Mikä maanisia ulkomailla ramppaajia oikein vaivaa?
sikinsokin pitää lennellä maapalloa ja ollaan sitten olevinaan niin trendikkäitä.
Eihän tossa touhussa enää mitään järkeä ole.
Kaksi asiaa on lähtenyt ihan käsistä ihmisillä selvästi, toinen on tää matkustelu ulkomailla, toinen on lihansyönti. Kumpaakaan ei enää tehdä kohtuudella, vaan jos sitä tehdään yhtään, se on vedetty kunnolla ÖVERIKSI. Ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa ja lihaa syödään joka aterialla. Mitään keskitietä ei ole näillä ihmisillä.
Itse en ole koskaan lentänyt ulkomaille, enkä ole sen tyhmempi tai tynnyrissä kasvaneempi kuin joku roope salminen esim, joka käy ulkomailla jatkuvasti.
Menee hermot ihmisiin.
Kommentit (512)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka sivu täynnä katkeroituneita ja kateellisia.... enpä taida enempää lukea. Jotkut voi kuulkaa tykätä matkustaa ja sen takia matkustavat. Joku voi matkustaa työn takia. Joku suvun/perheen/ystävien takia jne. Miten se teidän persettä kutittaa? Älkää seuratko somessa vaikka sitä Roope Salmista jos ette tykkää hänen elämäntyylistä.
Voi että kyllä se mun hanuria rapsuttaa kun ihmiset tieten tahtoen tuhoaa maapalloa millä itsekkin satun asumaan.
Miksi, ethän sinä täällä ole kuin ehkä muutaman vuosikymmenen vielä? Sitten olet poissa ikuisesti, eikä tämän planeetan kohtalo vaikuta olemassaolemattomuuteesi millään tavoin. Ei mua kyllä kiinnosta mitä tälle paikalle tapahtuu kun maaksi olen muuttuva. Joo, mä käytän joukkoliikennettä ja kierrätän, mutta juuri sen enempää en ole valmis omasta itseäni varten elämästäni elämästä tämän pallon vuoksi. En esim. ikinä luopuisi näistä vuosittaisista ulkomaanmatkoista vain siksi että pallo pelastuisi.
En ole ekan kommentin kirjoittaja, kunhan tulin avautumaan
Siksi koska en ole noin itsekäs. Ajattelen myös tulevia sukupolvia. Kyllä mulle on kovinkin tärkeää että kummilapseni ja hänen lapsensa saavat elää puhtaassa ympäristössä.
Sehän tässä onkin ongelma, minä, minä, minun lomat, minä. Mutta kun tämä maapallo ei ole sinun, se on meidän yhteinen.
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelma on kyllä siinä, kun jaksaa pahoitella mielensä toisten ihmisten tekemisistä. Vastuun voi ottaa omasta itsestään. Jos muiden kanssa menee hermot, kantsii keskittyä omaan juttuun.
Tänä vuonna olen käynyt kolmesti ulkomailla (Unkari, Espanja ja Ruotsi). Aika keskimääräinen vuosi. Lihaa en ole syönyt yhteentoista vuoteen. Yhtään ei kiristä enemmän tai vähemmän reissaavat eikä kiristä lihansyöjätkään.
jos toisten ihmisten tekemisistä mielenstä pahoittaminen on mt-ongelma sulle on sitten varmaan pedofilia ja rasismikin ok? vähän outo mielipide jos totta puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka sivu täynnä katkeroituneita ja kateellisia.... enpä taida enempää lukea. Jotkut voi kuulkaa tykätä matkustaa ja sen takia matkustavat. Joku voi matkustaa työn takia. Joku suvun/perheen/ystävien takia jne. Miten se teidän persettä kutittaa? Älkää seuratko somessa vaikka sitä Roope Salmista jos ette tykkää hänen elämäntyylistä.
Voi että kyllä se mun hanuria rapsuttaa kun ihmiset tieten tahtoen tuhoaa maapalloa millä itsekkin satun asumaan.
Miksi, ethän sinä täällä ole kuin ehkä muutaman vuosikymmenen vielä? Sitten olet poissa ikuisesti, eikä tämän planeetan kohtalo vaikuta olemassaolemattomuuteesi millään tavoin. Ei mua kyllä kiinnosta mitä tälle paikalle tapahtuu kun maaksi olen muuttuva. Joo, mä käytän joukkoliikennettä ja kierrätän, mutta juuri sen enempää en ole valmis omasta itseäni varten elämästäni elämästä tämän pallon vuoksi. En esim. ikinä luopuisi näistä vuosittaisista ulkomaanmatkoista vain siksi että pallo pelastuisi.
Siksi koska en ole noin itsekäs. Ajattelen myös tulevia sukupolvia. Kyllä mulle on kovinkin tärkeää että kummilapseni ja hänen lapsensa saavat elää puhtaassa ympäristössä.
Sehän tässä onkin ongelma, minä, minä, minun lomat, minä. Mutta kun tämä maapallo ei ole sinun, se on meidän yhteinen.
Arvostan että on ihmisiä jotka aidosti sydämestään kykenevät olemaan tuollaisia. Minä oon vaan liian itsekeskeinen ja itsekäs edes lapsia hankkimaan, elän vaan itselleni. Hatunnostot
Vierailija kirjoitti:
Koska kärsin kaamosmasennuksesta ja Suomessa se n. 8 kk kestävä pimeys lannistaa ja tekee ison osan elämästä kurjaksi. Harkitsen vakavasti uudelleen kouluttautumista tai vaihtoehtoisesti vaihtaa työnantajaa (joka sallii pitkäkestoisen etätyön ulkomailla), jotta voisin muuttaa edes jonnekin vähän etelämmäksi niin eipä tarvitsisi enää valon takia matkustaa.
Suomessa ei pimeyttä kestä kahdeksaa kuukautta. Jo maaliskuussa on päivän pituus 12 tuntia ja vielä syyskuussa on 12 tuntisia päiviä (päivällä tarkoitan aikaa auringonnoususta auringonlaskuun), ja tuohon väliin mahtuu sietämättömän valoisaa jota on yötä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan että on ihmisiä jotka aidosti sydämestään kykenevät olemaan tuollaisia. Minä oon vaan liian itsekeskeinen ja itsekäs edes lapsia hankkimaan, elän vaan itselleni. Hatunnostot
Kiitos, itse en toki myöskään halua lapsia. Mutta silti tuttavien lapset on tärkeitä ja ennen kaikkea luonto ja eläimet ovat tärkeitä ja niiden takia mieluusti välillä karsin omista mukavuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nämä joiden elämänkatsomus niin avartuu.. Ai siellä turistihelvetissä? Hyvä kun hotellialueelta edes poistutaan.
Itse en ole koskaan ollut missään hotellialueella. Matkustellaan kaupunkikohteisiin ja jos ei kaupunkeihin, niin esim briteissä majataloihin tms joissa tutustutaan majatalon omistajaan ja jutustellaan hänen kanssaan. Kyllä se elämänkatsomus avartuu, kun istuu majatalon isännän keittiössä ja odottaa hänen tekemää aamupalaa samalla kun hän kertoo paikkakunnasta, historiasta jne. Matkailu avartaa ja tutustuttaa uusiin ihmisiin. Viimeksi näin reissulla.
semmonen uniikki travellaaja siellä :D
Ihan normaalitapa matkustaa nykypäivänä, kun kaikki osaa kieliä, netistä saa kaikki varattua etukäteen niin halutessaan. Ei ole mitään travellaamista.
Kuulostaa vaan vähän koomiselta. Kun itse on tosiaan asunutkin vuosia ulkomailla, ei jotenkin osaa ajatella, että olisi ihmeellistä jutella paikallisten ihmisten kanssa. Sitä joskus unohtaa, minkälaisissa tynnyreissä moni on joutunut kasvamaan.
Me tehdään pari ulkomaan matkaa vuodessa, lentämällä Keski-Eurooppaan. Enemmänkin tehtäisiin jos olisi varaa ja saataisiin joskus lomat/vapaat sovittua sopivasti yhtä aikaa. Ei se minusta ole maanista eikä ramppaamista vaikka joku kävisi 5-7 kertaa/v reissussa. Se on harrastus ja intohimo.
Mulle ainakin iso juttu noissa reissuissa on se, että pääsee kotoa pois ja voi istua aamuin illoin valmiiseen pöytään. Joku muu siivoaa ja vie roskat. Postiluukku ei kolahtele ikävää postia. Se on täydellistä rentoutumista. Jos istun lomalla kotona, tulee vain tuijoteltua nurkkia ja mietittyä mikä kaappi nyt vaatisi järjestämistä ja siivoamista.
Kotimaan matkailu on todella kallista, siihen ei ole varaa. Mukavaahan se toki olisi.
Vierailija kirjoitti:
Lentovero olisi ihan kiva asia, mutta todennäköisesti se jäisi niin mitättömän suuruiseksi, että sillä tuskin olisi paljonkaan vaikutusta. Lentoveron sijasta kannatankin sellaista vaihtoehtoa, että kaikille hupiperusteisille lentomatkoille tulisi laittaa vuosittaiset kiintiöt. Jokaiselle ihmiselle ns. matkustusrekisteri, ihan sähköisessä muodossa, johon kirjataan henkilön samana vuonna tekemät matkat. Sallittaisiin vaikka 1 tai korkeintaan 2 hupiperusteista lentomatkaa vuosittain. Kun kiintiö olisi täynnä, niin sen jälkeen ko. henkilölle lentokielto päälle koko loppuvuoden ajaksi. Kiintiön täyttymisen jälkeen ylimääräisiä matkoja saisi tehdä vain perustelluista syistä. Näitä olisi esim. työmatkat, hoitoperusteiset matkat, jostain välttämättömästä syystä tapahtuvat matkat jne.
Siis mitä saatanaa on tämä :DD En oo hetkeen kuullu mitään näin kamalaa ideaa keneltäkään. Jos haluatte jonnekkin missä ihmisten elämiä rajoitetaan reilulla kädellä niin menkää suoraan Pohjois-Koreaan.
Nämä himoreissaajat tuntuvat usein pakenevat jotain, ehkä elämän tyhjyyttä ja tarkoituksettomuutta tai jotain. Eivät nämä asiat kyllä reissaamalla parane, Suomessa on kuulemma niiiin hirveän kamalaa.. Itsekin matkustan peri kertaa vuodessa, lähinnä Euroopassa, enkä edes haluaisi reissata useammin sillä se on aika rasittavaa. En ymmärrä myöskään valitusta kylmästä ja pimeästä. On ihanaa kun on 4 vuodenaikaa eikä koko ajan ole vain kauhean lämmin kuten jossain tropiikissa -vihaisin sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Koska välillä on kivaa saada muistoja ja kokemuksia ulkomailla. Aika pirun siistiä on ollut kavuta kiinanmuurin portaat, ottaa aurinkoa oopperatalon rapuilla ja katsoa Pariisia tornin huipulta. Ei pätkääkään kiinnosta että pitkässä juoksussa lentomatkustus saastuttaa, en ole yksilönä valmis sen takia luopumaan näistä kokemuksista.
Aika ikävä on sun asenne, onneksi meitä on monta joiden asenne ei ole tuo.
On ihmisiä joilla ei ole varaa matkustaa.
Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa alkaa kyllä epäilyttää kirjoittajien ilmastohuolen aitous. Niin selvä kateus monesta viestistä paistaa niitä kohtaan, joilla on varaa matkustaa. Jos huolenne on todellista, hyvä juttu - mutta toivottavasti ette seuraavassa viestissä mollaa kasvissyöjiä tai valita autoilun kalleutta tms.
Meinasin just samaa kirjoittaa, että osa on selvästi kateellisia. Ei taida olla varaa reissata.
Ottaen huomioon kuinka halpaa lentomatkailu nykyään on, niin toi kateuskortti on jo vähän paksua. Lentäminen ei ole ikinä ollut näin halpaa. Majoituskin on halpaa, kun löytyy airbnb:tä ym. Lentomatkailu ei oikeasti ole enää mitään luksusta. Lainaakin saa halutessaan aika helposti. Elämäntyylistä on aika vaikea päätellä ihmisen varallisuutta.
Aika ikävä on sun asenne, onneksi meitä on monta joiden asenne ei ole tuo.
On ihmisiä joilla ei ole varaa matkustaa.
Aivan.
Pimeydestä valittajat hoi: ensi kuussa päivä alkaa jo pitenemään ja kevät lähestyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että heidän elämänsä on jotenkin tyhjää, kenties jopa ahdistavaa. Yritetään epätoivoisesti paeta koko ajan jotain jonnekkin, vaikka eihän se todellisuudessa matkustamalla miksikään muutu. Heidän elämästään puuttuu siis joku konkreettinen järkevä ja mielekäs sisältö.
Mua ahdisti pimeys aikaisemmin, mutta uuden harrastuksen ja uusien tuttavuuksia ja tavoitteiden vuoksi pimeä aika menee todella nopeasti. Eli olen samaa mieltä. Paetaan jotain ahdistusta.
Olen ahdistunut mielenterveyspotilas
Haluaisin matkustaa etelään
Voisiko joku sponssata mua?
Mä voin tehdä sulle joulukortin
Minkä värisen haluat?
Lähetän sen sulle Karibialta:)
niin miksi köyhille kudotaan sukkia ja tehdään kortteja?
Eiks ois kivempi luopua omasta matkastaan vähäosaisen hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että heidän elämänsä on jotenkin tyhjää, kenties jopa ahdistavaa. Yritetään epätoivoisesti paeta koko ajan jotain jonnekkin, vaikka eihän se todellisuudessa matkustamalla miksikään muutu. Heidän elämästään puuttuu siis joku konkreettinen järkevä ja mielekäs sisältö.
Mua ahdisti pimeys aikaisemmin, mutta uuden harrastuksen ja uusien tuttavuuksia ja tavoitteiden vuoksi pimeä aika menee todella nopeasti. Eli olen samaa mieltä. Paetaan jotain ahdistusta.
Minkä värisen haluat?
Kuules nyt tekopyhä uskovainen, minä olen lapseton ateisti
ja lentelen ympäri maailmaa
ilmastonmuutokseen pärseeni sanoo: PRÖÖÖttHHH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä värisen haluat?
mutkun korttien teosta tulee itselle mieleen joulu kultainen:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä värisen haluat?
Täällä eräs myös, joka ei arvosta oikein noita itse näperrettyjä ellei ole sitten toooodella taidokkaasti aikaansaatu esim. pitsiliina. Mutta jotkut joulukortit, äh! Mieluummin vaikka 10 euron punkkupullo.
Elämyslahjat on oikein mukavia, eli ei turhaa rompetta nurkkiin vaan lupaus lähteä etelän lomalle, tallinnaan tms :)
Täällä on jotain köyhiä , jotka ei tajua joulun merkitystä.
Köyhän tehtävä on ottaa onnesta hymyillen karseet itsetehdyt lahjat joltain hipsteri uskovaiselta,
joka itse matkustaa 2 viikoks etelään...
Vierailija kirjoitti:
Nämä himoreissaajat tuntuvat usein pakenevat jotain, ehkä elämän tyhjyyttä ja tarkoituksettomuutta tai jotain. Eivät nämä asiat kyllä reissaamalla parane, Suomessa on kuulemma niiiin hirveän kamalaa.. Itsekin matkustan peri kertaa vuodessa, lähinnä Euroopassa, enkä edes haluaisi reissata useammin sillä se on aika rasittavaa. En ymmärrä myöskään valitusta kylmästä ja pimeästä. On ihanaa kun on 4 vuodenaikaa eikä koko ajan ole vain kauhean lämmin kuten jossain tropiikissa -vihaisin sellaista.
Onneksi ihmiset on kaikki erilaisia ja tykkää eri asioita.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä värisen haluat?
Täällä eräs myös, joka ei arvosta oikein noita itse näperrettyjä ellei ole sitten toooodella taidokkaasti aikaansaatu esim. pitsiliina. Mutta jotkut joulukortit, äh! Mieluummin vaikka 10 euron punkkupullo.
Elämyslahjat on oikein mukavia, eli ei turhaa rompetta nurkkiin vaan lupaus lähteä etelän lomalle, tallinnaan tms :)
LUPAAN LÄHTEÄ ETELÄÄN 2 VIIKOKSI
Olen muuten käynyt siellä sun täällä, joten teidän ei tarvitse olla huolissanne että olenko kokenut maailmaa.