Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hajustetut pyykinpesuaineet - MIKSI?

Vierailija
28.11.2018 |

Taas tänään jurnuttelin taloyhtiön pyykkituvassa itsekseni raivon partaalla, kun koneet haisevat hajustetulle pesuaineelle ja haju tarttuu seuraaviinkin pyykkeihin, vaikka käytän siis hajusteettomia pesuaineita. Tämä ärsyttää minua ihan kamalasti.

En kuitenkaan halua olla ärsyyntynyt ja inhota kanssaihmisiäni ja uskon, että ymmärrys auttaisi tässä asiassa. Voisitko siis valistaa minua: miksi valitset käyttöösi hajustettua pesuainetta ja huuhteluainetta? Tuoksuvatko ne sinusta hyviltä? Oikeasti? Kerro minulle! Haluan ymmärtää...

Mun nenääni hajusteelliset pesuaineet haisevat tosi pahalta. Haju on voimakas, tuntuu suussa asti ja saa minut voimaan pahoin. Näin siis, vaikka en itse edes käsittele ko. pesuainetta vain vaan samaa pesukonetta, jolla joku on aiemmin hajusteellisella pessyt ja sieltä pesukoneesta tulevia pyykkejä. Enkä ole edes allerginen millekään!

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä RAKASTAN tuoksuvia pyykinpesuaineita.

Niin ja likaisista pyykkiä, koska sen hajun peittämiseksihän niitä pitää käyttää, niin ei tarvitse pestä vaatteita puhtaaksi.  

Vierailija
62/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yksi huuhteluaine tuoksuu hyvältä ja hajusteettomat ovat kalliimpia. Jos käyttäisin taloyhtiön pesukonetta, yrittäisin tietysti käyttää vähemmän, ettei haisisi niin kovin jos joku ei siitä pidä. Kannattaa hankkia oma pesukone, niin vältyt niiltä hajuilta, et oikein voi vaatia kerrostalon kaikkia asukkaita käyttämään hajusteettomia pesuaineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen olen huomannut, että mitä kehnompi yhteiskuntaluokka, sitä enemmän hajusteita pyykissä. 

Kehnompi? :D Ihmiset ovat sinulle siis pelkkää kastia.

Kepussa se on tuttua kauraa, mitä isot edellä niin pienet perässä.  Joku kuntapolitikko jopa puhui virallisessa tilaisuudessa ihmisroskasta, oli varmaan kuullut puolueen puheenjohtajalta jossakin tupaillassa.  

Vierailija
64/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta yksi huuhteluaine tuoksuu hyvältä ja hajusteettomat ovat kalliimpia. Jos käyttäisin taloyhtiön pesukonetta, yrittäisin tietysti käyttää vähemmän, ettei haisisi niin kovin jos joku ei siitä pidä. Kannattaa hankkia oma pesukone, niin vältyt niiltä hajuilta, et oikein voi vaatia kerrostalon kaikkia asukkaita käyttämään hajusteettomia pesuaineita.

Mikä tuo huuhteluaine on?

Vierailija
65/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tänään jurnuttelin taloyhtiön pyykkituvassa itsekseni raivon partaalla, kun koneet haisevat hajustetulle pesuaineelle ja haju tarttuu seuraaviinkin pyykkeihin, vaikka käytän siis hajusteettomia pesuaineita. Tämä ärsyttää minua ihan kamalasti.

En kuitenkaan halua olla ärsyyntynyt ja inhota kanssaihmisiäni ja uskon, että ymmärrys auttaisi tässä asiassa. Voisitko siis valistaa minua: miksi valitset käyttöösi hajustettua pesuainetta ja huuhteluainetta? Tuoksuvatko ne sinusta hyviltä? Oikeasti? Kerro minulle! Haluan ymmärtää...

Mun nenääni hajusteelliset pesuaineet haisevat tosi pahalta. Haju on voimakas, tuntuu suussa asti ja saa minut voimaan pahoin. Näin siis, vaikka en itse edes käsittele ko. pesuainetta vain vaan samaa pesukonetta, jolla joku on aiemmin hajusteellisella pessyt ja sieltä pesukoneesta tulevia pyykkejä. Enkä ole edes allerginen millekään!

Ap, rakastan sua, muutetaan yhteen tai ainakin samaan taloon! <3

Vierailija
66/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin talo ja näin ollen myös vaatteet haisee todella vahvasti homeelle. Rouva kuvittelee, että hajustetut pyykinpesuaineet ja runsas parfyymi peittää homeen hajun. On muuten karsea hajujen kakofonia tuo parfyymi-home-pesuaine.

Huvittavinta, että eukko suureen ääneen valittaa työpaikkansa sisäilmaongelmia ja riitelee asiasta työterveyshuollossa ja työpaikallaan.

Tuossa on ihan järkeä, pitäis tutkia, kuinka monella on hometta kotona ja syyttää yleisiä tiloja omista terveysongelmista.  Tai siis tuo mukanaan ne homeet sinne työpaikoille.   Olisko joku jopa saanut hajusteista ne oireet ja syyttää homeita?  hajusteitahan pitää käyttää ainavain enemmän, kun entiseen tasoon tottuu (turtuu).  

Vierailija
67/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaan elävät eivät koskaan osta näitä viilille haisevia sensitiveaineita. Eivätkä romanit vaikka pyykkäävät ihan työkseen. Mitenköhän heidän hajuaistinsa ovat kehittyneet erilaisiksi kuin mansikkaruusu huulirasvaa käyttävän ja karambolalimehyasintti vissyä juovan Tiinan 🤔 narina on joillekkin hyvä harrastus....

Jotenkin hirveesti kiinnostaa mitä ne siellä ulkomailla tekee ja millä pesevät. :D

Vierailija
68/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan tätä. Yhteisasumisen ihanuutta.

Ihmisillä on niin vaikea ottaa muita huomioon! Oma napa oma napa.

Oikeasti voi pestä ja tuulettaa omat hajunsa pois yhteisistä tiloista, ihmeellistä reviirin merkkausta kun pakko saada sinne se oma haju levitettyä joka kerta.

Se pesutuvan hirvittävä hajustesotkuyhdistelmä on odour of vomit lähinnä. Karmeeta miten se tarttuu kaikkiin pyykkeihin mitä edes kuivattaa yhteisissä tiloissa. Näiden hajutyyppien koko kämppä siis haisee tällaiselle ja se onkin jo vaikeampi uskoa. Miten joku voi haluta kämppänsä haisevan tuollaiselle halvalle sotkulle. 

Vierailija
69/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkeihin voi lisätä hajun myös jälkikäteen, kotona.

Ei ole mitään syytä hajustaa sekä pesuainetta että huuhteluainetta, ja usein vielä eri lemut näissä. Käyttäkää edes hajusteetonta huuhteluainetta, edes. Koska se tarttuu koneeseen ja vaatteisiin pahimmin.

Vierailija
70/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä maailman paras tuoksu on pyykki, ja siinä se mieto huuhteluaine. Vielä parempaa se on kuivuttuaan ulkona. Mulla on myös ihan oikeus pestä pyykkini tuoksuvaksi, eikä tarvi kuunnella muiden arvioita yhteiskunnallisesta asemastani tai wt- tasostani.  Ihmiset vaan tykkää eri asioista. Paras hajuveden tuoksukin olisi puhdas pyykki. Pesen hausteettomalla pyykkiaineella, mutta miedosti tuoksuvalla huuhteluaineella. Puhdasta tulee, ja lapsuuden pyykkipäivät mielen.

Vierailija
71/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo huuhteluaine on?

Rainbowin Green Apple.

Vierailija
72/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just pyykkituvasta. Pesin oikein vahvan tuoksuisella pesuaineella, toivottavasti seuraava tykkää. Tai vielä parempi jos ei tykkääkään.

Vierailija
73/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka suuttuvat hajustetuista pyykkiaineista valittamisesta – varmasti teillä itselläänkin on hajuja, joista ette tykkää. Mun nenään nuo hajustetut pyykkiaineet eivät haise olennaisesti miellyttävämmältä kuin paska.

Vierailija
74/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvänhajuista pesuainetta. On vain pahanhajuisia ja hajustamattomia. Oikeastiko se haisee jonkun mielestä hyvälle? enkä minä ole allerginen, mutta hajustetut pesuaineet ovat kauheita. Sekä kyllä miehet niistä valittaa, mun mies valittaa hajusteista aina kun niitä on, missä tahansa. Samoin miehen veli. 

Vierailija
75/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen naapurini kertoi käytävänsä hajustettua pesuainetta ja huuhteluainetta siksi, että hänen uroskoiransa kuseksii joka paikkaan, joskus jopa tämän naisen vaatteille. Ja noilla hajustetuilla pyykkiaineilla koetaa peittää kusen hajua.

Eli ne jotka uivat hajusteissa, haluavat peittää kusen ja paskan hajua :D

Vierailija
76/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma pesukone on ap sulle ainoa oikea ratkaisu.

Et valitettavasti voi päättää muiden puolesta. Joko hankit oman koneen tai siedät tilanteen, joka hyvin harvaa muuta ihmistä ärsyttää.

Käytän sekä hajusteettomia että miedosti hajustettuja pesuaineita, en voi sietää kukkaistuoksuja enkä muutaman merkin hajua. Mutta asun omakotitalossa ja pesen omalla koneella pyykit. 

Niin ap ei voi päättää muiden puolesta mutta muut saavat päättää apn puolesta.

Vierailija
77/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole tuollaisia ongelmia kun pesee omalla pesukoneellaan. Saa käyttää vaikka paskaa huuhteluaineena jos tykkää.

Tää on paras kommentti ikinä😂😂😂

Vierailija
78/88 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vttuukaan kiinnosta! kirjoitti:

Mä en tykkää tuoksuttomista puhtaista pyykeistä. PISTE! Ja te luontoaktivistit voitte tunkea ne pesupähkinänne vaikka per...

Samaa mieltä

Vierailija
79/88 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen olen huomannut, että mitä kehnompi yhteiskuntaluokka, sitä enemmän hajusteita pyykissä. 

Sama huomio. Muutamaa tuntemaani poikkeusta lukuunottamatta.

Vierailija
80/88 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ykskin tulee valittamaan mulle jostain pesunesteiden tuoksuista, niin kyllä saa märistä stringeistäni poskelle. Muuta sellaiseen taloyhtiöön joka on hajusteeton. Tai sitten tämä hajusteiden käyttökielto pitää lukea pyykkituvan säännöissä. Mielipiteillä tämä homma ei ratkea. Säännöillä kyllä.

Koska voin tulla valittamaan?