Pääseekö kiusaamisesta koskaan yli?
Eivätpä nuo muistot näytä mihinkään katoavan ja henkisesti yhtä paskana kuin ennenkin. Samoja asioita tulee vatvottua jatkuvasti. Kiusaamisesta on jo aikaa, mutta edelleenkin minulla on pelkotiloja, huonoja muistoja, rikkinäinen psyyke ja jonkinlainen viha jota en onnistu karistamaan.
Kommentit (63)
1-6 luokat olin hylkiö.
Pysyvän huonommuudentunteen ja surumielisyyden jätti.
Senkin kanssa oppii elämään.
Tuntemukset ovat tuttuja minullekkin.
Ikävät tapahtumat pulpahtaa tosiaankin pintaan, kuin korkit.
Hyviä vinkkejä lisää tarvitaan, ettemme tule jyrätyksi!!
Minua on helpottanut suhteiden katkaiseminen kiusaajiin (kaveriporukka, jota hallitsi narsisti)
Kiusatut: Haluaisitteko että kiusaaja pyytäisi anteeksi? Jos kiusaamisesta esimerkiksi jo 10-20 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Kiusatut: Haluaisitteko että kiusaaja pyytäisi anteeksi? Jos kiusaamisesta esimerkiksi jo 10-20 vuotta?
Aikaa on vähemmän, silti:
Saadakseen itselleen paremman omantunnon? Kukaan ei kadu sellaisia tekoja mitä sain osakseni, ne olivat tietoisia valintoja. Henkilö joka tekee sen tasoisia tietoisia valintoja, ei ole kykenevä todelliseen katumukseen.
En todellakaan halua. Teen rikosilmoituksen välittömästi jos ottaa mitäön yhteyttä. Sairas paska.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse vaivautua, sillä antaisin mahdollisuuden kiusaamiseen. Joten parempi että pysyttelevät kaukana minusta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan voisi lisätä uskoa ihmisiin nähdä, että kiusaaja katuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaja katuu _itsensä_ vuoksi. Se kannattaa muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä silloin jos kiusaaja aidosti katuisi ja haluaisi edes jotenkin yrittää hyvittää tekonsa. En tosin usko, että omat kiusaajani koskaan katuisivat tekojaan. Luonnehäiriöisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan, kiusattu tuskin heti riemastuu ja on ylin ystävä kiusaajansa kanssa, mutta pidemmän päälle kiusattua voisi helpottaa tieto siitä, että kiusaaja on pahoillaan. Jos kiusaaja siis katuu vilpittömästi.
Mua haukuttiin ala ja yläasteen ajan rumaksi, muistan ja uskon nuo kommentit edelleen vaikka täytän ensi viikolla 30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse vaivautua, sillä antaisin mahdollisuuden kiusaamiseen. Joten parempi että pysyttelevät kaukana minusta.
Lisään vielä että en minäkään uskoisi, jos kiusaajat kertoisivat, että nyt kaduttaa. Toivon vain että heidän lapsilleen tehdään sama kuin minulle on tehty. Siinä saa sitten pohtia, että toipuuko koskaan.
En ole päässyt yli. Koko peruskouluaika kiusattiin. 9 pitkää vuotta. Pelkään ihmisiä ja oikeastaan koko elämää. Kotoa en lähde minnekään kun pakon edessä. Olen jo keski- ikäinen. Vieläkin kouluajat tulee uniin.
Minulle jäi sellainen tunne, että ainakin humalassa alkaisin vttuilla ja saattaisinmpa tirvaistakin.
Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista.
Mua kiusattiin homouden takia noin 15 vuotta sitten. Muutama mies pyytänyt anteeksi
Minua kiusattiin päiväkodista ala-asteelle lähinnä satunnaisella haukkumisella. Ylä-asteella meni tosi pahaksi. Rinnakkaisluokkalaisetkin yhtyivät kiusaamiseen, aina käytävällä kävellessä kaikki haukkuivat, lauloivat minusta keksittyjä pilkkalauluja ja yrittivät kampata.
Tunneilla myös jatkuvia loukkauksia, eivät maininneet minua nimeltä, joten opettaja ei tajunnut puuttua. Itse en uskaltanut kertoa.
Pahimpana ehkä vielä täysi ulkopuolelle sulkeminen. Aina kun piti valita pari, kukaan ei halunnut minua. Luokkalaiset kysyivät opettajalta saavatko olla kolmestaan, jotta yksi ei joutuisi minun parikseni. Sitten opettaja aina joutui määräämään jonkun ottamaan minut mukaan.
Kiusaamisen syynä oli se, että toinen vanhemmistani on ulkomailta.
Näin 10v myöhemminkin edelleen vältän juuristani kertomista, koska pelkään ihmisten alkavan haukkumaan minua siitä.
Muuten olen aika hyvin päässyt yli tuosta. Minulla on hyvä itsetunto, olen tyytyväinen elämääni ja kavereitakin olen saanut.
Kiusaajille en ole katkera, hekin olivat vasta lapsia silloin. En muutenkaan jaksa haaskata aikaani heidän miettimiseensä, he eivät merkitse minulle mitään.
Tsemppiä teille muille, kyllä se elämä kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaa on vähemmän, silti:
Saadakseen itselleen paremman omantunnon? Kukaan ei kadu sellaisia tekoja mitä sain osakseni, ne olivat tietoisia valintoja. Henkilö joka tekee sen tasoisia tietoisia valintoja, ei ole kykenevä todelliseen katumukseen.
En todellakaan halua. Teen rikosilmoituksen välittömästi jos ottaa mitäön yhteyttä. Sairas paska.
Ymmärrän täysin kantasi. En myöskään usko, että tarpeeksi syviä ja harkittuja satuttamisia kukaan oikeasti katuu.
Vierailija kirjoitti:
En halua nähdä kiusaajiani eikä anteeksipyynnöt korjaa heidän aiheuttamiaan vaurioita. Kiusaaminen pilasi koko elämän.
Olen tullut aikuisena hyvin narsistisen miehen kiusaamaksi ja alistamaksi. Jokin meni pysyvästi rikki minussa, en koskaan toivu ehjäksi. Meidän keskellämme liikkuu todellista pahuutta.