen kivakroppainen nuori mies. Mutta en jotenkaan kestä noita vanhempia mimmejä joille "ei kiitos" ei kelpaa vastaukseksi. Ovat tottuneet (ehkö nössön aviomiehen kanssa) että EI ei kelpaa vastaukseksi. Mulla on omanikäiseni kaunis urheilullinen daami kotosalla odottamassa poikien saunaillan jälken. Ihanat rouvat pliis, ootte kyllä ihania, mutta jättkäkää minut rauhaan :-) Ja herättäkää noilla kaikilla aksöneillä se sohvannurkassa torkkuva aviomies
Minä menisin järjestyksenvalvojalle mainitsemaan tuollaisista koura-Kaisoista. Ei siellä koura-Karejakaan hyvällä katsota, niin luulisi että rouvienkin olisi aika tulla sieltä 60-luvulta pois ja tähän päivään.
Mutta patriarkaattipa ei suojelekaan tommoisia neitimiehiä. On valtava miehinen häpeä mennä kantelemaan kenen tahansa naisen toilailuista pokelle. Hämmentävästi se voi olla suoranaista riidan haastoa. Sen sijaan, että Sirpa lentäis ravintolasta ulos, saakin pahimmillaan olla varomassa Sirpan poikkista, joka tulee opettamaan, miten naisia kunnioitetaan.
Asiallisesti käyttäytyvällä miehellä ei heposti ole tässä pelissä kuin häviäjän osa. Vastoin naisten luuloa, miesten koskemattomuus on todella olematonta, jos ei ole varovainen. Toki baarisirpat ovat varsin lieviä, mutta toki ikäviä tapauksia.
Ymmärrän toki tämän. Silti en voi olla ajattelematta, että eikö sitä voi vaan mennä ihmisenä sanomaan työntekijä-ihmiselle, jos joku muu ihminen törttöilee siellä, ilman että korostaa että minä MIES tässä nyt kantelen jostain NAISESTA. Ihan vaan sanomaan, ei mitään vaatimaan. Vähän kuin jos kahvilan vessasta loppuu käsipyyhepaperi ja siitä sanotaan henkilökunnalle, että tiedoksi tällainen. Kyllähän se tuossa baariesimerkissä pokkaa kysyy, mutta eipä ne ensimmäiset askeleet koskaan sille pioneerille mitään kultareunustetulla käytävällä sipsuttelua ole olleet. Asiallisesti käyttäytyvällä on monesti se kovempi osa, kuten sanoit, mutta ollaanhan me jokainen tässä pelissä oma osamme ja ollaan luomassa vallitsevia käytäntöjä. Jos haluaa muutosta, ei auta painaa päätään häpeissään alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro oma MeToo -kategorian alle mahtuva oikeasti ahdistava häirintätapaus, jossa valta-asetelma on ollut epäsymmetrinen, etkä ole voinut asiaa mielestäsi kuuluttaa kylillä, pelossa siitä että urasi vaarantuisi siitä.
Minulla on muutamakin, mutta kerron vasta kohta...
Tällainen #metoo tapaus tällä kertaa:
https://www.thesun.co.uk/news/8004709/scandinavian-women-hikers-dead-mo…
https://www.nytimes.com/2008/04/19/theater/19peac.html
Tässä toinen. Ovat joo miehet ja naiset *täysin* samalla viivalla. Kyllä kyllä, "logiikan sivaltava miekka" ressukkamiehellä kovassa käytössä.
Niitä on melkoinen määrä. Ei niistä nyt ura ole kiinni ollut, mutta kaikenlaista ikävää on tapahtunut.
Ensimmäinen oli kun olin 11-v, naapurin pari vuotta vanhempi poika kävi kesken piilos-leikin kiinni. Puristeli lujaa jalkoväliä ja kuiski, että haluaa panna mua. Se oli ihan kamalaa, olin vielä ihan lapsi, enkä osannut ollenkaan ajatella tällaista, olimme olleet leikkikavereita pienestä lähtien. Alapäähäni tuli nirhaumia ja käsivarsiini mustelmia. Ei tullut mieleenkään kertoa kotona, hävetti niin hirveästi. Jostakin kummasta me tytöt häpesimme sitä, että pojat ja miehet käyttäytyivät kammottavasti, ihan kuin vika olisi ollut meissä. Varmasti muut ovat kokeneet samaa.
Kaverin isäpuolella oli tapana myös tulla hieman liian lähelle meitä esiteinejä ja usein hän myös sanoi jotain tyyliin: "mitäs meidän pikkunaiset, onko tissit kasvaneet minkä verran?". Oksetti.
Eräs opettaja lähenteli lähes kaikkia tyttöjä ja jos hänelle vain hymyili nätisti, sai hyvän numeron. Jos taas sanoi jotain lähentelystä, numero tippui. Rehtori ei uskonut oppilaita.
Kaupassa töissä ollessani monikin miesasiakas ehdotteli "nussitaanko?", "paljollako irtoaa?" tai lähenteli, taputti pepulle tms.
Lisäksi olen kokenut puhelinhäirintää, pelottavaakin. Samoin pelottavaa "seuraan tuppaantumista" esim. lenkillä tai illalla töistä palatessa. Ja tätä vielä yli nelikymppisenäkin.
Sanoisin, että tuo on molempia.