Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen äiti kävi koulun myyjäisissä päälle

Vierailija
04.12.2018 |

En ole ikinä itse leiponut lapsien myyjäisiin tai ollut niissä mukana. Rahaa annan kyllä tarvittavan summan. Kahden vanhimman pojan kohdalla ei ollut mitään ongelmaa koulun tai muiden vanhempien kanssa. Joskus olen vienyt kaupasta jotain pullaa, jos on ollut "pakko".
Samalla tavalla nytkin vein lapsen myyjäisiin kaupasta jotain halppis pullaa ja olin lähdössä niin eiköhän joku äiti rynnännyt perään ja tunki pullat syliini sanoen, ettei tälläisiä tänne oteta. Kysyin tietysti että mikseiköhän. Vastaukseksi sain, ettei niitä voi myydä ja miksi itse en tehnyt. Kerroin ettei minua kiinnosta ja etten halua.
Siitähän oikein riita tuli. Olin kuulemma huono äiti, kun en sen vertaa näe vaivaa että leipoisin vaikka pellilisen mokkapaloja ja kun en ole myyjäisissä paikalla. Kerroin kyllä, että anna rahaa ihan tarvittavan summan ja ennemmänkin ettei minun tarvitse olla niissä myyjäisissä. Eihän sekään riittänyt äidille ja seuraavaksi sain kuulla miten vastuuton olen ja annan huonoa esimerkkiä esim ulkonäölläni (Tein pari vuotta sitten tatuoijan töitä ja olen tatuoitu ja pukeudun nahkatakkiin ja maihareihin). Kerroin olevani hyvä äiti ulkonäöstäni huolimatta ja että lähden nyt. Vein pullat takaisin pöytään ja lähdin. Näin kuitenkin että äiti heitti nämä pullat roskiin ja väänteli ilmeisesti naamaansa. Tämä tapahtui eilen.
Nyt sitten tyttäreni kertoi, että luokalaiset ilkkuilivat minusta hänelle. Tyttärellä selvästi paha olo ja ahdistaa mennä kouluun. Puhuttiin tyttären kanssa asiasta, mutta silti.
En tiedä mitä tehdä. V*tuttaa niin paljon, ei koskaan aiemmin ole tälläistä tapahtunut.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! En minäkään leivo enkä tee muutakaan. Maksan verot ja tämän tulis riittää. Tarvittaessa voin kuitenkin antaa lisärahoitusta, vaikka sponsorin muodossa jos se on jotenkin mahdollista. Ymmärrän jos veroja nostetaan, vaikka maksankin nyt lähes puolet tuloistani veroa. Poliitikot ovat tämän saaneet aikaan. Leikataan määrärahoja niin paljon että tarvitsee kerätä lisäroposia erilaisilla verukkeilla. T: kolmannen sukupolven yrittäjä.

Vierailija
102/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sai sinut tällä kertaa osallistumaan myyjäisiin jos et aikaisemmin ole niissä käynyt?

Ei tuollaista saa kysyä kun ap:lla on nahkatakki ja tatuointeja joista sen tytärtä kiusataan koulussa.

Aikaisemmin olen osallistunut myyjäisiin antamalla rahaa. Nyt raha ei kelvannut vaan piti viedä pullaa. Pyrin aina kyllä osallistumaan kaikkiin myyjäisiin mitä lapsilla on ollut, mutta rahallisesti. 

Ja ei mulla itselläni ole ongelma mun ulkonäköni ja siitä saa kysellä ja voin näyttää tietenkin tatuointejani yms ja kertoa niistä. Nahkatakki on vain osa minun tyyliäni, ei siinäkään minun mielestä ole mitään ihmeellistä. 

Ongelma on se, että jos minun vanhemmuuttani aletaan arvostelemaan mun ulkonäön takia, se ei ole okei. Eikä myöskään se, että minut leimataan mm narkkariksi minun ulkonäön takia ja aletaan puhumaan sitä totena muille.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun leipomisviritelmät ovat joka ikinen kerta katastrofi.

Mun pullia, muffinsseja ja kakkuja voisi käyttää itsepuolustukseen :D

*kops" otsaan ja toinen on taju kankaalla lattialla.

Kakkupohjat hajoavat palapeleiksi.

Kaikki eivät vain ole kotileipureita.

-ohis

Vierailija
104/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä luokanopettajaan, rehtoriin ja pyydä selvittämään asia. Koulukiusaamiseen pitää puuttua. Tosin voi mennä entistä pahemmaksi.

Tai ota yhteyttä koulukuraattoriin tai psykologiin, perheneuvola, kriisipuhelin tms. voivat neuvoa mitä tehdä, ettei mene pahemmaksi.

Kiusaamista on selvitetty opettajan, lapsien ja vanhempien kanssa. Kuraattorille on aika tällä viikolla. Kiusaaminen loppui koulussa, mutta tyttö edelleen arka ja pelottaa että kiusaaminen jatkuu. Kaikkemme tehdään tässä kyllä, mutta en ala piruja maalailemaan seinille, että jos jatkuukin ja pahenee. Isä on nyt saattanut ja hakenut tytön koulusta.

Ap

Vierailija
105/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät isät leivo koulun myyjäisiin?

Vierailija
106/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/perhe/art-2000005925159.html

Nyt voi röyhistää rintaa, tähän ei jokainen provoilija pystykään!

Vierailija
107/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tällä palstalla kaikkea sanotaan provoiluksi/huomionhauksi yms... Tällaisia kiusaajaäitejä on olemassa...

Tosin suurin osa ei ole ihan näin ääripäätä. Monet tyytyvät piilovittuiluun. Ja lapset kyllä tietävät, että perheoloista tai vanhemmista saa hyvin kiusaamisen aiheita varsinkin jos näiden kersojen vanhemmat juoruavat (lapset ajattelee että jos vanhemmat puhuu pahaa niin minäkin saan)

Nim. Koulukiusattu

Vierailija
108/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset eivät itse leivo?

Olisi myös hyvää opettelua, osaisivat sitten aikuisenakin näitä asioita.

Vierailija
109/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihmetellään MIKSI lapset kiusaavat muita ulkonäöllisistä seikoista, esim. vaatteista 🤦‍♀️

Kotoa se malli opitaan. Täällä on arvosteltu ap tatskojen ja vaatteiden perusteella wt:ksi, nistiksi ja ties miksikä.

Kun vanhemmat kirjoittelevat tuollaisia kommentteja nettiin muista ihmisistä, ja ruotivat ääneen muiden kanssa lastensa kuullen muiden ihmisten ulkonäköä. Ei ole mikään ihme, että lapset ja nuoret seuraavat perässä vanhempiensa ESIMERKKIÄ.

Minäkään en leipomista harrasta, koska eivät tuppaa onnistumaan ja aivan varmasti minunkin vaivannäköni päätyisivät roskikseen, koska eivät taatusti miellytä päälle päsmärimammoja ulkonäöllisestikään.

Ap. Kannattaa mainita nuo asiat, kuinka vanhemmat itse toimivat lapsilleen esimerkkeinä haukkuessaan muiden vaatetusta ja ulkonäköä, kotoa opittua, mamman suusta kuultua.

T. Tatskamamma ja koulukiusattu

Vierailija
110/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh! No empä olisi kyllä tätä osannut odottaa.

Mutta hyvä tietysti että näistä asioista puhutaan. 

Ap

Vierailija
111/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä parjataan niitä kaupan tuotteita? Veikkaan, että ammattileipureiden tuotokset ovat kyllä lähes poikkeuksetta parempia kuin niiden äitien jotka eivät osaa leipoa, ja aika usein parempia kuin niidenkin tekeleet jotka kuvittelevat osaavansa.

Vierailija
112/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla kateellinen 😁

Vierailija
113/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yh-isänä leivon kyllä, mutta eihän se kiinnosta sinua, halust vain mollata miehiä. Hyvää jatkoa sinulle.

Vierailija
114/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vauva ja taapero, ja minä voin jo etukäteen kertoa että minä en leivo. Minä en osaa eikä niitä minun räpellyksiäni kukaan osta. Ihan turha haukkua ja urputtaa, en tule tuntemaan pätkääkään huonoa omatuntoa. Jos ne oman äitiyden tähtihetket kiteytyy pullareseptillä pätemiseen niin ehkei kannattaisi hirveästi huudella, minulle se äitiys tarkoittaa kuitenkin aika paljon enemmän.

Vierailija
115/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi tällä palstalla kaikkea sanotaan provoiluksi/huomionhauksi yms... Tällaisia kiusaajaäitejä on olemassa...

Tosin suurin osa ei ole ihan näin ääripäätä. Monet tyytyvät piilovittuiluun. Ja lapset kyllä tietävät, että perheoloista tai vanhemmista saa hyvin kiusaamisen aiheita varsinkin jos näiden kersojen vanhemmat juoruavat (lapset ajattelee että jos vanhemmat puhuu pahaa niin minäkin saan)

Nim. Koulukiusattu

Ilta-Sanomien verkkolehteä minä tässä kritisoin, naurettavaa että ottavat tällaisen höpö höpö -ketjun tosissaan, ihan sama oliko kirjoittaja vain opiskelija. Jonkun ammattilaisen täytyy ottaa vastuu, mitä julkaistaan.

Vierailija
116/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonain kauniina päivänä minä onnistun polttamaan koko talon leipoessani xD

Vierailija
117/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vauva ja taapero, ja minä voin jo etukäteen kertoa että minä en leivo. Minä en osaa eikä niitä minun räpellyksiäni kukaan osta. Ihan turha haukkua ja urputtaa, en tule tuntemaan pätkääkään huonoa omatuntoa. Jos ne oman äitiyden tähtihetket kiteytyy pullareseptillä pätemiseen niin ehkei kannattaisi hirveästi huudella, minulle se äitiys tarkoittaa kuitenkin aika paljon enemmän.

Minulla taas keliakia. En ala tuhlaamaan rahoja tehdäkseni leivonnaisia kalliista gluteenittomasta jauhoista.

Gluteenijauhoja taas ei minun keittiööni todellakaan tule.

Vierailija
118/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tissikakun ja kikkelikakun myyjäisiin. Jostain syystä en saa enää tehdä kakkuja myyjäisiin.

"Ja sinä et leivo enää meidän koulun myyjäisiin ikinä".

Ei kerrottu millaisia kakkuja saa tehdä tarkemmin, kakkuja pyydettiin ja kakkuja saivat :D

Vierailija
119/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nim. Koulukiusattu

Ilta-Sanomien verkkolehteä minä tässä kritisoin, naurettavaa että ottavat tällaisen höpö höpö -ketjun tosissaan, ihan sama oliko kirjoittaja vain opiskelija. Jonkun ammattilaisen täytyy ottaa vastuu, mitä julkaistaan.

Nämä lehdet ovat täynnä juttuja milloin kenenkäkin tisseistä ja pyllyistä, kuka vilautti mirriä ja missä, oliko karvaton versio ja vai pörröturkkinen mirri kyseessä. Kenen nänni näkyi. Kenellä enemmän täytettä huulissa, tisseissä, persuuksissa jne.

Vierailija
120/151 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isät leipoisivat? Eihän äitienkään tarvitse, miksi isien tarvitsisi? Oletko kaksoidtandardien puolella? En tiedä yhtään miestä joka kannattaa koulumyyjäisiin leipomista. Nykyaikana kun on kaikki kielletty, ihmettelen miten on mahdollista pistää lapset myymään leivonnaisia, missä voi olla mitä vain. Ennemmin askarteluja ja tai jotakin muuta kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi