Minkälaisia vaatteita käytät kotona?
Mua kiinnostaa millaisia vaatteita naiset yleensä käyttää kotonaan. Onko teille tärkeintä se, että näytätte hyvältä vai että vaatteet ovat käytännöllisiä ja mukavia? Ja mielellään saa myös kertoa tarkemmin mitä se teidän kohdalla tarkoittaa. Mulle on jotenkin jäänyt mieleen joku Maria Veitolan (?) haastattelu, jossa se kertoo että ei ikinä käytä kotona mitään verkkareita, vaan sen "olohousut" on sukkahousut. En vaan voi käsittää että jonkun mielestä sukkahousut on millään tavalla mukava vaate, mutta ehkä niiden ei ollut tarkoituskaan olla. Itse olen kotona yleensä verkkareissa tai "joogahousuissa" ja varsinkin tähän aikaa vuodesta mulla on aina villapaita päällä.
Kommentit (164)
Mulla on 2 vaihtoehtoa näin talvisin
A) löhöän vaan petissä viltin alla kissan kanssa jolloin ei muuta päällä kuin villasukat ja pikkarit
B) joku väljä lämmin pusero ja paksut kollegehousut ja villasukat
Lämpimään vuoden aikaan hillun yleensä joko nakuna (eläköön! oma piha ja oma tupa ja oma lupa) tai jossain rennossa mekossa
Kotona aina jotakin mukavaa ja lämmintä päällä! Mun mukavat olovaatteet on usein tasoa Cubukselta / H&M:ltä ostettuja löysiä neuleita/collegepaitoja ja jotkin löysät, mukavat housut. Housut saattaa usein näyttää ja joskus myös olla jonkin pyjamasetin alaosa.
-N25
Batistinit nukkuessakin. Helppo siitä kellon herättäessä sännätä suoraan töihin. Ei tartte käydä suihkussakaan.
Vierailija kirjoitti:
Batistinit nukkuessakin. Helppo siitä kellon herättäessä sännätä suoraan töihin. Ei tartte käydä suihkussakaan.
Seen verran stressaava työ.
Käytän kotona villamekkoja paksujen sukkisten kanssa, cashmir-housuja ja -paitoja, pitkiä villatakkeja, villasukkia, farkkuja ja t-paitoja ja kesällä kevyitä mekkoja. Kotivaatteiden pitää olla mukavat, mutta haluan myös, että ne näyttävät hyvältä. Mukavuus on minua varten, ulkonäkö toisia varten!
Olen laiska. Töistä tullessa riisun työvaatteista enimmät. Vaihdan jonkun vanhan t-paidan tai neuleen päälle ja olen ihan vaan sukkahousuilla. Jos pitää lähteä jonnekin niin siihen voi sitten taas lisätä vaatteita sen verran että kehtaa kulkea ihmisten ilmoilla.
Mulla on tähän aikaan vuodesta aina legginsit ja joku iso pehmeä neule/tunika, olin sitten kotona tai kylillä.
Mekkoja pitkiä. Alla ei ole mitään. Näin talvella lisäksi puuvillainen ohut neule samaa sävyä mekon kanssa ja nyt samaa sävyä olevatvillasukat(kesällä paljain jaloin). Eli vaikka vieraita tulisi yllättäen voin avata oven ja ei tarvitse hävetä. Hiukset on aina puhtaat ja kammatut.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä olen munasillaan. N26[/quote
Kenen?]
Viskoosihousut ja mahdollisimman löysä paita. Ja alusvaatteet.
En ymmärrä ihmisiä jotka on kotonaan alasti :D. Mä en oo koskaan alasti missään paitsi suihkussa sen 5min.
Vierailija kirjoitti:
Viskoosihousut ja mahdollisimman löysä paita. Ja alusvaatteet.
En ymmärrä ihmisiä jotka on kotonaan alasti :D. Mä en oo koskaan alasti missään paitsi suihkussa sen 5min.
Minä taas en ymmärrä ihmisiä jotka ei ole koskaan muulloin alasti kuin suihkussa.
Nyt talviaikaan: sukat, villasukat ja t-paita/toppi/silkkinen aamutakki. Joskus pikkuhousut, yleensä ilman. Nukun t-paita/toppi päällä ja sukat jalassa.
Kesällä tykkään olla pelkissä pikkuhousuissa tai alasti. Kesäisin nukun samalla setillä.
Kotona on ihanaa, kun saa olla kevyissä vaatteissa. Vaatteet tippuukin kirjaimellisesti heti ovesta sisään astuttaessa. :)
Voi kun olisi meilläkin lämmintä, mutta taloyhtiö päätti laittaa lämmöt ”21 asteeseen”, mikä meidän asunnossa, ylimmässä kerroksessa, tarkoittaa n. 19 asteen lämpöä, välillä jopa 18,5 astetta. Valitettu on, muttei auta.
Mut asiaan: Vilukissana joudun pukeutumaan sisällä lämpimästi. Nyt on yllä:
thermoleggingsit, collegehousut, kahdet villasukat, t-paita ja paksu norjalainen villapaita. Ja telkkaria katsoessa jaloilla on vielä paksu torkkupeitto.
Yleensä yökkärit. Ei ole montaakaan kaveria, lapsen kaveria tai muunlaista kävijää, joka ei olisi päässyt ihailemaan lurtsahtaneiden yövaatteideni suloa. 😁 On siitä joskus tullut huomautuksia, kun mutta koti on koti. Töissä pitää olla työvaatteissa ja muualle mennessä pukeudun keskivertoon nähden jopa juhlallisesti (tyylin mukaan), mutta henkisesti olen aina yökkäreissä. Parasta on löysä trikoo tai pehmeäksi kulunut flanelli.
Palelen lähes aina. Joten paksu villapaita, villasukat ja lämpimät pitkikset. Nytkin on varpaat jääkylmät vaikka villasukat jaloissa. Joskus pidän kynsikkäitäkin sisällä. Asuntomme on kerrostalossa normaalilämmöillä mutta vetoisilla ikkunoilla.
En vastannut, koska pääsääntöisesti olen pelkissä pikkuhousuissa kotona yksinollessani.