Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen vakava ylipaino ja konstittomuus kun kyseinen lapsi on teini enkä voi vahtia joka suupalaa

Vierailija
22.11.2018 |

Ihan sama, miten terveellistä ruokaa minä kotona teen, jos tyttö käy kavereiden kanssa mäkkärissä tai subissa. Karkkiakin ostaa varmasti salapäin. Joku sanoisi nyt että älä anna rahaa, mutta pitäähän nyt 15-vuotiaalla taskurahaa olla ! Noloa jos pitää maksattaa kaikki kavereilla.

Harrastuksia tytöllä ei ole, enää. Pienempänä pelasi jalkapalloa. Muutenkin liikkuminen on aika nihkeää, pyörä on mutta mieluiten ajelee bussilla tai pummii meiltä vanhemmilta kyytiä. Välillä meillä on hirveitä riitoja, kun en esim. lähde kesken ruuanlaiton "heittämään nopeesti Aadalle".

Pituutta tytöllä on noin 170, painosta ei hajuakaan mutta arvelisin 80, 90. Rinnoissa ja reisissä on jo raskausarpia. Paino alkoi hivuttautua ylös samoihin aikoihin kun aloitti yläasteen, ero kuudennen ja seitsemännen luokan koulukuviin on hätkähdyttävä!

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lisää rahaa.  Kunhan tarpeeksi lihava niin lukittautuu huoneeseen ja voitte helposti kontrolloida syömisiä sitten.

Vierailija
2/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, ettei ole varaa uusia koko vaatekaappia kun tuota tahtia leviää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaverit hoikkia? Jos ovat, heille ei varmasti tule mieleen että yhdelle porukasta se  pikaruoka paikoissa hengailu ei ole paras mahdollinen vaihtoehto ! 

Miten tyttäresi syö kotona?

Vierailija
4/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adidas tekee urheiluvaatteita koossa XXXXXL+

Ollaan sen verran urheilullista porukkaa.)

Vierailija
5/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kaverit hoikkia? Jos ovat, heille ei varmasti tule mieleen että yhdelle porukasta se  pikaruoka paikoissa hengailu ei ole paras mahdollinen vaihtoehto ! 

Sil on huivipäisii kavereita:)

Vierailija
6/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käymään salilla ja houkuttele teini mukaasi

Vierailija
7/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapuoleen en osaa neuvoa antaa neuvoa, jos kotona syödään terveellisesti eikä kaapissa ole herkkuja. Liikkumaan voisit kannustaa enemmän, yrittäkää vaikka liikkua perheen kanssa yhdessä. Kävelylenkit, uimareissut (ehkä enemmän kesällä, jos nuori ei halua olla uimahallissa), hiihtäminen jne.

Vierailija
8/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, miten terveellistä ruokaa minä kotona teen, jos tyttö käy kavereiden kanssa mäkkärissä tai subissa. Karkkiakin ostaa varmasti salapäin. Joku sanoisi nyt että älä anna rahaa, mutta pitäähän nyt 15-vuotiaalla taskurahaa olla ! Noloa jos pitää maksattaa kaikki kavereilla.

Harrastuksia tytöllä ei ole, enää. Pienempänä pelasi jalkapalloa. Muutenkin liikkuminen on aika nihkeää, pyörä on mutta mieluiten ajelee bussilla tai pummii meiltä vanhemmilta kyytiä. Välillä meillä on hirveitä riitoja, kun en esim. lähde kesken ruuanlaiton "heittämään nopeesti Aadalle".

Pituutta tytöllä on noin 170, painosta ei hajuakaan mutta arvelisin 80, 90. Rinnoissa ja reisissä on jo raskausarpia. Paino alkoi hivuttautua ylös samoihin aikoihin kun aloitti yläasteen, ero kuudennen ja seitsemännen luokan koulukuviin on hätkähdyttävä!

Meillä sama juttu. Nyt lukiolainen lukee kokeisiin ja kuulen kuinka karkkipussi rapisee. Välillä tuntuu siltä, että hänellä on iso reppu siksi, että siihen saa ostettua paljon herkkuja. Koulun jälkeen kiskaistaan kavereiden kanssa kotimatkalla erikoiskahvit ja bagelit jne.

Vierailija
9/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie psykologille, joka selvittää mihin pulmaan lapsi syö. Jos kyse on kavereiden kanssa syömisestä, niin pidä useammin kotona. Jos taas lohtusyömisestä, voi psykologi lähteä tilannetta korjaamaan.

Vierailija
10/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin puhumaan hänelle suoraan, mutta kuiteenkin syyttelemättä. Keskustele seurauksista, kysy onko kaikki hyvin. Kannusta syömään terveellisesti ja tehkää vaikka yhdessä jotain terveellistä.

Vierailija
11/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tyypillinen aamupala on leipää päällisillä sekä maitoa, teen itselleni usein smoothieita ja olen tarjonnut tytöllekin mutta ei maistu.  Päivälliseksi on  milloin mitäkin ja annoskoko riippuu siitä ,miten mieluisaa ruoka on. Joskus syö pelkkää leipää, jos ruoka ei miellytä.

A.p

Vierailija
12/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuon ikäistä tosiaan enää voi pakottaa liikkumaan tai syömään terveellisesti. Todennäköisesti yritykset tehdä niin johtaa vastareaktioon, kapinaan ja entistä suurempaan syöpöttelyyn (kyllä ne saa pummittua sitä rahaa herkkuihin vaikka kavereilta) ja liikunnan vihaamiseen. Valistaa voi, mutta harva teini siitä välittää, kun terveysongelmatkin tuntuu niin kaukaisilta. 

Vierailija
13/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu. Nyt lukiolainen lukee kokeisiin ja kuulen kuinka karkkipussi rapisee. Välillä tuntuu siltä, että hänellä on iso reppu siksi, että siihen saa ostettua paljon herkkuja. Koulun jälkeen kiskaistaan kavereiden kanssa kotimatkalla erikoiskahvit ja bagelit jne.

Ja meillä myös  ! Yksi latte koko tyttö :D 

Vierailija
14/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo saanut jonkinasteisen sosiaalisen fobian teinin lihavuuden vuoksi. Pelkään kauppareissullakin, että joku pysäyttää ja moittii minua äitinä koska en osaa pitää teiniä normaalipainoisena. Minua on moitittu ja minulta on kysytty ihan suoraan, että onko teini masentunut ja käyttääkö lääkkeitä jne? Itse en ilkeiäisi puhua toisten lapsista tuolla tavalla enkä tuomita ketään.

Mieheni sanoi, että teini on yhtä umpiluupäinen kuin hän oli samanikäisenä. Mikään normaali ei kelvannut vaan piti raivoamalla ja pummimalla saada herkullisempaa syötävää.

Vierailija
15/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö normaali keskustelu lapsen kanssa auta? Olen itse ollut lihava lapsi ja sain tapella äitini kanssa siitä, että voin pudottaa painoa. Äiti kun oli aina tuputtamassa sitä ruokaa. Jälkeenpäin olen tajunnut, että pelkäsi kovasti terveyden puolesta, kun en niin kauhean terveellisesti sitä painoa pudottanut.

Suosittelen kahta asiaa:

1) Kotona on aina kulhoissa ja rasioissa pilkottuja ja kuorittuja kasviksia, tarjolla on aina terveellistä ruokaa ja kaikki sokeripitoinen poistetaan koko perheen ruokavaliosta. Jos teini pitää jostain terveellisestä esim. kirsikkatomaateista tms. niin niitä sitten hankit paljon varastoon. Smoothiet ovat hyviä, niistä pitää yleensä kaikki, ainakin perussmoothiesta eli mansikoita, mustikoita, banaania. Ei sokeria eikä maitotuotteita.

2) Teinin kätesvaroja pitää vähentää reippaasti. Kyllä kavereiden kanssa voi hengailla, vaikka ei itse söisi mitään hampurilaisia ja monet nuoret ovat erittäin terveystietoisia. Voisitte esim. sopia, että rahaa tulee suhteessa liikunnan määrään eli teini mukaan pyörälenkille, juoksulenkille, kuntosalille, jumppiin jne. Silloin ei haittaa, vaikka kerran viikossa sen hampurilaisaterian vetäisikin. Hankkikaa teinille joululahjaksi jokin urheilukello, joka mittaa matkaa, ja sen perusteella annatte rahaa.

Vierailija
16/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja meillä myös  ! Yksi latte koko tyttö :D 

Tutkin erikoiskahvien kalorisisältöjä. Yhdessä kahvissa voi olla 300-450 kcal. Kyllä sitä juomalla saa painon nousemaan nopeasti. Minua ärsyttää kun toinen tuhlaa JOKA PÄIVÄ rahaa noin kalleisiin kahveihin.

Vierailija
17/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo saanut jonkinasteisen sosiaalisen fobian teinin lihavuuden vuoksi. Pelkään kauppareissullakin, että joku pysäyttää ja moittii minua äitinä koska en osaa pitää teiniä normaalipainoisena. Minua on moitittu ja minulta on kysytty ihan suoraan, että onko teini masentunut ja käyttääkö lääkkeitä jne? Itse en ilkeiäisi puhua toisten lapsista tuolla tavalla enkä tuomita ketään.

Mieheni sanoi, että teini on yhtä umpiluupäinen kuin hän oli samanikäisenä. Mikään normaali ei kelvannut vaan piti raivoamalla ja pummimalla saada herkullisempaa syötävää.

Juuri noin minäkin tunnen ! Kun olemme yhdessä jossain, pelkään kaikkien miettivän että millainen äiti laskee lapsen tuohon kuntoon?  Kerran menimme kahville ja nolotti ostaa tytölle muffinsi. Kukaan ei vielä ole sanonut mitään, mutta pelkään sen päivän vielä koettavan .(

A.p

Vierailija
18/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis vain mutta miten teidän lapsilla on varaa mennä lattelle tai subiin jatkuvasti. Ei meillä ole, ei meillä vanhemmillakaan, vaikka ihan hyvin tienaavia akateemisia ollaankin.

Vierailija
19/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia suoraan puheeksi ja valmistaudu keskusteluun selvittämällä noiden teinin herkkujen kalorimääriä. Hän ei todennäköisesti edes tajua, kuinka paljon syö. Sen nyt varmasti kaikki tiedostavat, että joku mäkkisafka on pelkkää rasvaa, mutta just noi erikoiskahvit, hedelmäsmoothiet, välipalapatukat yms. voi tuntua ihan mitättömiltä, jos ei ole perehtynyt niiden sisältöön. Ihan perusmatikalla käy lapsen kanssa läpi kulutustarvetta ja kalorimääriä. Syyllistämättä, faktoihin perustuen. Eri kahviloiden ja ravintoloiden annosten kalorit löytyy niiden nettisivuilta.

Vierailija
20/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko lapsi saa kuussa rahaa?