Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia vaatteita käytät kotona?

Vierailija
22.11.2018 |

Mua kiinnostaa millaisia vaatteita naiset yleensä käyttää kotonaan. Onko teille tärkeintä se, että näytätte hyvältä vai että vaatteet ovat käytännöllisiä ja mukavia? Ja mielellään saa myös kertoa tarkemmin mitä se teidän kohdalla tarkoittaa. Mulle on jotenkin jäänyt mieleen joku Maria Veitolan (?) haastattelu, jossa se kertoo että ei ikinä käytä kotona mitään verkkareita, vaan sen "olohousut" on sukkahousut. En vaan voi käsittää että jonkun mielestä sukkahousut on millään tavalla mukava vaate, mutta ehkä niiden ei ollut tarkoituskaan olla. Itse olen kotona yleensä verkkareissa tai "joogahousuissa" ja varsinkin tähän aikaa vuodesta mulla on aina villapaita päällä.

Minkälaisia vaatteita käytät kotona?

Vaihtoehdot

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole menossa yhtään minnekään päivän aikana päälle valikoituu huppari/neuletakki ja kollarit. Jos taas poistun kotoa edes kauppaan laitan farkut ja neuleen.

Vierailija
82/164 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin 'hyvännäköisiä' koska kotivaatteiden pitää tietysti olla mukavat, mutta jos ne on rumat niin en huoli. Mulla on yhdet ns. olovaatteet ostettu ihan kotoilua varten, ja joskus pidän joogavaatteita. Mitään reikäisiä rytkyjä en käytä edes kotona. Tosin kesällä jos olen yksin ja on kuuma niin hillun ihan alkkareissa. N47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siisti puolihame ja neule/t-paita/paitapusero, sukkahousut ja kotikengät. Vaihtoehtoisesti kiva mekko ja loput kuten edellä. Harvoin farkut. Colleget tai leggarit - ei ikinä!

Vierailija
84/164 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua avoliitossa olevana naisena kiinnostaa sekä mukavuus että ulkonäkö. Suihkun jälkeen käytän yleensä alushousuja ja miehen T-paitaa ja se on hänestä söpöä. Muuten jotain hyvännäköisiä leggingsejä (ei läpikuultavia kulahtaneen mustia) ja kivanäköistä toppia. En käytä yli-isoja mainospaitoja tai takapuolesta lököttäviä verskoja, vaan mukavat vaatteet voivat olla myös nätit.

Vierailija
85/164 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rumia kotona, jotain siivompaa, nytkin päällä sifonkipaita ja farkkuhame. En käytä verkkareita tai legginsejä kotioloissa kuin jumpatessani. Varsinkin verkkareita inhoan. Aika usein pidän farkkuhametta tai kietaisumekkoa, housut vaihdan kotiasuun heti töistä tultuani. 

Mökillä on rönttöisemmät kamat, koska tehdään remppaa. Legginsit ja verkkarit on siinä puuhassa ihan ok yhdistettynä maalitahraiseen työkaluessuun ja crockseihin. 

Vierailija
86/164 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen yksin, olen alasti. Säleverhot pysyvät kiinni ja huolehdin hygieniastani, joten ei, sohva/tuoli/mikä tahansa istuin ei haise perseeltä. Tuosta aiheesta on joskus ollut ketjukin täällä. Jos on "vaara" vieraista tai vaikkapa postilähetys, pitsa tms. tulossa kotiin määräämättömänä aikana, niin silloin on pakko olla jotakin mukavaa/rentoa päällä. Yleensä pieruverkkarit ja t-paita tai sitten alushousut ja paita.

Vierailija
87/164 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä miten jotkut likaiset? ja löysät verkkarit ovat millään tapaa mukavat?

Itse käytän puhtaita vaatteita ja yleensä aina tunika ja legginsit ja ehkä villasukat. Noilla voin lähteä myös kauppaan tai kylään. Ovat myös mukavat päällä. Oma olokin on freesimpi kun näyttää hyvältä.

Vierailija
88/164 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole miesystävä tai muu ystävä-tuttu-sukulainen käymässä, saatan olla koko päivän pyjamassa ja villatakissa. Olen sairaslomalla

Mä oon aina yökkärissä tai one piecissä. Villasukat. Ah.

Vierailija
89/164 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoosortsit ja hihaton toppi. Joskus ohuet nilkkasukat ja aamutakki. En pidä liian lämpimästä, viihdyn hyvin näin.

Vierailija
90/164 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talvisin villasukat, villahousut/kollarit, t-paita ja huppari.

Vierailija
91/164 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkähelmainen paita, leggingsit, villasukat.

Jos on kylmä jotain villaista.

Vierailija
92/164 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastannut kyselyyn, koska mielestäni mukava ja hyvännäköinen ei sulje toisiaan pois. Siistiä pukeutumista vaativaan työhön voi pukeutua mukavasti, eikä se, että haluaa kotona olla ennen kaikkea mukavissa vaatteissa, tarkoita sitä, että kulkee rikkinäisissä, virttyneissä tai likaisissa vaatteissa. 

Itselleni ylipäänsä pukeutumisessa on tärkeää sekä mukavuus että vaatteen ulkonäkö. En pukeudu rikkinäisiin, lörpöttäviin vaatteisiin ja haluan, että minulla on mukava olo missä tahansa vaatteissa. Niin myös kotona. Toki kotivaatteet on erilaisia, kuin siistit työvaatteet - en kulje kotona bleisereissä ym. 

Minulla on useimmiten kotona päälläni mukavat housut (ei farkut eikä verkkarit) ja kiva neule tai huppari. Tai paksut leggarit tai sukkahousut ja mekko tai pitkä tunika sekä neuletakki. Jalassa talvella vaatteiden väriin sopivat villasukat. Olen villasukkien suurkuluttaja, en käytä rikkinäisiä, venähtäneitä tai muuten surkeita villasukkia. 

Vierailija
93/164 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen kotona yleensä t-paidassa ja yöpuvun housuissa (ja todellakin ilman rintaliivejä). Ja jos joku on huolissaan siitä, että miltä näytän mieheni silmissä, niin hän kulkee t-paidassa ja isoksi kasvaneilta pojiltamme perityissä college-housuissa. Ihmisten ilmoille emme noissa vermeissä todellakaan lähtisi, korkeintaan yön pimeydessä voi käydä viemässä roskapussin. Mutta olo on mukava!

Ja mökkivaatteet meillä ovat ehkä vielä aavistuksen "mukavammat". Jos yllätysvieraita saapuisi pihaan, niin tulisi aikamoinen kiire vaatteidenvaihtoon.

Vierailija
94/164 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tärkeintä on, että vaatteet ovat mukavia ja lämpimiä. Toisaalta mä en näe, mikseivät mukavat ja lämpimät vaatteet voisi olla ihan hyvän näköisiäkin. Mun ei aina ole, mutta ei nämä silti välttämättä ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja.

Näinpä. Itse käytän mieluusti molemmat ehdot täyttäviä, haluan olla mukavasti, mutta silti valmiina lähtemään heti vaikkapa kauppaan. +haluan säilyttää kuitenkin hitusen hyvännäköisyyttä/söpöyttä ihan vain miestäni varten myös kotivaatteissa :')

Ja jos jotain nyt kiinnostaa, niin legginssit/joogapöksyt, neulemekot, suuret hupparit ja villasukat ovat usein käytössä.

Vierailija
95/164 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella miehen T-paita, collegehousut, kahdet villasukat ja villapaita, kesää kohden mentäessä kevennetään sään mukaan. Vanhassa talossa asutaan.

Vierailija
96/164 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavat, rennot, ei rintsikoita jos vaan voin välttää. Kerrospukeutumista, välillä kuuma, välillä palelen. Teen töitä kotona, joten en jaksa ihan kauheesti miettiä mitään fiinejä kokonaisuuksia, lähinnä katson että olen suht siisti päivisin, jos esim postimies käy ovella, ettei raukka pelästy :D

verkkareita, leggareita, huppareita, hameita, toppeja ja pitkiä neuletakkeja, villasukkia. 

Vierailija
97/164 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyjamahousut, musta kimaltava pehmoinen paita, iso poncho, villasukat. Daily outfit.

Vierailija
98/164 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos tulen töistä kotiin, niin yleens otan vaan rintsikat pois (jos puristavat, ei aina) ja ehkä päällyshousut ja sukat ja hillun sitten siinä paidassa tai mekossa, mikä nyt sattunut olemaan + pikkareissa :D jos käyn suihkussa eikä tarvi lähteä mihinkään niin hillun eka varmaan 30-1h kylpytakissa (XD) ja sitten laitan ohuen nätin yömekon (sellainen joka on tosi kiva päällä mut ei oo mikään sairaalakoltun näköinen vaan ihan jopa seksikäskin) tai sitten jos olen kotona niin joku toppi + lököhousut tai legginssit (tai sitten ihan vaan t-paita + pikkarit :D).  Vaihtelee tosi paljon, mutta missään kulahtaneissa ja reikäisissä vaatteissa en hillu, tai yoga/urheilulegginsseissä koska ne ei oo minusta kamalan mukavat kun tunkeutuu persvakoon tai puristaa muuten. Mielummin pelkät alkkarit :) mieskin tykkää tästä XD

Vierailija
99/164 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin tultua vaihdan ns. kotirintsikat (kaarituettomat), verkkarit (collegehousut, ei mitään "kiiltävää" urheilukangasta vaan puuvillaiset siis), t-paita ja usein huppari (viileä kämppä) ja tietty villasukat jalkaan.

Vierailija
100/164 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siistit ja kivannäköiset vaatteet ovat harvemmin oikeasti mukavia päällä. Mukavat vaatteet ovat löysiä ja lämpimiä eli käytän kotona college- tai pyjamahousuja ja villapaitaa. Urheilutrikoot kiristävät, hameet ja kivat paidat ovat kylmiä ja nekin kiristävät.

Ehkä tähän vaikuttaa myös millaisia siistejä vaatteita omistaa. Itselläni on tiimalasivartalo, joten kaikkien vaatteiden ja mekkojen tulee olla aika vartalonmyötäisiä. Siksi kotona kuljen löysissä vaatteissa, jotka eivät sovi oikein yhtään itselleni.