Puheet synnytystalkoista ovat oikeasti hirveän vastenmielisiä. Kukaan nainen ei lähde uhraamaan kehoaan jonkun yhteiskunnallisen syyn vuoksi...
Ja kun noiden juttujen laukojina on lähinnä keski-ikäisiä miehiä, joilla ei oikeasti ole hajuakaan mitä raskaana oleminen ja synnyttäminen ovat.
Kommentit (715)
Minua huvitti, kun syntyvyysuutisten lätkähdettyä etusivulle, niin joku ekspertti tarjoili syntyvyyden laskuun reseptiksi verotuksen helpottamista ja perheiden "tukemista".
Se nyt on nähty mitä tämän valtion tuki perheille on, kun mieheni sairastui kuolemanvakavasti, niin ainoa apu, jota olisin saanut oli keskusteluapu neuvolassa. Voi veljet!
Ikään kuin nykyaikana nuoret olisivat niin tyhmiä, että alkaisivat lapsia tehtailla, jos saavat tehdä 2% verovähennyksen, joka kompensoitaisiin muuta elämistä kallistamalla. Hyvä nuoret, synnytyslakko vaan siihen asti kunnes täällä asiat toimii.
Täs on siulle kirjoitti:
Lapsia syntyisi lisää, jos nuorilla ja lisääntymisikäisillä olisi varmuus työstä ja kodista.
Tällä hetkellä muutamaa alaa lukuunottamatta ei tiedä onko työpaikka alla vielä vuoden päästä. Ylipäätään sopimukset on pätkiä ja projekteja.
Koti. Nuorten perheellisten tapauksessa se tarkoittaa vuokrakolmiota nuhjuisessa kerrostalossa, vuokraa toki maksetaan enemmän kuin lainanlyhennys omasta olisi, säästöön jää pikku summia, ne lähinnä pahan päivän varalle. Ja niitä lainoja ei myönnetä jos ei ole vakityötä ja perittyä rahaa (tai porukat tukeneet niin, että kesätienestit yms duunirahat meni säästöön).
Vuokria saamme maksaa niska hiessä, elämän luksus on, että HSL:n lipulla pääsee Suomenlinnaan. Vuokrat ja Prisma vie rahat.
Sillä välin ay-pomot napsauttaa pullosta napsut erityistä ranskalaista makeaa jälkiruokaviiniä pateen kyytipojaksi ja halveksuen seuraavat kurjan kansan viitsimättömyyttä Katajanokan Jugend-asunnon ranskalaiselta parvekkeelta. "Synnytystalkoot! Prkl." Jyrähtää sosiaalidemokraattinen kiho vasemmistoystävälleen, joka hymähtää jo muita asioita ajatellen.
Elämä on epävarmaa. Kuulostaa niin samanlaiselta kuin 60-70 -luvuilla ilman kotihoidon tukia ja äitiyslomia. Asuntoonkin tarvittiin ihan reilu omarahoitus, jos pankkiherra ylipäätänsä antoi lainaa. Pinipalkkaisen veroprosenttikin oli 25.
Ajat olivat silloinkin kovia.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla suomen naisille kivana yllätyksenä että sodan koittaessa ei miehet olekkaan valmiita uhraamaan itseään "yhteiskunnallisten asioiden" puolesta. Maanpuolustustahto on pelkkää bluffia jolla koetetaan tyhmin kansanosa pitää psyykeltään uhrautumisvalmiina.
Suurin osa naisista synnyttää ainakin sen yhden lapsen. Varsin moni useammankin. Suurin osa suomalaisista miehistä sen sijaan ei ole yhdessäkään sodassa ollut taistelemassa ja tuskin kukaan täällä toivoo että edes sellaiseen tilanteeseen joutuisivatkaan.
Synnytystalkoiden vertaaminen maanpuolustukseen sotatilanteessa on täysin absurdia. Ja jos välttämättä tällaisia asioita haluaa vertailla, pikemminkin pitäisi sitten kehottaa miehiä sotimaan kuin naisia synnyttämään. Siinä vertailussa kun naiset ovat selkeästi voitolla.
Sitten voitaisiin vertailla työpaikkakuolemia (97% miehiä) ja siviiliurotöitä (90% miehiä) ja esim.viihdealojen sukupuolijakaumaa riskien suhteen näyttää myös samanlaiselta; viihdetaiteilijoiden (näytöspainijat, duudsonit, amerikkalaisen jalkapallon pelaajat jne.) elinikäennuste ei ole hirveän korkea. Molemmat sukupuolet nauttivat näiden katsomisesta, mutta esiintyjät ovat lähinnä miehiä.
Ei voi mitenkään verrata. Miesten työtapaturmia verrataan naisten työtapaturmiin, JOS nyt halutaan asia sukupuolittaa, ja ratkaisu on, että miesten työtapaturmat on toki laskettava niin alas kuin mahdollista.
Uuden elämän tuottaminen maailmaan on vain naisen keholle mahdollista, eikä sille ole vertailukohtaa miehellä. Siittäminen EI ole sitä. Miesten tehtävä ideaalisesti on tukea naisten harteille langennutta osaa lapsen maailmaan tulossa ja kasvattamisessa. Vasta sitten alkaa tilanne olla siedettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan kysymyksen kun en saanut vastausta. Miksi ihmeessä tästä pitää loukkaantua? Eikö voi vain päästää toisesta korvasta ulos ja jatkaa elämää? Tämä on tätä nykyajan elämää josta kaikkien puheista etsitään mahdollisuus vauhkoontua ja lytätä joku joka sanoo jotain mistä ei itse pidä. Hävetkää.
Jos et kestä olla keskustelupalstalla niin kannattaa painaa sitä oikean yläreunan raksia. Täällä ollaan justiinsa tätä keskustelua varten, oikeassa elämässä on parempaakin tekemistä kuin mietiskellä ja loukkaantua tällaisesta 24/7.
Olipa säälittävän huono vastaus, kun et edes vastannut kysymykseen.
Jos joku esimerkiksi sanoo että kaikkien bemarilla ajavien miesten tulisi ajaa jokeen, en suutu tai loukkaannu. Kohautan olkaani ja jatkan elämääni. Miksi ette toimi samoin?
Niin, miksi sinäkin jäät tästä asiasta jankaamaan, kun voisit vaan olankohautuksella ohittaa että ihme asiasta lämpenevät?
Onpa paskaa vastaamista kun vilpittömästi kiinnostaisi tietää. Ei teidän tarvitse synnytystalkoista murehtia, tuskin kukaan mies vapaaehtoisesti teihin meisseliään upottaisikaan.
Ihan yhtä paskasti vastasit itsekin, kun et mun kysymykseen vastannut. Nyt olet osallistunut siis tähän jankkaamiseen ja murehtimiseen itsekin, kun murehdit miksi muut murehtivat. Joko sulle valkeni se, että miksi ihmiset puhuvat näistä asioista? Jää jotenkin jotain hampaankoloon ja haluaa tuoda mielipiteensä julki, kenties? Eihän sinunkaan tosiaan tarvitse meidän muiden murehtimisesta murehtia, minua vilpittömästi kiinnostaisi tietää miksi siis murehdit?
Oikein oivallettu, on helppoa välttää itse keskustelun aihe takertumalla johonkin pikkuasiaan ja kääntämällä se vastapuolta vastaan.
Totuus on kuitenkin se, että oli sitten kyse synnytystalkoista, lapsilisien sijoittamisesta tai jostain muusta asiasta josta itse ollaan eri mieltä, ollaan nykyään hyvin herkkiä loukkaantumaan ja nostamaan meteli. Nimenomaan nostamaan meteli, ei osallistumaan keskusteluun (vältän tietoisesti sanaa jankkaus, jota te tunnutte käyttävän). Tämä näyttää toki olevan herkkä aihe niille, jotka saavat elämänsä tarkoituksen muiden lyttäämisestä.
Jokainen ihminen on naisen kehosta tähän maailmaan tullut. Kaiken a ja o on naisten hyvä kohtelu. Siitä seuraa nimittäin hyvää aivan kaikille, niin lapsille kuin miehille. Ihmiskunta ei vaan kovin usein ole sitä keinoa yrittänyt käyttää olojensa parantamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehoaan? Sekö, kehon uhraaminen sinusta on lisääntymisessä se suurin este???
No tietysti siinä on tukku muitakin uhrauksia mutta tuo on se ensimmäinen josta lähdetään liikkeelle.
Mulla on kaksi lasta, enkä koe kyllä uhranneeni mitään, varsinkaan kehoani. Millä tavalla ajattelet, että lasten hankkiminen on kehon uhraamista?
On se uhraamista sellaiselle, joka lapsia ei itse halua, mutta joka jonkinlaisesta painostuksesta joutuu niitä hankkimaan. Vähän kuin itse joutuisit laittamaan itseesi peruuttamattomia lävistyksiä, tatuointeja ja halkaisemaan kielesi ja silvotuttamaan alapääsi jne, vaikka ajatus tuntuisi sinusta pahalta. Ja sen lisäksi vielä sitoutuisit huolehtimaan jostakin elollisesta lopun elämääsi, vaikka mieluummin tekisit jotakin ihan muuta.
Jos lapsen haluaa, niin on tietysti ihanaa saada vielä yhteiskunnan tuki omalle päätökselleen ja tuntea tekevänsä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, ei kyllä ihme että Suomessa niin moni joutuu syömään mömmöjä mielenterveysongelmiin kun suhtautuminen elämän suurimpaan rakkauteen, minkä vanhemmuus tuo mukanaan, koetaan näin vastenmieliseksi.
Taidat itse olla lapsen vanhempi tai ainakin lapsia haluava ihminen. Moni kokee samanlaista rakkautta ja omistautumista sellaisia asioita kohtaan, jotka saisivat sinut voimaan pahoin. Meitä on moneksi.
Aamen, siunailu ja kätten päälleasettelu!
Itselläni on lapsia, en ole ikinä mitään uhrannut tai menettänyt mitään sen vuoksi, päinvastoin. MUTTA. Minä en oikeasti käsitä, että vaikka minulla on ihan ihanat kokemukset äitiydestä, miksi pitäisi vaatia, että kaikki naiset haluaisivat tai saisivat lapsia - varsinkaan, jos he eivät halua. Kyllä pakotettu vanhemmuus on todellakin pakotettua ja uhrautumista, jossa vielä uhrataan se viaton lapsi, joka ei varmasti haluaisi syntyä vanhemmille, jotka eivät häntä halua. Mitähän, jos me kaikki eläisimme omaa elämäämme, emmekä lähtisi tohtoroimaan toisten elämiä, kun ne eivät meille kuulu.
Loistava huomio. Olet siis kanssani samaa mieltä siitä että ne naiset jotka ovat huijanneet miehen isäksi ja synnytystalkoisiin (näitä löytyy Suomesta kymmeniä tuhansia) pitäisi kastroida ja laittaa vankilaan. Ja lapsi pois, miehelle.
Lisää tällaisia naisia esille, ehkä tähän saataisiin jopa juridinen muutos aikaiseksi. Hienoa!
No nyt tuli kyllä varsinainen aasinsilta, eikä se edes johda mihinkään! Mutta ihan ohiksena, pidä se pippelisi housuissasi, niin et vahingossakaan tule isäksi. Vain tyhmiä huijataan, oletko yksi heistä kenties? :D
Aasinsilta? Et kykene ymmärtämään edes omaa tekstiäsi. Se ei yllätä tällä palstalla.
Olen jo aikuisen lapsen isä joten minua ei huijattu mihinkään, eikä huijata. Sinun tyyppisiä yrittäjiä oli kyllä jonossa useampia yrittämässä, ei riittänyt äly eikä ulkonäkö.
Luojan kiitos olen jo keski-ikäinen mies, ei tällaisia tämän palstan naisia jaksaisi katsella sekuntiakaan. Onnekseni ikäluokassani on vielä täysipäisiä naisia ja paljon. Ei ole feminismi ja some sekoittanut päätä. Sinänsä loistavaa että syntyvyys laskee. Suurin osa tämän palstan kirjoittajista ei tuota yhteiskunnalle mitään muuta kuin velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näistä pitää kimpaantua? Itseäni lähinnä naurattaa. Miehillä on hätä kädessä kun naiset ei suostukaan enää kodinhoitajiksi, äideiksi, uratykeiksi ja patjoiksi samaan aikaan. Sitten isoin ase on taas kiukutella, kuinka nainen ei ole nainen jos ei synnytä ja kyllä nyt itsekkäiden naisten pitää taipua :D
Niin kauan kun yhteiskunnassa ei puhuta miesten itsekkyydestä ja nuoruuden pitkittämisestä, niin mun elämä kulkee nautinnosta toiseen kuten miehilläkin.
Ikävä juttu, paitsi että vähän naurattaa :)
Naurattaisi muuten mutta kun nuo miehet ihan tosissaan olettavat että kyse on vain jostain naisten itsekkyydestä.
No totta helvetissä olen itsekäs, kyse on minun elämästäni. Miksi minun pitäisi tehdä jotain mitä en todellakaan halua jonkun "yhteisen hyvän" vuoksi? Miksi kollektiivi välittää paskaakaan siitä, mitä yksilöt päättävät oman elämänsä suhteen? Ei minun henkilökohtaiset valinnat ja päätökset vaikuta muiden ihmisten elämään millään tavalla. Veloja yritetään saada hankkimaan lapsia mm. painostuksen, häpäisyn, nöyryytyksen ja syyllisyyden keinoin. On kuin vallalla olisi jokin kultti, joka haluaa pakottaa ihmiset lisääntymään vastoin heidän omaa tahtoaan. Metodit ovat samat aina aivopesu ja psykologisista manipulointitaktiikoista lähtien mitä näkee mm. uskonlahkojen käyttävän uhreihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näistä pitää kimpaantua? Itseäni lähinnä naurattaa. Miehillä on hätä kädessä kun naiset ei suostukaan enää kodinhoitajiksi, äideiksi, uratykeiksi ja patjoiksi samaan aikaan. Sitten isoin ase on taas kiukutella, kuinka nainen ei ole nainen jos ei synnytä ja kyllä nyt itsekkäiden naisten pitää taipua :D
Niin kauan kun yhteiskunnassa ei puhuta miesten itsekkyydestä ja nuoruuden pitkittämisestä, niin mun elämä kulkee nautinnosta toiseen kuten miehilläkin.
Trollaatko vai etkö ihan oikeasti tajua mitä haittaa siitä on eläkeläisiä on suhteettoman paljon verrattuna työikäisiin veronmakaajiin?
Muutenkin tässä ketjussa näkee syyn miksi naiset nysväävät merkityksettömien asioiden parissa samalla kun miehet muuttavat maailmaa. Ja sehän on se, ettei naiset kykene ajattelemaan omaa napaa pidemmälle, kun taas miehet ajattelevat asioita laajemmin, jopa koko kansakunnan kannalta.
Kyllä mä naisena ahattelen koko kansakunnan kannalta. Ajattelen, että tällainen naisvihamielinen mieskansa joutaa kuolla pois. Yhtään tyttölasta en tänne halua tehdä kärsimään miesten aikaansaannoksista, enkä yhtään poikalasta heitä hyväksikäyttämään. Kumpis nyt ajattelikaan pidemmälle?
Ennemminkin niin, että tuommoinen lapsivihamielinen kansanosa joutaa kuolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ja itsekin aion pitäö hauskaa vaan niinkuin miehet enkå halua yhtä aikuista lasta muiden lasten lisäksi. Teen lapset yksin jos teen ollenkaan!
Mistä ajattelit sen miehen elämännesteen hankkia? Ei, sitä ei saa Lidlistä.
Et ole lapsettomuusklinikoista koskaan kuullut?
Sama kysymys sinulle. Te kun ette miehiä mihinkään tarvitse niin mistä te saatte sitä tarvittavaa nestettä prosessiin. Lypsetäänkö se sonneista? Luultavasti kun katselee suomalaisa naisia kaupunkien kaduilla.
Mies37v kirjoitti:
Teidän naisten itsekkyyden ja mukavuudenhalun vuoksi suomen kansa kuolee muutaman sukupolven kuluessa sukupuuttoon. Minusta jokaisen synnytysikäisen naisen pitäisi synnyttää hedelmällisenä aikanaan vähintään yhden lapsen joka vuosi eikä siinä pitäisi naisen mielipidettä kysyä ollenkaan että haluaako hän olla raskaana vai ei. Vaikka väkisin pitäisi jokainen nainen rakastella raskaaksi niin usein kun se vain on mahdollista että joka vuosi syntyisi esim. vähintään 100000 lasta suomessa.
Vähän vähemmän ehkä sitä Handmaid's talea? Pysyy ajatukset aurinkoisempina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkääs nyt tapelko. On erittäin hyvä että VAIN ne tekee lapsia jotka aidosti sitä haluavat. Itsellä neljä lasta ja samalla ura (työskentelen bisneslunjajohtajana) ja onhan tää ohan hiton rankkaa yhdistää vaativa aikaa vievä työ ja perhe, en voi suositella ellei TODELLA rakasta lapsia. Mutta itse tykkään lapsista vsltavasti - enkä odota että muiden pitäisi tykätä.
On loistava juttu että viimein nainen saa itse päättää! Ja on myös loustava juttu että naisen ei taloudellisesti tarvitse kestää urpoa miestä ja huonoa liittoa.
Miehillä on hätä kädessä. Naiset on tulevaisuudessa johtajia kaikkialla (kuten minäkin jo nyt) koska vain naisilla on riittävä koulutustaso. Uraan ei riitäkään enää pelkkä ”mieheys”. Eukä se riitä enää parisuhteen saamiseksikaan, siihen pitää jo ponnistella.
Kaikki tämä on erinomaisen hyvää kehitystä!
Tiedä vaikka osasyy näihin puheisiin olisi juuri pelko naisten ylivallasta. Mikä on helpompi keino kahlita naista kuin liuta lapsia?
Onneksi niin kauan kun fysiikan lait pätevät ei pelkoa naisen ylivallasta ole.
Typerä mies! Luuletko että fyysinen voima on pääsyvaatimuksena johtajan hommiin, poliitikon hommiin tai päättäjäksi? Ehei kultaseni, niihin pääsee KOULUTUKSELLA ja älyllä.
Olen se naisjohtaja, ja tuo hurja muutos tulee siinä 10v sisään. Nyt vielä päätöksentekijöinä hopeakettuja, mutta kun tuo sukupolvi poistuu niin seuraavat on jo naisia (miehillä ei koulutustaso riitä). Itsekin olen tekniikan tohtori, ei tähän hommaan mikään urpo pääse.Vai meinaatko että kaikkiin hommiin riittää vain kikuli pääsyvaatimuksena? Säkin osaisit hoitaa mun teknologiajohtajan homman johon pitää olla korkea tieteellinen osaaminen, ihan vaan siksi kun oot mies?
Ookke. Otahan lääkkeet taas....Erittäin kiireinen tekniikan tohtorijohtaja kesken työpäivän vauvapalstalla, useampaan kertaan. Kiitos hyvistä nauruista.
Tekniikan tohtori on ÄITIYSLOMALLA ja laskettu aika pian. Joku tänne lapset tekee sentään.
No ei sulla erityisen vahvaa pesänrakennusvaistoa ole kehittynyt.
Mitä jos tohtori saa pojan?
Sehän on katastrofi! Johtajatohtori googlaa sanan 'kätkytkuolema'. Ei tänne jumalauta saa miehiä synnyttää, ei niistä ole mihinkään. Nousin juuri seisomaan pelkästä kunnioituksesta naisia kohtaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehoaan? Sekö, kehon uhraaminen sinusta on lisääntymisessä se suurin este???
No tietysti siinä on tukku muitakin uhrauksia mutta tuo on se ensimmäinen josta lähdetään liikkeelle.
Mulla on kaksi lasta, enkä koe kyllä uhranneeni mitään, varsinkaan kehoani. Millä tavalla ajattelet, että lasten hankkiminen on kehon uhraamista?
On se uhraamista sellaiselle, joka lapsia ei itse halua, mutta joka jonkinlaisesta painostuksesta joutuu niitä hankkimaan. Vähän kuin itse joutuisit laittamaan itseesi peruuttamattomia lävistyksiä, tatuointeja ja halkaisemaan kielesi ja silvotuttamaan alapääsi jne, vaikka ajatus tuntuisi sinusta pahalta. Ja sen lisäksi vielä sitoutuisit huolehtimaan jostakin elollisesta lopun elämääsi, vaikka mieluummin tekisit jotakin ihan muuta.
Jos lapsen haluaa, niin on tietysti ihanaa saada vielä yhteiskunnan tuki omalle päätökselleen ja tuntea tekevänsä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, ei kyllä ihme että Suomessa niin moni joutuu syömään mömmöjä mielenterveysongelmiin kun suhtautuminen elämän suurimpaan rakkauteen, minkä vanhemmuus tuo mukanaan, koetaan näin vastenmieliseksi.
Taidat itse olla lapsen vanhempi tai ainakin lapsia haluava ihminen. Moni kokee samanlaista rakkautta ja omistautumista sellaisia asioita kohtaan, jotka saisivat sinut voimaan pahoin. Meitä on moneksi.
Aamen, siunailu ja kätten päälleasettelu!
Itselläni on lapsia, en ole ikinä mitään uhrannut tai menettänyt mitään sen vuoksi, päinvastoin. MUTTA. Minä en oikeasti käsitä, että vaikka minulla on ihan ihanat kokemukset äitiydestä, miksi pitäisi vaatia, että kaikki naiset haluaisivat tai saisivat lapsia - varsinkaan, jos he eivät halua. Kyllä pakotettu vanhemmuus on todellakin pakotettua ja uhrautumista, jossa vielä uhrataan se viaton lapsi, joka ei varmasti haluaisi syntyä vanhemmille, jotka eivät häntä halua. Mitähän, jos me kaikki eläisimme omaa elämäämme, emmekä lähtisi tohtoroimaan toisten elämiä, kun ne eivät meille kuulu.
Loistava huomio. Olet siis kanssani samaa mieltä siitä että ne naiset jotka ovat huijanneet miehen isäksi ja synnytystalkoisiin (näitä löytyy Suomesta kymmeniä tuhansia) pitäisi kastroida ja laittaa vankilaan. Ja lapsi pois, miehelle.
Lisää tällaisia naisia esille, ehkä tähän saataisiin jopa juridinen muutos aikaiseksi. Hienoa!
No nyt tuli kyllä varsinainen aasinsilta, eikä se edes johda mihinkään! Mutta ihan ohiksena, pidä se pippelisi housuissasi, niin et vahingossakaan tule isäksi. Vain tyhmiä huijataan, oletko yksi heistä kenties? :D
Aasinsilta? Et kykene ymmärtämään edes omaa tekstiäsi. Se ei yllätä tällä palstalla.
Olen jo aikuisen lapsen isä joten minua ei huijattu mihinkään, eikä huijata. Sinun tyyppisiä yrittäjiä oli kyllä jonossa useampia yrittämässä, ei riittänyt äly eikä ulkonäkö.
Luojan kiitos olen jo keski-ikäinen mies, ei tällaisia tämän palstan naisia jaksaisi katsella sekuntiakaan. Onnekseni ikäluokassani on vielä täysipäisiä naisia ja paljon. Ei ole feminismi ja some sekoittanut päätä. Sinänsä loistavaa että syntyvyys laskee. Suurin osa tämän palstan kirjoittajista ei tuota yhteiskunnalle mitään muuta kuin velkaa.
Keski-ikäinen mies, joka kirjoittaa, että Suomessa on kymmeniä tuhansia naisia, jotka ovat huijanneet miehiä isiksi? Ja jotka pitäisi kastroida? Oletko tosissasi??? Kyse oli sitä paitsi synnytystalkoista, eli kommenttisi ei liittynyt aiheeseen mitenkään, että sikäli rakentelemasi aasinsilta oli kyllä todella omituinen. Toisekseen, katsot siellä näköjään kristallipalloon, kun näet kuka ja millainen minä olen; näet siis sukupuoleni, ikäni, ulkonäköni ja älykkyysosamääränikin. Melkoinen saavutus.
Mies37v kirjoitti:
Teidän naisten itsekkyyden ja mukavuudenhalun vuoksi suomen kansa kuolee muutaman sukupolven kuluessa sukupuuttoon. Minusta jokaisen synnytysikäisen naisen pitäisi synnyttää hedelmällisenä aikanaan vähintään yhden lapsen joka vuosi eikä siinä pitäisi naisen mielipidettä kysyä ollenkaan että haluaako hän olla raskaana vai ei. Vaikka väkisin pitäisi jokainen nainen rakastella raskaaksi niin usein kun se vain on mahdollista että joka vuosi syntyisi esim. vähintään 100000 lasta suomessa.
Voi luoja. Tällaisia raiskareita keskuudessamme kulkee vapaana...
Jos adoptiosta tehtäisiin helpompaa ei tarvitsisi murehtia että Suomen väkiluku pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Mies37v kirjoitti:
Voi luoja. Tällaisia raiskareita keskuudessamme kulkee vapaana...
Tuo on se palsta'pedo, joka spämmää tänne koko ajan lapoa yms.
Kannattaa ilmoittaa kaikki sen r''aiskaus- ja p''edofiilijutut.
Vierailija kirjoitti:
Mies37v kirjoitti:
Vähän vähemmän ehkä sitä Handmaid's talea? Pysyy ajatukset aurinkoisempina.
Gilead is within you.
Hyssykät! Kaksi ääripäätä, sovinistimiehet ja feministinaiset, turha luulla että lapsia syntyy.
En tiedä onko tästä ollut jo puhetta, mutta Sveitsissä ja tietääkseni Virossa maksetaan naisille munasolujen luovutuksesta n. 1000e/kerta sekä Jenkeissä 10 000e sekä skandinaavin veren omaaville 5000e extraa tosin kyseisessä maassa saa vuokrata kohtuaan haluamallaan hinnalla. Korkeasti koulutetut voivat pyytää reippaasti (alkaen) 100 000 euroa plus klinikalla suoritettavat toimenpiteet/raskauden ajan vitamiinit siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ja itsekin aion pitäö hauskaa vaan niinkuin miehet enkå halua yhtä aikuista lasta muiden lasten lisäksi. Teen lapset yksin jos teen ollenkaan!
Mistä ajattelit sen miehen elämännesteen hankkia? Ei, sitä ei saa Lidlistä.
Et ole lapsettomuusklinikoista koskaan kuullut?
Sama kysymys sinulle. Te kun ette miehiä mihinkään tarvitse niin mistä te saatte sitä tarvittavaa nestettä prosessiin. Lypsetäänkö se sonneista? Luultavasti kun katselee suomalaisa naisia kaupunkien kaduilla.
Tuohan sanoi pitävänsä hauskaa kuten miehetkin. No, sen verran monen miehen mielestä esimerkiksi seksin harrastaminen on hauskaa, että tuskin hänelle tulee ongelmia "miesten nesteen" hankkimisessa, jos sitä sattuu kaipaamaan... 😉
- eri
Ohhoh. Kokonainen everstiluutnantti ja vielä nainen. Ei me tarvita miehiä mihinkään.