Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen äiti kävi koulun myyjäisissä päälle

Vierailija
04.12.2018 |

En ole ikinä itse leiponut lapsien myyjäisiin tai ollut niissä mukana. Rahaa annan kyllä tarvittavan summan. Kahden vanhimman pojan kohdalla ei ollut mitään ongelmaa koulun tai muiden vanhempien kanssa. Joskus olen vienyt kaupasta jotain pullaa, jos on ollut "pakko".
Samalla tavalla nytkin vein lapsen myyjäisiin kaupasta jotain halppis pullaa ja olin lähdössä niin eiköhän joku äiti rynnännyt perään ja tunki pullat syliini sanoen, ettei tälläisiä tänne oteta. Kysyin tietysti että mikseiköhän. Vastaukseksi sain, ettei niitä voi myydä ja miksi itse en tehnyt. Kerroin ettei minua kiinnosta ja etten halua.
Siitähän oikein riita tuli. Olin kuulemma huono äiti, kun en sen vertaa näe vaivaa että leipoisin vaikka pellilisen mokkapaloja ja kun en ole myyjäisissä paikalla. Kerroin kyllä, että anna rahaa ihan tarvittavan summan ja ennemmänkin ettei minun tarvitse olla niissä myyjäisissä. Eihän sekään riittänyt äidille ja seuraavaksi sain kuulla miten vastuuton olen ja annan huonoa esimerkkiä esim ulkonäölläni (Tein pari vuotta sitten tatuoijan töitä ja olen tatuoitu ja pukeudun nahkatakkiin ja maihareihin). Kerroin olevani hyvä äiti ulkonäöstäni huolimatta ja että lähden nyt. Vein pullat takaisin pöytään ja lähdin. Näin kuitenkin että äiti heitti nämä pullat roskiin ja väänteli ilmeisesti naamaansa. Tämä tapahtui eilen.
Nyt sitten tyttäreni kertoi, että luokalaiset ilkkuilivat minusta hänelle. Tyttärellä selvästi paha olo ja ahdistaa mennä kouluun. Puhuttiin tyttären kanssa asiasta, mutta silti.
En tiedä mitä tehdä. V*tuttaa niin paljon, ei koskaan aiemmin ole tälläistä tapahtunut.

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä itse leiponut lapsien myyjäisiin tai ollut niissä mukana. Rahaa annan kyllä tarvittavan summan. Kahden vanhimman pojan kohdalla ei ollut mitään ongelmaa koulun tai muiden vanhempien kanssa. Joskus olen vienyt kaupasta jotain pullaa, jos on ollut "pakko".

Samalla tavalla nytkin vein lapsen myyjäisiin kaupasta jotain halppis pullaa ja olin lähdössä niin eiköhän joku äiti rynnännyt perään ja tunki pullat syliini sanoen, ettei tälläisiä tänne oteta. Kysyin tietysti että mikseiköhän. Vastaukseksi sain, ettei niitä voi myydä ja miksi itse en tehnyt. Kerroin ettei minua kiinnosta ja etten halua.

Siitähän oikein riita tuli. Olin kuulemma huono äiti, kun en sen vertaa näe vaivaa että leipoisin vaikka pellilisen mokkapaloja ja kun en ole myyjäisissä paikalla. Kerroin kyllä, että anna rahaa ihan tarvittavan summan ja ennemmänkin ettei minun tarvitse olla niissä myyjäisissä. Eihän sekään riittänyt äidille ja seuraavaksi sain kuulla miten vastuuton olen ja annan huonoa esimerkkiä esim ulkonäölläni (Tein pari vuotta sitten tatuoijan töitä ja olen tatuoitu ja pukeudun nahkatakkiin ja maihareihin). Kerroin olevani hyvä äiti ulkonäöstäni huolimatta ja että lähden nyt. Vein pullat takaisin pöytään ja lähdin. Näin kuitenkin että äiti heitti nämä pullat roskiin ja väänteli ilmeisesti naamaansa. Tämä tapahtui eilen.

Nyt sitten tyttäreni kertoi, että luokalaiset ilkkuilivat minusta hänelle. Tyttärellä selvästi paha olo ja ahdistaa mennä kouluun. Puhuttiin tyttären kanssa asiasta, mutta silti.

En tiedä mitä tehdä. V*tuttaa niin paljon, ei koskaan aiemmin ole tälläistä tapahtunut.

Olet tatuoitu. Miksi?

Miksi mun tatuoinnit on ongelma tuntemattomille ihmisille? Mulla on tatointeja koska haluan. Pointti ei kuitenkaan nyt ole ne tatuoinnit tässä. 

Miksi sulla ei ole tatuointeja?

Aika törkeästi itsekin puhuit, "ei huvita ja ei kiinnosta", et itse näe osuuttasi lapsesi saamaan ivaan? Muiden vanhemmat välittää, varmaan lastasi haukutaan koska olet huonokäytöksinen ja ylimielinen? Sinun olisi ollut SYYTÄ OSOITTAA NÖYREMPÄÄ asennetta heitä, jotka viitsii, kohtaan. Sitä saa, mitä tilaa.

Kiusaajien kanssa ei missään nimessä pidä alkaa nöyristelemään. Heti yhteys kouluun että sairaat kiusaajavanhemmat saadaan kuriin. 

Vierailija
142/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeää leivoskauppaa kouluissa.

Kuinkahan laillista tuollainen toiminta on? Talkoitakaan ei enää verottomina saisi järjestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu tuolla asenteela joudutkin omat munasi itse nuolemaan

Vierailija
144/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä myyjäismammat ovat itse olleet kiusaajia kouluaikoinaan ja heidän vanhemmat opettajien mielistelijöitä lahjoineen ja kukkapuskineen. Sama jatkuu perintönä sukupolvelta toiselle. Eivät toki myönnä tätä, koska haluavat pitää luurankonsa visusti kaapeissaan ja hymytyttöpatsaansa pölyttöminä.

Kovia ovat arvostelemaan heitä, joilla ei ole sukupolvesta toiseen ollut kieli ruskeana opettajien pyllyissä.

Vierailija
145/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole menestystäni ansainnut muita mielistelemällä missään. Enkä harrasta lapsellista myyjäisleipomista. Nauran kuinka muut raatavat ja valittavat kuinka on rankkaa raataa koulun eteen. Ja aina on omat mukulat retkille päässeet ilman ainuttakaan leipomaani pullaa.

Vierailija
146/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä, tähänhän oli tullut kommentteja. 

Huolestuttavaa kyllä miten monet puollustelevat tätä minun päälle käynyttä äitiä. Mun ei todellakaan ole pakko alkaa opetella leipomaan koulun myyjäisten takia. Hyvin ollaan tähänkin asti pärjätty kotona ilman minun leipomisia. Ja se että en halua tai viitsi opetella leipomaan ei tee minusta huonoa äitiä. Eikä se myöskään tee musta itsekästä. Miksi kukaan tekisi mitään mikä ei kiinnosta? Eikä myöskään se tee minusta itsekästä, että puollustaudun jos mun päälle käydään. Minä en ole tässä ketään haukkunut tai käynyt päälle. Ei kenenkään pitä sietää p*skaa.

Tyttären kiusaamiseen on puututtu ja koulussa ollaan käyty juttelemassa opettajan, lapsien ja vanhempien kanssa. Kiusaaminen on loppunut mutta tytär on silti arka ja pelottaa että kiusaaminen jatkuu. Kuraattorille mennään puhumaan tällä viikolla. Tyttäreni kiusaaminen siis alkoi tämän äidin lapsen aloitteesta.

Pistää niin vihaksi että täällä puollustellaan kiusaamista ja syrjintää mm ulkonäön tai jonkun leipomisen takia. Toivon todella, että ette opeta samaa käyttäytymismallia omille lapsillenne. Se, että joku on hieman eri näköinen, ei tee oikeutta tuomita tai arvostella. Luulisi että tämä olisi aikuisille ihmisille ihan itsestäänselvyys. 

Ei täällä kukaan "puollustele" huonoa käytöstä. 

Sen sijaan on ymmärrystä ajatukselle, ettei myyjäisiin tuoda kaupasta ostettua vesipullaa. 

Itsekkyyden määritelmä lienee hakusessa: "Miksi kukaan teksi mitään, mikä ei kiinnosta" :D

Sitä se epäitsekkyys juuri on, että joskus tekee asioita, jotka eivät kiinnosta tai ovat jopa epämiellyttäviä. 

Kyllä ihmisen täytyy olla aivan seonnut jos skitsahtaa toisten tuomista "vesipullista"! Liian monta vuotta kotiäitinä kenties?

Elämässä joutuu tekemään tosiaan vaikka mitä epämiellyttävää joten jossain kohtaa on hyvä sanoa että tätä en kyllä tee. Kaikkea ei tarvitse jaksaa. Näkeehän tässäkin tapauksessa kuinka ap on mieleltään tasapainoinen ja leipoja-kiusaajamamma vinksahtanut. Ehkäpä hänkin olisi kunnossa jos miettisi omaa jaksamistaan. 

Vierailija
147/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä ottaisi tuollaista vaimoa tai äitiä lapsilleni, joka ei leivo koulun myyjäisiin. 

No, kuka mistäkin tykkää - sano koira kun muniaan nuoli

No tuskin hänkään ottaisi itselleen tuollaista miestä joka kirjoittelee vauva-palstalle koiran munan nuolenta tarinoita..

Vierailija
148/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aivan järkyttävää tuoda myyjäisiin kaupasta ostettuja pullia, mutta ei äidillä pitäisi silti olla mitään sanomista, jos annoit vastaavan summan rahana. En kuitenkaan ymmärrä, miksi tyrkytit myytäväksi kaupan pullia sen sijaan, että olisit antanut suoraan rahat.

En ole ap, mutta mitä väliä sillä on onko ne pullat kaupasta vai ei?  Kaupan pullat varmaan parempiakin kuin ne kuppaiset ja palaneet tekeleet joita sitten muiden pitää kohteliaisuudesta kehua :/

Vierailija
149/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei rahkeet riitä mihinkään leipomisjuttuihin. Ei oo onneks kukaan tullut urputtamaan.

Vierailija
150/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen taistelumuffineita ja heitän kiusaajamammaa kupoliin. Oppii perkele tavoille, mokoma haahka.

Vierailija
151/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli mennyt mammalla pullat sekaisin pellillä xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi