Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset pelasi/tilasi jotain ja tili on nyt tyhjä. Sinne meni joulu.

Vierailija
13.12.2018 |

Olin maksamassa laskuja ja huomasin että tilillä on enää 22 euroa. Shokissa selasin tiliä ja sieltä on 13.12. veloitettu n. viiden euron ostoksia tuhannen euron edestä!! Saajana on Google YouTube super ja viitteenä 'helppay". Visa electronilta veloitettu.

En ymmärrä edes mikä tuo help pay on! Kysyin lapsilta eivätkä hekään tiedä mistä on kyse. Oon aivan epätoivoinen ja itken vaan. Muutenkin ihan hirveä tilanne. Isäni kuoli ja juuri tulin toiselta paikkakunnalta häntä pukemasta kun hänet arkutettiin. Tuossa meni myös rahat joilla olen joutunut matkustamaan bussilla toiseen kaupunkiin isän asioita hoitamaan. Olen autoton yksinhuoltaja ja ainoa joka isän asioita hoitaa.

Olen täysin loppu ja epätoivoinen. En jaksa enää!!!

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provoyritys, mutta kukaan aikuinen ei käytä Visa Electronia. Parempi onni ensikerralla!

Oletko kuullut luottotiedottomista?

Minullakin oli Electron, nykyään Debit-kortti, ja minulla on luottotiedot tallella. Miten luottotiedottomuus liittyy siihen, mikä pankkikortti ihmisellä on?

Vierailija
82/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se visahan siinä kortissa on merkityksellinen, eikä luotto-ominaisuus, jos ostelee. Kannattaa ottaa uusi kortti ja kuolettaa vanha, niin ei saa sitten niitä lapsilisiäkään nostettua ennen joulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provoyritys, mutta kukaan aikuinen ei käytä Visa Electronia. Parempi onni ensikerralla!

Minullakin oli Electron, nykyään Debit-kortti, ja minulla on luottotiedot tallella. Miten luottotiedottomuus liittyy siihen, mikä pankkikortti ihmisellä on?

Luottotiedoton saa vain Electronin.

Vierailija
84/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yksi esimerkki siitä, missä tilanteessa aikuisella voi olla käytössä (vain) Visa Electron, kun tarinan todenperäisyyttä epäiltiin tämän seikan varjolla.

En puhunut sinusta mitään. :)

Vierailija
85/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa varten kaikille:

Pleikkaan, x-boxiin, googlen playkauppaan jne. voi ostaa lahjakortteja esim. R-kioskista. Kortista koodi peliin eikä tarvitse syöttää sitä luottokorttinumeroa noihin.

Jos nyt sitten olet syöttänyt vaikkapa googleplayhin sen korttitiedon, niin käy poistamassa heti ostoksen jälkeen, muuten se on siellä maksutapana jatkuvasti (joko määritellyn salasanan takana tai ilman):

https://support.google.com/googleplay/answer/4646404?co=GENIE.Platform%…

Vierailija
86/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan Super chattiin ei voi käyttää kuin 500 dollaria vastaavan summan päivässä. Eli tarina ei ole totta.

Vierailija
87/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi minä, joka olen ostanut velaksi ainoastaan ensimmäisen asuntoni. Tilillä on aina katetta ja Electron toimii myös ulkomailla, joten en ole tarvinnut koskaan luottokorttia. Verkkokaupassa käytän laskua.

T: tyytyväinen dinosaurus

Electron ei todellakaan toimi kaikkialla ulkomailla, eikä se toimi esimerkiksi lentokoneessa. Visa electronilla on myös se kiva puoli että kun ulkomailla nostat rahaa ja kortti kopioidaan niin mahdollisuudet saada rahat takaisin on paljon paljon huonommat kuin luottokortilla. Kaikissa verkkokaupoissa ei edes ole mahdollisuutta ottaa laskua ja sekin maksaa ylimäääräistä, miksi on muutenkaan parempi ottaa laskulle kuin maksaa luottokortilla? Itse maksan luottokorttilaskut aina kerralla pois, on turvallista käyttää, saan maksutapaetua luottokortin ostoista (taas viime kuussa palautui 30€ takaisin tilille) ja luottokortilla kun maksaa hotellit ja lennot on matkavakuutus voimassa. Noh, jokainen tyylillään, mutta on luottokortti aivan ylivoimainen jos käy ulkomailla tai ostaa netistä.

Vierailija
88/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän. Olen 38v.

Vierailija
89/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedoton saa vain Electronin.

Saa nykyään debitinkin, osassa pankeista ei enää edes ole electronia valikoimissa.

Vierailija
90/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 10-vuotias varasti multa 400e ja oli ostanu niillä rahoilla pokémon kortteja ja jotain peli lahjakortteja. Sinne meni vaivalla säästetetyt joulurahat. Itse olen kans 3 lapsen yh ja kyllä itkettää. Tulee köyhä joulu. Toivottavasti saat asian selvitettyä. Voimia.

Olen ihmetellyt, kun 11v lapsi ei saa  ostaa lähikioskillamme pelilahjakortteja (googleplay) á 15 euroa/kpl, vaan siellä vaaditaan aina aikuinen mukaan noihin ostoksiin.

Nyt ymmärrän, lapset siis varastavat vanhempien rahoja ja käyvät ostamassa noita salaa! Tosin Pokemonkortteja saa ostaa kyllä ilman vanhempaa, mutta jos kerralla käyttää 400 euroa, niin uskoisin heidän ammattitaidollaan jo kieltäytyvän myymästä. 

Vai kävikö lapsesi useissa eri kaupoissa? Useana eri päivänä?

Miksi ylipäänsä säilytät satoja euroja käteistä paikassa, josta 10v voi ne ottaa?

Vierailija
91/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisimmeko autta nyt laittamalla tämän mamman tilille kukin rahaa enemmän tai vähemmän? Kaikkiahan meitä ollaan joskus autettu.

Vierailija
92/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt talokin on palanut, ja Porvoossa vielä, muiden vastoinkäymisten lisäksi?

Vierailija
93/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan. Mielenterveysongelmaan saat apua tervarista, rahaa sossusta.

Vierailija
94/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jo se tilinumero että pääsemme tykittämään sulle rahaa

Vierailija
95/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hitsi soikoon ei kannattaisi laittaa tilinumeroitaan pleikkarille. Ehkä niitä kirottuja pelejä voi pelata ilmankin, että maksaa mitään ylimääräistä! Voi ihmisten tyhmyyttä!

Vierailija
96/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitten ilmeisesti 5/5 viestien määrästä päätellen.

Vierailija
97/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kun olen kyyninen mutta ap:n teksti vaikuttaa feikiltä. Jos olisi jätetty noi hautajaisjutut kirjoittamatta niin vaikutelma olisi ollut aivan toinen.

Tää on vaan minun fiilispohjalta annettu palaute. Ei kannata kenenkään ärsyyntyä.

Vierailija
98/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pleikka...

Ostan vain pleikka rahaa ja nain ei luottokorttitietoja jaa sinne.

Vierailija
99/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi! Jos kyseessä on pleikka 4, niin pannkikortin tiedot jää koneelle ja ne voidaan skimmata. Mulle on käynyt samalla tavalla muutama vuosi sitten. Huomasin luottokorttilaskussa useita pieniä veloituksia joita lapset eivät olleet tehneet yhteensä noin 1300 e edestä. Kannattaa jäädyttää kortti heti ja olla yhteydessä pankkiin. Itse en saanut rahoja takaisin vaikka lapset olivat 9- ja 13- v.

Pleikalla ei voi skimmata yhtään mitään

Vierailija
100/135 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta niin harmi koska noita chattiin lahjoitettuja rahoja ei palauteta koskaan. Rahat menee suoraan tubettajalle eikä googlelle joten heillä ei ole oikeutta rahoihin kajota tälläisissä tapauksissa.