Toinen äiti kävi koulun myyjäisissä päälle
En ole ikinä itse leiponut lapsien myyjäisiin tai ollut niissä mukana. Rahaa annan kyllä tarvittavan summan. Kahden vanhimman pojan kohdalla ei ollut mitään ongelmaa koulun tai muiden vanhempien kanssa. Joskus olen vienyt kaupasta jotain pullaa, jos on ollut "pakko".
Samalla tavalla nytkin vein lapsen myyjäisiin kaupasta jotain halppis pullaa ja olin lähdössä niin eiköhän joku äiti rynnännyt perään ja tunki pullat syliini sanoen, ettei tälläisiä tänne oteta. Kysyin tietysti että mikseiköhän. Vastaukseksi sain, ettei niitä voi myydä ja miksi itse en tehnyt. Kerroin ettei minua kiinnosta ja etten halua.
Siitähän oikein riita tuli. Olin kuulemma huono äiti, kun en sen vertaa näe vaivaa että leipoisin vaikka pellilisen mokkapaloja ja kun en ole myyjäisissä paikalla. Kerroin kyllä, että anna rahaa ihan tarvittavan summan ja ennemmänkin ettei minun tarvitse olla niissä myyjäisissä. Eihän sekään riittänyt äidille ja seuraavaksi sain kuulla miten vastuuton olen ja annan huonoa esimerkkiä esim ulkonäölläni (Tein pari vuotta sitten tatuoijan töitä ja olen tatuoitu ja pukeudun nahkatakkiin ja maihareihin). Kerroin olevani hyvä äiti ulkonäöstäni huolimatta ja että lähden nyt. Vein pullat takaisin pöytään ja lähdin. Näin kuitenkin että äiti heitti nämä pullat roskiin ja väänteli ilmeisesti naamaansa. Tämä tapahtui eilen.
Nyt sitten tyttäreni kertoi, että luokalaiset ilkkuilivat minusta hänelle. Tyttärellä selvästi paha olo ja ahdistaa mennä kouluun. Puhuttiin tyttären kanssa asiasta, mutta silti.
En tiedä mitä tehdä. V*tuttaa niin paljon, ei koskaan aiemmin ole tälläistä tapahtunut.
Kommentit (151)
PITIKÖ MENNÄ SINNE PUTKAPILLON KANSSA HEILUMAAN!?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan kummallinen ketju. Kenenkään ei tarvitse osallistua "varainkeräykseen" ellei halua. Itse asiassa, jos on tarkoitus rahoittaa osa opetusohjelmaan kuuluvasta luokkaretkestä, niin perusopetuslaki ilmoittaa aika yksiselitteisesti, että perusopetus on maksutonta. Ja maksuton on sama kuin ilmainen eli loppukäyttäjä, oppilas tai hänen vanhempansa ei maksa retkestä mitään.
Eipä nämä myyjäiset mitenkään liity perusopetuslakiin. Myyjäiset yms. tapahtuu koulu ajan ulkopuolella. Ihmiset saavat vapaaehtoisesti kokoontua ja kerätä rahaa yhteiseen pottiin.
Ap täällä, tähänhän oli tullut kommentteja.
Huolestuttavaa kyllä miten monet puollustelevat tätä minun päälle käynyttä äitiä. Mun ei todellakaan ole pakko alkaa opetella leipomaan koulun myyjäisten takia. Hyvin ollaan tähänkin asti pärjätty kotona ilman minun leipomisia. Ja se että en halua tai viitsi opetella leipomaan ei tee minusta huonoa äitiä. Eikä se myöskään tee musta itsekästä. Miksi kukaan tekisi mitään mikä ei kiinnosta? Eikä myöskään se tee minusta itsekästä, että puollustaudun jos mun päälle käydään. Minä en ole tässä ketään haukkunut tai käynyt päälle. Ei kenenkään pitä sietää p*skaa.
Tyttären kiusaamiseen on puututtu ja koulussa ollaan käyty juttelemassa opettajan, lapsien ja vanhempien kanssa. Kiusaaminen on loppunut mutta tytär on silti arka ja pelottaa että kiusaaminen jatkuu. Kuraattorille mennään puhumaan tällä viikolla. Tyttäreni kiusaaminen siis alkoi tämän äidin lapsen aloitteesta.
Pistää niin vihaksi että täällä puollustellaan kiusaamista ja syrjintää mm ulkonäön tai jonkun leipomisen takia. Toivon todella, että ette opeta samaa käyttäytymismallia omille lapsillenne. Se, että joku on hieman eri näköinen, ei tee oikeutta tuomita tai arvostella. Luulisi että tämä olisi aikuisille ihmisille ihan itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin trolli päätyi iltasanomiin. Nolottaakohan niitä toimittajia koskaan, kun selkeistä provoista tekee jutun?
Tuo "toimittaja" taisi olla opiskelija vielä eli varmaan harjoittelija. Mitäköhän mahdolliset työnantajat ajattelevat, kun lähdekritiikkiä ei löydy? Voi tulla noloja tilanteita päätoimittajalle, jos toimittaja uskoo kaiken mitä hänelle kerrotaan krittikittä!
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavaa kyllä miten monet puollustelevat tätä minun päälle käynyttä äitiä. Mun ei todellakaan ole pakko alkaa opetella leipomaan koulun myyjäisten takia. Hyvin ollaan tähänkin asti pärjätty kotona ilman minun leipomisia. Ja se että en halua tai viitsi opetella leipomaan ei tee minusta huonoa äitiä. Eikä se myöskään tee musta itsekästä. Miksi kukaan tekisi mitään mikä ei kiinnosta? Eikä myöskään se tee minusta itsekästä, että puollustaudun jos mun päälle käydään. Minä en ole tässä ketään haukkunut tai käynyt päälle. Ei kenenkään pitä sietää p*skaa.
Tyttären kiusaamiseen on puututtu ja koulussa ollaan käyty juttelemassa opettajan, lapsien ja vanhempien kanssa. Kiusaaminen on loppunut mutta tytär on silti arka ja pelottaa että kiusaaminen jatkuu. Kuraattorille mennään puhumaan tällä viikolla. Tyttäreni kiusaaminen siis alkoi tämän äidin lapsen aloitteesta.
Pistää niin vihaksi että täällä puollustellaan kiusaamista ja syrjintää mm ulkonäön tai jonkun leipomisen takia. Toivon todella, että ette opeta samaa käyttäytymismallia omille lapsillenne. Se, että joku on hieman eri näköinen, ei tee oikeutta tuomita tai arvostella. Luulisi että tämä olisi aikuisille ihmisille ihan itsestäänselvyys.
Ei täällä kukaan "puollustele" huonoa käytöstä.
Sen sijaan on ymmärrystä ajatukselle, ettei myyjäisiin tuoda kaupasta ostettua vesipullaa.
Itsekkyyden määritelmä lienee hakusessa: "Miksi kukaan teksi mitään, mikä ei kiinnosta" :D
Sitä se epäitsekkyys juuri on, että joskus tekee asioita, jotka eivät kiinnosta tai ovat jopa epämiellyttäviä.
Muuten hyvä provo, mutta vähän liikaa kliseitä tungettu. Täällä on selvästi tänään liikkeellä provoilija, joka oikeasti jaksaa panostaa tarinan pituuteen ja sisältöön, mutta valitettavasti vetää sen verran överiksi, että uskottavuus kärsii, on sitten kyse kamalasta anopista ja vainoojista tai tatuoidusta äidistä, joka ei halua tehdä mokkapaloja myyjäisiin. Mutta sinänsä ei ihme, että perus vauva-palstalaiseen nämä tarinat uppoavat.
Ei ihme, jos tytärtä kiusataan.
Mutta puollusta; D toki loppuun asti ja älä missään nimessä yritä tulla toimeen muiden vanhempien kanssa. Äläkä tosiaan koskaan tee mitään, mikä ei kiinnosta. Ja älä varsinkaan opettele mitään uutta (vaikkapa oikeinkirjoitusta).
Lapsi kiittää!
Ja miksi aina ahdistellaan äitejä? On näillä pilteillä isätkin
Mikä sai sinut tällä kertaa osallistumaan myyjäisiin jos et aikaisemmin ole niissä käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Mikä sai sinut tällä kertaa osallistumaan myyjäisiin jos et aikaisemmin ole niissä käynyt?
Ei tuollaista saa kysyä kun ap:lla on nahkatakki ja tatuointeja joista sen tytärtä kiusataan koulussa.
No huhhuh! Olet varmaan niitä mukaerilaisia lapsellisia ikiteiniäitejä, jotka kuvittelee jotenkin järkyttävänsä olemalla tatuoituja ja kapinoimalla leipomista vastaan. Kuule, näitä on niin nähty ja koettu, että lähinnä vaan naurattaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan on ymmärrystä ajatukselle, ettei myyjäisiin tuoda kaupasta ostettua vesipullaa.
Itsekkyyden määritelmä lienee hakusessa: "Miksi kukaan teksi mitään, mikä ei kiinnosta" :D
Sitä se epäitsekkyys juuri on, että joskus tekee asioita, jotka eivät kiinnosta tai ovat jopa epämiellyttäviä.
Olen kertonut etten leivo. En osaa enkä halua alkaa opettelemaan. Olen kertonut että annan mieluiten rahaa. Rahan antaminen ei oikein käy ja myyjäisiin pitää tuoda jotain pullaa. Joten käyn kaupasta ostamassa ja vien pullat ja ei kelpaa. Mielestäni parempi vaihtoehto kuin se, etten olisi tehnyt yhtään mitään, en antanut rahaa tai vienyt pullia. Tai se että olisin itse yrittänyt leipoa ja vienyt sitten myyjäisiin pahanmakuisia ja todennäköisesti palaneita pullia.
Ja kyllä minä teen epäitsekkäitä asioita, jotka eivät kiinnosta tai ovat epämiellyttäviä. Siihen ei vaan lukeudu leipominen.
Jokohan tästä pulla keskustelusta pääsisi eteenpäin. Leipokaa te jotka osaatte ja haluatte, minä en. Teen sitten jotain muuta lapsen luokkaretkirahojen eteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin pojan luokalla oli yksi vanhempi, joka monopolisoi koko luokan kaikki tapahtumat omiksi egonpönkityssessioiksi. Luokkaretkikohteenkin hän valitsi, vaikka oli sekä epäkäytännöllinen että kallis. Kukaan ei vaan uskaltanut sanoa hänelle vastaan, koska oli niin epämiellyttävä ihminen.
Onkohan poikas samalla luokalla mun tytön kanssa😅 niin tutulta kuulostava tarina. Tämä matami päättää kaikesta opettajan puolesta
Ota yhteyttä luokanopettajaan, rehtoriin ja pyydä selvittämään asia. Koulukiusaamiseen pitää puuttua. Tosin voi mennä entistä pahemmaksi.
Tai ota yhteyttä koulukuraattoriin tai psykologiin, perheneuvola, kriisipuhelin tms. voivat neuvoa mitä tehdä, ettei mene pahemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut etten leivo. En osaa enkä halua alkaa opettelemaan. Olen kertonut että annan mieluiten rahaa. Rahan antaminen ei oikein käy ja myyjäisiin pitää tuoda jotain pullaa. Joten käyn kaupasta ostamassa ja vien pullat ja ei kelpaa. Mielestäni parempi vaihtoehto kuin se, etten olisi tehnyt yhtään mitään, en antanut rahaa tai vienyt pullia. Tai se että olisin itse yrittänyt leipoa ja vienyt sitten myyjäisiin pahanmakuisia ja todennäköisesti palaneita pullia.
Ja kyllä minä teen epäitsekkäitä asioita, jotka eivät kiinnosta tai ovat epämiellyttäviä. Siihen ei vaan lukeudu leipominen.
Jokohan tästä pulla keskustelusta pääsisi eteenpäin. Leipokaa te jotka osaatte ja haluatte, minä en. Teen sitten jotain muuta lapsen luokkaretkirahojen eteen.
Ap
Miltä tuntuu, kun onnistuu huijaamaan iltapäivälehden toimittajaa? Tuo on varmaan joka trollin unelma?
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh! Olet varmaan niitä mukaerilaisia lapsellisia ikiteiniäitejä, jotka kuvittelee jotenkin järkyttävänsä olemalla tatuoituja ja kapinoimalla leipomista vastaan. Kuule, näitä on niin nähty ja koettu, että lähinnä vaan naurattaa...
Olen välillä lapsenmielinen, en lapsellinen. Enkä myöskään ole ikiteiniäiti, vaan ihan tavallinen, vastuullinen kolmen lapsen äiti. En myöskään koe, että tatuointini järkyttävät, ne eivät ole mitenkään provosoivia. Ja en "kapinoi" leipomista vastaan, en vain pidä siitä, enkä halua opetella. Ihan hyvä olen tekemään tavallista kotiruokaa, mutta kokkaaminen ja leipominen eivät ole minulle mitenkään intohimo. Ruokaa nyt vain pitää tehdä, että saadaan syödyksi perheen kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle vinkkinä että pyydä & maksa jollekin innokkaalle kotileipurille niiden mokkapalojen leipomisesta. Kysyt jo etukäteen sopivilta onnistuisko (töistä, naapurista, kavereilta, Facebookista jne).
Sitten kiikutat ne taidokkaat luomukset myyjäisiin "aamulla pyöräytin".
Jos nyt jokatapauksessa oot valmis maksamaan "osuutesi" muttet viitsi leipoa. Tälleen et menetä kasvojasi. Halpis kaupan pullien vieminen helposti tulkitaan veetuiluna ja muiden vaivannäön väheksymisenä.
Hyvä idea, eipä ole tullut mieleenkään. Ja en missään nimessä ole tarkoittanut vittuiluna niitä pullia, mitä sinne on pitänyt viedä. Rahaa olen aina antanut tarvittavan määrän. Jotain on pitänyt viedä, niin olen vienyt sitten jotain.
Ärsyttää toisaalta se myös, että jotkut isät tuovat yhtälailla myyjäisiin yms kaupasta ostettuja pullia ja kyllähän ne kelpaavat ja kiitellään, kun he ovat isiä ja "edes osallistuvat". Jos itse teen äitinä samaa niin se on tuomittava teko.
Ap
Laita seuraavaksi isä/joku mies/ukki viemään niitä pullia ! :D
No tuo räyhäävä äiti on varmasti ollut itse koulukiusaaja ja nyt kun hänen koulut on jo käyty, siirtyy kiusaamaan sitten muita äitejä. Eli ei ole kasvanut ulos siitä roolistaan. Sietäisi kyllä hävetä omaa käytöstään ja kunnolla. Ja minkälaista mallia HÄN antaa lapselleen... Ole p*skan vertaa väliä mistään nahkatakista, maihareista taikka tatskoista, jos oma käytös tota luokkaa.
Meidänkin pojan luokalla oli yksi vanhempi, joka monopolisoi koko luokan kaikki tapahtumat omiksi egonpönkityssessioiksi. Luokkaretkikohteenkin hän valitsi, vaikka oli sekä epäkäytännöllinen että kallis. Kukaan ei vaan uskaltanut sanoa hänelle vastaan, koska oli niin epämiellyttävä ihminen.