Lapset pelasi/tilasi jotain ja tili on nyt tyhjä. Sinne meni joulu.
Olin maksamassa laskuja ja huomasin että tilillä on enää 22 euroa. Shokissa selasin tiliä ja sieltä on 13.12. veloitettu n. viiden euron ostoksia tuhannen euron edestä!! Saajana on Google YouTube super ja viitteenä 'helppay". Visa electronilta veloitettu.
En ymmärrä edes mikä tuo help pay on! Kysyin lapsilta eivätkä hekään tiedä mistä on kyse. Oon aivan epätoivoinen ja itken vaan. Muutenkin ihan hirveä tilanne. Isäni kuoli ja juuri tulin toiselta paikkakunnalta häntä pukemasta kun hänet arkutettiin. Tuossa meni myös rahat joilla olen joutunut matkustamaan bussilla toiseen kaupunkiin isän asioita hoitamaan. Olen autoton yksinhuoltaja ja ainoa joka isän asioita hoitaa.
Olen täysin loppu ja epätoivoinen. En jaksa enää!!!
Kommentit (135)
Pelit vähäksi (=,pitkäksi) aikaa hyllylle, samoin viikkorahat jos olet tähän mennessä sellaista maksanut. Ja itse laittaisin myös vähäksi aikaa kotiarestiin (pari päivääkin riittää ehkä noiden muiden lisäksi) ja kirjoittamaan selvityksen miksi teki niin ja että tapaus ei toistu.
Vierailija kirjoitti:
Pelit vähäksi (=,pitkäksi) aikaa hyllylle, samoin viikkorahat jos olet tähän mennessä sellaista maksanut. Ja itse laittaisin myös vähäksi aikaa kotiarestiin (pari päivääkin riittää ehkä noiden muiden lisäksi) ja kirjoittamaan selvityksen miksi teki niin ja että tapaus ei toistu.
Ei tämä välttämättä lasten syytä ole.
Saatko yhteyden palvelun tuottajaan tai Visa Electronin taustalta Luottokuntaan? Onko lapset alaikäisiä? Jos ovat niin ainakin ennen noissa on voinut joissakin tapauksissa neuvotella asiasta jos on esim. vanhempien luottokortilla lapset tilannut pelejä tai jotain vastaavia palveluja. Tsempit!
Vierailija kirjoitti:
No selvitä nyt ensisijaisesti, että onko nyt teidän käyttämät rahat vai kortti skimmattu jossain. Millä pojat laitteella pelaa? Oletko syöttänyt korttisi numeron jonkun puhelimen sovelluskauppaan?
Pojat pelaa pleikkarilla. Heillä ikää 6 ja 8. He eivät tienneet mistä on kyse! Miten tuollaista lähteä edes selvittämään kun mulla ei ole mitään käsitystä että mikä on joku "help pay". Tilinumeroni on pleikan tiedoissa mutta vaatii vahvistuksen jos jotain ostaa 😢😢
Ap
Soita nyt heti pankkiin ja kysy asiaa, vastaavat vielä tähänkin asiaan, korttisi on voitu skimmata jossain, ei välttämättä lasten tekosia. Miten lapset pystyisivätkään tekemään tuollaisia ostoksia pelkällä kortilla ilman salasanaa, eihän se edes onnistu.
Tämä kaikille, joille on tapahtunut jotain tuollaista: Ota yhteyttä pelikauppaan. Alaikäiset lapset eivät saa ostella ilman vanhempien suostumusta. Todennäköisesti saat rahat takaisin (ennakkotapauksia on), mutta et ihan heti, joten joulun oot tiukoilla. Ehkä voit saada töistä förskottia? Jos et millään pärjää, kysele apua sossusta, saattavat antaa lainaa. Tai muista avustustahoilta.
Mulla 10-vuotias varasti multa 400e ja oli ostanu niillä rahoilla pokémon kortteja ja jotain peli lahjakortteja. Sinne meni vaivalla säästetetyt joulurahat. Itse olen kans 3 lapsen yh ja kyllä itkettää. Tulee köyhä joulu. Toivottavasti saat asian selvitettyä. Voimia.
Pankissa auttavat kun soitat. Voit joutua sulkemaan koko kortin ja hankkimaan uuden.
Googleen yhteyttä ja selität tilanteen. Tuo youtube super näyttää olevan chat toiminto ja tuskin sun lapset on siellä lahjoitelleet tonnia rahaa. Ehkä joku on saanut jostain käsiinsä sun visa electronin tiedot ?
Vierailija kirjoitti:
Olin maksamassa laskuja ja huomasin että tilillä on enää 22 euroa. Shokissa selasin tiliä ja sieltä on 13.12. veloitettu n. viiden euron ostoksia tuhannen euron edestä!! Saajana on Google YouTube super ja viitteenä 'helppay". Visa electronilta veloitettu.
En ymmärrä edes mikä tuo help pay on! Kysyin lapsilta eivätkä hekään tiedä mistä on kyse. Oon aivan epätoivoinen ja itken vaan. Muutenkin ihan hirveä tilanne. Isäni kuoli ja juuri tulin toiselta paikkakunnalta häntä pukemasta kun hänet arkutettiin. Tuossa meni myös rahat joilla olen joutunut matkustamaan bussilla toiseen kaupunkiin isän asioita hoitamaan. Olen autoton yksinhuoltaja ja ainoa joka isän asioita hoitaa.
Ihan ensiksi, lopeta lapsellesi asiasta karjuminen! Hän ei ole tahallaan noin toiminut,että rahasi katoaa tililtäsi. Ota seurakuntaan yhteyttä ja kerro tilanteesi. Saat Joulukassin ainakin, jos et muuta.
Seuraavaksi pelasta lapsiesi Joulu ja ilmoita Hope ry:lle tilanteesi josko heiltä järjestyisi paketit lapsillesi.
sun kortin tiedot on hakkeroitu ja sitten myyty jollekin rikolliselle joka on ne rahat nyt sieltä nostanut. Nyt ihan ensimmäisenä kuolletat kortin ja sitten soitat pankkiin.
Rahat saa todellakin takaisin 6 ja 8v "ostoksista".
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/l…
Googlen help pay on jonkun striimichätin maksullinen viesti, jolla viesti näkyy kaikille. Ota googlen aspaan yhteyttä.
https://support.google.com/youtube/answer/7071292
täällä voit pyytää hyvitystä
Onnea matkaan. Joka tapauksessa se kortti nyt kannattaa kuolettaa kun tiedot on selvästikin menneet vääriin käsiin.
Olettaisin että toi on youtubessa tubettajan sponsorointia chatissa. Tuohon saa tekstityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi, lopeta lapsellesi asiasta karjuminen! Hän ei ole tahallaan noin toiminut,että rahasi katoaa tililtäsi. Ota seurakuntaan yhteyttä ja kerro tilanteesi. Saat Joulukassin ainakin, jos et muuta.
Seuraavaksi pelasta lapsiesi Joulu ja ilmoita Hope ry:lle tilanteesi josko heiltä järjestyisi paketit lapsillesi.
Kukaan ei ole karjunut kenellekään!!
Ap
Onko sulla googleen laitettu kortin tiedot? Ovat sen ikäisiä että tuskin youtube videoita katsovat? tuo kuulostaa youtube videoissa käytettävältä maksulta, klikkaamalla onnistuu jos kortin tiedot on siellä
Ja jos et ole vielä rauhoittunut niin nyt hengitä syvään ja rauhoita itsesi ja lapset :)
rahaa se vain on ja voit saada ne vielä takaisinkin
No selvitä nyt ensisijaisesti, että onko nyt teidän käyttämät rahat vai kortti skimmattu jossain. Millä pojat laitteella pelaa? Oletko syöttänyt korttisi numeron jonkun puhelimen sovelluskauppaan?