Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen vakava ylipaino ja konstittomuus kun kyseinen lapsi on teini enkä voi vahtia joka suupalaa

Vierailija
22.11.2018 |

Ihan sama, miten terveellistä ruokaa minä kotona teen, jos tyttö käy kavereiden kanssa mäkkärissä tai subissa. Karkkiakin ostaa varmasti salapäin. Joku sanoisi nyt että älä anna rahaa, mutta pitäähän nyt 15-vuotiaalla taskurahaa olla ! Noloa jos pitää maksattaa kaikki kavereilla.

Harrastuksia tytöllä ei ole, enää. Pienempänä pelasi jalkapalloa. Muutenkin liikkuminen on aika nihkeää, pyörä on mutta mieluiten ajelee bussilla tai pummii meiltä vanhemmilta kyytiä. Välillä meillä on hirveitä riitoja, kun en esim. lähde kesken ruuanlaiton "heittämään nopeesti Aadalle".

Pituutta tytöllä on noin 170, painosta ei hajuakaan mutta arvelisin 80, 90. Rinnoissa ja reisissä on jo raskausarpia. Paino alkoi hivuttautua ylös samoihin aikoihin kun aloitti yläasteen, ero kuudennen ja seitsemännen luokan koulukuviin on hätkähdyttävä!

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 19 ja tunnistan ajassamme sen piirteen, että sosiaaliset tilanteet keskittyvät todella pitkälti ruokaan. Kaikki pyörii jonkun syötävän tai juotavan ympärillä - kavereita tavataan kahviloissa, pikaruokapaikoissa, jonkun luona hengaillessa yksi tuo sipsit ja toinen karkit.

Meidän porukka on hoikkaa, oletettavasti ihan siksi että olemme nuoria ja meille on sattunut tietynlainen aineenvaihdunta, mutta lihomiseen taipuvaisemmille nuorille tämä on varmasti tuhoisaa. Ja jos nuorta ei joku asia kiinnosta niin eipä sitä sitten kiinnosta, nuoren aivot on aika mustavalkoiset.

Samaa minäkin ihmettelen ! Olen itse 90-luvun teini ja silloin käytiin Essolla kahvilla, joskus ostettiin karkkia jaettavaksi. Nykyteinit  taas eivät tunnu pärjäävän ellei   toisessa kädessä ole lattea ja toisessa älypuhelinta!

Nykymaailman ruoka- ja ruokailupaikat ovat tyystin muuttuneet niistä ajoista siinä missä muukin ajankäyttö ja elämäntapa. Suomessa on lyönyt läpi täydellisesti aate, jossa yksilö on kuluttaja.

Vierailija
82/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika megateini..jos ei taviskauppojen vaatteet enää mee päälle?

jää enempi varaa Adidaksen verkkareihin ja pizzaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinillä on itsenäistymisen tarve, tarve päättää itse tekemisistään. Kaikkea teini ei pysty itse päättämään, mutta syömiset ovat varmaan sellainen alue, jossa oma päätäntävalta onnistuu. Aina voi herkutella vanhemkilta salaa. Vanhempien puuttuminen syömisiin tuskin auttaa. Päin vastoin. Teinille voi tulla kapinahenkeä tai sitten tunne, ettei hänestä tykätä sellaisena kuin hän on. Se on vahingoittavaa.

Ulkopuolinen apu, jos se on kunnollista, voisi olla hyvä. Terapia, ravitsemusterapeutti - tosin näitäkin on moneen lähtöön.

Vierailija
84/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi terve ja normaali teini raahataan terapiaan?

Häpeä ap..lapsesi ei anna sinulle anteeksi.

Vierailija
85/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinillä on itsenäistymisen tarve, tarve päättää itse tekemisistään. Kaikkea teini ei pysty itse päättämään, mutta syömiset ovat varmaan sellainen alue, jossa oma päätäntävalta onnistuu. Aina voi herkutella vanhemkilta salaa. Vanhempien puuttuminen syömisiin tuskin auttaa. Päin vastoin. Teinille voi tulla kapinahenkeä tai sitten tunne, ettei hänestä tykätä sellaisena kuin hän on. Se on vahingoittavaa.

Ulkopuolinen apu, jos se on kunnollista, voisi olla hyvä. Terapia, ravitsemusterapeutti - tosin näitäkin on moneen lähtöön.

Osta teinille megamätöt, jotka pitää

syödä keittiönpöydässä istuen.

Vierailija
86/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta teinille megamätöt, jotka pitää

syödä keittiönpöydässä istuen.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3321224/lapsen-vakava-ylipaino-ja-konst…

Näin osoitat teinille: et ei tarvi syödä salaa!!!!!

Vierailija
87/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joululahjatoive on helppo toteuttaa,

Ostat 10 rasiaa fatserin konvehteja

Vierailija
88/88 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis vain mutta miten teidän lapsilla on varaa mennä lattelle tai subiin jatkuvasti. Ei meillä ole, ei meillä vanhemmillakaan, vaikka ihan hyvin tienaavia akateemisia ollaankin.

Jos teini on muuten säästäväinen niin se on helppoa koska hänellä ei ole samanlaisia mahdollisuuksia ostaa vaatteita kuin normaalipainoisilla.

Kuukausirahaa maksan koska tiedän, että teinit varastavat ja antavat vaikka pieniä palveluksia joidenkin pizzerioiden miestyöntekijöille pizzaa ja kebabia vastaan. Sellaiseen en suostu.

Oletat, että lihavaksi nimittämäsi lapsesi hu*raa pitserioissa, jos et anna rahaa? Kauhistuttava kommentti.

Ehdotan, että käyt juttelemassa ammattiauttajan kanssa.

Kuule: sellaisia alaikäisiä on olemassa aivan kuten Helsingissä Kampin keskuksessa vessojen lähellä olevat teinit, jotka saavat haluamansa tuotteen kun on käynyt ensin vessassa harjoittamassa kyseistä toimintaa sellaisen kanssa, joka pitää näistä teineistä. Ihan tavallisia perheenisiä on siellä ratkaisemassa teinien merkkivaateongelmia vastapalvelusta vastaan.

Mielestäni kyseiset perheenisät eivät ole ihan tavallisia, vaan kuuluvat vankilaan.

Näistä tyypeistä moni voi vielä kiistää tekonsa rosiksessa vaikka olisi valvontakameroiden dataa todistusaineistona kun perheenisä jututtaa ensin Jonnaa/Jonnea ja he menevät yhdessä kauppakeskuksen vessaan ja sen jälkeen ostamaan Jonnalle/Jonnelle uudet tennarit. Voi puolustella että köyhä lapsi pyysi ostamaan kengät ja hänhän osti kunhan sai helpotettua hätäänsä ensin vessassa. Näitähän riittää 🤬...