Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!
Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.
Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!
Kommentit (6577)
Oma näkemys kirjoitti:
Kavereiden kohdalla olen huomannut että lapsella nainen "loukuttaa" miehen. Ei pidä enää itsestään huolta ja valittaa kaikesta. Moni on kokenut että kyseessä ei ole enää sama nainen ja ero tulossa monella kuulemman kunhan lapsen ikä on sopiva. Tämän vuoksi en itse edes seurustele, koska tässä kolmenkympin kurvissa naisilla on vain lapsenkiilto silmissä.
No tämähän se on + siinä vaiheessa kun miehellä tulee kiintiö täyteen tuollaista akkaa ja pakko lähteä tupukin ostoon, ja luonnollisesti unohtaa siinä rytäkässä kotiosoitteensa, niin miehen oikeudet on 404 / EI OLE! Eli itsesuojeluvaistohan se sanoo että 25-45 v. ikäiset akat PITÄÄ ja KANNATTAA kiertää vähintään 3-4 metrin kepin kanssa, koska tuntuvat tulevan paksuksi pelkästään päivää-sanomisesta.
En todellakaan halua lapsia. Syitä ovat muunmuassa:
- Isien oikeudet jos selviää että lapsi ei olekaan biologinen - jos et pyydä isyyden purkua ajoissa, joudut maksamaan melkein koko loppuelämäsi rahaa lapsesta mikä ei (enää) ole millään tasolla omasi, tämä on todella röyhkeä epäkohta yhteiskunnassa. Mikäli selviää että mies ei ole lapsen biologinen isä, hänen pitäisi pystyä luopumaan isyyden velvoitteista ilmoitusluonteisesti tarvittavien todisteiden (DNA-testi) kanssa.
- Naisten surkea laatu. Muutaman kerran on/off-meiningillä Tinderissä ollessani en ole törmännyt oikeastaan yhteenkään naiseen kenen kanssa lapsia haluaisin. Tatuointeja, feminismiä, tupakointia, alkoholinkäytön ihannointia.. ei kiitos.
- Maailma on kirjaimellisesti sairas! Covid-19 tappaa ihmisiä ja epäilen tämän olevan vasta alkusoittoa. Ympäristöä paskotaan, maahamme tuodaan kokoajan lisää tänne kuulumatonta porukkaa ja pojat pakotetaan pukeutumaan mekkoon sukupuoli-inklusiivisuuden nimissä.
- Lapsen kanssa ei jää aikaa yhtään mihinkään omaan. 18 vuoden ajan olet täysin lapsessa kiinni joutuen vahtimaan että hän ei tee mitään tyhmää, juo alkoholia, polta tupakkaa, koulukiusaa, joudu koulukiusatuksi, pelaa (liikaa) videopelejä, seurustele tai harrasta seksiä alaikäisenä, joudu raiskatuksi, osaa käyttäytyä tms yms jne.
- Rahanmeno. Omat harrastukset ja unelmat voi vetää vessasta alas kun kaikki raha ymmärrettävästi menee jälkikasvun ruokkimiseen ja vaatettamiseen. Ulkomaanmatkat maksavat (tosin niitä ei voi nyt muutenkaan harrastaa), harrastukset maksavat jne.
- Isäksi sopimattomuus. En ole ollut koskaan kiinnostunut autoista, kaljanjuonnista tai joukkuepeleistä. En pystyisi kasvattamaan teoreettista poikaani oikeaksi mieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan halunnut lapsia koska maailma on aivan liian julma ja kauhea paikka kaltaiselleni herkälle, ja laajempaa kuvaa ymmärtävälle ihmiselle. Järkisyyt ovat siis painaneet myös, sillä on täysin moraalitonta tehdä lapsia muutenkaan kun ottaa huomioon maapallon ylikansoittumisen. Valtava ihmismäärä on jo nyt tehnyt peruuttamatonta tuhoa planeetallemme. Jokainen tekemättä jäänyt pallero on ekoteko. Suomeenkin riittää muualta tulleita ihmisiä tulevaisuudessa loputtomasti.
Tuleehan niitä tänne kokoajan lisää, mutta SUOMALAISET loppuvat... Muutenkin tuo että ''maailma on ylikansoittunut vä vää'' on aika retardi ajattelutapa, kun keshitysmaissa kuitenkin painetaan menemään ilman ehkäsyä minkä keritään
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä matalapalkkainen mies lapsilla kun valtiokaan ei kunnon kehtorahaa niistä maksa.
Päinvastoin, vie siitä hyvästä ne viimeisetkin rahat ja lopuista laittaa laskun perään. Älkää IKÄNÄ suomalaiset miehet hankkiko lapsia, jos ei palkattoman orjan ja kädestä suuhun-lompakon rooli kiinnostele.
Ja jos jostain kumman syystä tulee mielenhäiriö hankkia kakara, älkää jumalauta herran nimessä menkö tekemään sitä suomalaisen mädätetyn feemakon kanssa! Ainoastaan ulkomaisen, laadukkaissa kulttuureissa kasvaneiden ja eläneiden naisten kanssa, JOS jostain kumman käsittämättömästä syystä sellainen mielenhäiriö tulee.
Jahas, ei mennytkään äskeinen viesti läpi. Koitetaanpa uudestaan.
Eli voin puhua vain omasta puolestani. Ennen olin ehkä perhemyönteisempi mutta nyt kun on ns. pakka kunnossa, niin olenkin tykästynyt sinkkumiehen vapaaseen elämään (ei kuitenkaan mitään irtosuhteita).
Enkä koe jääväni yksin, koska lähes koko kaveripiiri on pelkkiä sinkkumiehiä samanlaisilla harastuksilla. Olen huomannut, että mitä tyytyväisempi elämäänsä on, niin sitä vähemmän kaipaa siihen enää ketään muuta.
Näille miehille jotka lapsen myötä naiseen loukkuun jää: ehkäisy. Kondomi tai vasektomia. Ottakaa itse vastuuta ehkäisystä, älkää odottako että nainen hoitaa sen.
Joka päivä olen yhä onnellisempi siitä että olen biseksuaali, eikä minun ole pakko seurustella miehen kanssa jos en halua. Taidankin heittäytyä täysin lesboksi tästä, tämä ketju on nimittäin sen verran kamalaa luettavaa.
Ei kiinnosta perhe elämä ei sitten yhtään. On kivempaa ja helpompaa elää omilla ehdoilla. Matkustella ulkomaille festareille ja olla reissun päällä jokusen viikon. Saa nukkua rauhassa. Ei tarvitse vaihdella jotain vaippoa ja raahata tenavia harrastuksiin. Olla burn outissa ja lompakko tyhjänä... Mies unohtakaa perhejutut ja ottakaa elämästä ilo irti
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä olen yhä onnellisempi siitä että olen biseksuaali, eikä minun ole pakko seurustella miehen kanssa jos en halua. Taidankin heittäytyä täysin lesboksi tästä, tämä ketju on nimittäin sen verran kamalaa luettavaa.
Tämä palsta on siunaus. Silloin tällöin romanttiset unelmat ja kaipuu valtaa mielen, silloin on hyvä tulla lukemaan palstaa ja muistaa millaisia miehet oikeasti ovat. Kaipuu kaikkoaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on siunaus. Silloin tällöin romanttiset unelmat ja kaipuu valtaa mielen, silloin on hyvä tulla lukemaan palstaa ja muistaa millaisia miehet oikeasti ovat. Kaipuu kaikkoaa :D
Samaa mieltä teistä naisista. M i e s v i h a paistaa pahasti läpi lähes kaikissa ketjuissa.
En välttämättä "tarvitsisi" perhettä. Olisi varmaan kiva elää vaikka sinkkuna ja vaikka viettää aikaa kavereiden kanssa.
MUTTA kun niillä kavereilla voi olla toisia suunnitelmia ja onkin, monet hankkivat perheitä tai ovat jo hankkineet. Jos kaikki voisi olla kuten teininä, se olisi ihan mukavaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Näille miehille jotka lapsen myötä naiseen loukkuun jää: ehkäisy. Kondomi tai vasektomia. Ottakaa itse vastuuta ehkäisystä, älkää odottako että nainen hoitaa sen.
Selibaatti toimii 100% varmuudella eikä nainen pääse väittämään että nyt ehkäisy petti.
Tai voihan se yrittää, mutta sitten tiedätte että messias on palaamassa
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä "tarvitsisi" perhettä. Olisi varmaan kiva elää vaikka sinkkuna ja vaikka viettää aikaa kavereiden kanssa.
MUTTA kun niillä kavereilla voi olla toisia suunnitelmia ja onkin, monet hankkivat perheitä tai ovat jo hankkineet. Jos kaikki voisi olla kuten teininä, se olisi ihan mukavaa elämää.
Riittävän suurella kaveripiirillä sulla on aina joku porukka ilman parisuhteita tai niiden välissä.
JaananKotleriini kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan halunnut lapsia koska maailma on aivan liian julma ja kauhea paikka kaltaiselleni herkälle, ja laajempaa kuvaa ymmärtävälle ihmiselle. Järkisyyt ovat siis painaneet myös, sillä on täysin moraalitonta tehdä lapsia muutenkaan kun ottaa huomioon maapallon ylikansoittumisen. Valtava ihmismäärä on jo nyt tehnyt peruuttamatonta tuhoa planeetallemme. Jokainen tekemättä jäänyt pallero on ekoteko. Suomeenkin riittää muualta tulleita ihmisiä tulevaisuudessa loputtomasti.
Tuleehan niitä tänne kokoajan lisää, mutta SUOMALAISET loppuvat... Muutenkin tuo että ''maailma on ylikansoittunut vä vää'' on aika retardi ajattelutapa, kun keshitysmaissa kuitenkin painetaan menemään ilman ehkäsyä minkä keritään
Kyllähän ne tappaakin toisiaan siellä ihan samalla vimmalla.
Ei kai se tarkoita että tällä pitää tehdä samoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MUTTA kun niillä kavereilla voi olla toisia suunnitelmia ja onkin, monet hankkivat perheitä tai ovat jo hankkineet. Jos kaikki voisi olla kuten teininä, se olisi ihan mukavaa elämää.Riittävän suurella kaveripiirillä sulla on aina joku porukka ilman parisuhteita tai niiden välissä.
Täällä pikkukaupungissa / syrjäseudulla meitä aikamiespoikia riittää. Eletään kuin teininä, ryypätään ja auroja rassataan. Toki töissä pitää käydä ja omat talot on. Vapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MUTTA kun niillä kavereilla voi olla toisia suunnitelmia ja onkin, monet hankkivat perheitä tai ovat jo hankkineet. Jos kaikki voisi olla kuten teininä, se olisi ihan mukavaa elämää.Riittävän suurella kaveripiirillä sulla on aina joku porukka ilman parisuhteita tai niiden välissä.
En ole vielä oppinut, miten aikuisena pääsee isoihin kaveripiireihin, tai oikein mihinkään piireihin enää. Toisilla on ne omansa ja minä en niihin kelpaa.
On niistä edellisistäkin porukoista edelleen lapsettomia jäljellä, mutta ei mikään ole tippaakaan samoin kuin aiemmin.
No missä on sellaiseen oikeaan romanttiseen/älykkääseen suhteeseen kykenevä nainen? Hiljaa hyvä tulee ja kun malttaa sitoutua ja yhdessä rakentaa niin molemmat osaa arvostaa sitä mitä on. T ikisinkku, joka vaan odottaa
Vierailija kirjoitti:
En tykkää vauvoista. Pelkään että naiseni ei edes huomaa minua sen jälkeen kun saadaan vauva ja alkaa kontrolloimaan ihan kaikkea. Olen vielä lapseton 28-v ja tyttöystävä haluaisi lapsia. Itse haluaisin vielä kuitenkin matkustella ja hengata miesporukoissa ja ansaita vähän enemmän rahaa ennen kuin haluaisin lapsen. Olen itsekin käyttänyt tota "ei vielä" mutta kyllä itse oikeasti parin vuoden päästä haluaisinkin lapsia. Nyt tuntuu vaan liian aikaiselta kellään kavereillakaan ei ole vielä.
En tajua parisuhteessa eläviä miehiä,jotka haluavat hengata miesporukoissa.Sen ymmärrän,että kaikki haluavat joskus tavata kavereitaan,mutta jatkuva hengailu on ärsyttävää.Ehkä silloin ei ole vielä edes valmis parisuhteeseen ja pitäisi tyytyä niihin miesporukoihin.
Tarmokas kirjoitti:
Täytyy todeta vielä eräs syy. Pitkän elämäni aikana en ole koskaan kohdannut onnellista lapsiperhettä. Ehkä sellainen yksisarvinen jossain elää?
Tuttavapiirisi ei siis liene kovin laaja.Minä puolestani en tunne yhtään perhettä,joka olisi onneton siksi,että heillä on lapsia sen paremmin kuin niitäkään,jotka lasten puuttuminen tekisi onnettomaksi.Elämä ei yleensä säästä ketään ajoittaisilta vastoinkäymisiltä,mutta onnellisuus on enimmäkseen luonnekysymys.Se ei ole jatkuva olotila yleensäkään.
Omakohtaisesti en voisi kuvitella kamalampaa kohtaloa, kuin olla lasten kanssa kotona. Jos kotona olisi pieni lapsi, niin ylitöiden kutsu tai jos niitä ei olisi niin minkä vai kissan ristiäisten olisi ollut ylipääsemätön houkute. Jos nuorempana olisin tavannut naisen joka haluaa lapsia ja suostuu ottamaan heistä päävastuun olisin varmastikin ollut ylipuhuttavissa. Koska tällaista naista ei löytynyt on käyttänyt sekalaisia tekosyitä ja nyt sillä en ole enää merkitystä.