Miksi yleinen syyttäjä ei tartu tapauksiin, joissa huoltaja on jättänyt lapsen rokottamatta?
Eikö tuohon kuitenkin löydy muutamia aika selkeitä rikosnimikkeitä. Ja kun kyseessä on pikkulapsi, niin hän ei oikein osaa vielä toimia itsekään asianomistajana, siksi pitäisi syyttäjälaitoksen valvoa heidän oikeuksiaan.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
hvgv kirjoitti:
Ei se perusterveys ole mikään tae, etteikö lapselle voi tulla vakava reaktio rokotteesta. Kukaan ei voi esimerkiksi tietää, onko lapsella hengenvaarallinen allergia rokotteen apuaineille.
Miehelläni ja itselläni on geeni, joka altistaa rokotereaktioille sekä lääkeainereaktioille. Itse olen saanut harvinaisen ja hengenvaarallisen haittavaikutuksen lääkkeestä ja rokotteista vakavia reaktioita, lapsena kouristeluita yms. Mieheni taas saa aina kaikki harvinaiset haitat lääkkeistä, viimeksi tuli sydänoireita. En todellakaan ota riskiä, että lapseni vaurioituisi pysyvästi rokotteen jälkeen.
Jos ihmiset lukisivat enemmän rokotteiden tuoteselosteita, he tajuaisivat miten paljon ne vaikuttavat lapsiin. Olen ihan järkyttynyt, kun porukat alkaa rokotuksen jälkeen kyselee netissä "johtuukohan tämä vauvan veriripuli tuosta rotarokotteesta" tai muuta vastaavaa, eivätkö porukat oikeasti edes lue tuoteselosteita?!?!?
Juuri näin. Kannattaisi lukea ne tuoteselosteet. Vitosrokotteessakin esimerkiksi lukee, että voi aiheuttaa hengityskatkoksia keskosilla. —> pahimmillaan kätkytkuolema.
Ja terkat ja lääkärit silmät kirkkaina väittävät, ettei mitään haittoja ole vaikka valmistajatkin niistä varoittelevat!
Keskonen on erittäin herkkä tarttuville taudeille. Keskosella ei ole sellaista puolustusmekanismia kuin täysiaikaisena syntyneellä. Joten erityisen tärkeää on suojata juuri nämä pikkuiset ja antaa rokotteet ohjeen mukaan. Kätkytkuoleman tai yleensäkin äkillisen kuoleman takana keskosella voi olla tarttuva tauti. Kuka pystyy pikkuisen pitämään täysin eristyksissä? Vastaan itse, että ei kukaan. Vanhemmat tuovat pöpöjä kaupoista ja virastoista. Vieraat samoin ties mistä. Mahdolliset isommat sisarukset kouluista ja harrastuksista. Joten erityisen tärkeää juuri keskosten kohdalla on huolehtia rokotuksista.
Hullua. Hyvin on teidät aivopesty, onnea ja terveyttä lapsillenne!