Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hajustetut pyykinpesuaineet - MIKSI?

Vierailija
28.11.2018 |

Taas tänään jurnuttelin taloyhtiön pyykkituvassa itsekseni raivon partaalla, kun koneet haisevat hajustetulle pesuaineelle ja haju tarttuu seuraaviinkin pyykkeihin, vaikka käytän siis hajusteettomia pesuaineita. Tämä ärsyttää minua ihan kamalasti.

En kuitenkaan halua olla ärsyyntynyt ja inhota kanssaihmisiäni ja uskon, että ymmärrys auttaisi tässä asiassa. Voisitko siis valistaa minua: miksi valitset käyttöösi hajustettua pesuainetta ja huuhteluainetta? Tuoksuvatko ne sinusta hyviltä? Oikeasti? Kerro minulle! Haluan ymmärtää...

Mun nenääni hajusteelliset pesuaineet haisevat tosi pahalta. Haju on voimakas, tuntuu suussa asti ja saa minut voimaan pahoin. Näin siis, vaikka en itse edes käsittele ko. pesuainetta vain vaan samaa pesukonetta, jolla joku on aiemmin hajusteellisella pessyt ja sieltä pesukoneesta tulevia pyykkejä. Enkä ole edes allerginen millekään!

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä maailman paras tuoksu on pyykki, ja siinä se mieto huuhteluaine. Vielä parempaa se on kuivuttuaan ulkona. Mulla on myös ihan oikeus pestä pyykkini tuoksuvaksi, eikä tarvi kuunnella muiden arvioita yhteiskunnallisesta asemastani tai wt- tasostani.  Ihmiset vaan tykkää eri asioista. Paras hajuveden tuoksukin olisi puhdas pyykki. Pesen hausteettomalla pyykkiaineella, mutta miedosti tuoksuvalla huuhteluaineella. Puhdasta tulee, ja lapsuuden pyykkipäivät mielen.

Paras tuoksu tulee pyykistä joka on kuivatettu ulkona ja sitä ennen pesty laadukkaalla hajusteettomalla pesuaineella ja ilman huuhteluainetta.

Vierailija
82/88 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea ketjua, mutta jaksan ihmetellä näitä aloituksia. Toivottavasti tupakanhaju inhottaa teitä yhtä paljon, se se vasta on wt:tä ja haittaa kanssaihmisiä paljon enemmän kuin pyykinpesuaineet. Ne eivät ainakaan estä naapureita oleilemasta parvekkeellaan niin kuin tupakoitsijat tekevät.

Kyllä muuten estävät. Lemu tulee jopa parvekkeelle. Kun joku on pessyt pyykkiään ihan huolella sen halvan hajustesotkun kanssa niin haju tulee jopa ulkona kuivuvista pyykeistä. Tai naapuriparvekkeelta. Omien ja naapurin parvekelasien läpi. Eikä tämä ole huvikseen valittamista tai "hanki elämä" -tyyppistä vaikerointia vaan oikeasti fyysistä pahoinvointia aiheuttava ongelma. En pidä tupakanhajusta mutta jopa sekin on jossain määrin siedettävämpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisivätkin sitä tuoksua vain omissa pyykeissään, mutta kun se pitää jättää koneeseen ja kuivaushuoneeseen muillekin.

Myrkkykuormitus on valtava. Ennen vauvojen vaatteet oli valkoiset tai vaaleat, koska värien tiedettiin olevan myrkyllisiä. Nykyään ei, vaikka värien tiedetään edelleenkin olevan myrkyllisiä. Sama hajujen kanssa.

Myrkkyjä sulla on täytetyissä huulissasi.

Sivistynyt vastaus. Taidat tykätä hajusteista?

Vierailija
84/88 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan haluaa haista pyykkimammalta tyylikkään kevyen parfyymin sijaan.

Vierailija
85/88 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa teitä nokka pitkänä haistelijoita. Toi menee jo mielisairauden puolelle.

Vierailija
86/88 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion tänään uida Omossa ja Comfortissa.

Vierailija
87/88 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei riitä, yleensä pitää keitto-ohjelma käyttää. Sitä ennen toki irrotettava pesuainekaukalo ja liotettava ja kuurattava se mädäntyvistä huuhteluainejäämistä. Tähän meneekin sitten aikaa pari kolme tuntia pitkine ohjelmineen, että saa koneen käyttökuntoon. Ihmettelen todella, miksi joku haluaa haista mädäntyvälle esterille, joka on mahdollinen hormonihaitta-ainekin vielä.

Vierailija
88/88 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kysymys, johon ei järkivastauksia tunnu tulevan, Pelkkää oman pahan olon purkua someraivokkaina kommentteina...