Mikä maanisia ulkomailla ramppaajia oikein vaivaa?
sikinsokin pitää lennellä maapalloa ja ollaan sitten olevinaan niin trendikkäitä.
Eihän tossa touhussa enää mitään järkeä ole.
Kaksi asiaa on lähtenyt ihan käsistä ihmisillä selvästi, toinen on tää matkustelu ulkomailla, toinen on lihansyönti. Kumpaakaan ei enää tehdä kohtuudella, vaan jos sitä tehdään yhtään, se on vedetty kunnolla ÖVERIKSI. Ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa ja lihaa syödään joka aterialla. Mitään keskitietä ei ole näillä ihmisillä.
Itse en ole koskaan lentänyt ulkomaille, enkä ole sen tyhmempi tai tynnyrissä kasvaneempi kuin joku roope salminen esim, joka käy ulkomailla jatkuvasti.
Menee hermot ihmisiin.
Kommentit (512)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi nämä eivät sitten muuta ulkomaille asumaan. Niin itse tein.
Eihän ulkomailla asuminen ole mikään vastine matkailulle.
Ne ihmiset käyvät töissä ja siksi heille kertyy rahaa, jolla pääsee sitten hetkeksi karkuun teitä kroonisia narisijoita. Jotenkin silleen se menee.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi nämä eivät sitten muuta ulkomaille asumaan. Niin itse tein.
Kyllä minäkin asun ulkomailla, mutta silti matkustan. Täältä se vasta on helppoa ja edullista matkustaa. Minusta on mukava tutustua uusiin kulttuureihin ja ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjää se elämä on. Tuttu joskus myönsi että elämässä ei ole muuta odotettavaa kuin lomamatkat. Ja sosiaaliseen mediaan äkkiä kuvia.
Kyllä mä ymmärrän että kerran vuodessa haluaa lentää reissuun mutta vaikka 5krt on ihan liikaa ja nämä vasta hölmöjä ovat jotka lentävät toiselle puolelle maapalloa ja ovat sielä viikon tai Euroopan sisällä lennetään jonnekin yhdeksi yöksi.
En ymmärrä eikä nämä ihmiset tajua yhtään hiilijalanjäljen päälle vai eikö heitä vaan kiinnosta?
Ei kiinnosta tippaakaan.
Miksi ei? Onko sulla lapsia? Etkö halua jättää tuleville sukupolville parempaa planeettaa?
Voisi kiinnostaa jos tulevat sukupolvet lupaisivat maksaa eläkkeeni ja hoitaa minua kun olen vana ja sairas. Epäilen että näin käy, siksi on kiire nauttia maapallon elämästä nyt kun jalat kantavat ja itse tienattua rahaa on.
Minulle on merkityksetöntä olenko "hyvä vai huono" ihminen koska sellaisia titteleitä ei jaeta.
Kyllä sinunkin kaltaiselle ihmiselle suitset löytyy, eikä silloinkaan ole kyse siitä oletko "hyvä" vai "huono". Kyse on siitä miten käyttäydyt. Lisää kulutusveroja.
Luuletko että poliitikot päättävät nostaa oman mieliharrastuksena kuluja? Jepjep.
Suomi on venäjän aggressioiden takia sitoutunut länteen ja siksi matkustelua tullaan edistämään kaikin tavoin jotta mykkä ja lapseton kansa ei retartoidu omiin oloihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kertokaas te, jotka joka ikinen kerta vinisette lentämisen ilmastokuormittavuudesta, eli asia on teille siis henkilökohtaisesti tärkeä, kun eihän siitä muuten jaksaisi kerran viikossa nettipalstalla itkeä, millä tavalla vihreät arvot näkyvät muuten arjessanne?
Mä en "vinise". Punaista lihaa ei nykyään tule syötyä kotona ollenkaan, maito ja juusto pannassa. Auto on pakko olla mutta se on mahdollisimman "ympäristöystävällinen" ja mahdollisuuksien mukaan bussilla kulkeminen.
Kierrätys nyt on sanomattakin selvää. Suositaan kotimaista ja vältetään muovia. Kaupassa mukana on omat kipot ja pussit.
Kosmetiikka on luontoystävällistä. Jne jne.Ehkä suurin ympäristöteko, ei lapsia.
Itsellä samat, tosin olen lisäksi vegaani, eikä autoa ole, ei lapsia, ei lemmikkiä, hyvin vähän ostelua ylipäänsä. Ostan vuosittain esim. suomalaista suota ja tavoite onkin ostaa niin paljon elämän aikana, että sillä kuittaantuu hiilijalanjälkeni, mm. lentomatkani. Silti en koe mitään mieltä itkeä ketjusta toiseen vaikka yksityisautoiluhlvetistä ja sen pahuudesta.
Onko keskustelu itkemistä? Monet tarvitsee sitä autoa että pääsee töihin ja töitä kun on melkein pakko tehdä. Matkustaminen taas on silkkaa huvia. (toki erikseen liikematkat)
Todella moni käyttää autoa vain ja ainoastaan koska se on nopeampi ja mukavampi. Ruokakaupassa voisi käydä kävellen tai julkisilla, työmatka kestäisi julkisilla vähän pidempään, lapset on kätevä kuskata harrastamaan autolla.
Pääkaupunkiseudulla suurimmalla osalla on auto jopa kaksi ja ainakin puolet heistä tulisi toimeen tavallisessa arjessa ilman autoa. Ja puhun kokemuksesta - perheemme on luopunut autosta - tarvittaessa sen voi vuokrata.
Rahan säästö on melkoinen. Myös kunto kohenee. Suosittelen.
Jatkuvat ulkomaamatkat ovat ihan ok kunhan tekee ne muuten kuin lentämällä. Voi esim. matkustaa laivalla Tallinnaan tai Tukholmaan ja siitä eteenpäin junalla tai bussilla pidemmälle Eurooppaan.
Esim. Kööpenhamina, Vilna, Varsova ja Riika ovat lähellä.
Kun se lentäminen ei ole kuitenkaan vähenemässä, niin voisi keskittyä sen edistämiseksi, että lentämisestä saataisiin vähemmän saastuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kertokaas te, jotka joka ikinen kerta vinisette lentämisen ilmastokuormittavuudesta, eli asia on teille siis henkilökohtaisesti tärkeä, kun eihän siitä muuten jaksaisi kerran viikossa nettipalstalla itkeä, millä tavalla vihreät arvot näkyvät muuten arjessanne?
Mä en "vinise". Punaista lihaa ei nykyään tule syötyä kotona ollenkaan, maito ja juusto pannassa. Auto on pakko olla mutta se on mahdollisimman "ympäristöystävällinen" ja mahdollisuuksien mukaan bussilla kulkeminen.
Kierrätys nyt on sanomattakin selvää. Suositaan kotimaista ja vältetään muovia. Kaupassa mukana on omat kipot ja pussit.
Kosmetiikka on luontoystävällistä. Jne jne.Ehkä suurin ympäristöteko, ei lapsia.
Itsellä samat, tosin olen lisäksi vegaani, eikä autoa ole, ei lapsia, ei lemmikkiä, hyvin vähän ostelua ylipäänsä. Ostan vuosittain esim. suomalaista suota ja tavoite onkin ostaa niin paljon elämän aikana, että sillä kuittaantuu hiilijalanjälkeni, mm. lentomatkani. Silti en koe mitään mieltä itkeä ketjusta toiseen vaikka yksityisautoiluhlvetistä ja sen pahuudesta.
Onko keskustelu itkemistä? Monet tarvitsee sitä autoa että pääsee töihin ja töitä kun on melkein pakko tehdä. Matkustaminen taas on silkkaa huvia. (toki erikseen liikematkat)
Todella moni käyttää autoa vain ja ainoastaan koska se on nopeampi ja mukavampi. Ruokakaupassa voisi käydä kävellen tai julkisilla, työmatka kestäisi julkisilla vähän pidempään, lapset on kätevä kuskata harrastamaan autolla.
Pääkaupunkiseudulla suurimmalla osalla on auto jopa kaksi ja ainakin puolet heistä tulisi toimeen tavallisessa arjessa ilman autoa. Ja puhun kokemuksesta - perheemme on luopunut autosta - tarvittaessa sen voi vuokrata.
Totta, itse olen tämmöinen. Auto on tyhjäkäynnillä lämpenemässä ensin näillä keleillä puoli tuntia ennen kuin viitsin sinne mennä, enhän mä nyt kylmällä autolla matkusta.
Ja miettiä oikeasti kaikkea muuta kuluttamista. Emme tarvitse jatkuvasti uusia vaatteita ja uutta elektroniikkaa. Puhelinten ja muidenkin twknologian käyttöiän on pakko kasvaa. Koteja ei tarvitse sisustaa koko ajan uusiksi. Lapsilla pitäisi olla aikaa kestäviä leluja, eikä muotihässäkkä tv-ohjelman oheiskrääsää. Ruokailua olisi syytä miettiä, aloittaa vaikka hävikistä, syödään se mitä ostetaan. Lisätään lähiruuan käyttöä. Lisätään kasvisten käyttöä jne. Vältellään muovipakkauksia. Kierrätetään.
Kaikessa ei tarvitse olla ehdoton, pienet muutokset ovat iso virta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkinen liikenne pk-seudulla on kyllä sen verran hidasta että autolla pääsee monesti ihan merkittävän paljon nopeammin, varsinkin jos matkaan sisältyy vaihtoja. Itselläni menee 30km matkaan tunti bussilla (ajaisin autolla jos olisi varaa hankkia sellainen). Pitää myös ottaa huomioon, että talvisin junien kulkemisen varaan ei voi laskea.
Kaupassa käyminen julkisilla on vaikeaa koska millä raahaat esim. 5-6 kassillista ruokaa kotiin?
Jos ei tarvitse liikkua iltaisin eikä öisin, ei tarvitse liikkua keskustan ulkopuolelle esim. lasten harrastusten vuoksi, työpaikka ja koti ovat sellaisessa paikassa että työmatkan voi kulkea nopeasti suoralla bussilla, ratikalla tai metrolla ja koti sijaitsee 200m päässä lähimmästä kaupasta niin sitten ei tarvitse autoa.
Auto on melkein kaikille käytännön pakko myös pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Kun se lentäminen ei ole kuitenkaan vähenemässä, niin voisi keskittyä sen edistämiseksi, että lentämisestä saataisiin vähemmän saastuttavaa.
Tai sitten voi keskittyä tekemään lentämisestä niin kallista ettei ihmisillä ole enää varaa hupilentelyyn.
Lentoyhtiöiden alekampanjat voisi kieltää ja lentolippujen hintaan voisi laittaa roiman haittaveron. Kun kaikkein halvinkin yhdensuuntainen lento esim. Lontooseen maksaisikin 300€ niin voi olla että ne pitkät viikonloput siellä jäisivät väliin.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvat ulkomaamatkat ovat ihan ok kunhan tekee ne muuten kuin lentämällä. Voi esim. matkustaa laivalla Tallinnaan tai Tukholmaan ja siitä eteenpäin junalla tai bussilla pidemmälle Eurooppaan.
Esim. Kööpenhamina, Vilna, Varsova ja Riika ovat lähellä.
Miksi alapeukut? Laiva+bussi/juna yhdistelmä lähellä sijaitseviin kohteisiin on paljon ekologisempi vaihtoehto kuin lentely Euroopan suurkaupunkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten voi keskittyä tekemään lentämisestä niin kallista ettei ihmisillä ole enää varaa hupilentelyyn.
Lentoyhtiöiden alekampanjat voisi kieltää ja lentolippujen hintaan voisi laittaa roiman haittaveron. Kun kaikkein halvinkin yhdensuuntainen lento esim. Lontooseen maksaisikin 300€ niin voi olla että ne pitkät viikonloput siellä jäisivät väliin.
Mikähän taho se on, joka voi kieltää kaikkien eri maalaisten yhtiöiden alekampanjat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, usko tai älä niin meitä jotka asuu kehä kolmosen ulkopuolella on paljon jotka pakosta tarvii sitä autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Kööpenhamina, Vilna, Varsova ja Riika ovat lähellä.Miksi alapeukut? Laiva+bussi/juna yhdistelmä lähellä sijaitseviin kohteisiin on paljon ekologisempi vaihtoehto kuin lentely Euroopan suurkaupunkeihin.
"ovat lähellä"
Kauanko kestää ehdottamallasi tavoilla matka Helsingistä Kööpenhaminaan? Tai Varsovaan?
Te jotka kuvittelette matkustavien lähtevän pakoon elämän tyhjyyttä tai jostain mielenterveydellisestä syystä, eikö teillä oikeasti itsellänne ole mitään harrastuksia? Minulle matkustus lomilla on harrastus josta nautin, ihan siinä missä jollekin toiselle sellainen voi olla keilaaminen tai rivitanssi. Ainakaan viiteen vuoteen en ole postannut yhtäkään kuvaa someen, joten kovin moni ei edes tiedä matkoistani, ei siis ole kyse myöskään siitä että pitäisi näyttää mitenkään trendikkäältä. En itse yritä rajoittaa että naapurin Paavo ei saa käydä keilaamassa yli kahta kertaa viikossa tai miten monta lasta hän saa tehdä ympäristöä kuormittamaan, miksi sitten Paavolla olisi oikeus sanella miten monta matkaa minä saan tehdä vuosittain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoyhtiöiden alekampanjat voisi kieltää ja lentolippujen hintaan voisi laittaa roiman haittaveron. Kun kaikkein halvinkin yhdensuuntainen lento esim. Lontooseen maksaisikin 300€ niin voi olla että ne pitkät viikonloput siellä jäisivät väliin.Mikähän taho se on, joka voi kieltää kaikkien eri maalaisten yhtiöiden alekampanjat?
Europarlamentti voisi kieltää alekampanjat EU-alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, usko tai älä niin meitä jotka asuu kehä kolmosen ulkopuolella on paljon jotka pakosta tarvii sitä autoa.
Niin ja jos luit tekstini näit että kirjoitin pääkaupunkiseuduilla asuvista ihmisesta.
Meillä on aina uusi loma varattuna ennen edelliselle lähtöä. Nyt olemme Madeiralla, tammikuun lopussa vuorossa on kaksi viikkoa Teneriffalla ja huhtikuussa viikko Maltalla.
Kesä ollaan mökillä aina kuin mahdollista. Tykätään matkustamisesta ja tehdään se ilman syyllisyyttä.
Lähden ylihuomenna tämän vuoden seitsemännelle ulkomaanmatkalleni. Yhdelläkään kerralla en kylläkään ole lentänyt.