Toinen äiti kävi koulun myyjäisissä päälle
En ole ikinä itse leiponut lapsien myyjäisiin tai ollut niissä mukana. Rahaa annan kyllä tarvittavan summan. Kahden vanhimman pojan kohdalla ei ollut mitään ongelmaa koulun tai muiden vanhempien kanssa. Joskus olen vienyt kaupasta jotain pullaa, jos on ollut "pakko".
Samalla tavalla nytkin vein lapsen myyjäisiin kaupasta jotain halppis pullaa ja olin lähdössä niin eiköhän joku äiti rynnännyt perään ja tunki pullat syliini sanoen, ettei tälläisiä tänne oteta. Kysyin tietysti että mikseiköhän. Vastaukseksi sain, ettei niitä voi myydä ja miksi itse en tehnyt. Kerroin ettei minua kiinnosta ja etten halua.
Siitähän oikein riita tuli. Olin kuulemma huono äiti, kun en sen vertaa näe vaivaa että leipoisin vaikka pellilisen mokkapaloja ja kun en ole myyjäisissä paikalla. Kerroin kyllä, että anna rahaa ihan tarvittavan summan ja ennemmänkin ettei minun tarvitse olla niissä myyjäisissä. Eihän sekään riittänyt äidille ja seuraavaksi sain kuulla miten vastuuton olen ja annan huonoa esimerkkiä esim ulkonäölläni (Tein pari vuotta sitten tatuoijan töitä ja olen tatuoitu ja pukeudun nahkatakkiin ja maihareihin). Kerroin olevani hyvä äiti ulkonäöstäni huolimatta ja että lähden nyt. Vein pullat takaisin pöytään ja lähdin. Näin kuitenkin että äiti heitti nämä pullat roskiin ja väänteli ilmeisesti naamaansa. Tämä tapahtui eilen.
Nyt sitten tyttäreni kertoi, että luokalaiset ilkkuilivat minusta hänelle. Tyttärellä selvästi paha olo ja ahdistaa mennä kouluun. Puhuttiin tyttären kanssa asiasta, mutta silti.
En tiedä mitä tehdä. V*tuttaa niin paljon, ei koskaan aiemmin ole tälläistä tapahtunut.
Kommentit (151)
tatuoinnit = hyvä äiti. en jaksa uskoa. Varmaan lapsesi on jotain koulukiusaajia ja sekakäyttäjiä. itsekäs ja huono äiti sinä olet. lapsesi 100 varmasti häpeävät kun äiti näyttää joltain narkkarilta tai sossupummilta. kaikkien ei todellakaan pitäisi saada lapsia. poltit ja ryyppäsit varmaan koko raskausajan eikö?
Vierailija kirjoitti:
tatuoinnit = hyvä äiti. en jaksa uskoa. Varmaan lapsesi on jotain koulukiusaajia ja sekakäyttäjiä. itsekäs ja huono äiti sinä olet. lapsesi 100 varmasti häpeävät kun äiti näyttää joltain narkkarilta tai sossupummilta. kaikkien ei todellakaan pitäisi saada lapsia. poltit ja ryyppäsit varmaan koko raskausajan eikö?
No ompas sulla paha olla. Lapseni ovat kyllä fiksuja, hyväkäytöksisiä ja empaattisia. Lapseni eivät häpeä minua ulkonäköni takia. Teinit välillä nolostelee kun laulan kovaan ääneen ja tanssin kotona, varsinkin jos kavereita on. Ja sinusta voin näyttää narkkarilta tai sossupummilta, muttä älä mene sanomaan asioita ääneen ja kertomaan niitä totena, kun et tiedä totuutta. Minulle äitini aikoinaan opetti, että kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen, varsinkaan jos se ei ole mitään mukavaa. Mun mielestä mä näytän siistiltä nahkatakissa ja Volbeatin bändipaidassa ja maihareissa.
Ja en myöskään juonot tai polttanut raskausaikana. Nuorempana poltin tupakkaa, mutta lopetin kun aloiteettiin yrittämään esikoista, sen jälkeen en ole polttanut. Välillä kyllä saatan ottaa saunakaljan tai lasin punaviiniä ruuan kanssa. Kännissä olin viimeksi 2011, kun olin veljen vaimon polttareissa.
Ap
Jotenkin säälittää nuo myyjäisäidit. Sellainen elämä on kuin suoraan painajaisesta, olisin todennäköisesti tuossa tilanteessa alkanut nauramaan. En osallistu myyjäisiin, en leivo yhdenyhtä pullaa enkä mokkapalaa, kammottavaa touhua. Olen valmis maksamaan oman lapseni osuuden ja jopa sponsoroimaan sellaisen lapsen osallistumista mahdolliseen luokkaretkeen, joka ei sinne muuten pääsisi. Tällainen keräys olisi kaikinpuolin miellyttävämpi vaihtoehto kuin yrittää myydä jotain helvetin pullaa ihmisille.
Se nainen vaan purkaa suhun sen omaa surullista elämäänsä. Tiedän tuollaisia äitejä, jotka yrittävät tehdä kaiken "oikein" ja kaikkien sääntöjen sekä odotusten mukaan. He todellakin suuttuvat, jos jotain ei kiinnostakaan ne säännöt ja odotukset tuon taivaallista ja elää omin säännöin, koska tämä nainen ei koe, että se olisi hänen kohdallaan vaihtoehto ja hän on odottanut, että saa paljon kiitosta ja arvostusta, kun on niin hieno äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä, tähänhän oli tullut kommentteja.
Jokohan tästä pulla keskustelusta pääsisi eteenpäin. Leipokaa te jotka osaatte ja haluatte, minä en. Teen sitten jotain muuta lapsen luokkaretkirahojen eteen.
Ap[/tuote]
Minä leivon mieluummin kuin esim myyn jotain töissä tai ”ovelta ovelle”. Olen myös iloinen, jos joku muu haluaa mieluummin myydä.
Erinäisiin koulun vanhempaintoimikunnan kahvitilaisuuksiin ja myyjäisiin olen ehtinyt osallistua. Mokkapaloja en ole koskaan osannut leipoa ja tekemääni marjapiirakkaa on arvostellen katsottu, vapaaehtoisesti olen tehnyt gluteenitonta ym. Muffinsit ovat kelvanneet ja suureksi ihmetyksekseni kaupan taikinasta paistetut joulutortut - monet halusivat kahvilta ostaa niitä kotiinkin.
Yhdessä vanhempaintoimikunnassa oli kiireinen äiti, joka toi aina Pullava-pitkoja. Ei niitä roskiin laitettu, myytiin halvemmalla kuin mokkapalat. Joku kiireinen lupasi ostaa kaupasta maidot ja sokerit, mikä sopi kaikille oikein hyvin. Minäkin olen kerran hoitanut osuuteni kaupan piparkakuilla, silloin vanhempaintoimikunta halusi tarjota oppilaille mehua ja pipareita joulujuhlassa.
Pojan yläasteen leirikoulun puuhapoika suuttui, kun toiset eivät halunneet tehdä kaikkea hänen suunnittelemaansa varainkeruuta. Hän ei sitten lähtenyt koko reissuun, muut keräsivät rahaa mieluisillaan tavoilla ja viettivät mukavan viikon.
Vaikka itse en ole ärhäköitä puuhamammoja kohdannut (olen lapseni saanut vasta kolmikymppisenä, joten ikä tuo suojaa) uskon, että heitä on. Sivusta olen kuunnellut joidenkin naisten juttuja ja kuullut kertomuksia, miten luokan johtohahmo-oppilas kiusaa toista vaikkapa siksi, että äiti on yksinhuoltaja tai toisen vaatteet on ostettu ”väärästä” kaupasta. Näennäisen demokraattisesti oppilaat äänestävät näitä kiusaajia hymytyttö/-poikapatsaiden saajiksi,
Täällä yksi joka ei leivo myyjäisiin, osaan leipoa ja tykkään siitä, mutta meillä on kissoja ja en voi mitenkään varmistaa ettei yksikään kissankarva leijaile tai jostain vaatteista tipu leipomuksiin. Meillä on kyllä siistiä, mutta kun kissoja on niin niistä irtokarvoista ei ikinä pääse täydellisesti eroon. Lisäksi välillä ei vain ole ollut aikaa tai jaksamista. Mielellään antaisin suoraan rahaa luokkaretkirahastoon vaikka vähän enemmänkin, mutta leipominen ja muu osallistuminen voi olla joskus mahdotonta. En kyllä ymmärrä kaupan tuotteiden viemistä myyjäisiin, jos joku niitä haluaa niin voi ostaa suoraan kaupasta. Myyjäisistä on kiva ostaa vaikka niitä jonkun itse väsäämiä mokkapaloja jotka maistuvat ja näyttävät itse tehdyiltä, tuntuisi oudolta ajatukselta nähdä jotain Pullavaa myyjäisissä.
Tuon raivonneen äidin käytös on kyllä huonoa esimerkkiä kaikille, normaalisti asiat saa hoidettua puhumalla jos on epäselvyyksiä tai erimielisyyksiä. Joko sillä äidillä on ollut jostain syystä hermot kireällä mikä on purkautunut näin tai sitten on vaan yksinkertaisesti huonokäytöksinen ja epäsosiaalinen. Tuollainen käytös ei anna hänen omille lapsille hyvää esimerkkiä eikä taatusti auta heitä pärjäämään aikuisena.
Tämä on kenties kuukauden huonoin provo. Ihan liian ilmeiset speksit, ap. Ensinnäkin tuo ulkonäön maalailu ja sitten se, että muka on pullat kipannut roskiin. Ja vielä tytärtäsi nyt pilkataan voi *kyynel*
Todellisuudessa tavallinen pulla ei eroa laadullisesti siinä, onko kotona leivottua vai ei. Kaupan pulla näyttää ainakin paremmalta ja sen ainekset voi allergikkokin lukea pussin kyljestä.
Jokainen voi valintansa mukaan leipoa itse tai ostaa kaupasta. Olen kahden eri koulun vanhempainyhdistyksessä ja parissa urheiluseurassakin, eikä koskaan ole tullut vastaan tilannetta, jossa buffaan ei olisi huolittu kaupan tarjoomuksia. Aina ne on myös myyty ihan siinä missä kotiväkerryksetkin.
Ja jos joku ottaisi asiakseen alkaa haukkua kaupan pullien tai tatuointien takia jotakuta suureen ääneen huonoksi äidiksi, niin sellainen neuroottinen mielisairas siitä kyllä joutuisi häpeämään.
Joten ap: tuo sinun fiktiivinen amerikkalaisen pikkukaupungin 50-lukulainen asetelma ei nyt IHAN ole uskottava. Olisit jättänyt vaikka ne tatuoinnit stoorista pois ja tyttären kiusaamiset.
Siis hemmetti, en todellakaan ala leipomaan mitään, enkä myymään mitään ovelta ovelle, kun lapseni koulutie alkaa.
Jos luokkaretkeen tarvitsee rahaa, maksan lapseni osuuden, enkä edes käy koko myyjäisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sai sinut tällä kertaa osallistumaan myyjäisiin jos et aikaisemmin ole niissä käynyt?
Ei tuollaista saa kysyä kun ap:lla on nahkatakki ja tatuointeja joista sen tytärtä kiusataan koulussa.
Aikaisemmin olen osallistunut myyjäisiin antamalla rahaa. Nyt raha ei kelvannut vaan piti viedä pullaa. Pyrin aina kyllä osallistumaan kaikkiin myyjäisiin mitä lapsilla on ollut, mutta rahallisesti.
Ja ei mulla itselläni ole ongelma mun ulkonäköni ja siitä saa kysellä ja voin näyttää tietenkin tatuointejani yms ja kertoa niistä. Nahkatakki on vain osa minun tyyliäni, ei siinäkään minun mielestä ole mitään ihmeellistä.
Ongelma on se, että jos minun vanhemmuuttani aletaan arvostelemaan mun ulkonäön takia, se ei ole okei. Eikä myöskään se, että minut leimataan mm narkkariksi minun ulkonäön takia ja aletaan puhumaan sitä totena muille.
Ap
Valehtelit siis jo aloituksessa ettet ole koskaan osallistnut myyjäisiin? En yhtään ihmettele vaikka sina hiukan kieroon katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä itse leiponut lapsien myyjäisiin tai ollut niissä mukana. Rahaa annan kyllä tarvittavan summan. Kahden vanhimman pojan kohdalla ei ollut mitään ongelmaa koulun tai muiden vanhempien kanssa. Joskus olen vienyt kaupasta jotain pullaa, jos on ollut "pakko".
Samalla tavalla nytkin vein lapsen myyjäisiin kaupasta jotain halppis pullaa ja olin lähdössä niin eiköhän joku äiti rynnännyt perään ja tunki pullat syliini sanoen, ettei tälläisiä tänne oteta. Kysyin tietysti että mikseiköhän. Vastaukseksi sain, ettei niitä voi myydä ja miksi itse en tehnyt. Kerroin ettei minua kiinnosta ja etten halua.
Siitähän oikein riita tuli. Olin kuulemma huono äiti, kun en sen vertaa näe vaivaa että leipoisin vaikka pellilisen mokkapaloja ja kun en ole myyjäisissä paikalla. Kerroin kyllä, että anna rahaa ihan tarvittavan summan ja ennemmänkin ettei minun tarvitse olla niissä myyjäisissä. Eihän sekään riittänyt äidille ja seuraavaksi sain kuulla miten vastuuton olen ja annan huonoa esimerkkiä esim ulkonäölläni (Tein pari vuotta sitten tatuoijan töitä ja olen tatuoitu ja pukeudun nahkatakkiin ja maihareihin). Kerroin olevani hyvä äiti ulkonäöstäni huolimatta ja että lähden nyt. Vein pullat takaisin pöytään ja lähdin. Näin kuitenkin että äiti heitti nämä pullat roskiin ja väänteli ilmeisesti naamaansa. Tämä tapahtui eilen.
Nyt sitten tyttäreni kertoi, että luokalaiset ilkkuilivat minusta hänelle. Tyttärellä selvästi paha olo ja ahdistaa mennä kouluun. Puhuttiin tyttären kanssa asiasta, mutta silti.
En tiedä mitä tehdä. V*tuttaa niin paljon, ei koskaan aiemmin ole tälläistä tapahtunut.Olet tatuoitu. Miksi?
Miksi mun tatuoinnit on ongelma tuntemattomille ihmisille? Mulla on tatointeja koska haluan. Pointti ei kuitenkaan nyt ole ne tatuoinnit tässä.
Miksi sulla ei ole tatuointeja?
Miksi niistä tatuoinneista piti kertoa jos ne ei ole pointti?
Vierailija kirjoitti:
Todella aikuismainen kommentti.
Sinäkö olet parempi ihminen, kun arvostelet muita ulkonäön perusteella?
Kaikki joilla on tatuointeja ovat itsekkäitä, huonoja vanhempia, nistejä, sossupummeja, jotka ryyppäävät ja polttavat raskausaikanakin, niinkö? Erittäin hieno yleistys ja johtopäätös näkemättä ihmistä livenä, anona onkin helppo huudella.
Miten on asian laita netin ulkopuolella?
Sinähän kiva ihminen olet. Lapsesi varmaan eivät ikinä hauku muiden lasten vaatteita tai arvostele heidän ulkonäköään millään tavalla, kun sinäkään et niin tee, vai mitä? ;)
Voi. Ei me kaikki olla Bree Van Kamppeja, vaikka kuinka haluaisittekin.
Mistä jenkkisarjasta nämä leivontakilpailumyyjäiset oikein kumpuaa? Jotkut tainneet sekoittaa tosielämän Täydellisiin naisiin xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, olipa törkeää käytöstä tuolta myyjäisissä olleelta äidiltä!
Niin oli. Enitenhän tässä v*tuttaa se kun, nyt lastani kiusataan tästä. Jotenkin epäilen että tämä äiti on levittänyt musta jotain juttua. Tai siis kun luokassa puhuvat yhtäkkiä ihme asioita minusta, vaikka koskaan aiemmin ei ole ollut mitään, vaikka monesti esim olen lastani koulusta hakenut. En sano tietenkään mitään todeksi, mutta epäilen vain. Inhottaa oman lapsen puolesta, syytön hän on tähän.
Ap
Sitä saa mitä tilaa. Ihan oikein sinulle ja lapsellesi. Opit käyttäytymään -ja revi ne tatuoinnit pois.
Pullamammat ovat yhtä pehmeitä päästään kuin pullataikina :D
Kroppakin muistuttaa pullaa, taikinamainen rakenne, joka hyllyy ja hytkyy, kun pullamamma lyllertää eteenpäin pulla suussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oli. Enitenhän tässä v*tuttaa se kun, nyt lastani kiusataan tästä. Jotenkin epäilen että tämä äiti on levittänyt musta jotain juttua. Tai siis kun luokassa puhuvat yhtäkkiä ihme asioita minusta, vaikka koskaan aiemmin ei ole ollut mitään, vaikka monesti esim olen lastani koulusta hakenut. En sano tietenkään mitään todeksi, mutta epäilen vain. Inhottaa oman lapsen puolesta, syytön hän on tähän.
Ap
Sitä saa mitä tilaa. Ihan oikein sinulle ja lapsellesi. Opit käyttäytymään -ja revi ne tatuoinnit pois.
Myös sinun olisi syytä opetella käyttäytymään. Ja repiä tekopyhyys pois itsestäsi.
Mitä pahaa tatuoinneissa on?
Huomasin, ettei tatskoista öyhöttäjät osaa itse oikeinkirjoitusta laisinkaan, ja käytöstavoistakaan ei ole tietoakaan :)
Saati siitä, miten muille ihmisille puhutaan/ kirjoitetaan asiallisesti.
Kommentit ovat samaa luokkaa kuin pahaisilla kakaroilla hiekkalaatikolla.
Mulla on kuppikakkutatuointi <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miehesi rakastaa kroppaani ja tatuointejani. Hän ei voi sietää sinun tekopyhyyttäsi. Olet aivan kamala äiti lapsillenne ja kamala vaimo miehellesi. Kiristät seksillä, haluat kontroilloida kaikkea ja kaikkia.
Miehesi sanoi sinulle olevansa ylitöissä, oikeasti hän on täällä, kanssani, viltin alla ja hyväilee sormellaan tatuointieni ääriviivoja.
Naurettavaa vauhkoomista jostain leipomisesta ja tatuoinneista.
Että mieluummin haluat myyntiin paskan makuisia leivoksia, jotka todnäk vielä kovia kuin kivi?
Näin niinkun omia leipomulsiani luonnehtien. Tulisi hei varmaan paras myynti ikinä !!