Toinen äiti kävi koulun myyjäisissä päälle
En ole ikinä itse leiponut lapsien myyjäisiin tai ollut niissä mukana. Rahaa annan kyllä tarvittavan summan. Kahden vanhimman pojan kohdalla ei ollut mitään ongelmaa koulun tai muiden vanhempien kanssa. Joskus olen vienyt kaupasta jotain pullaa, jos on ollut "pakko".
Samalla tavalla nytkin vein lapsen myyjäisiin kaupasta jotain halppis pullaa ja olin lähdössä niin eiköhän joku äiti rynnännyt perään ja tunki pullat syliini sanoen, ettei tälläisiä tänne oteta. Kysyin tietysti että mikseiköhän. Vastaukseksi sain, ettei niitä voi myydä ja miksi itse en tehnyt. Kerroin ettei minua kiinnosta ja etten halua.
Siitähän oikein riita tuli. Olin kuulemma huono äiti, kun en sen vertaa näe vaivaa että leipoisin vaikka pellilisen mokkapaloja ja kun en ole myyjäisissä paikalla. Kerroin kyllä, että anna rahaa ihan tarvittavan summan ja ennemmänkin ettei minun tarvitse olla niissä myyjäisissä. Eihän sekään riittänyt äidille ja seuraavaksi sain kuulla miten vastuuton olen ja annan huonoa esimerkkiä esim ulkonäölläni (Tein pari vuotta sitten tatuoijan töitä ja olen tatuoitu ja pukeudun nahkatakkiin ja maihareihin). Kerroin olevani hyvä äiti ulkonäöstäni huolimatta ja että lähden nyt. Vein pullat takaisin pöytään ja lähdin. Näin kuitenkin että äiti heitti nämä pullat roskiin ja väänteli ilmeisesti naamaansa. Tämä tapahtui eilen.
Nyt sitten tyttäreni kertoi, että luokalaiset ilkkuilivat minusta hänelle. Tyttärellä selvästi paha olo ja ahdistaa mennä kouluun. Puhuttiin tyttären kanssa asiasta, mutta silti.
En tiedä mitä tehdä. V*tuttaa niin paljon, ei koskaan aiemmin ole tälläistä tapahtunut.
Kommentit (151)
Miten se lapsesi? Selvisikö tilanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä itse leiponut lapsien myyjäisiin tai ollut niissä mukana. Rahaa annan kyllä tarvittavan summan. Kahden vanhimman pojan kohdalla ei ollut mitään ongelmaa koulun tai muiden vanhempien kanssa. Joskus olen vienyt kaupasta jotain pullaa, jos on ollut "pakko".
Samalla tavalla nytkin vein lapsen myyjäisiin kaupasta jotain halppis pullaa ja olin lähdössä niin eiköhän joku äiti rynnännyt perään ja tunki pullat syliini sanoen, ettei tälläisiä tänne oteta. Kysyin tietysti että mikseiköhän. Vastaukseksi sain, ettei niitä voi myydä ja miksi itse en tehnyt. Kerroin ettei minua kiinnosta ja etten halua.
Siitähän oikein riita tuli. Olin kuulemma huono äiti, kun en sen vertaa näe vaivaa että leipoisin vaikka pellilisen mokkapaloja ja kun en ole myyjäisissä paikalla. Kerroin kyllä, että anna rahaa ihan tarvittavan summan ja ennemmänkin ettei minun tarvitse olla niissä myyjäisissä. Eihän sekään riittänyt äidille ja seuraavaksi sain kuulla miten vastuuton olen ja annan huonoa esimerkkiä esim ulkonäölläni (Tein pari vuotta sitten tatuoijan töitä ja olen tatuoitu ja pukeudun nahkatakkiin ja maihareihin). Kerroin olevani hyvä äiti ulkonäöstäni huolimatta ja että lähden nyt. Vein pullat takaisin pöytään ja lähdin. Näin kuitenkin että äiti heitti nämä pullat roskiin ja väänteli ilmeisesti naamaansa. Tämä tapahtui eilen.
Nyt sitten tyttäreni kertoi, että luokalaiset ilkkuilivat minusta hänelle. Tyttärellä selvästi paha olo ja ahdistaa mennä kouluun. Puhuttiin tyttären kanssa asiasta, mutta silti.
En tiedä mitä tehdä. V*tuttaa niin paljon, ei koskaan aiemmin ole tälläistä tapahtunut.Olet tatuoitu. Miksi?
Miksi mun tatuoinnit on ongelma tuntemattomille ihmisille? Mulla on tatointeja koska haluan. Pointti ei kuitenkaan nyt ole ne tatuoinnit tässä.
Miksi sulla ei ole tatuointeja?
Aika törkeästi itsekin puhuit, "ei huvita ja ei kiinnosta", et itse näe osuuttasi lapsesi saamaan ivaan? Muiden vanhemmat välittää, varmaan lastasi haukutaan koska olet huonokäytöksinen ja ylimielinen? Sinun olisi ollut SYYTÄ OSOITTAA NÖYREMPÄÄ asennetta heitä, jotka viitsii, kohtaan. Sitä saa, mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa köyhän narkkari äitin pullia? Nii ei kukaan. Jatkossa älä näytä naamaasi koulun alueella
En nyt ymmärrä miksi tässä takerrutaan minun ulkonäköön. Minä en ole köyhä, asun velattomassa omakotitalossa ja tienaan hyvin. Minä en ole narkkari, en ole koskaan käyttänyt huumeita. Viiniä ja viskiä juon silloin tällöin.
Se että minulla on tatuointeja, pukeudun nahkatakkiin, kesäsisin revittyihin farkkuihin, bändipaitoihin, maihareisiin, tykkään käyttää mustaa kajaalia ja luomiväriä ei tee minusta huonoa äitiä. Tai narkkaria, juoppoa, tyhmää, köyhää, saatananpalvojaa, mielenterveyspotilasta jne.
Olen hyvä äiti, opetan lapsilleni suvaitsevaisuutta, muiden kunnioitusta ja huomioon ottamista, käytöstapoja ja sitä, ettei ketään tuomita tai kiusata ulkoisten seikkojen/uskonnon/sukupuolen/seksuaalisen suuntautumisen mukaan.
Suosittelisin teidänkin opetella näitä asioita.
Ap
Kirjoitat ainakin aika hoono soomi, wt?
Vierailija kirjoitti:
Joku asennevammainen, roikkutissinen lapsitehdas hyökkää kimppuun ja täällä kiinnitetään huomiota uhrin erilaiseen ulkonäköön. Eipä tarvitse kaukaa hakea syytä koulukiusaajien käytökseen saati ihmisten suvaitsemattomuuteen.
Ei varmasti hyökkäisi jos ap omaisi käytöstavat. Muiden eteen vivaa näkeville ei kertakaikkiaan puhuta noin ylimielisesti, jos haluaa normaalia kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa, odotan esikoistani ja nyt jo hirvittää tuleva kouluaika (lähinnä siis muiden vanhempien vuoksi). Miks ei ihmiset voi olla normaaleja?????
Älä nyt ala stressaamaan. Mulla on kokemusta varmaan sadoista myyjäisistä, discoista, buffeteista... Kaikki on toiminut, eikä jälkipyykkiä ole ollut. Onneksi kohdalle ei ole osunut tuommoisia "omistautuvia puuhanaisia".
Tavallisia perheenvanhempia, jotka käyvät töissä tai eivät. Toiset jaksaa, toiset ehtii, osa ei. Tuo osallistuminenkin pitää vaan sopia, että ei laita itseään likoon joka kerta, eikä kukaan saa sitä vaatiakaan. Tasaisesti silloin tällöin kuin osallistuu, niin pysyy rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.
Lapset 18, 16x2 ja 13 vuotiaat.
Ei ole osunut, koska osaat kommunikoida, toisin kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Olispas se ollutkin kamalaa leipoa jotain itse. Aikaahan siihen olisi tuhraantunut alle tunti. No, helpompaa on ostaa jotain vehnäjauho-sokeri-mössöä kaupasta, jota myös pullaksi kutsutaan.
Kotona leivottavat pullat on siis terveellisiä ja ravintorikkaita :D? Minkälaista pullaa sä oikein leivot? Laita reseptiä.
Faith kirjoitti:
Minusta se on ymmärrettävää, että myyjäisissä ei haluta myydä kaupasta ostettuja leivonnaisia, mutta se ei tietenkään ole, että ilkeillään sen takia, että joku vanhempi ei leivo itse. Melkein aina jotain kautta tuollaiset vanhempien ristiriidat kulkeutuvat lasten tietoon ja se on kaikkein ikävintä. Muistan omiltakin ala-asteajoilta, että jonkun äiti oli arvostellut ikävästi jonkun toisen äidin myyjäisiin leipomaa kakkua tms., heh.
Saanko arvata, tuo kakkuepisodi ei eskaloitunut nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aivan järkyttävää tuoda myyjäisiin kaupasta ostettuja pullia, mutta ei äidillä pitäisi silti olla mitään sanomista, jos annoit vastaavan summan rahana. En kuitenkaan ymmärrä, miksi tyrkytit myytäväksi kaupan pullia sen sijaan, että olisit antanut suoraan rahat.
Neuvottiin että olisi vähän niinkuin "tuotava" jotain pullaa myyjäisiin. Annan aina kyllä poikkeuksia lukuunottamatta aina rahat suoraan.
Niin ja siis siksi en ala itse leipomaan, koska en oikein osaa ja ei kiinnosta.
Ap
"En oikein osaa ja ei kiinnosta", mitäpäs jos nyt vain nöyrtyisit ja opettelisit? Vai oletko niin surkea, ettet siihenkään kykene? Älä ole ylpeä tuosta vajaudestasi, pliis, ei se uppoa kuin typeriin lampaisiin, joit harhautat, minkä ehdit. Lapsiparkasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aivan järkyttävää tuoda myyjäisiin kaupasta ostettuja pullia, mutta ei äidillä pitäisi silti olla mitään sanomista, jos annoit vastaavan summan rahana. En kuitenkaan ymmärrä, miksi tyrkytit myytäväksi kaupan pullia sen sijaan, että olisit antanut suoraan rahat.
Neuvottiin että olisi vähän niinkuin "tuotava" jotain pullaa myyjäisiin. Annan aina kyllä poikkeuksia lukuunottamatta aina rahat suoraan.
Ap
"En oikein osaa ja ei kiinnosta", mitäpäs jos nyt vain nöyrtyisit ja opettelisit? Vai oletko niin surkea, ettet siihenkään kykene? Älä ole ylpeä tuosta vajaudestasi, pliis, ei se uppoa kuin typeriin lampaisiin, joit harhautat, minkä ehdit. Lapsiparkasi.
Tässä taas joku pullantuoksuinen äityli saamassa halvausta kun kaikki ei toimi täsmälleen kuten hän vaikka kaikkien maailman ihmisten pitäisi. Myyjäisistä pitäisi joka tapauksessa tehdä joku ilmoitus terveysviranomaisille kun niissä yritetään saada aikaan ostajille ylipainoa ja diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, olipa törkeää käytöstä tuolta myyjäisissä olleelta äidiltä!
Niin oli. Ja jotkut pässit kirjoittelevat joutavia tatskoista tms asiaan kuulumattomastia.
Kukaan ulkopuolinen, kuten tuo leipoja-äiti, ei voi arvostella toisen vanhemmuutta noin.
Mutta jos isä olisi tuonut kaupan pullaa, se varmaan olisi leipoja-äitylille kelvannut, koska eihän miehiltä nyt voi vaatia leipomista...
Tosi törkeää käytöstä, ja surullista, että lapselleen opettaa samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla kouvolatukkakin kerta oot pilannut ihosi tatuoinneilla.
Ei ole, tummat ja pitkät. Ja minulle tatuoinnit on taidetta.
Ap
Aivan, ja ovathan tatuoinnit todella persoonallisia.
Tatuoija on käsistään taitava sen verran että voisit leipoakin..mutta se ei kai tuossa ollutkaan ongelma.
Jotkut ei osaa käsitellä omia tunteitaan ja sitten ikäänkuin antaa sen toisen käsiteltäväksi.
Vie tyttösi jonnekin Karate/taekwondo/krav maga kurssille niin saa itseluottamusta eikä joudu kiusatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eikait kenenkään ole pakko osata leipoa?
Vie ensi kerralla paikallisen leipomon tuotteita (poista alkuperäiset pakkaukset/hintalaput).
Kunpa koulussa kiellettäisiin kaikenlainen rahankeruu ja keskityttäisiin opetukseen. Miksi opettajat vuodesta toiseen tyrkyttää näitä leirikouluja jne. vanhemmille. En ymmärrä. Jos koulu haluaa matkustaa sen tulisi tapahtua omilla varoilla, ei vanhempien.
Kenenkään ei koulussa tarvitse mihinkään rahankeruuseen osallistua. Joka tapauksessa jokainen halukas lapsi on otettava niille retkille ym. mukaan, koska perusopetus on ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä ottaisi tuollaista vaimoa tai äitiä lapsilleni, joka ei leivo koulun myyjäisiin.
No, kuka mistäkin tykkää - sano koira kun muniaan nuoli
Mikset sinä isänä sitten itse leivo koulun myyjäisiin?
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä ottaisi tuollaista vaimoa tai äitiä lapsilleni, joka ei leivo koulun myyjäisiin.
No, kuka mistäkin tykkää - sano koira kun muniaan nuoli
Ei hätää, ei sua kukaan muutenkaan huolisi.
Sitten varmaan tiedät, että et pukeudu maihareisiin vaan maihareihin.