Minkälaisia vaatteita käytät kotona?
Mua kiinnostaa millaisia vaatteita naiset yleensä käyttää kotonaan. Onko teille tärkeintä se, että näytätte hyvältä vai että vaatteet ovat käytännöllisiä ja mukavia? Ja mielellään saa myös kertoa tarkemmin mitä se teidän kohdalla tarkoittaa. Mulle on jotenkin jäänyt mieleen joku Maria Veitolan (?) haastattelu, jossa se kertoo että ei ikinä käytä kotona mitään verkkareita, vaan sen "olohousut" on sukkahousut. En vaan voi käsittää että jonkun mielestä sukkahousut on millään tavalla mukava vaate, mutta ehkä niiden ei ollut tarkoituskaan olla. Itse olen kotona yleensä verkkareissa tai "joogahousuissa" ja varsinkin tähän aikaa vuodesta mulla on aina villapaita päällä.
Kommentit (164)
Pikkuhousut ja toppi. Joskus löysä pitkä t-paita ilman pikkuhousuja, kun haluan ”tuhmailla” itsekseni. Asunnossani on lämmin aina, +21-22C talvella ja kesällä viillennys fiiliksen mukaan. Sinkkutyttö jolla on kissa.
Yleensä legginssit tai collegehousut ja collegepaita tai huppari. Kotivaatteet on rumia ja vanhoja, mutta mukavia ja kokkaillessa, siivoillessa tms. Ei haittaa yhtään, jos tahraantuvat tai peräti rikkoontuvat.
Käytän kotivaatteita, sillä näin "ulkovaatteeni" pysyvät pidempään hyväkuntoisina, eikä esimerkiksi housujakaan tarvitse pestä niin usein.
En voisi edes kuvitella lähteväni asioimaan verkkareissa. Verkkarit ovat kotia, urheilua ja mökkeilyä varten.
Collegehousut yhdistettynä toppiin tai T-paitaan ja muulloin kuin kesällä yhdistän koko komeuteen seeprakuvioisen fleece-aamutakin. :D Käytän kyllä puhtaita sekä ”siistejä” kotivaatteita (esim. Peakin collarit), ihan koska en nyt ihan miksikään resupekaksi halua heittäytyä. Mies käyttää kans T-paitaa ja collegesortseja kotona, kumpikin vaihtaa kotivaatteet aika lailla saman tien kun kotiin tullaan.
Tänään olen ollut koko päivän alasti ja muutoin viihdyn parhaiten alusvaatteisillani. Jos on vaatetta kotona päällä, niin mukavia lökövaatteita.
Tyylini pääosin tällaista, jossa mielestäni yhdistyy mukavuus, näyttävyys ja käytännöllisyys: https://i.imgur.com/5CCAr73.jpg
Kotiin tullessa riisun kaiken eteisessä ja pukeudun kotiasuun. Kotiasu koostuu yleensä miehen vanhoista verkkareista, pehmeät ja tilavat, sekä joku ikivanha iso ja käytössä pehminnyt t-paita. Jos on vilu, koko komeuden voi kääriä miehen isän vanhaan flanelipaitaan. Ei alusvaatteita, koska mikään ei saa puristaa tai painaa kun olen kotona.
Yleensä itse käytän narupöksyjä sillä ne ovat mukavat ja omat kamat tuulettuvat siinä samalla ;) saatulla kylään. Laosuzhou Restaurant ylä kerta shanghaissa
Siis napakat, paksut mustat sukkiksethan ovat supermukavat päällä! Mäkin käytän monesti kotona sukkahousuja; yleensä siksi että töissä mulla on aina hame tai mekko ja kotiin tullessa otan monesti vaan muut vaatteet pois ja panen sukkisten kanssa jonkun topin.
Pyrin kotonakin käyttämään siistejä, nättejä kotivaatteita. Esim viikonloppuna kun em. sukkahousujuttua ei tapahdu pidän usein siistejä mustia merkkileggareita tai kangashousuja ja pitkähihaista paitaa tms. Viimeksi sunnuntaina mulla oli kotona adidaksen trikoot, valkoinen toppi ja samsoe&samsoe:n pitkä villatakki. Ihan vaan siksi, että omakin mieli on parempi kun näyttää kivalta. Monesti meikkaan myös "vain kotona".
Mukavuus edellä mennään kyllä kotivaatteissa. Nykyään haluan vaihtaa farkut saman tien jalasta jos tiedän, etten illalla kotiin tullessani ole minnekään enää lähdössä eikä vieraita tulossa. Käytän yleensä trikookankaisia maksimekkoja ja villatakkia + villasukkia näin talvisin. Sitten on joogahousuja ja lötköjä neuleita, toppeja ilman rintsikoita. Rakastan koruja, mutta riisun ne aina kotiin tullessa ellen mene enää ihmisten ilmoille. Tukan sidon valmiiksi letille, jonka kanssa nukun. Nyt eletään muuten ihan parasta aikaa kotivaatteissa hengailulle!
Yöpuvussa. Heti, kun tulen kotiin, vaihtuu vaatteet. Repaleiset collarit käy hyvin, ne samat, mitkä ollut jo 15 vuotta. Tai sitten vaihdan yöpuvun housut ja villapaidan/merinoalusasun. Ne on niin sairaan mukavat ja lämpimät vetoisessa talossa.
Paksut legginssit, paituli tai iso villapaita ja pörrösukat. Mukavat, siistit ja puhtaat.
Kotiin tullessa vaihdan heti yöpaitaan (jättikokoinen t-paita), ehkä pistän jalkaan villasukat. Jos on kovin viileää, niin vetoketjuhuppari tai neuletakki lisäksi päälle. Ja jos vielä paleltaa, niin jotkin pitkiskalsarit eli leggingsit jalkaan. Näillä sitten mennään seuraavaan aamuun asti. (Jep, myös laitan ruokaa ja siivoan yöpaidassa. Asun yksin, joten voin pukeutua tasan miten hyvältä tuntuu. :) )
Eilen oli farkkuhame ja t-paita, lauantaina kietaisumekko, trikoota.
Verkkareita ei ikinä eikö legginsejä. En myöskään tykkää pitää housuja kotona. Joskus on sukkikset ja tunika. 
En tiedä mitään epämukavampaa kuin "mukavat kotivaatteet". Tulee sairas ja nuhjuinen olo. Kotona samat vaatteet kuin päivällä töissä eli yleensä farkut ja neule, siisti paita, trikoo- tai kauluspaita. Huivin yleensä sentään riisun kotona kaulasta.
Mekkoja, hameita ja tissipaitoja. Sukkiksissakin viihdyn ja alusvaatteisillani. Minusta niin niin on mukava olla. Käyttäisin samoja ihonmyötäisiä vaatteita myös julkisilla paikoilla mutta ahdistun huomiosta jota silloin saisi. Kotona on vaan mies ja sen huomio ei haittaa. Vaatteissa musta siis tuntuu ikävältä löysyys...paras tunne on kun vaate on joustava ja sen tuntee ihoaaan vasten.
Minulla on kotona samat vaatteet kuin muutenkin. Pukeudun ilmeisesti vähän näyttävämmin kuin muut ihmiset tavallisesti tai näin mulle ollaan kommentoitu. Tietysti en mitään kaikista epämukavampia vaatteita laita päälleni jos tiedän olevani koko päivän kotona. Silloin toimii joku A- mallinen mekko tai hame jostain pehmeästä kankaasta. Vaikka pukeudunkin näyttävästi, en silti osta epämukavia vaatteita koskaan, koska ei ole pakko työn tai muun puolesta.
Pelkkä iso T paita alla ei rintsikoita ja ei muuta. Olen sitä paitsi sheivattu. Eikä tämä ole provo. Yh äitinä asustelen. Töissä pitää olla busines look niin kotona sitten vastapainoksi vähän kevyemin.n
Käytän kotiasuna pyjamaa tai yöpaitaa. Tavallisimmin nyt talvella kotiasuna on pyjamahousut, t-paita ja villasukat. Öisin nukun vain alushousut jalassa, joten pyjamat ja paitulit jäisi muuten käyttämättä.