Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaimo narsisti?

Vierailija
28.11.2018 |

Aina ennen nauroin näitä vauva.fi:n juttuja huonoista parisuhteista, mutta viime aikoina on tullut kova tarve kirjoittaa itse anonyymi avautuminen.

Olen 35-vuotias mies, vaimo on 33. Kun menimme naimisiin 7 vuotta sitten niin puhuimme perheestä jne. Viimeiset 2 vuotta olen yrittänyt varovasti kysyä, että olisiko ehkä aika lapsille, mutta homma menee aina riitelyksi, koska vaimo ei halua puhua aiheesta. Viime kerralla hän sanoi, että ei kyllä jaksa mitään lapsia vaan käy mieluummin töissä. Tosin töistäkin valittaa koko ajan, että ei halua sinne mennä vaan haluaisi pysyä kotona, mutta lapsi olisi ainoa syy siihen.

Parisuhteemme on viimeisten 2 vuoden aikana ollut ennemminkin sisarusssuhde kuin aviopari. Vaimoa ei kiinnosta seksi yhtään. Tänä vuonna seksiä oli 4 kertaa: ystävänpäivänä, hääpäivänä, lomalla ja kerran kun vaimo tuli viinipäissään juhlista kotiin. Aina kun yritän ehdottaa niin joko väsyttää liikaa tai vaimo keksii syyn riidellä, jos on sattunut itse vahingossa ehdottomaan seksiä aiemmin päivällä.

Kotona en osaa tehdä mitään oikein. Imuroin ja pesen lattiat ja vaimo tekee pyykit ja pesee vessat. Minä kokkaan ruokaa, vaimo ei. Kotityöt on jaettu 50/50, mutta minun tekemiseni on tottakai aina väärin tehty. Lisäksi minä olen se, joka remontoi vaatehuoneen kun vaimo välttämättä halusi uudet kaapit jne.

Kotona en uskalla istua sohvalle esim. katsomaan urheilua, koska vaimo tulee heti kysymään, että eikö ole mitään tekemistä. Itse hän saa toki katsoa salkkareita ja muuta makuuhuoneessa, koska töissä oli niin rankkaa. Minä käyn siis myös 8-16 töissä ma-pe. Viikonloppu alkaa mulle ehkä lauantaina klo 16 j loppuu sunnuntaina klo 12 kun vaimo herää. Lauantaisin pitää aina väkisin tehdä jotain ja sunnuntaina saan kuulla, että voisin tehdä pyykit. Omat pyykit hän toki tekee vasta maanantaina töiden jälkeen. Jos sillä aikaa luen vaikka lehteä niin tuloksena on ripitys, että voisin tehdä jotain.

Vaihdan työpäivän päätteeksi aina kotoisemmat vaatteet päälle, koska olen muuten puvussa / pikkutakissa. Viime viikot olen saanut kuulla, että eikö muka ole muuta päälle pantavaa kuin rennot vaatteet? Ja voisin kuulemma jo alkaa miettimään, että mitä kesällä takapihalle tehdään.

Kavereilleen vaimo valittaa, että hän saa aina tehdä kaiken itse ja minusta ei ole mihinkään. Miksi hän on kanssani vielä yhdessä?

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa se voi alkaa ihan mistä vain. Naurettavin asia oli kun kerran lämmitin jauhelihakeittoa hellan oikeassa yläreunassa ja vaimo tuli laittamaan sen vasempaan alareunaan, koska tuolla takana lämmittäminen on ihan typerää. Sitten sillä ei ollutkaan enää nälkä, mun ei tarvitsisi enää koskaan tehdä mitään ruokaa hänelle jne. Istuin pöydässä ja tuijotin tyhjyyteen, koska tilanne oli niin absurdi. Vaimo käveli kattilan ohi ja alkoi tehdä feikkioksennusääniä, koska keitto oli väärin lämmitetty. Loppuilta meni vaimon miettiessä ääneen, että miten organisoida ruokailu työajalla, jos kotona ei saa kerran kunnon ruokaa.

Kuulostaa ihan mun ex-vaimolta. Vuosi sitten kirjoitin samalla lailla. Mä tein kanssa puolet kotitöistä, silti vaimo sai säännöllisesti raivareita vaikka mitä olisi tehnyt. Meillä on lapsiakin, mutta ero tuli, nyt hoidetaan viikko-viikko systeemillä lapset ja olen tavannut uuden "normaalin" naisen ja oikein ihmetyttää kun hän ei saa raivareita, eikä tarvitse koko ajan olla peloissaan. Olen onnellinen. Vaikka vieläkin ex välillä soittaa ja raivoaa, mutta pyytää sitten anteeksi ja vetoaa väsymykseen, työkiireisiin, jne.

-AP

Vierailija
142/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa se voi alkaa ihan mistä vain. Naurettavin asia oli kun kerran lämmitin jauhelihakeittoa hellan oikeassa yläreunassa ja vaimo tuli laittamaan sen vasempaan alareunaan, koska tuolla takana lämmittäminen on ihan typerää. Sitten sillä ei ollutkaan enää nälkä, mun ei tarvitsisi enää koskaan tehdä mitään ruokaa hänelle jne. Istuin pöydässä ja tuijotin tyhjyyteen, koska tilanne oli niin absurdi. Vaimo käveli kattilan ohi ja alkoi tehdä feikkioksennusääniä, koska keitto oli väärin lämmitetty. Loppuilta meni vaimon miettiessä ääneen, että miten organisoida ruokailu työajalla, jos kotona ei saa kerran kunnon ruokaa.

Kuulostaa ihan mun ex-vaimolta. Vuosi sitten kirjoitin samalla lailla. Mä tein kanssa puolet kotitöistä, silti vaimo sai säännöllisesti raivareita vaikka mitä olisi tehnyt. Meillä on lapsiakin, mutta ero tuli, nyt hoidetaan viikko-viikko systeemillä lapset ja olen tavannut uuden "normaalin" naisen ja oikein ihmetyttää kun hän ei saa raivareita, eikä tarvitse koko ajan olla peloissaan. Olen onnellinen. Vaikka vieläkin ex välillä soittaa ja raivoaa, mutta pyytää sitten anteeksi ja vetoaa väsymykseen, työkiireisiin, jne.

-AP

Siis nyt en ihan tajunnut. Kuka lainasi ja ketä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hyvä mies se vaimo, älkääkä missään tapauksessa tehkö lapsia tuohon!

Vierailija
144/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kommentoijista lainasi mun (AP) viestiä, mutta taisi mennä quotet sekaisin.

Viimeisimmän riidan tai siis yksipuolisen nalkutuksen jälkeen ja kahvin + maidon päädyttyä mun vaatteille, vaimo taas pyysi anteeksi ja selitti, että ei hän halunnut sitä niin tehdä, mutta kun minä en vain nähnyt kuinka paljon terassilla oli puiden lehtiä ja hänen mielestään olin välinpitämätön kun en samantien lähtenyt niitä siivoamaan. Ei siinä auta edes selittää, että nyt on syksy, oletko katsonut tänään sinne, se näyttää taas ihan samanlaiselta. Järkevintä olisi odottaa, että kaikista pensaista ja puista ovat lehdet pudonneet ja haravoida / puhaltaa ne sitten kerralla pois. Mutta ei, jokuhan voi tulla kylään ja ajatella, että miltä noidenkin terassi näyttää.

-AP

Vierailija
145/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämää voi elää noin, jatkuvassa ilkeilyn ja haukkumisten pelossa. Lähde. Pärjäät kyllä.

Vierailija
146/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap haluaa perheen (vaimon ja lapsia, kivan parisuhde-elämän), on aika toivottaa "siskolle" onnellista loppuelämää ja etsiä uusi kumppani rinnalle, joka jakaa samat arvot ja tulevaisuuden unelmat.

Vierailija
147/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ennen samanlainen kuin vaimosi. Sitten lopetin hormonaalisen ehkäisyn ja elämä mullistui. Sain elämäniloni takaisin, huomasin olleeni täysi hormoonihirviö.  Sain haluni ja seksielämäni takaisin ja parisuhde pelastui.

Vierailija
148/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on paras vaihtoehto kun ei ole lapsia.

Vierailija
149/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kommentoijista lainasi mun (AP) viestiä, mutta taisi mennä quotet sekaisin.

Viimeisimmän riidan tai siis yksipuolisen nalkutuksen jälkeen ja kahvin + maidon päädyttyä mun vaatteille, vaimo taas pyysi anteeksi ja selitti, että ei hän halunnut sitä niin tehdä, mutta kun minä en vain nähnyt kuinka paljon terassilla oli puiden lehtiä ja hänen mielestään olin välinpitämätön kun en samantien lähtenyt niitä siivoamaan. Ei siinä auta edes selittää, että nyt on syksy, oletko katsonut tänään sinne, se näyttää taas ihan samanlaiselta. Järkevintä olisi odottaa, että kaikista pensaista ja puista ovat lehdet pudonneet ja haravoida / puhaltaa ne sitten kerralla pois. Mutta ei, jokuhan voi tulla kylään ja ajatella, että miltä noidenkin terassi näyttää.

-AP

30 vuoden parisuhdekokemuksella: se siivoaa ketä häiritsee. Eli jos vaimoa ketuttaa jotkut perhanan lehdet, hän ottakoon haravan käteensä tehköön asialle jotain. Mutta tuo kahvien heittely päälle on kyllä jotain sellaista josta sanoisin, että lähde menemään nyt heti, tuo ei mene kuin pahemmaksi ajan saatossa.  

Vierailija
150/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-mies oli tuollainen vähän samanlainen... Hän itse oli ihan s*atanan laiska ja saamaton, mutta koki kyllä oikeudekseen huomautella minulle asioista, jotka oli hänen mielestään tehty päin p*rsettä. "Naisihminen eikä tuollaisia osaa!" oli hänen yleisin lausahdus. Ruoka oli aina liian mautonta tai liian mausteista, pyykit laitettu telineeseen väärin, imuroinnin jälkeen kulki perässäni jonkun pienen roskan kanssa "Mikä tämä on!?" ja koko ajan jotain... Jos tein jonkun inhimillisen "virheen", niin joko nauraa räkätti p*skaisesti "Kuinka voi olla noin tyhmä" tai "Mitäs minä olen sanonut" tai sitten hermostui...

Itse ei tehnyt MITÄÄN kotitöitä, koska ne on "naistenhommia" eikä muuten tehnyt mitään "miestenhommiakaan". Kuhan lekotteli työpäivän jälkeen sohvalla voihkimassa, kun on niin rankkaa... Seksiä ei ollut loppuajasta ollenkaan (ei kummankaan tahdosta).

Viimein sitten päätin lähteä ja se oli elämäni paras päätös :) hän ei ollut heti alkuunsa tuollainen, vaan se alkoi vuosien kuluessa pikkuhiljaa... Kyllä hänellä pakosti on jotain vikaa päässä.

Vierailija
151/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vittu ihmisiä vaivaa.

Vttumainen akka --> anna sille kenkää. Lopeta vollottaminen.

Akka heittää kahvit päälle, kun terdeä ei siivottu --> Heitä se selluliittipallo sinne terdelle siivoamaan. Paita perässä ja sisään voi tulla ku kahvit on pesty paidasta.

Kasvata kivekset.

Vierailija
152/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen avopuoliso oli kanssa hyvinkin samanoloinen. Siinä vaiheessa kun alkoi tavarat lennellä, lähdin.

Luojan lykky, ettei tullut lapsia tehtyä sen naisen kanssa.

Lähde, ota vuosi - pari itsellesi ja katsele uusiksi. On olemassa ihan normaalejakin naisia.

Vierailija
153/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vittu ihmisiä vaivaa.

Vttumainen akka --> anna sille kenkää. Lopeta vollottaminen.

Akka heittää kahvit päälle, kun terdeä ei siivottu --> Heitä se selluliittipallo sinne terdelle siivoamaan. Paita perässä ja sisään voi tulla ku kahvit on pesty paidasta.

Kasvata kivekset.

Helppo se on noin sanoa, mutta ihminen, jota on vuosia poljettu maanrakoon henkisesti, ei pysty tuollaisia päätöksiä tekemään. Siltä on viety oma tahto ja jäljellä on vain epäilys omaa osaamista kohtaan.

Vierailija
154/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on näköjään kovin tunnollinen ja kaikkea konfliktiteja välttelevä luonne. Olitko lapsuudenkodissasi se joka aina auttoi äitiä ja hoiti äidin apina kotia? Oliko äitisi samantyyppinen kuin vaimosi tai oliko äitisi esim sairas ja tarvitsi siksi apua? Miksi välttelet ko flikteja niin paljon? Eikö kotonasi koskaan riidelty avoimesti mistään , vaan asioita joko jätettiin huomioimatta taikka vaan puuhailtuun muuta ja odoteltiin että asiat unohtuvat ihan itkseseen?

Jostakin se kertoo ettet pysty pitämään puoliasi vaimon määräyksiin ,vaan teet kaiken vaadittava ja toivot siten ettö kotiin tulee rauha ja harmonia.

Vaimollasi on paha olla ja hän kaikkeen tyytymätön. Miksiköhän? Onko hän koskaan tyytyväinen,onnellinen? Mitä ja miksi hän suorittaa koko ajan? Tunnetko vaimosi vanhempien dynamiikkaa, perheen elämää? Ei tainnut olla kovin onnellinen lapsuus siellä?

Tarviut terapiaa, ihan yksin. Ehkä myöhemmin vaimon kanssa. Mutta jonkin tarvii terapiaa yksin. Teidän elämä on ihan kamalaa ja se on surullista mutta jostakin se johtuu. Jotain malleja te toistatte ettekö osaa mitään muuttaa. Siksi terapia. Otat vaan kotipaikkakunnan terapeuttini listalta ihsn kuka vaan ja varaa aika!

Vierailija
155/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-mies oli tuollainen vähän samanlainen... Hän itse oli ihan s*atanan laiska ja saamaton, mutta koki kyllä oikeudekseen huomautella minulle asioista, jotka oli hänen mielestään tehty päin p*rsettä. "Naisihminen eikä tuollaisia osaa!" oli hänen yleisin lausahdus. Ruoka oli aina liian mautonta tai liian mausteista, pyykit laitettu telineeseen väärin, imuroinnin jälkeen kulki perässäni jonkun pienen roskan kanssa "Mikä tämä on!?" ja koko ajan jotain... Jos tein jonkun inhimillisen "virheen", niin joko nauraa räkätti p*skaisesti "Kuinka voi olla noin tyhmä" tai "Mitäs minä olen sanonut" tai sitten hermostui...

Itse ei tehnyt MITÄÄN kotitöitä, koska ne on "naistenhommia" eikä muuten tehnyt mitään "miestenhommiakaan". Kuhan lekotteli työpäivän jälkeen sohvalla voihkimassa, kun on niin rankkaa... Seksiä ei ollut loppuajasta ollenkaan (ei kummankaan tahdosta).

Viimein sitten päätin lähteä ja se oli elämäni paras päätös :) hän ei ollut heti alkuunsa tuollainen, vaan se alkoi vuosien kuluessa pikkuhiljaa... Kyllä hänellä pakosti on jotain vikaa päässä.

Lisään vielä, että hänen isänsä oli samanlainen tyranni... Olevinaan niin tärkeää äijää ja meno perheessä, kuin armeijassa. Hän kyllä sentään teki niitä "miestenhommia" sillä välin, kun vaimo hinkkasi kotia viimeisen päälle, ettei vaan herra isoherra saa raivaria. Oikea sovinistisika. Kerran, kun olimme kylässä kehtasi haukkua vaimonsa laittamaa ruokaa aika härskein sanoin ja vaimo vastaa nöyrästi "jaa" ja mitä teki tuo ex-mieheni... Nauraa hörähti ja sanoi jotain "Kyllä äiti yleensä hyvää ruokaa laittaa" ja vilkaisi minua sellaisella ilmeellä, että minä en osaa.

Vierailija
156/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun ap ihan oikeasti. Haluatko oikeasti tehdä tuollaisen naisen kanssa lapsia? Entä, kun se lapsi tulee maailmaan? Teillä on aina sotkua, kiirettä ja väsymystä. Millaista teidän elämä sitten on? Tuletko naisesi mielestä koskaan olemaan hyvä isä? Sitten joku päivä naisesi päättää, että olet liian huono hänelle ja lapselle, pakkaa tavarasi ja heittää sinut pihalle. Lapsi jää tietenkin äidille ja sinä saat nähdä lastasi vain jos nainen niin haluaa. Jos haluaa. Sitten sinun elämäsi vasta kurjaa onkin. Entäs lapsi? Hän on riitakapula ja hiljainen kärsijä.

Vierailija
157/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein odotat? Että vaimo muuttuu, vaikka tiedätitsekin ettei muutu kuin korkeintaan huonompaan suuntaan.

Valitat täällä, muttet tee mitään asialle. Sinä tarvitset apua, mene yksilöterapiaan.

Vierailija
158/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi ei ole narsisti mutta on Justiina joka on tottunut komentelemaan ja käyttämään ylivaltaa sinua kohtaan.Olet tainnut hyväksyä hänen komentelun vaikenemalla mutta nyt on viimeistään aika sanoa vastaan ja näyttää kaapin paikka.Joko olet tossu jota saa juoksuttaa tai sanot vastaan.Ihan kuin pelkäisit riitelemistä.Tuo ei ole tasavertainen suhde jos kotona pitää kävella niin sanotusti munankuorten päällä.

Helpoimmalla pääset eroamalla ja etsimällä sinua kunnioittavan puolison, mutta jos haluat jatkaa suhteessa ala sanoa mielipiteesi asioihin äläkä alistu huonoon kohteluun.

Vierailija
159/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on näköjään kovin tunnollinen ja kaikkea konfliktiteja välttelevä luonne. Olitko lapsuudenkodissasi se joka aina auttoi äitiä ja hoiti äidin apina kotia? Oliko äitisi samantyyppinen kuin vaimosi tai oliko äitisi esim sairas ja tarvitsi siksi apua? Miksi välttelet ko flikteja niin paljon? Eikö kotonasi koskaan riidelty avoimesti mistään , vaan asioita joko jätettiin huomioimatta taikka vaan puuhailtuun muuta ja odoteltiin että asiat unohtuvat ihan itkseseen?

Jostakin se kertoo ettet pysty pitämään puoliasi vaimon määräyksiin ,vaan teet kaiken vaadittava ja toivot siten ettö kotiin tulee rauha ja harmonia.

Niin, äitini oli kyllä lapsuudenkodissa samanlainen isääni kohtaan. Meillä oli kotona kivaa kunnes äitin auto kaartoi pihaan ja huuto alkoi. Siinä mielessä olen kyllä huomannut, että vaimoni muistuttaa äitiäni. Spontaaneja pimahtamisia ja haukkumista. Isällä on tosin lehmänhermot ja hän antaa nykyään huudon mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tosin se suhde taitaa olla muuttunut kun heillä on nyt myös lastenlapsia toisilta sisaruksiltani.

Vaimollasi on paha olla ja hän kaikkeen tyytymätön. Miksiköhän? Onko hän koskaan tyytyväinen,onnellinen? Mitä ja miksi hän suorittaa koko ajan? Tunnetko vaimosi vanhempien dynamiikkaa, perheen elämää? Ei tainnut olla kovin onnellinen lapsuus siellä?

Se ihmetyttääkin, että vaimon vanhemmat ovat todella onnellisia keskenään, heidän kanssakäymisensä on luonnollista ja sujuvaa enkä ole koskaan todistanut, että olisivat riidelleet. Joskus olenkin sanonut vaimolle, että miksi äitisi ei huomauta isääsi jostain paidasta tms. kuten sinä teet. Tai miksi et kohtele isääsi samalla tavalla kuin minua? Vastauksena on, että ei ole hänen vastuullaan huolehtia miltä isänsä näyttää. Olen pari kertaa sanonut, että millä oikeudella olet päättänyt, että se voit tehdä sen minulle? Miksi minä en saisi päättää mitä laitan päälle? Eikö tärkeintä ole, että minä olen tyytyväinen omiin vaatteisiini eikä toisinpäin? Tuloksena on haukkumista ja mykkäkoulua.

Ymmärtäisin, jos meillä olisi sisällä likaista esim. ulkotöiden jäljiltä, mutta koko ajan täytyy olla siivoamassa. Siis ihan koko ajan. Kotona ei voi liikkua ilman, että ei pitäisi ohimennen siivota. Keittiökin pitää varmaan 3 kertaa päivässä siivota. Vaikka olisit syönyt yhden näkkileivän (sekin pitää syödä tiskialtaan ylllä) niin koko keittiö on siivottava. Kaikki työtasot ja sitten vielä robotti-imuri ajamaan. Vaikka olisit ottanut baananin ja heittänyt sen kuoren roskiin niin eikun siivoamaan. 

Jos joku on tulossa vaikka kylään niin sitten täytyy siivota koko talo. Jos istut sohvalle ja vaimo päättää pyyhkiä pölyjä kaapin päältä niin silmien pyörittely ja huokailu alkaa. Lopulta saa kuulla, että ei ole taaskaan tehnyt mitään. Yleensä tavaroiden siirtely ja siivoaminen loppuu noin klo 21 ja sitten jää tunti aikaa tehdä jotain (= katsoa sitä mitä vaimo telkkarista haluaa katsoa) ennenkuin pitääkin mennä nukkumaan.

-AP

Vierailija
160/179 |
17.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta narsismilta. Ennemminkin voisin veikata, että vaimosi on teistä se näyttävämpi ja sinä parempi tuloinen. Silloin palaset loksahtavat avausviestiin paikalleen. Vaimosi vaikuttaa vaan kyllästyneen suhteeseen, ja voi taustalla olla masennustakin tai kolmenkympin kriisiä.

Kysyit miksi vaimo ei ole vielä lähtenyt, mutta samaa kai voisi kysyä sinultakin, kun ei tuo suhde kovin mukavalta vaikuta.