Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies yrittää kasvattaa minua

Vierailija
03.12.2018 |

Tarkoittaa hyvää, välittää kovasti, mutta en pidä tästä. Onko mulla vain huono asenne vai onko tässä jotain väärää? Olen joissain asioissa hieman(/paljon) asenneongelmainen ja otan mielelläni myös rakentavaa kritiikkiä vastaan.

Kasvattamisella tarkoitan, että hän huolehtii minusta ikäänkuin lapsesta. "Älä sitten valvo liian myöhään." "Muista tehdä töihin eväät." "Älä unohda syödä vitamiineja." "Ota rauhallisesti henkilön X kanssa, älä hermostu." "Muista varata aika X." jopa: "jos teet asian X, saat (tähän joku kiva juttu)."

Siis tämähän on suloisella tavalla ärsyttävää, mies haluaa huolehtia minusta parhaansa mukaan ja minua kiukuttaa. Omat vanhempani eivät huolehtineet minusta, olen tottunut olemaan liiankin itsenäinen.
En kuitenkaan halua isää, haluan että mies on rakastajani, vertaiseni. Jotenkin tämä tuntuu liian isälliseltä kohtelulta. Olenko vain huono ottamaan vastaan huolehtimista?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies katsoo sinun olevan vajaavaltainen. Älä alistu.

Kiitos neuvosta! En ole alistuvaa sorttia, vaikka muuten kiltti olenkin. Viime aikoina olen vaan yrittänyt nähdä oman toiminnan ongelmakohtia erityisen paljon, enkä ollut varma olenko tässä asiassa oikeassa vai väärässä.

Just tuolla tavalla neuvomalla sua kuin lasta ja epäilemällä sun tapoja toimia se mies pikkuhiljaa alistaa sua ja murentaa itsetuntosi. Huomaa että jo nyt epäilet omaa toimintaasi ja olet epävarma. Noin se alkaa.

Jos sammakon laittaa kiehuvaan veteen  kattilaan, se koittaa hypätä sieltä veks. Mutta jos sen laittaa kylmään veteen joka hitaasti lämpenee, sammakko ei älyä pyrkiä pois ennen kuin on liian myöhäistä. Sä olet nyt kattilassa ja vesi lämpenee joten sun on mietittävä jatkatko kylpemistä vai  pyritkö kattilasta veks kun vielä voit.

Vierailija
22/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole varuillasi, tuo ei tule muuttumaan.

Minun puolisoni tekee samaa, ehkä vähän vielä pahemmin, eli moittii ääneen seurassa, jos sanon jotain ”väärää”. Kommentoi paheksuvalla ilmeellä ja jotain tyyliin: ”no, älä nyt”. Muuten saattaisi ollakin järkevää, mutta olemme molemmat fiksuja ihmisiä, enkä puhu läpiä päähäni. Mies sen sijaan saattaa huomaamattaan laverrella asioista, joita ei ole muille tarkoitettu, tai rehvastella asioilla, joita ei toisille tarvitsisi kertoa.

Näin on ollut jo vuosia. Olen sen sata kertaa sanonut miehelle etten huoli hänestä kasvattajaa, aion jatkossakin puhua mitä mielin ja että HÄNHÄN se tekee itsestään narrin, kun yrittää minua, aikuista ihmistä raamittaa - ei auta. Muuten hyvä mies, mutta tämä asia hiertää vuosi vuodelta enemmän :(

Kuulostaa kyllä todella ikävältä tilanteesi. Hyvä että pidät puolesi. -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen lapsuus miehellä oli? Jos on ollut samanlaista pakkoitsenäistymistä kuin sinulla, niin tuo voi olla sellaista mitä mies olisi itse halunnut ja siksi tekee sitä sinulle.

Erittäin hyvä huomio. Luulen, että saatat hyvinkin olla oikeassa. Hyvin itsenäinen ja pärjäävä hän on joutunut olemaan. Ehkä yrittää tosiaan antaa sitä mitä itse olisi halunnut.

Kokeile vähän aikaa itse muistutella miestä kaikesta samalla tyylillä, voi olla että tajuaa älyttömyytensä.

Periaatteessa voisi toimia, mutta tuntuu jotenkin lapselliselta tyyliltä hoitaa asia.

Ei vaan ois ihan järkevää. Kun mies ärtyy siitä ja syyttää holhoamisesta, voit todeta että olet vaan heijastanut  hänen omaa käytöstään takaisin jotta hän tietäisi miltä se tuntuu. Samalla voit sanoa että sun tapa on ihan yhtä hyvä kuin hänenkin, eikä tarkoituksenasi ole kloonautua häneksi.

Vierailija
24/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsessään tuollainen käytös ei kai ole vielä paha merkki. Siihen voi olla monia syitä ja ihan positiivisia sellaisia. Kuitenkin, jos mies ei voi asiasta järkevästi keskustella, ei ota sinun tunteita huomioon ja vähättelee niitä, eikä muuta käytöstä vaikka olet asiasta huomauttanut, niin voi jo pohtia vahvempaa reaktiota. Erityisesti huolestuisin, jos mies edelleen jatkaa käytöstä sen jälkeen, kun olet sanonut sen häiritsevän.

Oletko yrittänyt ns vakavasti puhua asiasta ja kysyä, miksi mies toimii noin? Kuvitteleeko hän oikeasti että sinä et pärjää, onko se hassu vitsi vai onko hän niin paljon osaavampi, että voi neuvoa?

Vierailija
25/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies :D Oikeasti!

Vierailija
26/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen lapsuus miehellä oli? Jos on ollut samanlaista pakkoitsenäistymistä kuin sinulla, niin tuo voi olla sellaista mitä mies olisi itse halunnut ja siksi tekee sitä sinulle.

Erittäin hyvä huomio. Luulen, että saatat hyvinkin olla oikeassa. Hyvin itsenäinen ja pärjäävä hän on joutunut olemaan. Ehkä yrittää tosiaan antaa sitä mitä itse olisi halunnut.

Kokeile vähän aikaa itse muistutella miestä kaikesta samalla tyylillä, voi olla että tajuaa älyttömyytensä.

Periaatteessa voisi toimia, mutta tuntuu jotenkin lapselliselta tyyliltä hoitaa asia.

Ei vaan ois ihan järkevää. Kun mies ärtyy siitä ja syyttää holhoamisesta, voit todeta että olet vaan heijastanut  hänen omaa käytöstään takaisin jotta hän tietäisi miltä se tuntuu. Samalla voit sanoa että sun tapa on ihan yhtä hyvä kuin hänenkin, eikä tarkoituksenasi ole kloonautua häneksi.

Olen itseasiassa sanonut hänelle melkein täsmälleen noin. Yleensä teen myös kiukuissani päinvastoin, kuin hän neuvoo jne. :D No, ehkä voisin kokeilla. :)

Vierailija
27/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyi. Jos sulla ei ole mitään elämänhallinnan ongelmia niin toi on aivan turhaa. Mies yrittää tuolla lailla "söpösti" kertoa että hän tietää aina mitä tehdä ja mitä pitää tehdä ja sinä nyt olet vähän typerä nainen jota pitää tällä lailla ojentaa ja josta huolehtia. Ei jatkoon, näpäyttäisin takaisin että hyvin oon ilman näitä herran neuvojakin pärjännyt ja että olen aikuinen ihminen ja osaan itse huolehtia asioistani.

No siis en ole mikään maailman organisoiduin ihminen, säädän ja sekoilen paljon jne. Mutta on mulla siinä mielessä elämä hallinnassa, että kämppä on siisti ja käyn töissä jne, en ole mikään ääritapaus.

Olen kyllä yrittänyt kertoa että olen aikuinen ihminen, ja jos joskus menee pieleen niin itse kannan teoistani vastuun. Hänen mielestään sekin on vain söpöä, että yritän kiukutella vastaan.

Söpöä kiukutella vastaan? On ärsyttävää ja alistavaa kutsua kiukutteluksi sitä, kun ilmaiset oman mielipiteesi, johon sulla on oikeus.

Vierailija
28/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

muhammadi mihammedi mohammedi paras mies tutoille

Vierailija
29/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana mies :D Oikeasti!

Hän on kyllä ihana, vaikka välillä ärsyttävä. :) -Ap

Vierailija
30/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyi. Jos sulla ei ole mitään elämänhallinnan ongelmia niin toi on aivan turhaa. Mies yrittää tuolla lailla "söpösti" kertoa että hän tietää aina mitä tehdä ja mitä pitää tehdä ja sinä nyt olet vähän typerä nainen jota pitää tällä lailla ojentaa ja josta huolehtia. Ei jatkoon, näpäyttäisin takaisin että hyvin oon ilman näitä herran neuvojakin pärjännyt ja että olen aikuinen ihminen ja osaan itse huolehtia asioistani.

No siis en ole mikään maailman organisoiduin ihminen, säädän ja sekoilen paljon jne. Mutta on mulla siinä mielessä elämä hallinnassa, että kämppä on siisti ja käyn töissä jne, en ole mikään ääritapaus.

Olen kyllä yrittänyt kertoa että olen aikuinen ihminen, ja jos joskus menee pieleen niin itse kannan teoistani vastuun. Hänen mielestään sekin on vain söpöä, että yritän kiukutella vastaan.

Söpöä kiukutella vastaan? On ärsyttävää ja alistavaa kutsua kiukutteluksi sitä, kun ilmaiset oman mielipiteesi, johon sulla on oikeus.

Hän ei ole kutsunut sitä kiukutteluksi, itse vain käytin tässä termiä. :) Puhuu kyllä kohteliaasti aina, vaikka neuvoo paljon. -Ap

Vierailija
31/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsessään tuollainen käytös ei kai ole vielä paha merkki. Siihen voi olla monia syitä ja ihan positiivisia sellaisia. Kuitenkin, jos mies ei voi asiasta järkevästi keskustella, ei ota sinun tunteita huomioon ja vähättelee niitä, eikä muuta käytöstä vaikka olet asiasta huomauttanut, niin voi jo pohtia vahvempaa reaktiota. Erityisesti huolestuisin, jos mies edelleen jatkaa käytöstä sen jälkeen, kun olet sanonut sen häiritsevän.

Oletko yrittänyt ns vakavasti puhua asiasta ja kysyä, miksi mies toimii noin? Kuvitteleeko hän oikeasti että sinä et pärjää, onko se hassu vitsi vai onko hän niin paljon osaavampi, että voi neuvoa?

Olen puhunut asiasta lähinnä vihaisena, emme ole käyneet asiasta järkevää ja rauhallista keskustelua. On hän hieman muuttanut sävyä ja vähentänyt, muttei lopettanut. Kunnon keskustalu on toki suunnitelmissa, mutta halusin täältä jonkinlaista peiliä ajatuksilleni. Uskoisin, että syyt ovat positiivisia. -Ap

Vierailija
32/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tosta voi ihan normaalisti ja ystävällisesti vaan keskustella miehen kanssa, ilman mitään näpäytyksiä tai muuta mielenosotuksellista ilmasutapaa?

Vierailija
33/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks tosta voi ihan normaalisti ja ystävällisesti vaan keskustella miehen kanssa, ilman mitään näpäytyksiä tai muuta mielenosotuksellista ilmasutapaa?

Tämä on varmasti hyvin järkevä neuvo. -Ap

Vierailija
34/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tulee vaan mieleen, et miks se kommunikointi on kuin jotain taistelua tollasest asiasta, et eiks voi suoraan vaan puhua ilman mitään erillistä keskustelutuokiota?

Vierailija
35/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai tulee vaan mieleen, et miks se kommunikointi on kuin jotain taistelua tollasest asiasta, et eiks voi suoraan vaan puhua ilman mitään erillistä keskustelutuokiota?

No siis olen puhunut asiasta, mutta aina kun tilanne on ollut päällä ja ärsyttää ja ei ole toiminut. Jos haluaa puhua rauhallisesti ja järkevästi, ei kai auta kuin puhua toisena aikana, erillisessä tuokiossa.

-Ap

Vierailija
36/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on sitä rakastavaa huolehtimista, jota aika monet naisetkin harrastavat.

Vierailija
37/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies asperger?

Vierailija
38/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa hyvää, välittää kovasti, mutta en pidä tästä. Onko mulla vain huono asenne vai onko tässä jotain väärää? Olen joissain asioissa hieman(/paljon) asenneongelmainen ja otan mielelläni myös rakentavaa kritiikkiä vastaan.

Kasvattamisella tarkoitan, että hän huolehtii minusta ikäänkuin lapsesta. "Älä sitten valvo liian myöhään." "Muista tehdä töihin eväät." "Älä unohda syödä vitamiineja." "Ota rauhallisesti henkilön X kanssa, älä hermostu." "Muista varata aika X." jopa: "jos teet asian X, saat (tähän joku kiva juttu)."

Siis tämähän on suloisella tavalla ärsyttävää, mies haluaa huolehtia minusta parhaansa mukaan ja minua kiukuttaa. Omat vanhempani eivät huolehtineet minusta, olen tottunut olemaan liiankin itsenäinen.

En kuitenkaan halua isää, haluan että mies on rakastajani, vertaiseni. Jotenkin tämä tuntuu liian isälliseltä kohtelulta. Olenko vain huono ottamaan vastaan huolehtimista?

No käyttäydy sitten kuin aikuinen jos haluut kunnioitusta. Teini voi olla vähän asennevammainen...ei aikuinen nainen.

En kyllä itse jaksais katsoa vähän/paljon asennevammaista miestä...ihme et sun puoliso jaksaa sua...

Vierailija
39/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyt jäi häiritsemään tuo " olen asenneongelmainen"

..meinaatko, että et koita edes kehittyä paremmaksi ihmiseksi vaan kohautat vaan olkia, et " mä nyt vaan olen tällainen asenneongelmainen". Koittakaa kestää.

Aika itsekäs asenne. Sun läheisillä ei ole varmaan helppoa.

Vierailija
40/67 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi mies käyttäytyy, kuin suurin osa naisista. Joko vihdoin tajuatte miten hemmetin holhoavaa, rasittavaa ja kontrolloivaa teidön naisten käytös on?? Aina pitää tehdä teidän tavalla. Aina te tiedätte paremmin.

Juuri tuon takia en halua enää asua yhdessä kenenkään kanssa.