Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies yrittää kasvattaa minua

Vierailija
03.12.2018 |

Tarkoittaa hyvää, välittää kovasti, mutta en pidä tästä. Onko mulla vain huono asenne vai onko tässä jotain väärää? Olen joissain asioissa hieman(/paljon) asenneongelmainen ja otan mielelläni myös rakentavaa kritiikkiä vastaan.

Kasvattamisella tarkoitan, että hän huolehtii minusta ikäänkuin lapsesta. "Älä sitten valvo liian myöhään." "Muista tehdä töihin eväät." "Älä unohda syödä vitamiineja." "Ota rauhallisesti henkilön X kanssa, älä hermostu." "Muista varata aika X." jopa: "jos teet asian X, saat (tähän joku kiva juttu)."

Siis tämähän on suloisella tavalla ärsyttävää, mies haluaa huolehtia minusta parhaansa mukaan ja minua kiukuttaa. Omat vanhempani eivät huolehtineet minusta, olen tottunut olemaan liiankin itsenäinen.
En kuitenkaan halua isää, haluan että mies on rakastajani, vertaiseni. Jotenkin tämä tuntuu liian isälliseltä kohtelulta. Olenko vain huono ottamaan vastaan huolehtimista?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi. Jos sulla ei ole mitään elämänhallinnan ongelmia niin toi on aivan turhaa. Mies yrittää tuolla lailla "söpösti" kertoa että hän tietää aina mitä tehdä ja mitä pitää tehdä ja sinä nyt olet vähän typerä nainen jota pitää tällä lailla ojentaa ja josta huolehtia. Ei jatkoon, näpäyttäisin takaisin että hyvin oon ilman näitä herran neuvojakin pärjännyt ja että olen aikuinen ihminen ja osaan itse huolehtia asioistani.

Vierailija
2/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyi. Jos sulla ei ole mitään elämänhallinnan ongelmia niin toi on aivan turhaa. Mies yrittää tuolla lailla "söpösti" kertoa että hän tietää aina mitä tehdä ja mitä pitää tehdä ja sinä nyt olet vähän typerä nainen jota pitää tällä lailla ojentaa ja josta huolehtia. Ei jatkoon, näpäyttäisin takaisin että hyvin oon ilman näitä herran neuvojakin pärjännyt ja että olen aikuinen ihminen ja osaan itse huolehtia asioistani.

No siis en ole mikään maailman organisoiduin ihminen, säädän ja sekoilen paljon jne. Mutta on mulla siinä mielessä elämä hallinnassa, että kämppä on siisti ja käyn töissä jne, en ole mikään ääritapaus.

Olen kyllä yrittänyt kertoa että olen aikuinen ihminen, ja jos joskus menee pieleen niin itse kannan teoistani vastuun. Hänen mielestään sekin on vain söpöä, että yritän kiukutella vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole muistanut neuvoa välttämään afrikkalaisia rakastajia, niin kaikki on vielä ihan hyvin. Älä turhia marise.

Haha, no ei siinä pisteessä olla! Sitä tässä mietinkin, että marisenko turhia.

Vierailija
4/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ehdotuksia miten toimia tilanteessa? :D -Ap

Vierailija
5/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulisin hulluksi, jos mies yrittäisi koko ajan neuvoa tuolla tavalla. Ei aikuista ihmistä tarvitse paapoa kuin pikkulasta.

Vierailija
6/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies katsoo sinun olevan vajaavaltainen. Älä alistu.

Vierailija
7/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ehdotuksia miten toimia tilanteessa? :D -Ap

Itse ilmoittaisin että jos mies haluaa suhteen jatkuvan  niin lopettaa moisen käytöksen. Muussa tapauksessa suhde on kaput. Kamalaa  sun itsemääräämisoikeuden mitätöintiä moinen.

Vierailija
8/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvosta! En ole alistuvaa sorttia, vaikka muuten kiltti olenkin. Viime aikoina olen vaan yrittänyt nähdä oman toiminnan ongelmakohtia erityisen paljon, enkä ollut varma olenko tässä asiassa oikeassa vai väärässä.

Vierailija
9/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis en ole mikään maailman organisoiduin ihminen, säädän ja sekoilen paljon jne. Mutta on mulla siinä mielessä elämä hallinnassa, että kämppä on siisti ja käyn töissä jne, en ole mikään ääritapaus.

Olen kyllä yrittänyt kertoa että olen aikuinen ihminen, ja jos joskus menee pieleen niin itse kannan teoistani vastuun. Hänen mielestään sekin on vain söpöä, että yritän kiukutella vastaan.

Tuon on sun polkemista.  Mitään söpöä tuossa kontrolloinnissa ei ole.JUOKSE

Vierailija
10/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, onpas täällä radikaaleja vastauksia! Kiitos niistä, huomaan ettei ongelma ole vain päässäni. -Ap

Vierailija
11/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen lapsuus miehellä oli? Jos on ollut samanlaista pakkoitsenäistymistä kuin sinulla, niin tuo voi olla sellaista mitä mies olisi itse halunnut ja siksi tekee sitä sinulle.

Vierailija
12/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on raivostuttavan ärsyttävää. En kauaa kuuntelisi.

Vierailija
13/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen lapsuus miehellä oli? Jos on ollut samanlaista pakkoitsenäistymistä kuin sinulla, niin tuo voi olla sellaista mitä mies olisi itse halunnut ja siksi tekee sitä sinulle.

Erittäin hyvä huomio. Luulen, että saatat hyvinkin olla oikeassa. Hyvin itsenäinen ja pärjäävä hän on joutunut olemaan. Ehkä yrittää tosiaan antaa sitä mitä itse olisi halunnut.

Vierailija
14/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että estrogeeni taas jyllää kun on kauhea kiukuttelu päällä. Söpöä.

Vierailija
15/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä huomio. Luulen, että saatat hyvinkin olla oikeassa. Hyvin itsenäinen ja pärjäävä hän on joutunut olemaan. Ehkä yrittää tosiaan antaa sitä mitä itse olisi halunnut.

Kokeile vähän aikaa itse muistutella miestä kaikesta samalla tyylillä, voi olla että tajuaa älyttömyytensä.

Vierailija
16/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvosta! En ole alistuvaa sorttia, vaikka muuten kiltti olenkin. Viime aikoina olen vaan yrittänyt nähdä oman toiminnan ongelmakohtia erityisen paljon, enkä ollut varma olenko tässä asiassa oikeassa vai väärässä.

Eli mies on saanut sut jo epäilemään itseäsi, etkä luota omaan järkeesi. Sitä hän tuolla alistamisella juuri hakee, murentaa itseluottamustasi pikkuhiljaa.

Vierailija
17/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile vähän aikaa itse muistutella miestä kaikesta samalla tyylillä, voi olla että tajuaa älyttömyytensä.

Periaatteessa voisi toimia, mutta tuntuu jotenkin lapselliselta tyyliltä hoitaa asia.

Vierailija
18/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole varuillasi, tuo ei tule muuttumaan.

Minun puolisoni tekee samaa, ehkä vähän vielä pahemmin, eli moittii ääneen seurassa, jos sanon jotain ”väärää”. Kommentoi paheksuvalla ilmeellä ja jotain tyyliin: ”no, älä nyt”. Muuten saattaisi ollakin järkevää, mutta olemme molemmat fiksuja ihmisiä, enkä puhu läpiä päähäni. Mies sen sijaan saattaa huomaamattaan laverrella asioista, joita ei ole muille tarkoitettu, tai rehvastella asioilla, joita ei toisille tarvitsisi kertoa.

Näin on ollut jo vuosia. Olen sen sata kertaa sanonut miehelle etten huoli hänestä kasvattajaa, aion jatkossakin puhua mitä mielin ja että HÄNHÄN se tekee itsestään narrin, kun yrittää minua, aikuista ihmistä raamittaa - ei auta. Muuten hyvä mies, mutta tämä asia hiertää vuosi vuodelta enemmän :(

Vierailija
19/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vaihtamaan miestä. Kokemuksesta sanoisin, ettei tilanne ratkea puhumalla vaan pikkuhiljaa pahenee. Asiallista kohtelua on turha toivoa sellaiselta, joka kohtelee kuin pikkutyttö. Tällaiset kun eivät kykene näkemään toista aikuisena, omaan ajatteluun ja pärjäämiseen pystyvinä ihmisinä vaan jonkinlaisina pikkulapsen ja elävän nuken sekoituksena. Vastaanväittämisesi on aluksi söpöä ja niiiin hassua, sitten alkaa tulemaan kiukkua ja halveksuntaa kun et enää suostukaan alistumaan ja perääntymään vaan väität yhä vastaan...

Vierailija
20/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies on saanut sut jo epäilemään itseäsi, etkä luota omaan järkeesi. Sitä hän tuolla alistamisella juuri hakee, murentaa itseluottamustasi pikkuhiljaa.

En usko, että tilanne on sentään näin paha. Ihan normaalia ja tervettä punnita sitä, onko itse oikeassa vai väärässä ja siksi tätä mietin. En epäile omaa järkeäni, tällä hetkellä järkeni ei vain anna mustavalkoista vastausta tilanteeseen.