Lapset pelasi/tilasi jotain ja tili on nyt tyhjä. Sinne meni joulu.
Olin maksamassa laskuja ja huomasin että tilillä on enää 22 euroa. Shokissa selasin tiliä ja sieltä on 13.12. veloitettu n. viiden euron ostoksia tuhannen euron edestä!! Saajana on Google YouTube super ja viitteenä 'helppay". Visa electronilta veloitettu.
En ymmärrä edes mikä tuo help pay on! Kysyin lapsilta eivätkä hekään tiedä mistä on kyse. Oon aivan epätoivoinen ja itken vaan. Muutenkin ihan hirveä tilanne. Isäni kuoli ja juuri tulin toiselta paikkakunnalta häntä pukemasta kun hänet arkutettiin. Tuossa meni myös rahat joilla olen joutunut matkustamaan bussilla toiseen kaupunkiin isän asioita hoitamaan. Olen autoton yksinhuoltaja ja ainoa joka isän asioita hoitaa.
Olen täysin loppu ja epätoivoinen. En jaksa enää!!!
Kommentit (135)
Ps. Mihinköhän h*lvettiin se joulu on nyt mennyt? Kyllä minun tietojeni mukaan se on yhä edelleen 24.12. Minkä takia ruokitte tätä typerää trollia? Aina sama kaava saduissa.
-122
Seurakuntaan yhteydenottoa minäkin tähän hätään ehdottaisin. Vaikka rahat saisikin takaisin joskus, siinä menee oma aikansa.
Käytättekö todella pankki- ja luottokorttitietoja niin huolimattomasti ja niitä on tallennettu pleikkariin ja ties mihin? Itse olen varmaan ollut turhankin tarkka, kun edes käyttäjätunnusta ja salasanaa en ole tallettanut kotikoneellekaan, ja avainlukulistan olen pitänyt visusti tallessa.
En jaksanu lukea ketjua, paljon sontaa. Minun 4v tilasi google playltä yli sadalla eurolla peliin jotai pakettia.(paypal yhdistetty ps4). Soitin googlen puhelinpalveluun ja sain noin 80% rahoista takaisin ilman mitään isoja ponnisteluja. Puhelin reippaasti kouraan. Ihan Suomea puhuvat langan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tapausta tiedän tehtyä ps4 kun tililtä lähti rahaa. Olkaa tarkkana kun muksut ostaa lisävarusteita. Ps4 esim. Forty nightsiin jos olette joskus ostaneet ihan vanhempien luvalla esim. 10euron jutun peliin.
Mikähän forty nights? Tarkoitat varmaan Fortnite. Kannattaisi paremmin tietää, mitä omat lapset pelaa.
Oletko ap yrittänyt selvittää tilannetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä provoyritys, mutta kukaan aikuinen ei käytä Visa Electronia. Parempi onni ensikerralla!
Oletko kuullut luottotiedottomista?
Minullakin oli Electron, nykyään Debit-kortti, ja minulla on luottotiedot tallella. Miten luottotiedottomuus liittyy siihen, mikä pankkikortti ihmisellä on?
Luottotiedoton saa vain Electronin.
Saa nykyään debitinkin, osassa pankeista ei enää edes ole electronia valikoimissa.
Ei saa esim. Nordealta.
Vierailija kirjoitti:
1. Älä ikinä anna luottokorttisi tietoja pleikkaan, puhelimen sovelluskauppaan, tms. Niissä lapset ja muut tottumattomat tekevät ostoksia huomaamattaan.
2. Jos on aivan PAKKO antaa luottokortin tiedot niin yritä poistaa ne myöhemmin.
3. Pidä luottokorttisi nettiostosten esto ja maarajauksena pelkkä Suomi aina päällä. Jos itse tilaat jotakin, niin vapauta kortti tilauksesta siihen saakka kunnes ostos on veloitettu. Ulkomaan matkat voi syöttää maarajauksen poikkeuksina jo etukäteen (ainakin Nordea).
Visa elektron ei ole luottokortti
eivät lapsetkaan kunnioita enää vanhempiaan eikä sitä heiltä odoteta
lopun ajat
Raamattu kuvaa että maa saastuu jalkojen alla, eletän moraalisesti Lootin aikoja (Sodoma ja Gomorra)
ilmastonmuutos tuhoaa maapallon ja se johtuu vain ihmisten kuluttamisesta.
MOraalinen rappio, arvojen luhistuminen kaikilla tasoilla, murhat, lasten hyväksikäytöt, pedoringit, you name it kaikkea on yltäkylläisesti ja enenevästi.
pedonmerkki on tulematta ja se on siru joka edustaa new world order hallitsijaa, kukaan ei osta tai myy ilman sitä.
älä ajattele vain rahaa senkin turjake kohta on joulu pistä bailaten<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilinumeroni on pleikan tiedoissa mutta vaatii vahvistuksen jos jotain ostaa 😢😢
Ap
Minkä helkutin takia???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Älä ikinä anna luottokorttisi tietoja pleikkaan, puhelimen sovelluskauppaan, tms. Niissä lapset ja muut tottumattomat tekevät ostoksia huomaamattaan.
2. Jos on aivan PAKKO antaa luottokortin tiedot niin yritä poistaa ne myöhemmin.
3. Pidä luottokorttisi nettiostosten esto ja maarajauksena pelkkä Suomi aina päällä. Jos itse tilaat jotakin, niin vapauta kortti tilauksesta siihen saakka kunnes ostos on veloitettu. Ulkomaan matkat voi syöttää maarajauksen poikkeuksina jo etukäteen (ainakin Nordea).
Visa elektron ei ole luottokortti
Ei niin. Se on muistaakseni verokortti.
Älä tee asialle mitään. Jatka vaan itkemistä täällä vauvapalstalla, koska se auttaa.
5-v lapseni teki palttirallaa samalla summalla ostoksia (pelin lisävarusteita ja ostettuja leffoja) Apple TVllä kesällä. Reklamoin veloituksista Applelle (samoin kuin Googlella, yhteystiedot löytyy netistä). Reklamaatio tehtiin heidän verkkopalvelussaan ja oli huväksytty parissa tunnissa. Osassa ostoksia veloitus jotenkin keskeytettiin eli maksut eivät lähteneet tililtä ollenkaan ja jo veloitetuista rahat palautuivat tilille seuraavalla viikolla.
Ei hätää siis.
Melko ruusuisen kuvan saa näistä kommenteista, että aina saisi lasten mälläämät rahat takaisin. Ei saa kyllä läheskään aina.
Minä tein reklamaatioita google playsta ostetuista pelijutuista, jokainen ostos pitää erikseen reklamoida (eli jos 200 kpl 5 euron ostoksia, pitää tehdä 200 ilmoitusta kaikkine tietoineen). Käsittelyaika oli toista kuukautta eikä niistä hyvitetty juuri mitään.
Ikää lapsella 9 vuotta.
Ehdit vielä hyvin myydä itseäsi.
Täällähän lukemattomat mamit ovat ilmoittaneet olevansa valmiita vaikka myymään itseään lapsiensa eteen?