Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!

Vierailija
21.11.2018 |

Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.

Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!

Kommentit (6577)

Vierailija
3841/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin siittää montakin lasta jos niistä ei tulisi kuluerää eikä velvollisuuksia. Vähän niinkuin uroskarhu.

Joo joo, uskotaan jo. Miehet on valmiita siittämään lapsia, kunhan se ei velvoita mihinkään, eikä maksa mitään.

Kysyn vaan , kenen etu tämä on? Aivan, pelkästään miehen etu. Sen takia ei kenenkään kannata lasta alkaa tekemään. Pitäisi vähän kysellä se syntyvän lapsenkin edun eteen.

Niin eli siitä hyötyy lapsi ja nainen.

Miehelle jää kaikki riskit (talous, parisuhde) eikä mitään hyötyä naisten pikku biologian projektista.

Vierailija
3842/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia koska ei kiinnosta leikkiä mitää kodinhengetärtä.

M23

Miehet on niin kätevästi syrjäytetty lasten kasvatustyöstä, että tuo on varmaan monelle miehelle syy jättää lapset hankkimatta jos on tuollaista sivusta seurannut. Lisäksi jos on isäksi jo tullut, niin monet miehet passivoituvat ajan myötä, koska heidät syrjäytetään heti alusta saakka kaikesta päätöksenteosta lapsia koskien. Ja tuo passivoituminen johtaakin sitten ennen pitkää eroon. Nykykasvatuksessa isän pitäisi olla niin kuin vara-äiti, eikä mitään miehisyyttä saisi enää näyttää. Mies vain tottelee kiltisti ja varoo sanomasta mitään toksista, joka automaattisesti vahingoittaa lasta ikuisesti. Mitään ei saa kieltää, kuria ei saa pitää, koskaan ei saa sanoa mitään negatiivista, koska lapsi on perheen johtaja. Se on nykyajan kasvatusta.

Siis miehiä ei "kiinnosta leikkiä kodinhengetärtä" mutta sitten kuitenkin nainen on se, joka syrjäyttää heidät kasvatustyöstä? Kuulkaas herrat - jonkun se koti ja lapset on hoidettava, ja jos teitä ei kiinnosta niin on turha uhriutua siitä, että joku muu sen tekee.

Älä yleistä.

Minä miehenä perustaisin vaikka suurperheen jos nainen olisi se kodinhengetär sen aikaa kun lapset menee päiväkotiin.

Minä naisena voisi perustaa suurperheen jos mies olisi kodinhengetär sen jälkeen kun lapset on mennyt päiväkotiin. Eli hän hoitaisi hakemiset, viemiset, retket, oikeat vaatteet, vanhempain illat, vasut yms. Ja tietysti kävisi kaupassa, siivoaisi ja laittaisi ruoan oman työpäivänsä jälkeen. Mitä seurannut niin se kaaos alkaa vasta kun ne menee tarhaan.

Toki joku muu saisi myös synnyttää kuin minä. Ai hitto, ei kai ole mahdollista että alkaisin perhettä perustaa.

Niin ei niitä lapsia sinunkaan pidä tehdä. Sinä olet siis vela nainen ja se on ihan hyväksyttävää.

Meillä miehillä on usein myös toi sama syy miksi emme lapsia halua.

Olen mies ja en halua lapsia koska en vain halua perhe-elämää enkä myöskään olla se kodinhengetär.

Lapsia tekisin myös paljon jos en joutuisi olemaan se kodinhengetär.

Jos olisin erittäin hyvätuloinen niin voisin lapsia tehdä koska silloin minulla olisi varaa palkata lapsille hoitaja.

M30

En ymmärrä tuota logiikkaa. Et halua perhe-elämää tai viettää aikaa lasten kanssa, mutta jos olisit rikas niin tekisit paljon lapsia joille palkkaisit hoitajan. Miksi ihmeessä? Miksi käyttäisit rahaasi johonkin, jota et lähtökohtaisestikaan halua? MItä saisit itsellesi siitä? Millaisen elämän saisivat tekemäsi lapset vaihtuvien hoitajien ja ulkopuoliseksi jäävän isän kanssa? En vain  ymmärrä.

Haluan lapsia mutta en halua olla mikää kodinhengetär, jos minulla olisi paljon rahaa ni sitten voisin palkata sen kodinhengettären.

Nyt en ole tarpeeksi rikas joten lapsia en tee koska vaarana on siinä se että joutuisin olemaan se kodinhengetär.

Ei sitä jää ulkopuoliseksi jos ei suostu olemaan se kodinhengetär.

M30

Kuka nyt sinun asunnon siivoaa, käy kaupassa, pesee pyykit ja laittaa ruuat?

Voisitko ystävällisesti vastata, kun kukaan mies ei ole vastannut vaikka samaa olen kysynyt. Kiitos jo etukäteen.

eri mutta miehenä voin vastata jotta pääset tuskistasi:

minä siivoan omat sotkuni

minä ostan kaupasta mitä tarvitsen

minä pesen omat pyykkini

minä laitan itselleni ruokaa

Bonus vastaus: Ja arvaa mihin käytän rahani? Aivan mihin v*ttu itse haluan.

Tyytyväinen?

Kyllä, oikein tyytyväinen olen. Olet siis kodinhengetär.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3843/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset haluaa lapsia?

Biologinen tarve. Halutaan perhe. Halutaan rakastaa toista ihmistä. Halutaan sisältöä, merkitystä ja jatkuvuutta elämään. Rakastetaan lapsia. Puolisokin haluaa lapsia ja yhteinen lapsi on suuri rakkauden teko. Halutaan olla osa isompaa yhteisöä. Halutaan pitää pikkulasta sylissä, koska se on maailman ihanin asia. Halutaan opettaa lapselle asioita, tehdä niitä yhdessä hänen kanssaan. Halutaan oppia uusia juttuja. Halutaan jotain muuta. Halytaan kypysä ja kasvaa aikuisiksi ja viisastua. Halutaan olla hyvä toiselle ihmiselle. Halutaan suoda isovanhemmuus omille vanhemmille, koska heidän näkeminen yhdessä liikuttaa. Halutaan seurata lapsen kasvua. Halutaan kokea raskaan aolo ja synnytys.

Monia erilaisia syitä ja niiden yhdistelmiä.

Yhteinen lapsi rakkauden teko. 

Hauska että nainen valitsee lapsen miehen edeltä joten se siitä rakkaudesta.

Tietenkin valitsee, jos valintatilanne tulee. Mies pärjää omillaan, lapsi ei.

eli nainen on oikeasti itsekäs. Mieheltä halutaan vain siemen koska rakkaus katoaa välittömästi kun miehestä ei ole enää hyötyä

No sinä nyt väännät ihan minkä tahansa naisen itsekkyydeksi, äidin rakkaudenkin, joten sovitaan niin.

Miehen näkökannasta se onkin tilanne.

Ikuinen rakkaus ja uskollisuus... niillä pyyhitään vauvan persettä.

Miksi mies lähtisi tuohon leikkiin nykyään? Tuntirakkautta saa muualtakin.

Hyvä, olet itsellesi sopivan rakkauden lajin löytänyt. Se on tärkeintä.

Kerro jokin syy miksi sinusta miesten kannattaisi lähteä tekemään lapsia?

No jos sinä et itse sille syytä keksi niin minkä ihmeen takia minun se pitäisi keksiä? Ole hyvä ihminen lisääntymättä ja elä ihan sellaista elämää kuin haluat. Ei kenelläkään ole tarvetta sinua ruveta käännyttämään, se olisi aivan typerää. Hae rakkautta mistä haluat. Pääasia että jostain sitä saat. Vaikka tuntihintaan.

En pyytänyt perustelua minulle vaain miehille.

Ihanaa huomata että edes vauvakuumeilija ei kykene vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen vaan alkaa kiertelemään.

Se perustelu kannattaa keksiä ihan itse. Jos sitä ei keksi niin on lisääntymättä. Minä olen omat lapseni jo tehnyt ja sain juuri sitä mitä lähdin hakemaan. Ja vielä enemmän ja parempaa.

Vierailija
3844/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologinen tarve. Halutaan perhe. Halutaan rakastaa toista ihmistä. Halutaan sisältöä, merkitystä ja jatkuvuutta elämään. Rakastetaan lapsia. Puolisokin haluaa lapsia ja yhteinen lapsi on suuri rakkauden teko. Halutaan olla osa isompaa yhteisöä. Halutaan pitää pikkulasta sylissä, koska se on maailman ihanin asia. Halutaan opettaa lapselle asioita, tehdä niitä yhdessä hänen kanssaan. Halutaan oppia uusia juttuja. Halutaan jotain muuta. Halytaan kypysä ja kasvaa aikuisiksi ja viisastua. Halutaan olla hyvä toiselle ihmiselle. Halutaan suoda isovanhemmuus omille vanhemmille, koska heidän näkeminen yhdessä liikuttaa. Halutaan seurata lapsen kasvua. Halutaan kokea raskaan aolo ja synnytys.

eli nainen on oikeasti itsekäs. Mieheltä halutaan vain siemen koska rakkaus katoaa välittömästi kun miehestä ei ole enää hyötyä

No sinä nyt väännät ihan minkä tahansa naisen itsekkyydeksi, äidin rakkaudenkin, joten sovitaan niin.

No jos sinä et itse sille syytä keksi niin minkä ihmeen takia minun se pitäisi keksiä? Ole hyvä ihminen lisääntymättä ja elä ihan sellaista elämää kuin haluat. Ei kenelläkään ole tarvetta sinua ruveta käännyttämään, se olisi aivan typerää. Hae rakkautta mistä haluat. Pääasia että jostain sitä saat. Vaikka tuntihintaan.

En pyytänyt perustelua minulle vaain miehille.

Ihanaa huomata että edes vauvakuumeilija ei kykene vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen vaan alkaa kiertelemään.

Syy hankkia lapsia on jokaisella henkilökohtainen. Jo koulussa esimerkiksi kerrottiin, että jos Monacon hallitsijan suku sammuu, maa liitetään Ranskaan. Taviksilla ei onneksi ole noin paljon pelissä, sillä mitään pahaa ei tapahdu vaikkei lapsia haluaisikaan.

Vierailija
3845/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa jälkeläisiä ja lapsiperheen. Eiköhän se ole lähinnä syy kaikille, jotka lapsia tekevät. Ei siihen sen kummempia syitä tarvita. On ok olla haluamatta.

Vierailija
3846/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M23

Miehet on niin kätevästi syrjäytetty lasten kasvatustyöstä, että tuo on varmaan monelle miehelle syy jättää lapset hankkimatta jos on tuollaista sivusta seurannut. Lisäksi jos on isäksi jo tullut, niin monet miehet passivoituvat ajan myötä, koska heidät syrjäytetään heti alusta saakka kaikesta päätöksenteosta lapsia koskien. Ja tuo passivoituminen johtaakin sitten ennen pitkää eroon. Nykykasvatuksessa isän pitäisi olla niin kuin vara-äiti, eikä mitään miehisyyttä saisi enää näyttää. Mies vain tottelee kiltisti ja varoo sanomasta mitään toksista, joka automaattisesti vahingoittaa lasta ikuisesti. Mitään ei saa kieltää, kuria ei saa pitää, koskaan ei saa sanoa mitään negatiivista, koska lapsi on perheen johtaja. Se on nykyajan kasvatusta.

Siis miehiä ei "kiinnosta leikkiä kodinhengetärtä" mutta sitten kuitenkin nainen on se, joka syrjäyttää heidät kasvatustyöstä? Kuulkaas herrat - jonkun se koti ja lapset on hoidettava, ja jos teitä ei kiinnosta niin on turha uhriutua siitä, että joku muu sen tekee.

Älä yleistä.

Minä miehenä perustaisin vaikka suurperheen jos nainen olisi se kodinhengetär sen aikaa kun lapset menee päiväkotiin.

Minä naisena voisi perustaa suurperheen jos mies olisi kodinhengetär sen jälkeen kun lapset on mennyt päiväkotiin. Eli hän hoitaisi hakemiset, viemiset, retket, oikeat vaatteet, vanhempain illat, vasut yms. Ja tietysti kävisi kaupassa, siivoaisi ja laittaisi ruoan oman työpäivänsä jälkeen. Mitä seurannut niin se kaaos alkaa vasta kun ne menee tarhaan.
Toki joku muu saisi myös synnyttää kuin minä. Ai hitto, ei kai ole mahdollista että alkaisin perhettä perustaa.

Kuulostaa sitä että kaipaat naista rinnallesi.

Mitä sä miehellä? Rahat?

Varmaan samaa mitä kaikki vastaavaa kommentoineet miehet tekee naisella. Ei kai puolisolla sitten mitään tee jos ei aio lisääntyä vai mikä tämä kysymys oli?

Mies ei voi synnyttää joten jos etsin rinnallesi jotain toista joka voisi synnyttää puolestasi ja yhdessä sitten perustaisitte perheen...

Arvaa mitä, se on sinulle mahdollista, mutta mies ei ole ratkaisu.

Oletko sitä mieltä ettei parisuhdetta voi olla ilman että joku synnyttää?

Vierailija
3847/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmuus on niin huono asia että harva ihminen siihen suostuu vapaaehtoisesti ja tämän takia syntyvyys on laskenut tasa-arvon myötä. Kuka oikeasti nauttii tai tykkää jostain lapsen hoitamisesta? Ne myös vie rahaa ja vie vapauden ihmiseltä. 

Ystävät kellä on lapsia on jatkuvasti kiireisiä eikä ne pääse oikeastaan mihinkään ja osa joutunut olemaan töistäkin pois lapsen takia, heistä kukaan ei ole onnellinen ja osa sanonut että he eivät oikein nauti isänä olemisesta.

Minä itse olen lapseton ja olen oikeastaan melko varma etten minä lapsia halua tehdä. 

Minulla on lapset ns. pahimmassa teini-iässä. Jos voisin pysäyttää kellon tähän hetkeen ja elää heidän kanssaan tätä elämää loputtomiin niin olisi houkutus tehdä niin. Koska he ovat ihania ja tuovat elämääni niin paljon iloa, hauskuutta ja rakkautta. Kaikkea hyvää. Monelle vanhemmalle lapsiperheaika on elämän parasta aikaa. Sekin on hyvä muistaa, vaikka perusnarratiivi nykyään lähes kaikesta, myös lapsiperheistä, on perusnegatiivinen.

Vierailija
3848/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin siittää montakin lasta jos niistä ei tulisi kuluerää eikä velvollisuuksia. Vähän niinkuin uroskarhu.

Aivan varmasti useampi nainenkin lapsia haluaisi jos ne synnyttäisi, hoitaisi ja maksaisi joku muu. Sehän nyt on aivan selvää.

Siitä vain etsimään naisparia.

Vierailija
3849/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M23

Älä yleistä.

Niin ei niitä lapsia sinunkaan pidä tehdä. Sinä olet siis vela nainen ja se on ihan hyväksyttävää.

Olen mies ja en halua lapsia koska en vain halua perhe-elämää enkä myöskään olla se kodinhengetär.

Jos olisin erittäin hyvätuloinen niin voisin lapsia tehdä koska silloin minulla olisi varaa palkata lapsille hoitaja.

M30

En ymmärrä tuota logiikkaa. Et halua perhe-elämää tai viettää aikaa lasten kanssa, mutta jos olisit rikas niin tekisit paljon lapsia joille palkkaisit hoitajan. Miksi ihmeessä? Miksi käyttäisit rahaasi johonkin, jota et lähtökohtaisestikaan halua? MItä saisit itsellesi siitä? Millaisen elämän saisivat tekemäsi lapset vaihtuvien hoitajien ja ulkopuoliseksi jäävän isän kanssa? En vain  ymmärrä.

Haluan lapsia mutta en halua olla mikää kodinhengetär, jos minulla olisi paljon rahaa ni sitten voisin palkata sen kodinhengettären.

Nyt en ole tarpeeksi rikas joten lapsia en tee koska vaarana on siinä se että joutuisin olemaan se kodinhengetär.

M30

Voisitko ystävällisesti vastata, kun kukaan mies ei ole vastannut vaikka samaa olen kysynyt. Kiitos jo etukäteen.

Ehkä osalle miehistä on ok tehdä tuota kaikkea itselleen, mutta ei muille ihmisille? Ei saa ikään kuin hyödyttää omalla huolenpidollaan muita, koska se on lähtökohtaisesti naisen tehtävä, mies hoitaa vain omat hommansa. Onhan näitä tarinoita miehistä, jotka ovat oman elämänsä suhteen ihan vastuullisia, mutta se vastuuntunto ei enää ulotukaan sitten lapsiin ja puolisoon kun ne on siihen rinnalle haluttu.  

Joo, niin sen täytyy olla. Mies näkee vaimonsa itsensä äitinä ja lapset omina pikkusisaruksinaan, jotka on ärsyttäviä ja joita äiti pakottaa hoitamaan. Neuvokas teini kyllä keksii, miten siitä hommasta voi luikerrella eroon.

😂

Mutta tuossa aiemminhan joku juuri sanoi tämän ihan itse. ”En minä ala kenenkään muiden puolesta niitä kotitöitä tekemään”. Kun en tykkää. Nih.

Auttaisikohan asiaa, jos vaimo rupeaisi maksamaan isompaa viikkorahaa tai nostaisi viikonlopun kotiintuloaikaa?

hihihi

Yleensä mies on kyllä se jolta menee rahat naiseen ja sen pikku projekteihin

Vierailija
3850/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti useampi nainenkin lapsia haluaisi jos ne synnyttäisi, hoitaisi ja maksaisi joku muu. Sehän nyt on aivan selvää.

Onko niitä lapsia pakko tehdä? Saako olla pariskunta ilman että tekee lapsia?

Vierailija
3851/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M23

Älä yleistä.

M30

M30

Minä itse mutta en ole kovinkaan ahkera kotitöiden tekijä enkä minä ala kenenkään muiden puolesta niitä kotitöitä tekemään.

M30

Ööö ja sinä siis mietit, että tuo neliö lattiasta kuuluu puolisolle ja tuo neliö lapselle ja imuroit ja peset vain ne omat neliöt? Mitä järkeä? Eikö samalla voi pestä ne puolison ja lapsenkin neliöt, kun kuitenkin olisit poikamiehenäkin siivonnut koko lattian?

Sinä kyllä peset lattian, mutta jos sillä on kävellyt joku muukin, et enää pese, vaikka se joku olisi sinulle rakkainta maailmassa? Vaikka yksin ollessasi se kokonaisen lattian pesu ei ole tuottanut vaikeuksia?

Joo, kyllä sinä olet ihan selvästi luotu elämään yksin.

Ja oletko ajatellut, että jos sen naisen saisitkin, niin miten sitten työnjako menisi? Nainen siivoasi ne sinunkin nelöt, vaikka se ei siivoamisesta tykkäisikään? 

Vai aattelitko, että toinen pesee toisen puolen ja toinen toisen? Voihan se olla, ettei sitä naistakaan kiinnosta siivota muuta kuin omat sotkunsa.

Jos ihminen noin ajatelee, niin silloin on parasta pysyä yksin. Parisuhteessa kun on kaksi ja siinä ei voi koko ajan ajatella vain omaa parastaan.

Ei mieti. Ei tarvitse miettiä koska toteaa ettei nainen ole sen arvoinen, lapsesta puhumattakaan.

Eikös se ole nyt tässäkin ketjussa se sun ongelma  :)

Vierailija
3852/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyyden lasku näyttää minusta tämän ketjun perusteella positiiviselta asialta. Suuri osa aikuisista ei halua vanhemmuutta eikä ainakaan kykene siihen. Se on hyvä tunnistaa ja tunnustaa. Vanhemmuus ei ole ainakaan heikkohermoisten ja itsekeskeisten ihmisten laji, se on selvä.

Vierailija
3853/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole. Tuossa nyt kuitenkin vastattiin siihen, että useampi nainen haluaisi lapsia jos...

Vastaus kaipuuseen on toinen nainen.

Vierailija
3854/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan että tätä samaa keskustelua käydään kaikissa ns sivistyneissä maissa nykyään. Jossain ei kehittyneissä maissa tätä keskustelua ei käydä.

Siis vastuunotoista,kotitöistä yms.

Pohjoismaissa varmaan eniten keskustellaa näistä samoista asoista ja samaan tyyliin mitä tässä ketjussa.

En usko että maailmassa on yhtään maata olemassa missä naiset ja miehet ovat yhtä paljon vastuussa kodista ja mahdollisista lapsista.

Jossain heimoissa keskellä viidakkoa varmaan miehet ottavat eniten vastuuta naisesta/naisista sekä jälkeläisestä.

Tämä.

Ruotsissa on avioeroja maailman eniten väkilukuun nähden sekä Ruotsissa on maailman eniten yksinasuvia väkilukuun nähden joten siellä varmaan vielä enemmän mesotaan näistä asioista mitä tällä palstalla.

Käytännössä on täysin mahdottomuus saada kaksi ihmistä tekemään kotitöitä tai hoitmaan lasta yhtä paljon.

Tietyn uskontokunnan moniavioisuus on kiellettyä, joten ne joutuu ottamaan ensin avioeron. Se avioero ei tietenkään ole pätevä heidän uskontonsa silmissä.

Vierailija
3855/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole. Tuossa nyt kuitenkin vastattiin siihen, että useampi nainen haluaisi lapsia jos...

Vastaus kaipuuseen on toinen nainen.

Ei siinä mitään paria tarvitse että joku synnyttää ja hoitaa lapsen. Oletko lukenut näitä miesten viestejä?

Vierailija
3856/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI tätäkin asiaa kysytään vain miehiltä?!! Ei naisilta olla koskaan kysytty syntyvyydestä mitään, yritetään vain painostaa synnytyskoneeksi.

Avaa keskustelu naisista jos haluat.

Vierailija
3857/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet, jos ette halua kerta niitä  lapsia voisitteko ottaa vastuuta sitten siitä ehkäisystä

Ovat ottaneetkin, nyt vingutaan matalasta syntyvyydestä.

Jos haluat sitä perinteisempää miesv ihaa niin etsi toinen ketju.

Vierailija
3858/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmuus on niin huono asia että harva ihminen siihen suostuu vapaaehtoisesti ja tämän takia syntyvyys on laskenut tasa-arvon myötä. Kuka oikeasti nauttii tai tykkää jostain lapsen hoitamisesta? Ne myös vie rahaa ja vie vapauden ihmiseltä. 

Ystävät kellä on lapsia on jatkuvasti kiireisiä eikä ne pääse oikeastaan mihinkään ja osa joutunut olemaan töistäkin pois lapsen takia, heistä kukaan ei ole onnellinen ja osa sanonut että he eivät oikein nauti isänä olemisesta.

Minä itse olen lapseton ja olen oikeastaan melko varma etten minä lapsia halua tehdä. 

Tää. Miksi kukaan haluaa lapsia kun ne vain haittaa elämistä.

Vierailija
3859/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää. Miksi kukaan haluaa lapsia kun ne vain haittaa elämistä.

Eivät kaikki suinkaan koe niiden haittaavan elämistä vaan monille lapsi on hartaimmin toivottu asia maailmassa. Ei tietenkään kaikille.

Vierailija
3860/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapset ns. pahimmassa teini-iässä. Jos voisin pysäyttää kellon tähän hetkeen ja elää heidän kanssaan tätä elämää loputtomiin niin olisi houkutus tehdä niin. Koska he ovat ihania ja tuovat elämääni niin paljon iloa, hauskuutta ja rakkautta. Kaikkea hyvää. Monelle vanhemmalle lapsiperheaika on elämän parasta aikaa. Sekin on hyvä muistaa, vaikka perusnarratiivi nykyään lähes kaikesta, myös lapsiperheistä, on perusnegatiivinen.

No ei siltä kyllä vaikuta kun naiset vaativat miehiltä sitä ja tätä. Naisten valituksesta jää sellainen kuva että se on erittäin haastavaa sekä rankkaa. Miten sellainen voi olla oikein hauskaa ja nautinnollista?