Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!
Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.
Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!
Kommentit (6454)
Vierailija kirjoitti:
meillä on asiat hyvin kun syntyvyys on alhainen. Toki hetkellinen ongelma syntyy kun suuret ikäluokat ovat eläkkeellä, mutta siihen ratkaisu ei ole se että tehdään lisää suuria ikäluokkia.
Todennäköisesti vuosina 2080-2100 ollan menty kehittämään älysänky ja kelloja,jotka lähettävät viestin kuolleesta. Älylukot avaa oven noutajille (roboteille)
Hoitajatkin ovat jo silloin järjestään korvattu roboteilla.
5528, eka halutaan perinteisiä arvoja, joita ei sitten halutakaan? Ota huomioon ettei suomalaiseen kulttuurin kuulu arvoihin valmistava kasvatus. Täällä jokainen vastaa itsestään vaikka sit naisellisuuden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urameshi kirjoitti:
Suomen yhteiskunta toimii niin, että naisen pitäisi työskennellä yhtä paljon kuin miehen.
Minun mielestä nainen jää kotiin vahtimaan lapsia ja pitää taloudesta huolta.
Tämä valitettavasti ei ole mahdollista ja se vaikeuttaa valintaani tehdä lapsia.
Nykyään harva mies pystyy tienaamaan niin paljon, että pystyy yksin maksamaan asunto, auto yms lainat sekä laskut ja ruoat päälle. En hyväksy sitä, että nainen lähtee töihin 7-16 ja lapset menevät hoitolaan kun kumpikin vanhemmista on töissä koko ajan.
Tämä on syy miksi haluan lapsia mutta Suomen valtio tekee sen todella vaikeaksi.
Puola ja Liettua. Pikaisella selauksella Puolassa saa vuokrattua suurehkon omakotitalon omalla pihalla 350e/kk, kerrostalo kämppiä vieläkin halvemmalla. Mikäli uskot arvoihin ja haluat löytää läheltä puolison. Siinä olisi kaksi edullista maata.
Kuten siinä Iltiksen jutussakin sanottiin deittailu tällä suunnin on super helppoa.Painu jo palstanarttu sinne gambiaan.
Tässä mammat syy miksi teille suositellaan lesbosiuhteita kommuunnissa.
Palstapetteri itkee kun sitä sanotaan palstapetteriksi(ja hän voi oikesti ollakin petteri) mutta silti hän surutta haukku palstan naisia. Ensin ne naiset porsii ja nyt he ovat vielä muuttuneet koiriksikin:D
Mikähän eläin seuraavaksi? Lehmä?? Vai onko tällä palstakeisarilla joku muu eläin tiedossa? No mutta kanttura, siinähän se!
Pitäisköhän sinun jo oikesti laitta kone kiinni ja mennä vaikka ulos.
Täällä päivästä toiseen jaksat keksiä naisille eläinvertauksia. Eikä aikuisella(?) miehellä (vai haluatko tulla kutsutuksi jollakin eläin nimikeellä?) ole muuta tekemistä, kuin raivita VAUVApalstalla?
Nää sinun ulostulot kun eivät ole keskustelua vaan räyhäämistä ja riehumista.
Mitäs jos laikkaisitte kutsumasta miehiä sioiksi?
Samalla voitte olla kehoittamatta miehiä hakemaan puolison rahaa vastaan itä-euroopasta.
Ai ei onnistu vaan haluat jankata puolasta ja loukkaannut kun v*ttuilen sinulle asiasta?
Voi kyynel
Niin paitsi että täällä ei kukaan muu kuin palstapetteri käytä noita eläinvertauksia. Vaikea naisten on tuota lopettaa, kun ne eivät ole sitä esim tässsä ketjussa edes aloittaneet.
Palstapetterin täytyy itse lopettaa tuo miesten nimitteleminen kyseiseksi eläimeksi,niin sen jälkeen sitä ei tässäkään ketjussa näy. Petteri on ainoa joka sitä jokatoisessa viestissä jankkaa.
Mutta naisten ja ennenkaikkea feministien syyhän sekin on:D Mukava syyttää toisia omista kirjoituksistaan ja pyytää heitä lopettamaan. Mitenkä lopetat, kun et ole aloittanutkaan????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala mikä mammuttiketju. Lukematta tätä sen enempää, tulin vain ihmettelemään miten vähän miehet tuntuvat haluavan lapsia siihen nähden, miten kiivaasti he perustelevat nuoren naisen himoaan nimenomaan hedelmällisyydellä. Säälittävää ja huvittavaa.
Onko tämä palsta nyt muuttumassa vanhojen ja katkerien mammojen itkuksi?
Ei vaan tämä on jo aikapäivää sitten muuttunut vanhojen ja katkerien pappojen itkuksi.
No mistä ne papat nyt muka olisi katkeria?
Mies voi vaihtaa vaimonsa 10 vuotta nuorempaan 3-5 kertaa elämänsä aikana, mutta sama ei onnistu naisilta kertaakaan.
Se on siis naisilla peiliin katsomisen paikka.
Madonnalta onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ihmetellä miten jotkut miehet saavat tästä niin vaikeaa. Minä kun en halunnut enempää lapsia, pistin piuhat poikki. Isojen asioiden hallinta pidetään satavarmasti omissa käsissä, ei vänistä siitä mitä toinen tekee tai ei tee.
Näin naisnäkökulmasta.Samat sanat. Kun lapsiluku oli täynnä, samalla reissulla, kun synnytin meidän kuopuksen, annoin katkaista piuhat.
En sitten tiedä, jos en näin olisi tehnyt, itkisikö meidänkin lasten isä täällä kavalista naisista joihin ei voi luottaa vaikka hänelläkin olisi ollut oikeus ne piuhat katkaista jo aikapäiviä sitten:D
Ottakaa miehet asiat hoitoon ihan itse, älkääkö ulisko kuin pahaiset kakarat.
Hyvähän se on aina toisia syyttää joka asiasta, kun itse ei tuollaista pikkuasiaa pysty hoitamaan.
Juu monelle naiselle tuo pikkuriikkinen asia nimeltä rehellisyys on mahdoton asia. Parin kuukauden seurustelun jälkeen tulee tahtomaton lapsi koska nainen oli mainitsematta jättänyt ehkäisyn pois, koska hän yksin haluai lapsen. Jos miehet ovat kakaroita, koska luottavat naisen sanaan, niin naiset ovat kakaroita jotka valehtelee 50% sanoistaan, eikä yhteenkään voi luottaa, jopa pillerit ovat siis huomattavasti luotettavampia kuin yksikään nainen, kiitos tästä tarkennuksesta.
Pari kuukautta vanha suhde ja mies on jo jättänyt kondomin pois? Aika hurjaa. Eikö teillä ole yhtään järkeä päässä, jos noin toimitte?
Juu on se jännä juttu, nainen suhteen alussa painosti käymään sp testeissä, ja vaati kondomia, kävin puhtain tuloksin. Nainen kertoi käyttävänsä e-pillereitä ja sanoi, ettei ainakaan seuraavaan 3v ole vielä lapsia haluamassa, uskoin. Ei olisi pitänyt, valetta jokainen sana, ei mikään yllätys, valehtelu on ilmeisesti lähes jokaisen naisen perus keino edetä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Haluja olisi ollut kirjoitti:
Olen 25-vuotias mies. Olen unelmoinut perheestä jo siitä lähtien kun vastakkainen sukupuoli alkoi kiinnostamaan "siinä mielessä" ehkä joskus 14-vuotiaana. Silloin ajattelin että löydän kivan tytön samasta koulusta ja menen parikymppisenä naimisiin ja saan lapsia ja niin päin pois.
En kuitenkaan kelvannut silloin vielä kenellekään mihinkään käyttöön. Naissuhteita alkoi muodostua siinä 18 vuoden kieppeillä. Noin 23-vuotiaana alkoi ymmärtämäänkin maailmasta jotain.
Silloin minulla oli kahdenlaisia naisia. Kolmekymppisiä, joiden kanssa jutut ja elämänasenne kohtasivat, samoin perhehaaveet. Osa oli enemmän vakavasti otettavia kuin toiset. Paria menin painamaankin tietoisena siitä että siitä saattaisi tulla lapsia. Kukaan ei kuitenkaan ole soittanut perään joten lapsia tuskin tuli. Lopulta nämä kolmekymppiset eivät kuitenkaan halunneetkaan minua koska esimerkiksi "eivät halunneet viedä minulta parhaita vuosia" tms.
Toinen ryhmä joka minusta kiinnostui oli 16-18-vuotiaat, jotka näkivät minussa jotain. Nämä olivat enemmän sellaisia rikkinäisen nuoren korjausyrityksiä.
Oman ikäiseni naiset eivät ole koskaan olleet minusta kiinnostuneita. Ilmeisesti tasoni ei heidän mielestään riitä, olen mm. Pienituloinen ja aiemmin kärsin masennuksesta. pari suhdetta omanikäisiin on ollut mutta niistä minulle on jäänyt lähinnä hyväksikäytetty olo. Ne myös päättyivät naisten aloitteista ilman sen kummempia selityksiä.
Nyt olen ns. Jumissa suhteessa jossa kumpikaan ei ole tyytyväinen. Olen yrittänyt korjata asiaa mutta olen ollut myös valmis eroon. Kumppani on takertuva, eikä omaa elämää saisi olla ollenkaan. Hän myös tietää minusta asioita, joita en halua muiden tietävän. Hän kiristää minua aika ajoin näillä asioilla, että mikäli ero tms. Tulee niin huonosti kävisi ainakin hänen mukaansa. Tulevaisuus pelottaa. Haluaisin lapsia mutta pelkään että myrkyllinen suhde vaarantaa myös lapset. Myös kumppanini haluaisi lapsia. En uskalla yksipuolisesti erota, myöskään mm. Siksi että meillä on yhteisiä taloudellisia vastuita. Ei omakotitalolainaa mutta kyse kuitenkin tuhansista euroista.
Lähes kaikki kumppanini ovat olleet enemmän tai vähemmän henkisesti epäterveitä. Ei sillä ettenkö itsekin olisi. Mutta niin. Aika kuluu ja haasteita on. Jo 7 vuotta olisin ollut valmis isäksi mutta lähelläkään en ole käynyt. Tapahtuuko se koskaan? Jos, niin kenen kanssa?
Kaiken kaikkiaan tuntuu siltä että parinmuodostus on vaikeaa siten että nainen on tyytyväinen. Olen myös aiemmin miettinyt ulkomaalaista puolisoa (olen kokeillutkin) mutta ei se sen helpompaa ole. Ehkä sitten nelikymppisenä kun on rahaa ja omaisuutta, saa tavallisen naisen onnelliseen suhteeseen? Tällöin tietysti naiset pitäisi olla ainakin 10 vuotta nuorempi jotta ehtisi saamaan useamman lapsen... Oma haasteensa sekin sitten aikanaan.
Samat ohjeet kuin naisillekin: vaihda puhelinta ja numero, muuta puolison ollessa muualla uuteen osoitteeseen tai jätä tarpeeton tavara taaksesi, Torista saat ilmaiseksi uusia kalusteita. Sometilit salaisiksi sekä mahd. salatunnus esim. Faceen.
Salaa uusi osoitteesi. Luovuta läheisiöle prepaid nro. Äläkä kerro heillekään uutta osoitetta, vaan anna posterestranten tiedot.
Sossusta voi tiedustella kämppää, samoin Lumosta ja Satolta.
Näin voi neuvoa toimimaan vain äärimmäinen narsisti. Kehotat siis ihmistä jättämään toisen puille paljaille ilman mitään selityksiä toimilleen, ja vielä estämään somessa. Ilmeisesti itse teet näin ja jätät ihmisraunio vanan missä ikinä kuljet. Eläimellistä emakko toimintaa narsistilta mitä neuvot. Älkää hyvät ihmiset ottako tuota "vinkkinä" tai teistä tulee myötätunnottomia possu eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ihmetellä miten jotkut miehet saavat tästä niin vaikeaa. Minä kun en halunnut enempää lapsia, pistin piuhat poikki. Isojen asioiden hallinta pidetään satavarmasti omissa käsissä, ei vänistä siitä mitä toinen tekee tai ei tee.
Näin naisnäkökulmasta.Samat sanat. Kun lapsiluku oli täynnä, samalla reissulla, kun synnytin meidän kuopuksen, annoin katkaista piuhat.
En sitten tiedä, jos en näin olisi tehnyt, itkisikö meidänkin lasten isä täällä kavalista naisista joihin ei voi luottaa vaikka hänelläkin olisi ollut oikeus ne piuhat katkaista jo aikapäiviä sitten:D
Hyvähän se on aina toisia syyttää joka asiasta, kun itse ei tuollaista pikkuasiaa pysty hoitamaan.
Juu monelle naiselle tuo pikkuriikkinen asia nimeltä rehellisyys on mahdoton asia. Parin kuukauden seurustelun jälkeen tulee tahtomaton lapsi koska nainen oli mainitsematta jättänyt ehkäisyn pois, koska hän yksin haluai lapsen. Jos miehet ovat kakaroita, koska luottavat naisen sanaan, niin naiset ovat kakaroita jotka valehtelee 50% sanoistaan, eikä yhteenkään voi luottaa, jopa pillerit ovat siis huomattavasti luotettavampia kuin yksikään nainen, kiitos tästä tarkennuksesta.
No jos kaikki miehet tietää, että YHTEENKÄÄN naiseen ei voi luottaa, niin mikä on ongelma??????
Ehkäskää itse, koska tiedätte, että naisiin ei voi luottaa.
Mieshän siinä typerä on jos luottaa johonkin, vaikka tietää, että toinen on 100% epäluotettava.
Jos mies tietää, että vene vuotaa, mutta silti lähtee sillä vesille ja sitten itkee kun on hukkumassa, että minä kuitenkin luotin siihen, että se pysyy pinnalla, niin kuka on typerys?Vene vai mies?
Tietää asian, mutta silti täytyy lähteä?
Tämä mies osti veneen koska sopimuksen sanoittaja sanoi että "EI VUODA(LAPSIA), vähintään 3 vuoden TAKUU".
No mies lähti soutamaan ja vene alkoi vuotaa heti ja upposi jo rantaan. Mutta tässä tapauksessa mies ei voi vaatia sopimuksen rikkomisesta korvauksia, se on naisen yksinoikeus. Veneen kohdalla valmistaja kyllä korvaisi aiheutuneet vahingot.
Materiaali on pikkusen eri asia kuin synnyttää uusi ihminen valehtelemalla ja uskottelemalla puhuvansa totta, sekä vaatia 18v korvauksia koska onnistui valehtelemalla saamaan hyväuskoisen miehen siittämään haluamansa lapsen jonka haluamisesta valehteli.
Tuotteilla on yleensä toimivuus takuu, tässä tapauksessa tuote hajosi pahasti luvattujen asioiden suhteen, eikä tuote vastannut lainkaan mitä tuote selosti itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meillä on asiat hyvin kun syntyvyys on alhainen. Toki hetkellinen ongelma syntyy kun suuret ikäluokat ovat eläkkeellä, mutta siihen ratkaisu ei ole se että tehdään lisää suuria ikäluokkia.
Todennäköisesti vuosina 2080-2100 ollan menty kehittämään älysänky ja kelloja,jotka lähettävät viestin kuolleesta. Älylukot avaa oven noutajille (roboteille)
Ihana ajatus että katkerat sarjamyrkyttäjät olisi korvattu roboteilla.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tää juttu on, että naisen paras ikä olisi 18-25-v? Asiasta puhutaan täällä yleisenä totuutena. Hyvä nainen vaan paranee vanhetessaan. Mielipideasia toki, mutta omaa silmää miellyttää eniten 30-45-vuotiaat, niin naisissa kuin miehissä. Itse kuulun alempaan ikäluokkaan.
Naisen paras ikä on siellä 18-50v tienoilla vielä pystyvät lisääntymään. Miehillä tuo lisääntymis kyky säilyy läpi elämän.
Ecclestone(86v) vaihtoi vaihdevuosista kärsivän 5-kymppisen vaimonsa 36 vuotiaaseen jotta pystyi saamaan lisää lapsia. Ei mennyt edes vuotta niin mukula putkahti. Naiset yleisesti ovat seksuaalisimpia nuoruudessa, miehellä taas seksuaalisuus on melko tasaista läpi elämän. Miksi miehen pitäisi jatkaa naisen kanssa josta on tullut seniili? Juu vanhuus on yhdessä vanhenemista, mutta miksi miehen pitäisi tyytyä selibaattiin naisen biologisen vajeen takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala mikä mammuttiketju. Lukematta tätä sen enempää, tulin vain ihmettelemään miten vähän miehet tuntuvat haluavan lapsia siihen nähden, miten kiivaasti he perustelevat nuoren naisen himoaan nimenomaan hedelmällisyydellä. Säälittävää ja huvittavaa.
Onko tämä palsta nyt muuttumassa vanhojen ja katkerien mammojen itkuksi?
Ei vaan tämä on jo aikapäivää sitten muuttunut vanhojen ja katkerien pappojen itkuksi.
Ai nytkö sinä esität vanhaa pappaa? Ei kuule mene läpi.
Olen ihmetellyt että miksi sellaiset miesoletetut teilataan heti jos sanovat etteivät halua lapsia siitä syystä kun kokevat etteivät halua sellaista elämää jossa täytyy omat menot suunnitella lapsen ehdoilla about 18 vuotta, mutta voivat kuitenkin siittää naiselle lapsen jos asetelma on se että kumpikin jatkaa sen jälkeen omaa elämää eikä kuule toisesta?
Mikä tuossa ajatuksessa on monen mielestä vääriin että mies ei halua lapsia mutta voi sen siittää jos nainen lasta toivoo ja naiselle se on ok juttu että hän jää YH:ksi ja mies jatkaa sitä lapsetonta elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musk ilmoitti muutama päivä sitten teslan alkaneen suunnitella robottia joka pystyisi tekemään lähes kaikki samat asiat kuin ihminen, mutta rajatulla voimalla. Suunnitteilla tehdä siis palvelus robotteja, jotka voivat siivota ja käydä kaupassa itsenäisesti, jopa kokata.
Toisin sanoen naisille ja miehille on tulossa teslan valmistama kilpailija korvikkeen muodossa muutaman vuoden päästä, jos visiot toteutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajatkin ovat jo silloin järjestään korvattu roboteilla.Musk ilmoitti muutama päivä sitten teslan alkaneen suunnitella robottia joka pystyisi tekemään lähes kaikki samat asiat kuin ihminen, mutta rajatulla voimalla. Suunnitteilla tehdä siis palvelus robotteja, jotka voivat siivota ja käydä kaupassa itsenäisesti, jopa kokata.
Toisin sanoen naisille ja miehille on tulossa teslan valmistama kilpailija korvikkeen muodossa muutaman vuoden päästä, jos visiot toteutuvat.
Tarkoitat niille ihmisille joille parisuhde ja lasten hankkiminen perustuu siihen että joku muu hoitaa nuo. Taitavat olla vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kaikki miehet tietää, että YHTEENKÄÄN naiseen ei voi luottaa, niin mikä on ongelma??????
Ehkäskää itse, koska tiedätte, että naisiin ei voi luottaa.
Mieshän siinä typerä on jos luottaa johonkin, vaikka tietää, että toinen on 100% epäluotettava.
Jos mies tietää, että vene vuotaa, mutta silti lähtee sillä vesille ja sitten itkee kun on hukkumassa, että minä kuitenkin luotin siihen, että se pysyy pinnalla, niin kuka on typerys?Vene vai mies?
Tietää asian, mutta silti täytyy lähteä?
Alhainen syntyvyys on ketjun mukaan ongelma.
Kuulostaa siltä että miehet osaavat ehkäistä ja tuo on marginaaliporukan ongelmia.
Miksi naiset hakeudutte parisuhteisiin ongelmallisten miesten kanssa? Käyttäkää sitä tutkaanne jolla havaitsette vialliset yksilöt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajatkin ovat jo silloin järjestään korvattu roboteilla.Ihana ajatus että katkerat sarjamyrkyttäjät olisi korvattu roboteilla.
Jep, kaikki hoitsut on kuin Nykopp-Koski
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tää juttu on, että naisen paras ikä olisi 18-25-v? Asiasta puhutaan täällä yleisenä totuutena. Hyvä nainen vaan paranee vanhetessaan. Mielipideasia toki, mutta omaa silmää miellyttää eniten 30-45-vuotiaat, niin naisissa kuin miehissä. Itse kuulun alempaan ikäluokkaan.
Nainen vanhenee kuin maito.
Miten tässä edes on mahdollista lisääntyä? Teininä en koskaan seurustellut. Ei ollut koskaan ketään joka olisi näyttänyt ihastumisen merkkejä tms., enkä tiennyt mistä muutenkaan olisi löytynyt tyttöystävää, elikä ei mistään! Sen lisäksi yläasteella kiusattiin, eikä se kyllä ainakaan ole auttanut positiivisesti kehityksessä. Toki jos olisin ollut kiusattu tyttö, niin jossain vaiheessa olisin kuitenkin päässyt automaattisesti seurustelemaan, olen nähnyt lukemattomia kommentteja seurustelevilta ex-kiusatuilta tytöiltä, jees, ihan etuoikeus, että joku *mies* tulee aina naisen elämään ja pelastaa. Miehellä sen sijaan ei ole mitään etuoikeuksia, mies joutuu pärjäämään kaikessa yksin. Itse olenkin aina tehnyt töitä, lukio ja AMK käytynä, inttikin aikoinaan käyty ja koskaan en ole mitään sossutukia nostellut. Baarista yms. saanut naisia hetken huviin, mutta eivät ole halunneet seurustella. Olen kyllä yleensä hyvänä miehenä tarjonnut heille numeron vaihtoa, mutta jossain vaiheessa ghostaavat sitten kyllä. Ja joo joo, aina voi tietenkin väittää että minussa on se vika, mutta en varmasti ole ainut mies, joka ei kunnollisuudestaan huolimatta löydä tilaisuutta seurustella. Töiden lisäksi käyn salilla ja sijoittelen varojani myös, joten en ole mikään elämämkoulu hulttio...mutta ehkä se on se mitä naiset nimenomaan haluaisivat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluja olisi ollut kirjoitti:
Olen 25-vuotias mies. Olen unelmoinut perheestä jo siitä lähtien kun vastakkainen sukupuoli alkoi kiinnostamaan "siinä mielessä" ehkä joskus 14-vuotiaana. Silloin ajattelin että löydän kivan tytön samasta koulusta ja menen parikymppisenä naimisiin ja saan lapsia ja niin päin pois.
En kuitenkaan kelvannut silloin vielä kenellekään mihinkään käyttöön. Naissuhteita alkoi muodostua siinä 18 vuoden kieppeillä. Noin 23-vuotiaana alkoi ymmärtämäänkin maailmasta jotain.
Silloin minulla oli kahdenlaisia naisia. Kolmekymppisiä, joiden kanssa jutut ja elämänasenne kohtasivat, samoin perhehaaveet. Osa oli enemmän vakavasti otettavia kuin toiset. Paria menin painamaankin tietoisena siitä että siitä saattaisi tulla lapsia. Kukaan ei kuitenkaan ole soittanut perään joten lapsia tuskin tuli. Lopulta nämä kolmekymppiset eivät kuitenkaan halunneetkaan minua koska esimerkiksi "eivät halunneet viedä minulta parhaita vuosia" tms.
Toinen ryhmä joka minusta kiinnostui oli 16-18-vuotiaat, jotka näkivät minussa jotain. Nämä olivat enemmän sellaisia rikkinäisen nuoren korjausyrityksiä.
Oman ikäiseni naiset eivät ole koskaan olleet minusta kiinnostuneita. Ilmeisesti tasoni ei heidän mielestään riitä, olen mm. Pienituloinen ja aiemmin kärsin masennuksesta. pari suhdetta omanikäisiin on ollut mutta niistä minulle on jäänyt lähinnä hyväksikäytetty olo. Ne myös päättyivät naisten aloitteista ilman sen kummempia selityksiä.
Nyt olen ns. Jumissa suhteessa jossa kumpikaan ei ole tyytyväinen. Olen yrittänyt korjata asiaa mutta olen ollut myös valmis eroon. Kumppani on takertuva, eikä omaa elämää saisi olla ollenkaan. Hän myös tietää minusta asioita, joita en halua muiden tietävän. Hän kiristää minua aika ajoin näillä asioilla, että mikäli ero tms. Tulee niin huonosti kävisi ainakin hänen mukaansa. Tulevaisuus pelottaa. Haluaisin lapsia mutta pelkään että myrkyllinen suhde vaarantaa myös lapset. Myös kumppanini haluaisi lapsia. En uskalla yksipuolisesti erota, myöskään mm. Siksi että meillä on yhteisiä taloudellisia vastuita. Ei omakotitalolainaa mutta kyse kuitenkin tuhansista euroista.
Lähes kaikki kumppanini ovat olleet enemmän tai vähemmän henkisesti epäterveitä. Ei sillä ettenkö itsekin olisi. Mutta niin. Aika kuluu ja haasteita on. Jo 7 vuotta olisin ollut valmis isäksi mutta lähelläkään en ole käynyt. Tapahtuuko se koskaan? Jos, niin kenen kanssa?
Kaiken kaikkiaan tuntuu siltä että parinmuodostus on vaikeaa siten että nainen on tyytyväinen. Olen myös aiemmin miettinyt ulkomaalaista puolisoa (olen kokeillutkin) mutta ei se sen helpompaa ole. Ehkä sitten nelikymppisenä kun on rahaa ja omaisuutta, saa tavallisen naisen onnelliseen suhteeseen? Tällöin tietysti naiset pitäisi olla ainakin 10 vuotta nuorempi jotta ehtisi saamaan useamman lapsen... Oma haasteensa sekin sitten aikanaan.
Samat ohjeet kuin naisillekin: vaihda puhelinta ja numero, muuta puolison ollessa muualla uuteen osoitteeseen tai jätä tarpeeton tavara taaksesi, Torista saat ilmaiseksi uusia kalusteita. Sometilit salaisiksi sekä mahd. salatunnus esim. Faceen.
Salaa uusi osoitteesi. Luovuta läheisiöle prepaid nro. Äläkä kerro heillekään uutta osoitetta, vaan anna posterestranten tiedot.
Sossusta voi tiedustella kämppää, samoin Lumosta ja Satolta.Näin voi neuvoa toimimaan vain äärimmäinen narsisti. Kehotat siis ihmistä jättämään toisen puille paljaille ilman mitään selityksiä toimilleen, ja vielä estämään somessa. Ilmeisesti itse teet näin ja jätät ihmisraunio vanan missä ikinä kuljet. Eläimellistä emakko toimintaa narsistilta mitä neuvot. Älkää hyvät ihmiset ottako tuota "vinkkinä" tai teistä tulee myötätunnottomia possu eläimiä.
Siniltä ja Samilta lähti henki. Ei tuollaisten kanssa jutella enää yhtään mitään. Siinä vaiheessa kun puhumiset on puhuttu lähdetään ja sassiin. Tietenkin jokainen päättää itse mitä tekee oman henkensäki uhalla.
vierailijaM35 kirjoitti:
Miten tässä edes on mahdollista lisääntyä? Teininä en koskaan seurustellut. Ei ollut koskaan ketään joka olisi näyttänyt ihastumisen merkkejä tms., enkä tiennyt mistä muutenkaan olisi löytynyt tyttöystävää, elikä ei mistään! Sen lisäksi yläasteella kiusattiin, eikä se kyllä ainakaan ole auttanut positiivisesti kehityksessä. Toki jos olisin ollut kiusattu tyttö, niin jossain vaiheessa olisin kuitenkin päässyt automaattisesti seurustelemaan, olen nähnyt lukemattomia kommentteja seurustelevilta ex-kiusatuilta tytöiltä, jees, ihan etuoikeus, että joku *mies* tulee aina naisen elämään ja pelastaa. Miehellä sen sijaan ei ole mitään etuoikeuksia, mies joutuu pärjäämään kaikessa yksin. Itse olenkin aina tehnyt töitä, lukio ja AMK käytynä, inttikin aikoinaan käyty ja koskaan en ole mitään sossutukia nostellut. Baarista yms. saanut naisia hetken huviin, mutta eivät ole halunneet seurustella. Olen kyllä yleensä hyvänä miehenä tarjonnut heille numeron vaihtoa, mutta jossain vaiheessa ghostaavat sitten kyllä. Ja joo joo, aina voi tietenkin väittää että minussa on se vika, mutta en varmasti ole ainut mies, joka ei kunnollisuudestaan huolimatta löydä tilaisuutta seurustella. Töiden lisäksi käyn salilla ja sijoittelen varojani myös, joten en ole mikään elämämkoulu hulttio...mutta ehkä se on se mitä naiset nimenomaan haluaisivat...
Naiset pystyvät elämään yksin. Ei tarvi ottaa elämäänsä hajutonta ja mautonta miestä. Hajuton tarkoittaa muutakin kuin 'jännää'. Totta kai kuka tahansa haluaa viihtyä toisen seurassa! Etkö sinäkin haluaisi?