Lapset pelasi/tilasi jotain ja tili on nyt tyhjä. Sinne meni joulu.
Olin maksamassa laskuja ja huomasin että tilillä on enää 22 euroa. Shokissa selasin tiliä ja sieltä on 13.12. veloitettu n. viiden euron ostoksia tuhannen euron edestä!! Saajana on Google YouTube super ja viitteenä 'helppay". Visa electronilta veloitettu.
En ymmärrä edes mikä tuo help pay on! Kysyin lapsilta eivätkä hekään tiedä mistä on kyse. Oon aivan epätoivoinen ja itken vaan. Muutenkin ihan hirveä tilanne. Isäni kuoli ja juuri tulin toiselta paikkakunnalta häntä pukemasta kun hänet arkutettiin. Tuossa meni myös rahat joilla olen joutunut matkustamaan bussilla toiseen kaupunkiin isän asioita hoitamaan. Olen autoton yksinhuoltaja ja ainoa joka isän asioita hoitaa.
Olen täysin loppu ja epätoivoinen. En jaksa enää!!!
Kommentit (135)
Juuri oli eilen 14.12.2018 Iltasanomissa tällainen uutinen "Häijy haittaohjelma iskee puhelimeen – PayPal-tililtä katoaa tonni 5 sekunnissa".
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005930656.html
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli eilen 14.12.2018 Iltasanomissa tällainen uutinen "Häijy haittaohjelma iskee puhelimeen – PayPal-tililtä katoaa tonni 5 sekunnissa".
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005930656.html
Ei siis liity tähän, mutta tarkkana saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Sain selville mitä todennäköisesti on tapahtunut.. Tämmöinen: https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005930656.html
Olkaa varovaisia. Itselleni kävi näin elämäni ensimmäistä kertaa. Pankki kehotti tekemään reklamaation, ja sanoivat että voivat luultavasti palauttaa rahat.
Ap
No ei ole tuo jos on viiden euron paloina mennyt youtuben super chattiin.
Naapurin lapsi osti kerran yli tonnilla johonkin peliin jotain kolikkojuttuja. Vanhemmat ottivat yhteyttä sinne mihin oli maksut menneet ja saivat kaikki rahat takaisin. Eli ota ihmeessä yhteyttä pankkiin ja selvitä mihin maksut on menneet, voit saada rahasi takaisin.
Kaksi tapausta tiedän tehtyä ps4 kun tililtä lähti rahaa. Olkaa tarkkana kun muksut ostaa lisävarusteita. Ps4 esim. Forty nightsiin jos olette joskus ostaneet ihan vanhempien luvalla esim. 10euron jutun peliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikuttaa trollilta ap, kun itkee silmät päästään ja isäkin kuoli jne.
Vähän liian dramaattiselta kuulostaa ollakseen totta.
sullekko ei olis dramaattista jos tilillä ois 1022 ja joulukin tulossa ja kun katsot tiliä niin 22 € jäljellä? Jos isäkin vielä menehtynyt ja hänen asioitaan pitäisi hoitaa rahattomana, kyllä itku pääsisi
Kyllä pitää olla IDIOTTI kaikkien varoitusten jälkeenkin, että laittaa ylipäätään korttitiedot noihin kakaroiden käyttämiin laitteisiin.
Että sieppaa.
Varsinkin jos vielä myöntää, ettei tiedä asioista vielä yhtään mitään. Sitä suuremmalla syyllä.
Sitten tullaan tääne ulisemman, että mitäs nyt.
Laittakaa hitto seuraavaks ihan oma kortti jos on pakko jotain laittaa. Ei luottoa, ei tilisaldoa. Eipähän kakarat pelaile.
Sama se on älykännyköiden kanssa, jos niitä kerran pitää noille ekaluokkalaisille välttämättä saada..
Voi äly hoi taas...
Mut eiköhän tuleva perintö lämmitä mieltä
Miten joillekin lapsille tulee tollainen edes mieleen. Meillä ei tulis kuuloonkaan. Kysyvät aina luvan.
ylipäätään tyhmänä kysyn miksi kakaroilla on oikeus visaan
luulisi nyt saatana olevan sen verta järkeä että ei sitä anna
Joittenkin lapset tilanneet lentokoneita ja autojakin netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä provoyritys, mutta kukaan aikuinen ei käytä Visa Electronia. Parempi onni ensikerralla!
Paitsi minä, joka olen ostanut velaksi ainoastaan ensimmäisen asuntoni. Tilillä on aina katetta ja Electron toimii myös ulkomailla, joten en ole tarvinnut koskaan luottokorttia. Verkkokaupassa käytän laskua.
T: tyytyväinen dinosaurus
Ja minä. Tuilla elävä opiskelija, jolle ei kai tulojen puutteessa korttia myönnetä. En oo kyllä tutkinut, mutta näin oletan.
T: opiskelija 25-v
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikuttaa trollilta ap, kun itkee silmät päästään ja isäkin kuoli jne.
Vähän liian dramaattiselta kuulostaa ollakseen totta.
BC vois auttaa. Tarina sopisi hyvin sinne. Kiusataanko poikia?
Pelkästään googlettamalla helppay sain ensimmäiseksi tulokseksi https://support.google.com/googleplay/answer/2851610?hl=fi lukaise ja toimi.
Itselläni sekä Electronic arts-tilini on hakkeroitu Nigeriasta ja Micorosoft-tilini Kamputseasta- tosin todennäköisesti hakkeri käytti VPN:ää. Tämä tapahtui kyllä 8 vuotta jälkijunassa, mutta nykyään luottokortin tiedot ei ole muualla kuin Googlessa. Uhkia on. Tosin tässä tapauksessa kysymyksessä ei taida olla hakkerointi vaan leväperäinen luottokorttien tietojen jättäminen minne tahansa.
Vierailija kirjoitti:
No selvitä nyt ensisijaisesti, että onko nyt teidän käyttämät rahat vai kortti skimmattu jossain. Millä pojat laitteella pelaa? Oletko syöttänyt korttisi numeron jonkun puhelimen sovelluskauppaan?
Ääliö :DD Kuka sanoi sanaakaan pojista?? Huono satu, läpinäkyvä ja tylsä.
Kaikki ylimääräinen raha erilliselle tilille, jolle ei ole korttia. Siitä sitten siirtää käyttöön aina tarvimansa summan.
Nyt nautit niistä lapsista ja jouluja tulee ja menee.
Jos kortin numero on valmiiksi siinä ja tarvii näpytellä vain suojakoodi tai pin koodi niin kyllä luulis 8 vuotiaalta sujuvan.
Itsekkin 8vuotiaana katselin digiboxille tallennettuja elokuvia jotka vanhemmat olivat salasana suojanneet.