Mitä laatikoita teette joulupöytään?
Kommentit (33)
Perinteiset eli lanttu ja porkkana.
Mies yleensä tehnyt jouluaterian, tänä jouluna ei jaksa, paistamme vain kinkun ja sille mies tekee oman kuorrutteen. On muuten hyvää.
Lanttu, porkkana, makaroni. Tänä vuonna ehkä myös bataatti.
Mielletyn perunalaatikon ja bataattilaatikon teen itse. Lanttu- ja porkkanalaatikon ostan valmiina ja tuunaan kananmunalla ja kermalla.
Vierailija kirjoitti:
Mielletyn perunalaatikon ja bataattilaatikon teen itse. Lanttu- ja porkkanalaatikon ostan valmiina ja tuunaan kananmunalla ja kermalla.
...siis imelletyn...
Hiekkalaatikon, maistuu aavistuksen paremmalta kuin rouvan lanttulaatikko. Se että kyseessä on kissan hiekkalaatikko ja rouvankin mielestä se on parempaa pistää miettimään jos tänä vuonna joku muu kokkaisi.
Luulen että meillä on vain kaupan lanttulaatikko. Kaikkia muita on saanut väkisin syöttää, tuo on se ainoa mistä minä tykkään, joten luovuin muista jo jokunen vuosi sitten.
Sitä ei tarvita kuin se ehkä 700 g per joulu, joten en ole viitsinyt tehdä itse tai mitään, tykkään Saarioisten lootasta.
Muut syövät lähinnä pottuja kinkun kanssa.
Ostan kaupasta saarioisten porkkana-ja lanttulaatikon. Itse en ole koskaan tehnyt, sillä kenenkään muun tekemänäkään ei ole parempaa kuin saarioisten. Edullista ja hyvää ostaa valmiina.
Tilasin paikallisesta lounasruokalasta: lanttu, porkkana, imelletty peruna ja maksa. Nuorempana väkersin laatikot itse, nyt 50+ osaa antaa aikaa itselle.
Lanttua ja porkkanaa. Porkkanaa vähemmän, koska muut eivät juurikaan syö sitä meillä. Teen mummun ohjeella laatikot.
Teen itse lanttulaatikon ja makaronilaatikon, lisäksi Saarioisen porkkanalaatikko.
Lanttu- ja porkkanalaatikot teen. Vhh versioita kun ei kaupoissa ole, niin itse on tehtävä. Onneksi on leivinuuni, siellä tulee parhaat.
En syö laatikoita enkä tee niitä.Enkä osta.En halua syödä pahaa ruokaa jouluna
Vierailija kirjoitti:
Lanttulaatikko. Muut ovat pahoja.
Täällä taas sitä mieltä että lanttulaatikko on se ainoa paha ja kamalan makuinen jota en aio tehdä/ostaa. :D
En mitään. Vain Suomessa pula-ajan ruoat ovat juhlaruokia.
Vierailija kirjoitti:
Imelä perunalaatikko.
Imelletty perunalaatikko se on.
Tietysti jos teet itse perunalaatikosta imelän, niin eri juttu. Mutta imellytetty perunalaatikko on eri asia.
Pahvilaatikot nostan pöytään.