Mikä maanisia ulkomailla ramppaajia oikein vaivaa?
sikinsokin pitää lennellä maapalloa ja ollaan sitten olevinaan niin trendikkäitä.
Eihän tossa touhussa enää mitään järkeä ole.
Kaksi asiaa on lähtenyt ihan käsistä ihmisillä selvästi, toinen on tää matkustelu ulkomailla, toinen on lihansyönti. Kumpaakaan ei enää tehdä kohtuudella, vaan jos sitä tehdään yhtään, se on vedetty kunnolla ÖVERIKSI. Ulkomailla käydään monta kertaa vuodessa ja lihaa syödään joka aterialla. Mitään keskitietä ei ole näillä ihmisillä.
Itse en ole koskaan lentänyt ulkomaille, enkä ole sen tyhmempi tai tynnyrissä kasvaneempi kuin joku roope salminen esim, joka käy ulkomailla jatkuvasti.
Menee hermot ihmisiin.
Kommentit (512)
Sitä tekee mieli päästä ulkomaille. Se on ihan koko ajan milessä ja elää vaan sille. Mä oon aina monta kuukautta. Suomessa pystyy asuu vaan kesällä. Se on sellanen mikä imee sut mukaan. Ja sit siinä tapaa paljon ihmisiä.
Mä taidan olla outo suomalainen, kun tykkään kaikista vuodenajoista ja haaveilen Lappiin muutosta, vaikka sielläkin näyttää olevan lumi vähentynyt. Rakastan kunnon talvea ja pakkasia. Ainoa, mitä inhoan, on nämä marraskuun pimeät kelit, kun ei ole enää ruskaa muttei luntakaan. Oon käynyt kerran elämässäni etelässä ja ei oo hinkua takaisin. Ydinogelma on siinä, ettei Suomessa eletä vuodenaikojen mukaan, vaan oletetaan ihmisten olevan yhtä tehokkaita kesäkuussa ja joulukuussa. Kun luonto rauhoittuu ja pimenee, ihmisenkin pitäisi levätä enemmän. Kun tämä ei toteudu ja kökitään kouluissa ja toimistoissa koko päivän valoisa aika, kaivataan sinne valoon ja aurinkoon.
Mulle on ulkomaanmatka se että käyn keskustassa sijaitsevassa ostarissa, tulee muutamassa minuutissa ulkomaalaiskiintiö täyteen kun kuuntelee sitä molotusta.
Kerran vuodessa tulee siellä käytyä ja tuntuu että sekin on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko päästä saamaan aurinkoa pari kertaa vuodessa tai muuten kuolen tänne suomen pimeyteen. Nytkin tilasin just lennot jouluksi.
luonnonvalinta? ¯\_(ツ)_/¯
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelma on kyllä siinä, kun jaksaa pahoitella mielensä toisten ihmisten tekemisistä. Vastuun voi ottaa omasta itsestään. Jos muiden kanssa menee hermot, kantsii keskittyä omaan juttuun.
Tänä vuonna olen käynyt kolmesti ulkomailla (Unkari, Espanja ja Ruotsi). Aika keskimääräinen vuosi. Lihaa en ole syönyt yhteentoista vuoteen. Yhtään ei kiristä enemmän tai vähemmän reissaavat eikä kiristä lihansyöjätkään.
ohis mutta siinä vaiheessa kun muiden päätökset vaikuttavat omaan elämääni todellakin "pahoitan mieleni". on se aika outoa jos sun mielestä ihmiset saa aiheuttaa sukupuutonkin melkein kaikille eliöille tekemällä planeetasta aina vaan sairaamman!
Eka sivu täynnä katkeroituneita ja kateellisia.... enpä taida enempää lukea. Jotkut voi kuulkaa tykätä matkustaa ja sen takia matkustavat. Joku voi matkustaa työn takia. Joku suvun/perheen/ystävien takia jne. Miten se teidän persettä kutittaa? Älkää seuratko somessa vaikka sitä Roope Salmista jos ette tykkää hänen elämäntyylistä.
Nämä ulkonmaanreissaajat ja Suomen haukkujat ovat maanpettureita joiden pitäisi pysyäkin poissa.
Vierailija kirjoitti:
Eka sivu täynnä katkeroituneita ja kateellisia.... enpä taida enempää lukea. Jotkut voi kuulkaa tykätä matkustaa ja sen takia matkustavat. Joku voi matkustaa työn takia. Joku suvun/perheen/ystävien takia jne. Miten se teidän persettä kutittaa? Älkää seuratko somessa vaikka sitä Roope Salmista jos ette tykkää hänen elämäntyylistä.
Kyllähän se nyt muille kuuluu kun te tuhoatte koko maapallon tuolla typerällä ja itsekkäällä saastutusreissailullanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se nyt muille kuuluu kun te tuhoatte koko maapallon tuolla typerällä ja itsekkäällä saastutusreissailullanne!
Tuollainen liioittelu ei jaksa aiheuttaa kuin haukottelua.
Mieluummin muistelen piraijoiden kalastusreissua Amazonilla, Singapore Slingin nauttimista uima-altaassa Marina Bay Sandsin katolla tai ajamista pitkin Golden Gatea.
Vierailija kirjoitti:
Voi että kyllä se mun hanuria rapsuttaa kun ihmiset tieten tahtoen tuhoaa maapalloa millä itsekkin satun asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi nämä eivät sitten muuta ulkomaille asumaan. Niin itse tein.
Moni on muuttanut ja tullut sitten häntä koipien välissä takaisin kun lämmön lisäksi muu ei sitten oikein olekaan toiminut kuten Suomessa..
Niin tai sitten ei. Minä asun kahdessa maassa, joista kumpikaan ei ole Suomi, jo parikymmentä vuotta. Ei mitään aikeita palata. Jos vielä muutan, niin se kolmaskaan maa ei ole Suomi.
Arvostat sitten eri asioita kuin minä. Minulle on tärkeää, että hanavettä voi juoda ja vettä ylipäätään on, nettipankki toimii, joku ei koko ajan yritä kusettaa, terveydenhuolto toimii, ei korruptiota, kunnon asunnot eikä mitään mätiä hökkeleitä joihin kuolee pakkasella jne jne. Ihan yksi hailee paistaako aurinko vai ei.
Ihan niinkuin nuo olisivat jotenkin ainutlaatuisia suomalaisia ominaisuuksia? :D maailmassa on monta maata joissa kaikki luettelemasi pelaa yhtä hyvin tai jopa paremmin, vaan ilman suomen ilmastoa joka on harvinaisen surkea.
Vaivaisiko niitä mania? Tanssitauti? Homeinen koti, jossa ei viihdy? Parisuhdeongelma, jota ei myönnetä? Alkoholismi, jota on halvempi toteuttaa halvan viinan maissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on muuttanut ja tullut sitten häntä koipien välissä takaisin kun lämmön lisäksi muu ei sitten oikein olekaan toiminut kuten Suomessa..
Niin tai sitten ei. Minä asun kahdessa maassa, joista kumpikaan ei ole Suomi, jo parikymmentä vuotta. Ei mitään aikeita palata. Jos vielä muutan, niin se kolmaskaan maa ei ole Suomi.
Arvostat sitten eri asioita kuin minä. Minulle on tärkeää, että hanavettä voi juoda ja vettä ylipäätään on, nettipankki toimii, joku ei koko ajan yritä kusettaa, terveydenhuolto toimii, ei korruptiota, kunnon asunnot eikä mitään mätiä hökkeleitä joihin kuolee pakkasella jne jne. Ihan yksi hailee paistaako aurinko vai ei.
Ihan niinkuin nuo olisivat jotenkin ainutlaatuisia suomalaisia ominaisuuksia? :D maailmassa on monta maata joissa kaikki luettelemasi pelaa yhtä hyvin tai jopa paremmin, vaan ilman suomen ilmastoa joka on harvinaisen surkea.
Voitkos muuten mainita muutaman maan? Ja ei nyt oteta meitä pohjois-maita huomioon.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Nämä ulkonmaanreissaajat ja Suomen haukkujat ovat maanpettureita joiden pitäisi pysyäkin poissa.
Riippuu Suomen haukkujasta. Minusta Suomi on aivan huikea maa, on todellakin lottovoitto syntyä maahan missä kuka vaan voi olla mitä vaan. Joo, on köyhempiä (joille valtio kuitenkin maksaa tuet) ja huonoista perheoloista tulevia alkoholistien lapsia mutta eipä ne nallekarkit vaan aina voi mennä tasan. Kaikki saavat kuitekin mahdollisuuden. Eli sellaisia ihmisiä jotka jaksaa vinkua kuinka perseestä suomalaiset ovat ja kuinka tämä on paska valtio en jaksa kuunnella sekuntiakaan.
Mutta matkustamisesta. Vaikka rakastan Suomea, onhan se ihanaa vaihtelua päästä välillä johonkin muualle kun koko maailma on avoin. Minusta on todella surullista kuulla joltain nelikymppiseltä ettei hän ole koskaan käynyt ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun tuttu ainakin ihan reilusti myönsi että ei näe elämässään mitään sisältö ellei saa jo suunnitella uutta lomamatkaa. Nyt reissaavat vähän väliä, yleensä pakettimatkoja. On ollut kohteita missä ei olla edes poistuttu hotellin alueelta. Eipä tuo ainakaan mitään maailmankuvaa avarra.
En edelleenkään ymmärrä miksi hän ei saisi muodostaa elämänsisältöään matkustelemalla? Sinulla on eri arvot elämässä ja hänellä erit. Hän ei varmasti hae mitään maailmankuvan avarrusta matkustelulta, hänelle se syy on ihan toinen.
No onhan se nyt hieman perseestä kun toiset yrittää elää niin että tämä maapallo olisi edes jonkinlainen kun toiset taas huvikseen kuluttaa sitä mielinmäärin.
Kyllä mä ymmärrän jos nyt kerran pari vuodessa haluaa käydä ulkomailla, mutta nämäkin käyvät sen +5 krt.
Millainen maapallon pitäisi olla? Minusta täällä on ihan kivaa.
Ai susta on ihan kivaa kun eläimet kuolee sukupuuttoon ja ihmisiä kuolee sään ääri ilmiöiden takia? Ei varmaan olisi niin kivaa kun osuisi omalle kohdalle. Mutta ei kun ei osata sitä omaa napaa pidemmälle miettiä ollenkaan.
Mikä eläin nyt on sukupuuttoon kuolemassa? Ja mitä sään ääri-ilmiöitä? 😂
Useita, kannattaa lukea kirja kuudes sukupuutto. Et sitten uutisia ole liiemmin seurannut? Omalle tyhmyydelle on kyllä kiva nauraa.
Niin on. Ei kiinnosta niin paljon. Seuraan kyllä uutisia, varmaan eri sivuilta kun sinä 😊
Taidat lukea vaan seiskaa jos olet onnistunut missaamaan tsunamit, kuivuuden, lumettomuuden, hirmumyrskyt jne.
Sinä olet tainnut missata historian lukemisen, jos luulet että nuo ovat jotain uusia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitkos muuten mainita muutaman maan? Ja ei nyt oteta meitä pohjois-maita huomioon.
ohis
Miksei pohjoismaita? Joku tanskakin on ilmastoltaan jo melko paljon parempi mutta on suomen tasolla noissa kaikissa ja monissa asioissa vielä paremmalla tolalla kun tilastoja katsoo. Nuo kaikki jutut pätevät myös suurimpaan osaan eurooppaa, itä-eurooppa poislukien. Vai luuletko, että esimerkiksi saksassa tai hollannissa ei voi juoda vettä tai ei ole nettipankkia saatika terveydenhuoltoa? Euroopan ulkopuolelta löytyy ainakin mm. japani, kanada, uusiseelanti, australia, jne.
Pointti oli, että vaikka luettelemasi asiat ovat tärkeitä ja hienoja juttuja joista suomen tuleekin olla ylpeä, eivät ne ole mitenkään ainutlaatuisia eikä suomi erotu joukosta länsimaiden keskuudessa niiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että kyllä se mun hanuria rapsuttaa kun ihmiset tieten tahtoen tuhoaa maapalloa millä itsekkin satun asumaan.
Miksi, ethän sinä täällä ole kuin ehkä muutaman vuosikymmenen vielä? Sitten olet poissa ikuisesti, eikä tämän planeetan kohtalo vaikuta olemassaolemattomuuteesi millään tavoin. Ei mua kyllä kiinnosta mitä tälle paikalle tapahtuu kun maaksi olen muuttuva. Joo, mä käytän joukkoliikennettä ja kierrätän, mutta juuri sen enempää en ole valmis omasta itseäni varten elämästäni elämästä tämän pallon vuoksi. En esim. ikinä luopuisi näistä vuosittaisista ulkomaanmatkoista vain siksi että pallo pelastuisi.
En ole ekan kommentin kirjoittaja, kunhan tulin avautumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun tuttu ainakin ihan reilusti myönsi että ei näe elämässään mitään sisältö ellei saa jo suunnitella uutta lomamatkaa. Nyt reissaavat vähän väliä, yleensä pakettimatkoja. On ollut kohteita missä ei olla edes poistuttu hotellin alueelta. Eipä tuo ainakaan mitään maailmankuvaa avarra.
En edelleenkään ymmärrä miksi hän ei saisi muodostaa elämänsisältöään matkustelemalla? Sinulla on eri arvot elämässä ja hänellä erit. Hän ei varmasti hae mitään maailmankuvan avarrusta matkustelulta, hänelle se syy on ihan toinen.
No onhan se nyt hieman perseestä kun toiset yrittää elää niin että tämä maapallo olisi edes jonkinlainen kun toiset taas huvikseen kuluttaa sitä mielinmäärin.
Kyllä mä ymmärrän jos nyt kerran pari vuodessa haluaa käydä ulkomailla, mutta nämäkin käyvät sen +5 krt.
Millainen maapallon pitäisi olla? Minusta täällä on ihan kivaa.
Ai susta on ihan kivaa kun eläimet kuolee sukupuuttoon ja ihmisiä kuolee sään ääri ilmiöiden takia? Ei varmaan olisi niin kivaa kun osuisi omalle kohdalle. Mutta ei kun ei osata sitä omaa napaa pidemmälle miettiä ollenkaan.
Mikä eläin nyt on sukupuuttoon kuolemassa? Ja mitä sään ääri-ilmiöitä? 😂
Useita, kannattaa lukea kirja kuudes sukupuutto. Et sitten uutisia ole liiemmin seurannut? Omalle tyhmyydelle on kyllä kiva nauraa.
Niin on. Ei kiinnosta niin paljon. Seuraan kyllä uutisia, varmaan eri sivuilta kun sinä 😊
Taidat lukea vaan seiskaa jos olet onnistunut missaamaan tsunamit, kuivuuden, lumettomuuden, hirmumyrskyt jne.
Sinä olet tainnut missata historian lukemisen, jos luulet että nuo ovat jotain uusia asioita.
Olet tainnut itse myös missata jos et ole tajunnut että nuo ovat nimenomaan lisääntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"...Sisiliassa pizzan syönnistä"
:DDDDD
Oletkos kokeillut? Onhan siinä vissi ero istua piazzalla iltahämärässä paikallinen viinilasi kädessä ja pizzasta nauttien vrt. Kouvolassa sama tilanne.
XDDDDD Mitä helvettiä tekisin Kouvolassa.
Sepä se, avautuuko pointti?
Öööö... Ei? XD Eli minun täytyy matkustaa johonkin 10 000 km päähän syömään pizzaa ja juomaan kahvia, koska se on erilaista kuin Suomessa. Jollain mystisellä tavalla XD.
Sama täällä. Missään muualla ei hössötetä tuosta hiilijalanjäljestä kuin täällä Suomessa. Ei tämä ilmaston lämpeneminen muutu miksikään tekivätpä suomalaiset mitä tahansa. Itseään vain kiusaavat.
Minä en välitä hiilijalanjäljestäni hevonpaskaa.