Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!

Vierailija
21.11.2018 |

Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.

Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!

Kommentit (6577)

Vierailija
3801/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia koska ei kiinnosta leikkiä mitää kodinhengetärtä.

M23

Miehet on niin kätevästi syrjäytetty lasten kasvatustyöstä, että tuo on varmaan monelle miehelle syy jättää lapset hankkimatta jos on tuollaista sivusta seurannut. Lisäksi jos on isäksi jo tullut, niin monet miehet passivoituvat ajan myötä, koska heidät syrjäytetään heti alusta saakka kaikesta päätöksenteosta lapsia koskien. Ja tuo passivoituminen johtaakin sitten ennen pitkää eroon. Nykykasvatuksessa isän pitäisi olla niin kuin vara-äiti, eikä mitään miehisyyttä saisi enää näyttää. Mies vain tottelee kiltisti ja varoo sanomasta mitään toksista, joka automaattisesti vahingoittaa lasta ikuisesti. Mitään ei saa kieltää, kuria ei saa pitää, koskaan ei saa sanoa mitään negatiivista, koska lapsi on perheen johtaja. Se on nykyajan kasvatusta.

Siis miehiä ei "kiinnosta leikkiä kodinhengetärtä" mutta sitten kuitenkin nainen on se, joka syrjäyttää heidät kasvatustyöstä? Kuulkaas herrat - jonkun se koti ja lapset on hoidettava, ja jos teitä ei kiinnosta niin on turha uhriutua siitä, että joku muu sen tekee.

Älä yleistä.

Minä miehenä perustaisin vaikka suurperheen jos nainen olisi se kodinhengetär sen aikaa kun lapset menee päiväkotiin.

Minä naisena voisi perustaa suurperheen jos mies olisi kodinhengetär sen jälkeen kun lapset on mennyt päiväkotiin. Eli hän hoitaisi hakemiset, viemiset, retket, oikeat vaatteet, vanhempain illat, vasut yms. Ja tietysti kävisi kaupassa, siivoaisi ja laittaisi ruoan oman työpäivänsä jälkeen. Mitä seurannut niin se kaaos alkaa vasta kun ne menee tarhaan.

Toki joku muu saisi myös synnyttää kuin minä. Ai hitto, ei kai ole mahdollista että alkaisin perhettä perustaa.

Niin ei niitä lapsia sinunkaan pidä tehdä. Sinä olet siis vela nainen ja se on ihan hyväksyttävää.

Meillä miehillä on usein myös toi sama syy miksi emme lapsia halua.

Olen mies ja en halua lapsia koska en vain halua perhe-elämää enkä myöskään olla se kodinhengetär.

Lapsia tekisin myös paljon jos en joutuisi olemaan se kodinhengetär.

Jos olisin erittäin hyvätuloinen niin voisin lapsia tehdä koska silloin minulla olisi varaa palkata lapsille hoitaja.

M30

En ymmärrä tuota logiikkaa. Et halua perhe-elämää tai viettää aikaa lasten kanssa, mutta jos olisit rikas niin tekisit paljon lapsia joille palkkaisit hoitajan. Miksi ihmeessä? Miksi käyttäisit rahaasi johonkin, jota et lähtökohtaisestikaan halua? MItä saisit itsellesi siitä? Millaisen elämän saisivat tekemäsi lapset vaihtuvien hoitajien ja ulkopuoliseksi jäävän isän kanssa? En vain  ymmärrä.

Haluan lapsia mutta en halua olla mikää kodinhengetär, jos minulla olisi paljon rahaa ni sitten voisin palkata sen kodinhengettären.

Nyt en ole tarpeeksi rikas joten lapsia en tee koska vaarana on siinä se että joutuisin olemaan se kodinhengetär.

Ei sitä jää ulkopuoliseksi jos ei suostu olemaan se kodinhengetär.

M30

Kuka nyt sinun asunnon siivoaa, käy kaupassa, pesee pyykit ja laittaa ruuat?

Voisitko ystävällisesti vastata, kun kukaan mies ei ole vastannut vaikka samaa olen kysynyt. Kiitos jo etukäteen.

En ole tuo keneltä kysyt, mutta täällä eräs palstailija joka on hoitanut nuo asiat jo teini iästä asti yksin olosuhteiden pakosta. Yksin asuva lapseton, joka haluaisi perheen, elämä vain tuntuu merkityksettömältä yksin. Ei naisia tänäpäivänä enää uskalla lähestyä ovat liian aggressiivisia kaikkia miehiä kohtaan, ilman syytä. Suurempi todennäköisyys saada turpaan kuin löytää juttuseuraa.

Vierailija
3802/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus on niin huono asia että harva ihminen siihen suostuu vapaaehtoisesti ja tämän takia syntyvyys on laskenut tasa-arvon myötä. Kuka oikeasti nauttii tai tykkää jostain lapsen hoitamisesta? Ne myös vie rahaa ja vie vapauden ihmiseltä. 

Ystävät kellä on lapsia on jatkuvasti kiireisiä eikä ne pääse oikeastaan mihinkään ja osa joutunut olemaan töistäkin pois lapsen takia, heistä kukaan ei ole onnellinen ja osa sanonut että he eivät oikein nauti isänä olemisesta.

Minä itse olen lapseton ja olen oikeastaan melko varma etten minä lapsia halua tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3803/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M23

Miehet on niin kätevästi syrjäytetty lasten kasvatustyöstä, että tuo on varmaan monelle miehelle syy jättää lapset hankkimatta jos on tuollaista sivusta seurannut. Lisäksi jos on isäksi jo tullut, niin monet miehet passivoituvat ajan myötä, koska heidät syrjäytetään heti alusta saakka kaikesta päätöksenteosta lapsia koskien. Ja tuo passivoituminen johtaakin sitten ennen pitkää eroon. Nykykasvatuksessa isän pitäisi olla niin kuin vara-äiti, eikä mitään miehisyyttä saisi enää näyttää. Mies vain tottelee kiltisti ja varoo sanomasta mitään toksista, joka automaattisesti vahingoittaa lasta ikuisesti. Mitään ei saa kieltää, kuria ei saa pitää, koskaan ei saa sanoa mitään negatiivista, koska lapsi on perheen johtaja. Se on nykyajan kasvatusta.

Siis miehiä ei "kiinnosta leikkiä kodinhengetärtä" mutta sitten kuitenkin nainen on se, joka syrjäyttää heidät kasvatustyöstä? Kuulkaas herrat - jonkun se koti ja lapset on hoidettava, ja jos teitä ei kiinnosta niin on turha uhriutua siitä, että joku muu sen tekee.

Älä yleistä.

Minä miehenä perustaisin vaikka suurperheen jos nainen olisi se kodinhengetär sen aikaa kun lapset menee päiväkotiin.

Minä naisena voisi perustaa suurperheen jos mies olisi kodinhengetär sen jälkeen kun lapset on mennyt päiväkotiin. Eli hän hoitaisi hakemiset, viemiset, retket, oikeat vaatteet, vanhempain illat, vasut yms. Ja tietysti kävisi kaupassa, siivoaisi ja laittaisi ruoan oman työpäivänsä jälkeen. Mitä seurannut niin se kaaos alkaa vasta kun ne menee tarhaan.

Toki joku muu saisi myös synnyttää kuin minä. Ai hitto, ei kai ole mahdollista että alkaisin perhettä perustaa.

Niin ei niitä lapsia sinunkaan pidä tehdä. Sinä olet siis vela nainen ja se on ihan hyväksyttävää.

Meillä miehillä on usein myös toi sama syy miksi emme lapsia halua.

Olen mies ja en halua lapsia koska en vain halua perhe-elämää enkä myöskään olla se kodinhengetär.

Lapsia tekisin myös paljon jos en joutuisi olemaan se kodinhengetär.

Jos olisin erittäin hyvätuloinen niin voisin lapsia tehdä koska silloin minulla olisi varaa palkata lapsille hoitaja.

M30

En ymmärrä tuota logiikkaa. Et halua perhe-elämää tai viettää aikaa lasten kanssa, mutta jos olisit rikas niin tekisit paljon lapsia joille palkkaisit hoitajan. Miksi ihmeessä? Miksi käyttäisit rahaasi johonkin, jota et lähtökohtaisestikaan halua? MItä saisit itsellesi siitä? Millaisen elämän saisivat tekemäsi lapset vaihtuvien hoitajien ja ulkopuoliseksi jäävän isän kanssa? En vain  ymmärrä.

Haluan lapsia mutta en halua olla mikää kodinhengetär, jos minulla olisi paljon rahaa ni sitten voisin palkata sen kodinhengettären.

Nyt en ole tarpeeksi rikas joten lapsia en tee koska vaarana on siinä se että joutuisin olemaan se kodinhengetär.

Ei sitä jää ulkopuoliseksi jos ei suostu olemaan se kodinhengetär.

M30

Kuka nyt sinun asunnon siivoaa, käy kaupassa, pesee pyykit ja laittaa ruuat?

Voisitko ystävällisesti vastata, kun kukaan mies ei ole vastannut vaikka samaa olen kysynyt. Kiitos jo etukäteen.

En ole tuo keneltä kysyt, mutta täällä eräs palstailija joka on hoitanut nuo asiat jo teini iästä asti yksin olosuhteiden pakosta. Yksin asuva lapseton, joka haluaisi perheen, elämä vain tuntuu merkityksettömältä yksin. Ei naisia tänäpäivänä enää uskalla lähestyä ovat liian aggressiivisia kaikkia miehiä kohtaan, ilman syytä. Suurempi todennäköisyys saada turpaan kuin löytää juttuseuraa.

Jos saisit puolison ja lapsia, niin olisitko sitä mieltä, että naisen pitää hoitaa lapsi ja tehdä yksin kaikki kotityöt, koska sinä et suostu olemaan mikään kodinhengetär? Siitähän tässä on kyse. Miehille perheellistyminen tuntuu olevan lupa lopettaa kaikki kotitöiden tekeminen, koska heidän mielestään se on naisten homma. Kuten myös kaikki lapseen liittyvä toiminta.

Vierailija
3804/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies33 kirjoitti:

Työelämä on raskasta jo sinkullekkin. En todellakaan jaksaisi töiden lisäksi mitään lapsiperheen arkea. On myös mukavaa kun rahat jää omaan käyttöön ja pääsee 2-3 kertaa vuodessa kunnon lomamatkalle ihan minne itse haluaa. Olisi ihan kamalan järkyttävää lähteä johonki puuhamaahan tuhlaamaan vaivalla säästetyt rahat. Oma isä oli aina ihan poikki töistä tullessaan ja äiti lähti aina illaks töihin. Mikä helvetin järki tollasessa elämässä on?

Siinä mielessä vanhemmuus tuntuu tosiaan muuttuneen, että nykyään tehdään ihan kaikki lapsen/lasten ehdoilla. Siinä saa melkein sen oman elämän unohtaa ainakin 12 vuodeksi, kun lapsi on syntynyt. Ennen tämä koski enemmän naisia, mutta nyt molempia sukupuolia. Eli vaatimustaso miehillekin on noussut, ja ehkä moni mies ei ole valmis tähän. Varsinkin kun uhkana on myös ero ja lasten menetys tai  vähintäänkin viikonloppuisäksi joutuminen. 

Suomalainen mies ei tunnu olevan kovin perhekeskeinen. Itse äitinä ajattelen, että minun elämäni on perheeni elämä, elämme yhdessä yhteistä elämää. Onneksi siinä on tilaa myös omille pyrinnöille, mutta kokonaisuus on tietysti aina loppupeleissä omia pyrintöjä tärkeämpi, koska vastuu lasten hyvinvoinnista on asia johon täytyy suhtautua vastuullisesti. Ei perhe-elämässä välttämättä ole kyse mistään nollasummapelistä. Se on vain elämää. Onneksi löysin itse ulkomailta miehen, jolle perhe tulee ennen kaikkea muuta. 

Minä uskallan väittää että maapallolla on hyvin vähän maita missä miehet ovat perhekeskeisiä. Euroopassa tuskin yhtää. Amerikassa miehet ovat yllättävän perhekeskeisiä ja siellä he elättävät perheen kunnialla ja auttavat naista parhaimman mukaa myös kotona.

Pohjoismaat sekä amerikka on minulle tuttuja paikkoja työni puolesta sekä sukulaisten.

Kyllä esimerkiksi etelä-Euroopasta löytyy maita, joissa kulttuuri on hyvin perhekeskeinen ja se koskee myös miehiä. Suomalainen mieskulttuuri tuntuu myös olevan todella tunneköyhää, jolla on varmasti yhteytensä siihen, miten perheeseen ja sen puolesta asioiden tekemiseen suhtaudutaan. Oma mieheni on aivan järkyttynyt siitä, miten miehet suhtautuvat täällä esim. omiin ikääntyneisiin vanhempiinsa.  

Voi tietenkin olla mutta eipä niissäkään maissa mies jää kotiin lapsen kanssa. Siellä kyllä mies elättää naisen sekä jälkikasvun sekä auttaa naista sitten töiden jälkeen minkä pystyy.
Ei täällä kyllä naisetkaan sen paremmin suhtaudu omiin ikääntyneisiin vanhempiin kuin miehet.

Olet väärässä. Suomalaiset naiset hoitavat ikääntyneitä vanhempiaan PALJON. Miehet eivät hoida.

Tämänkin vuoksi jokaisella naisella pitäisi olla siskoja. Veljistä on vain haittaa.

Vierailija
3805/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies33 kirjoitti:

Työelämä on raskasta jo sinkullekkin. En todellakaan jaksaisi töiden lisäksi mitään lapsiperheen arkea. On myös mukavaa kun rahat jää omaan käyttöön ja pääsee 2-3 kertaa vuodessa kunnon lomamatkalle ihan minne itse haluaa. Olisi ihan kamalan järkyttävää lähteä johonki puuhamaahan tuhlaamaan vaivalla säästetyt rahat. Oma isä oli aina ihan poikki töistä tullessaan ja äiti lähti aina illaks töihin. Mikä helvetin järki tollasessa elämässä on?

Siinä mielessä vanhemmuus tuntuu tosiaan muuttuneen, että nykyään tehdään ihan kaikki lapsen/lasten ehdoilla. Siinä saa melkein sen oman elämän unohtaa ainakin 12 vuodeksi, kun lapsi on syntynyt. Ennen tämä koski enemmän naisia, mutta nyt molempia sukupuolia. Eli vaatimustaso miehillekin on noussut, ja ehkä moni mies ei ole valmis tähän. Varsinkin kun uhkana on myös ero ja lasten menetys tai  vähintäänkin viikonloppuisäksi joutuminen. 

Suomalainen mies ei tunnu olevan kovin perhekeskeinen. Itse äitinä ajattelen, että minun elämäni on perheeni elämä, elämme yhdessä yhteistä elämää. Onneksi siinä on tilaa myös omille pyrinnöille, mutta kokonaisuus on tietysti aina loppupeleissä omia pyrintöjä tärkeämpi, koska vastuu lasten hyvinvoinnista on asia johon täytyy suhtautua vastuullisesti. Ei perhe-elämässä välttämättä ole kyse mistään nollasummapelistä. Se on vain elämää. Onneksi löysin itse ulkomailta miehen, jolle perhe tulee ennen kaikkea muuta. 

Minä uskallan väittää että maapallolla on hyvin vähän maita missä miehet ovat perhekeskeisiä. Euroopassa tuskin yhtää. Amerikassa miehet ovat yllättävän perhekeskeisiä ja siellä he elättävät perheen kunnialla ja auttavat naista parhaimman mukaa myös kotona.

Pohjoismaat sekä amerikka on minulle tuttuja paikkoja työni puolesta sekä sukulaisten.

Kyllä esimerkiksi etelä-Euroopasta löytyy maita, joissa kulttuuri on hyvin perhekeskeinen ja se koskee myös miehiä. Suomalainen mieskulttuuri tuntuu myös olevan todella tunneköyhää, jolla on varmasti yhteytensä siihen, miten perheeseen ja sen puolesta asioiden tekemiseen suhtaudutaan. Oma mieheni on aivan järkyttynyt siitä, miten miehet suhtautuvat täällä esim. omiin ikääntyneisiin vanhempiinsa.  

Voi tietenkin olla mutta eipä niissäkään maissa mies jää kotiin lapsen kanssa. Siellä kyllä mies elättää naisen sekä jälkikasvun sekä auttaa naista sitten töiden jälkeen minkä pystyy.
Ei täällä kyllä naisetkaan sen paremmin suhtaudu omiin ikääntyneisiin vanhempiin kuin miehet.

Olet väärässä. Suomalaiset naiset hoitavat ikääntyneitä vanhempiaan PALJON. Miehet eivät hoida.

Tämänkin vuoksi jokaisella naisella pitäisi olla siskoja. Veljistä on vain haittaa.

Ne ikääntyneet ihmiset jotka ei pärjää ilman muiden apua asuu hoivakodeissa. Tämän takia esimerkiksi maksamme veroja että ihmiset pääsee hoivakoteihin.

Vierailija
3806/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju. Monista vastauksista näkee, että ne oikeasti on miesten kirjoittamia. Selkeitä ja suoria mielipiteitä, välillä karskejakin, mutta selittävät paljon lasten vähenemistä.

Vierailija
3807/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies33 kirjoitti:

Juuri näin. Kiitos omalle isälle ja äidilleni kun jaksoivat minut kasvattaa mutta itse en tuohon pysty. Tiedän, että en osallistuisi tarpeeksi lapsen kasvatukseen ja kotitöihin. Ja ei ole reilua jättää suurintaa osaa äidin kontolle. Joten pysyn poissa perheleikeistä.

Vierailija
3808/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M23

Älä yleistä.

Turha väittää, että sinä sen jälkeen tekisit yhtään mitään vaan vaimolle jäisi kaikki palkkatyön lisäksi. Ei ihme, ettei naisia innosta perheen perustaminen.

Ketjun ulìna-aihe ei taida olla "miksi naisia ei kiinnosta perheen perustaminen"

Vierailija
3809/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M23

Älä yleistä.

Ehkäpä kodinhengettäryyden voisi jakaa tasaisemmin naisen ja miehen välillä? Luuletteko todella, että nainen hoitaa sen, koska se on niin hemmetin kiinnostavaa? Ei, vaan nainen hoitaa sen koska se on hoidettava. Mutta ei sitä yksinään viitsisi tehdä, koska lapset ja koti ovat kuitenkin yhteiset, ja sekä miehellä että naisella on kiinnostusta työhön ja aktiviteetteihin myös kodin ulkopuolella. Emme me niin kovin erilaisia ole.

Ei ole hoidettava. Miehille ei tuota ongelmia jättää kakarat tekemättä.

Vierailija
3810/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran Pohjoismaista mies vs naiset riitelyä.

Tuleeko tästä hyvä mieli?

Feminismi kuoli jo ideologiana. Vieläkö sinnittellet? Konservatismi tulee median mukaan.

Miehet täällä kiukkuaa siitä kun ei löydy oikeasti perinteisiä naisia. Ulkomaidenkin naiset kuulemma vaan feikkaa.

Antaa kaikkien kukkien kukkia. Ihmetyttää vain miten jaksetaan keksiä tekosyitä omalle yksinäisyydelle.

Täh? Mun mielestä tässä on vaa kyse enemmän siitä ettei miehiä niin kiinnosta lasten teko ja hoitaminen, he eivät vaadi naisia olemaan minkäänlaisia vaan naiset ne täällä vaatii millaisia miesten pitää olla.

-eri

"Naiset eivät enää ole naisia"

"Naiset eivät osaa kokata"

"Tuokaa takaisin vanhat hyvät ajat"

Otteita juurikin tästä ketjusta.

Juuri näin. Mitä vikaa noissa on? Miksi nainen haluaa olla mies, paraneeko parisuhde siitä?

Onko kokkaaminen nykyään liian vaikeaa? Perhettä ei kasvateta takeaway ruualla...

Ja mitä vikaa on hyvillä ajoilla? Mielelläni valitsen hyvät ajat.

Monen nykynaisen äiti on elänyt tuota "vanhaa, hyvää aikaa". Äidit ovat vannottaneet meitä tyttäriä käymään koulut, hankkimaan ammatin, työpaikan ja omat rahat, että tyttäret pääsisivät elämässä helpommalla mitä he itse. Uskon kyllä, että nykymiesten mielestä entiset ajat olivat hyviä, kun miehillä oli käytössä oma kotiorja. Jos ne äidit olisivat olleet tyytyväisiä elämäänsä, niin hehän olisivat suositelleet samaa tyttärilleen, eikö?

Eikö se nyt ole selvää että nykyään kannattaa hankkia koulutus ja ammatti?

Ennen oli heikommat mahdollisuudet, mutta toisalta miehet elättivät naisia. Kun tuosta yhtälöstä poistetaan kolikon yksi puoli, niin poistuu toinenkin puoli. Ei kovin monimutkaista.

Nykyajan ilmiö on se että vaikka ajat ovat muuttuneet, naiset syyllistävät yhä miehiä jotka eivät täytä vanhan ajan miehen velvollisuuksia. Miehet eivät sano vastaan, koska valittavat miehet leimataan vässyköiksi, siinä missä valittava nainen on rohkea naisten oikeuksien puolesta taistelija.

Samasta syystä vaikka mies olisi kuinka eron hajottama ja vakuuttunut siitä ettei naimisiin meneminen kannata, ei tämä riko herrasmiehen velvollisuuksia ja opeta pojalle ettei kannata lähteä perherulettiin ellei löydy aivan poikkeuksellista naista. Luultavasti poika oppii kaverien tai netin välityksellä aiheesta, ja toivottavasti ehtii miettimään omilla aivoillaan mikä kannattaa ja mikä ei.

Sinällään ymmärrän miksi jotkut naiset ovat siirtyneet omiin kommuuneihin. Saa olla rauhassa. Miehet ilmeisesti viihtyvät yksin vaikka naimisiinmeno houkuttaakin etujen vuoksi. Voisihan mieskin jakaa kuluja ja kotitöitä toisten miesten kesken (?)

Ei tulisi kellekään pahamieli.

Naiskommuunissa lasten kasvattaminen alkaa itse asiassa kuulostaa aivan ihanalta idealta. Rupean oikeasti pohtimaan tätä. Toisiaan tukeva ja toistensa lapsista välittävä ja huolehtiva yhteisö. Koko kylä kasvattamassa. Ei hullumpaa!

Ei kun tuumasta toimeen.

Minulle käy, kunhan rahoitatte sen 100% itse. Ei tukia lasten hankintaan tai elättämiseen, kaikki palvelut yksityiseltä omilla rahoilla.

Ja isien. Älä unohda, että neitseellinen sikiäminen on toistaiseksi vielä vain tarua, ja niillä lapsilla on tietenkin isäkin, joka totta kai osallistuu jälkikasvunsa kustannuksiin. Ja vieläpä hyvillä mielin siitä ilosta, että oma siemen siellä jatkaa geenejä ilman mitään muuta resurssipanostusta kuin rahaa. Helppoa ja kätevää, eikö totta?

Naiskommmuunissa ei taida olla miehiä siittämässä, vaan hoidatte asian Cryosin avulla.

Keneltä ajattelit periä rahat?

Vierailija
3811/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sukupuolissa on eroja, vaikka feministit muuta yrittävät kovasti väittääkin. Miksi kodissa pitää tehdä kaikki naisen ehdoilla? 

Lapsille pitää olla iltapuuro keitettynä tiettyyn aikaan, että he pääsevät ajoissa iltatoimille ja nukkumaan. Siinä ei tehdä mitään naisen ehdoilla vaan lasten. Kyllä mieskin äkkiä oppii miten käy, jos lapset pääsevät illalla liian nälkäisiksi ja väsyneiksi.

Miksi kakarat ei voisi valvoa kymmeneen?

Vierailija
3812/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki tänne on synnyttää lisää ihmisiä kun nyttenkään ei kaikille ihmisille riitä töitä, avoimia työpaikkoja se 31K, ja työttömiä 316K. Ei ole kivaa että lapsi joutuu olemaan työttömänä äidin ja isän lisäksi.

T: 149kk putkeen työttömänä, ja työttömänä tuun oleemaan varmaan ikäni

Kai sä tajuat että tuossa ajassa sä olisit voinut kouluttautua alalle joka ei ehkä niin 100% kiinnosta, mutta työllistää hyvin ja saisit olla toimiva osa yhteiskuntaa?

Olen yrittänyt, mutta kun ei onnistu.

Logistiikan perustutkinto: Potkittiin pois ajokortittomana

Vartijan perustutkinto: Potkittiin pois liian heikon yleiskunnon vuoksi

Metallialan perustutkinto: Joutusin lopettamaan koska pää ei kestänyt sitä meteliä, tuli paniikki kohtauksia

Datanomin perustutkinto: Joutusin lopettamaan koska ei kiinnostanut koulussa tuijotella koodeja 12h/pvä

Merkonomin tutkinto on eka tutkinto josta valmistuin, mutta merkonomin tutkinnolla ei tee suomessa vittuakaan ilman 20 eri korttia ja passia, 20v kokemusta eri kassoista ja ilman suosittelijoita. En ole päässyt edes puhelinmyyjäksi. Työkkärin kautta olen yrittänyt hakeutua koulutuksiin mutta kaikki evätään koska minulla on jo tutkinto, ehdotetaan vaan vaihtoehtoisia työllistymistä edistäviä tapoja. Suomessa kannustetaan opiskelemaan mutta totuus on ihan toinen, suomessa jäädään yhä useammin yhden tutkinnon varaan koska työkkäri ei päästä opiskelemaan uutta tutkintoa työmarkkinatuella. Ei kaikilla ole varaa ottaa lainoja opiskelua varten. Nyt oon sitten jumissa merkonomin tutkinnossa mikä ei todellakaan työllistä. S-ryhmään länsi-suomen alueella kesätöihin haki 4000, mä en päässy edes haastatteluun.

Vierailija
3813/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset haluaa lapsia?

Biologia

Vierailija
3814/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologinen tarve. Halutaan perhe. Halutaan rakastaa toista ihmistä. Halutaan sisältöä, merkitystä ja jatkuvuutta elämään. Rakastetaan lapsia. Puolisokin haluaa lapsia ja yhteinen lapsi on suuri rakkauden teko. Halutaan olla osa isompaa yhteisöä. Halutaan pitää pikkulasta sylissä, koska se on maailman ihanin asia. Halutaan opettaa lapselle asioita, tehdä niitä yhdessä hänen kanssaan. Halutaan oppia uusia juttuja. Halutaan jotain muuta. Halytaan kypysä ja kasvaa aikuisiksi ja viisastua. Halutaan olla hyvä toiselle ihmiselle. Halutaan suoda isovanhemmuus omille vanhemmille, koska heidän näkeminen yhdessä liikuttaa. Halutaan seurata lapsen kasvua. Halutaan kokea raskaan aolo ja synnytys.

Monia erilaisia syitä ja niiden yhdistelmiä.

Yhteinen lapsi rakkauden teko. 

Hauska että nainen valitsee lapsen miehen edeltä joten se siitä rakkaudesta.

Vierailija
3815/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miespuoleinen eksäni halusi lapsia?

Sinä niitä halusit, mies myötäili

Vierailija
3816/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologinen tarve. Halutaan perhe. Halutaan rakastaa toista ihmistä. Halutaan sisältöä, merkitystä ja jatkuvuutta elämään. Rakastetaan lapsia. Puolisokin haluaa lapsia ja yhteinen lapsi on suuri rakkauden teko. Halutaan olla osa isompaa yhteisöä. Halutaan pitää pikkulasta sylissä, koska se on maailman ihanin asia. Halutaan opettaa lapselle asioita, tehdä niitä yhdessä hänen kanssaan. Halutaan oppia uusia juttuja. Halutaan jotain muuta. Halytaan kypysä ja kasvaa aikuisiksi ja viisastua. Halutaan olla hyvä toiselle ihmiselle. Halutaan suoda isovanhemmuus omille vanhemmille, koska heidän näkeminen yhdessä liikuttaa. Halutaan seurata lapsen kasvua. Halutaan kokea raskaan aolo ja synnytys.

Tietenkin valitsee, jos valintatilanne tulee. Mies pärjää omillaan, lapsi ei.

Vierailija
3817/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli nainen on oikeasti itsekäs. Mieheltä halutaan vain siemen koska rakkaus katoaa välittömästi kun miehestä ei ole enää hyötyä

Vierailija
3818/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran Pohjoismaista mies vs naiset riitelyä.

Tuleeko tästä hyvä mieli?

Feminismi kuoli jo ideologiana. Vieläkö sinnittellet? Konservatismi tulee median mukaan.

Miehet täällä kiukkuaa siitä kun ei löydy oikeasti perinteisiä naisia. Ulkomaidenkin naiset kuulemma vaan feikkaa.

Antaa kaikkien kukkien kukkia. Ihmetyttää vain miten jaksetaan keksiä tekosyitä omalle yksinäisyydelle.

Täh? Mun mielestä tässä on vaa kyse enemmän siitä ettei miehiä niin kiinnosta lasten teko ja hoitaminen, he eivät vaadi naisia olemaan minkäänlaisia vaan naiset ne täällä vaatii millaisia miesten pitää olla.

-eri

"Naiset eivät enää ole naisia"

"Naiset eivät osaa kokata"

"Tuokaa takaisin vanhat hyvät ajat"

Otteita juurikin tästä ketjusta.

Juuri näin. Mitä vikaa noissa on? Miksi nainen haluaa olla mies, paraneeko parisuhde siitä?

Onko kokkaaminen nykyään liian vaikeaa? Perhettä ei kasvateta takeaway ruualla...

Ja mitä vikaa on hyvillä ajoilla? Mielelläni valitsen hyvät ajat.

Monen nykynaisen äiti on elänyt tuota "vanhaa, hyvää aikaa". Äidit ovat vannottaneet meitä tyttäriä käymään koulut, hankkimaan ammatin, työpaikan ja omat rahat, että tyttäret pääsisivät elämässä helpommalla mitä he itse. Uskon kyllä, että nykymiesten mielestä entiset ajat olivat hyviä, kun miehillä oli käytössä oma kotiorja. Jos ne äidit olisivat olleet tyytyväisiä elämäänsä, niin hehän olisivat suositelleet samaa tyttärilleen, eikö?

Eikö se nyt ole selvää että nykyään kannattaa hankkia koulutus ja ammatti?

Ennen oli heikommat mahdollisuudet, mutta toisalta miehet elättivät naisia. Kun tuosta yhtälöstä poistetaan kolikon yksi puoli, niin poistuu toinenkin puoli. Ei kovin monimutkaista.

Nykyajan ilmiö on se että vaikka ajat ovat muuttuneet, naiset syyllistävät yhä miehiä jotka eivät täytä vanhan ajan miehen velvollisuuksia. Miehet eivät sano vastaan, koska valittavat miehet leimataan vässyköiksi, siinä missä valittava nainen on rohkea naisten oikeuksien puolesta taistelija.

Samasta syystä vaikka mies olisi kuinka eron hajottama ja vakuuttunut siitä ettei naimisiin meneminen kannata, ei tämä riko herrasmiehen velvollisuuksia ja opeta pojalle ettei kannata lähteä perherulettiin ellei löydy aivan poikkeuksellista naista. Luultavasti poika oppii kaverien tai netin välityksellä aiheesta, ja toivottavasti ehtii miettimään omilla aivoillaan mikä kannattaa ja mikä ei.

Sinällään ymmärrän miksi jotkut naiset ovat siirtyneet omiin kommuuneihin. Saa olla rauhassa. Miehet ilmeisesti viihtyvät yksin vaikka naimisiinmeno houkuttaakin etujen vuoksi. Voisihan mieskin jakaa kuluja ja kotitöitä toisten miesten kesken (?)

Ei tulisi kellekään pahamieli.

Naiskommuunissa lasten kasvattaminen alkaa itse asiassa kuulostaa aivan ihanalta idealta. Rupean oikeasti pohtimaan tätä. Toisiaan tukeva ja toistensa lapsista välittävä ja huolehtiva yhteisö. Koko kylä kasvattamassa. Ei hullumpaa!

Ei kun tuumasta toimeen.

Minulle käy, kunhan rahoitatte sen 100% itse. Ei tukia lasten hankintaan tai elättämiseen, kaikki palvelut yksityiseltä omilla rahoilla.

Ja isien. Älä unohda, että neitseellinen sikiäminen on toistaiseksi vielä vain tarua, ja niillä lapsilla on tietenkin isäkin, joka totta kai osallistuu jälkikasvunsa kustannuksiin. Ja vieläpä hyvillä mielin siitä ilosta, että oma siemen siellä jatkaa geenejä ilman mitään muuta resurssipanostusta kuin rahaa. Helppoa ja kätevää, eikö totta?

Naiskommmuunissa ei taida olla miehiä siittämässä, vaan hoidatte asian Cryosin avulla.

Keneltä ajattelit periä rahat?

Seksielämää voi mainiosti harrastaa kommuunissa tai kommuunin ulkopuolella. Ihan kuten muutkin ihmiset.

Vierailija
3819/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyyttä voisi siis parantaa ainakin sillä, että spermanluovutus saataisiin kiinnostavammaksi/taloudellisesti houkuttelevaksi miehille,  ja toisaalta täysin anonyymiksi puolin ja toisin. Miehet saisivat levittää siementään ilman vastuuta/oikeuksia/osallistumista lapsen elämään ja naiset saisivat haluamiaan vauvoja. 

Yks nainen jo kyseli kuka maksaa elarit naisten kommuunissa joten voit unohtaa tuon

Vierailija
3820/6577 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli nainen on oikeasti itsekäs. Mieheltä halutaan vain siemen koska rakkaus katoaa välittömästi kun miehestä ei ole enää hyötyä

No sinä nyt väännät ihan minkä tahansa naisen itsekkyydeksi, äidin rakkaudenkin, joten sovitaan niin.