Puheet synnytystalkoista ovat oikeasti hirveän vastenmielisiä. Kukaan nainen ei lähde uhraamaan kehoaan jonkun yhteiskunnallisen syyn vuoksi...
Ja kun noiden juttujen laukojina on lähinnä keski-ikäisiä miehiä, joilla ei oikeasti ole hajuakaan mitä raskaana oleminen ja synnyttäminen ovat.
Kommentit (715)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko kertoo jo paljon miksi syntyvyys on alhainen. Naisille vartalon pysyminen pari prosenttia parempana on tärkeämpää kuin jälkikasvu. Vinkki: ikä tulee viemään sen huippuvartalon kolmikymppisenä,joka tapauksessa.
Kuinka monelta naiselta olet pyytänyt perheen perustamista? Ikävää että ovat tälläisen syyn takia kieltäytyneet pyynnöstäsi.
Oudon henkilökohtaisesti otat tämän. Ehkä osui vähän liian lähelle tuo mun arvio. Itse vain osasin selittää naiselleni miksi lapset ovat tärkeitä, mutta kaikilla miehillä ei tätä kykyä ole.
No sittenhän sulla ei ole syytä valittaa, onneksi olkoon. Itselläni on myös mies, ja lapset suunnitelmissa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko kertoo jo paljon miksi syntyvyys on alhainen. Naisille vartalon pysyminen pari prosenttia parempana on tärkeämpää kuin jälkikasvu. Vinkki: ikä tulee viemään sen huippuvartalon kolmikymppisenä,joka tapauksessa.
Kuinka monelta naiselta olet pyytänyt perheen perustamista? Ikävää että ovat tälläisen syyn takia kieltäytyneet pyynnöstäsi.
Oudon henkilökohtaisesti otat tämän. Ehkä osui vähän liian lähelle tuo mun arvio. Itse vain osasin selittää naiselleni miksi lapset ovat tärkeitä, mutta kaikilla miehillä ei tätä kykyä ole.
No sittenhän sulla ei ole syytä valittaa, onneksi olkoon. Itselläni on myös mies, ja lapset suunnitelmissa. :)
Sinulla on outo tapa hallusinoida asioita. En valittanut, vaan antanut arvion. Minua ei henkilökohtaisesti haittaa että syntyvyys on laskenut. Syntyvyys tulee nousemaan luonnollisesti, kun paljon lisääntyvät ihmiset jatkavat sukuaan. Itse aion ainakin hankkia, niin monta lasta kuin pystyn. Heikosti lisääntyvät evoluutio hoitelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oma valintasi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun noiden juttujen laukojina on lähinnä keski-ikäisiä miehiä, joilla ei oikeasti ole hajuakaan mitä raskaana oleminen ja synnyttäminen ovat.
Raskaana olo oli hyvää aikaa, kuvistakin näkee, kuinka oikein kukoistin silloin. Eikä ole vartalo pilalle mennyt raskauksissa ja synnytyksissä.
Hienoa sulle, itse en ole tervettä päivää nähnyt raskauskomplikaatioiden jälkeen.
Ikävää sinulle, mutta komplikaatiot ovat todella harvinaisia. Useimmillehan ei tule mitään pysyviä muutoksia.
Ahaa. Kyllä iso ja näkyvä hätäsektioarpi on aika pysyvä muutos kropassa. - toinen kommentoija
Mitä haittaa siitä on?
En enää pidä vartalostani enkä halua käyttää arven takia bikineitä. Minusta haitta on silloin merkittävä.
Arpi ei haittaa. Sotamuistoja. Mikään ei estä sinua olemasta fitti ja timmi paitsi oma psyykeesi.
Olen hyvässä kunnossa. Ongelma on se, että arpi on todella rumasti kokoon kursittu. Vatsa näyttää samalta kuin Frankensteinin ompeleet. Älä vähättele ettei tämä ole todellinen haitta, jollet tästä itse kärsi.
Pyritkö mielyttämään miehiä ulkonäölläsi vai mikä on ongelmasi? Suomessa on ehkä pari viikkoa sellaiset kelit että joku voisi ne nähdä uimarannalla.
Rasvat pois ja lihakset esiin.Arven ulkonäkö ei miellytä minua. Se on se ongelma.
Arpi ei haittaa on vaan kiva muisto. Ilman lasta lapsia elämä ei oo elämisen arvoista.
Haista home. Ei minusta. Se on olennaisempaa kuin sinun mielipiteesi, kun on kyse minun vartalostani.
ymmärrän oikein hyvin jos alle 30 v nainen ei oo kiinnostunut vielä saamaan vauvaa. Silloin on niin paljon muuta kivaa. Aika kuluu , ajatukset muuttuu ja se biologinen klo alkaa tikittämään kuten mulla n 36 v. Ei ollut silloin miestäkään. Funtsin tosissani haluaisinko vauvan jne. n 2 v niin löysin miehen ja ajattelin aika pian että tuon kanssa haluan naimisiin ja vauvan. Eka toteutui mutta vauva odotutti yli 40 v ja sain tulla raskaaksi. En ollut tiennyt kuinka antoisaa on olla äiti ja myös hyvin vaativaa olla äiti. Kasvatustyö on tehty ja paljosta olisin jäänyt paitsi ellen saanut lasta. Todella paljosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on outo tapa hallusinoida asioita. En valittanut, vaan antanut arvion. Minua ei henkilökohtaisesti haittaa että syntyvyys on laskenut. Syntyvyys tulee nousemaan luonnollisesti, kun paljon lisääntyvät ihmiset jatkavat sukuaan. Itse aion ainakin hankkia, niin monta lasta kuin pystyn. Heikosti lisääntyvät evoluutio hoitelee.
Ei se riitä, että osaa panna. Pitäisi myös osata hoitaa vanhemman rooli kunnialla läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oma valintasi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaana olo oli hyvää aikaa, kuvistakin näkee, kuinka oikein kukoistin silloin. Eikä ole vartalo pilalle mennyt raskauksissa ja synnytyksissä.
Hienoa sulle, itse en ole tervettä päivää nähnyt raskauskomplikaatioiden jälkeen.
Ikävää sinulle, mutta komplikaatiot ovat todella harvinaisia. Useimmillehan ei tule mitään pysyviä muutoksia.
Ahaa. Kyllä iso ja näkyvä hätäsektioarpi on aika pysyvä muutos kropassa. - toinen kommentoija
Mitä haittaa siitä on?
En enää pidä vartalostani enkä halua käyttää arven takia bikineitä. Minusta haitta on silloin merkittävä.
Arpi ei haittaa. Sotamuistoja. Mikään ei estä sinua olemasta fitti ja timmi paitsi oma psyykeesi.
Olen hyvässä kunnossa. Ongelma on se, että arpi on todella rumasti kokoon kursittu. Vatsa näyttää samalta kuin Frankensteinin ompeleet. Älä vähättele ettei tämä ole todellinen haitta, jollet tästä itse kärsi.
Pyritkö mielyttämään miehiä ulkonäölläsi vai mikä on ongelmasi? Suomessa on ehkä pari viikkoa sellaiset kelit että joku voisi ne nähdä uimarannalla.
Rasvat pois ja lihakset esiin.Arven ulkonäkö ei miellytä minua. Se on se ongelma.
Arpi ei haittaa on vaan kiva muisto. Ilman lasta lapsia elämä ei oo elämisen arvoista.
Haista home. Ei minusta. Se on olennaisempaa kuin sinun mielipiteesi, kun on kyse minun vartalostani.
ymmärrän oikein hyvin jos alle 30 v nainen ei oo kiinnostunut vielä saamaan vauvaa. Silloin on niin paljon muuta kivaa. Aika kuluu , ajatukset muuttuu ja se biologinen klo alkaa tikittämään kuten mulla n 36 v. Ei ollut silloin miestäkään. Funtsin tosissani haluaisinko vauvan jne. n 2 v niin löysin miehen ja ajattelin aika pian että tuon kanssa haluan naimisiin ja vauvan. Eka toteutui mutta vauva odotutti yli 40 v ja sain tulla raskaaksi. En ollut tiennyt kuinka antoisaa on olla äiti ja myös hyvin vaativaa olla äiti. Kasvatustyö on tehty ja paljosta olisin jäänyt paitsi ellen saanut lasta. Todella paljosta.
Minulla on lapsia. Miten muuten kuvittelet minun hätäsektioon joutuneen?!?
Minun vartaloni, minun kehoni, minun pyhä temppelini, minun kaikkeni... Sua palvon ja ylistän, ei ole vertaistasi toista! Sulle elän, sun täydellisyyttäs kumarran, kroppani ihanuutta itken!
Vierailija kirjoitti:
Minun vartaloni, minun kehoni, minun pyhä temppelini, minun kaikkeni... Sua palvon ja ylistän, ei ole vertaistasi toista! Sulle elän, sun täydellisyyttäs kumarran, kroppani ihanuutta itken!
Olen kuullut yllättävän monesta miehestä, jotka jättävät äidiksi tulleen naisensa mm. vartalon muutosten seurauksena, vaihtavat timmimpään. Taitaa se muutos harmittaa joitakin miehiäkin, harmi. Olisi hienoa jos äitiyttä ja feminiinisyyttä arvostettaisiin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oma valintasi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa siitä on?
Kukaan ei välitä Sinun vartalosta. Miksi vedät herneen nenään ja rupeat asiattomaksi?
Miksi vähättelet toistuvasti muiden näkemyksiä? Sekin on asiatonta.
Eipäs vähätellyt!
Se arpi, jos tulee, on piilossa.
Ottavathan monet kauniita tatuointeja näkyviin paikkoihin.
Arpeutuminen on tekosyy jättää lapset tekemättä. Todellinen syy on jokin muu.
*eri
Keskustelu koski sitä pilaako raskaus kropan vai ei. Se taas on jokaisen synnyttäjän henkilökohtainen kokemus. Jos itse kokee raskauksien vaikuttaneen omaan vartaloon kielteisesti, niin se on tälle kyseiselle ihmiselle totta, kokivat muut asiat miten tahansa.
Ainahan raskaudessa jotain kielteistä tapahtuu. Narcissos vaan tuijottaa peiliin...ja ilman lapsia. Kaikkihan siinä voittavat.
Tyypillinen yritys vaientaa ikäviä asioita esiin nostava taho.
Raskausarvetko ovat ikäviä asioita?
Puhumme eri kieltä.
*eri
Pitkittäissuunnassa vatsan poikki kulkeva hätäsektioarpi, joka on ommeltu huonosti, on aivan eri asia kuin raskausarvet.
Mitä se haittaa, jos kuitenkin tikit on hoitaneet hommansa eli pitäneet ja haava on parantunut?
Edelleen, koska viesti ei toistosta huolimatta vaikuta menevän perille: en viihdy vartalossani, koska sektioarven alue näyttää todella rumalta. Jonain päivänä peitän sen vielä tatuoinnilla, jotta kokisin kroppani taas omakseni.
Oletko miettinyt sitä, miksi tuollaisella asialla tuntuu olevan niin iso merkitys sinulle? Miksi et kelpaa sellaisena kuin olet? Arpi on osa elettyä elämää siinä missä rypyt ja muut kolhut tai asiat, joita on oppinut.
Jokaisella on oikeus omaan näkemykseensä. Minun ei tarvitse pitää arvesta.
Yrittäisitkö vastata kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska keskustelu. Täynnä miehiä jotka eivät ole ikinä sotaa nähneetkään uhoavat kuinka he joutuvat puolustamaan Suomea :D Sodan todennäköisyys on niin minimaalinen ja sekään ei hoidu enää vanhalla tavalla pyssyjen kanssa metsässä juosten. Sitten voidaan tuudittautua siihen ajatukseen että jos se sota syttyisikin niin kyllä miesten pitäisi uhrautua!!1 Ja lottien osuutta vähätellään, ihan niin kuin naisia kuuluukin vähätellä.
En ole tavannut yhtäkään miestä joka olisi innoissaan lasten hankinnasta. Liikaa rahanmenoa, liian vähän vapaa-aikaa (eli siis ei voi pelata pleikkaria) ja ei haluta elättää perhettä. Tuntuu siltä että miesten mielestä perhe-elämä/lapset ovat naisten idea ja vastuu johon pitää pitkin hampain suostua että saa seksiä.
Oletko sinäkin aggressiivisen huvittunut? Täällä jo ollaan oltu niin huvittuneita, että on toivottu minun kuolemaani:D mulla on kyllä eri käsitys hauskasta ja huvituksesta.
Niin et sinäkään eikä kukaan mukaan täällä ole ollut lottana ja silti sillä keulitaan. Lottien roolin vähättely tuntuu siksi vähättelyltä, koska se oli rintamiesten päivätyöhön nähden turvallisempaa ja määrällisesti vähempää. Lottia oli 13 000 ja sotilaita " puolmiljoonaa ukkoo".
Idiootti!
Kun talvisota alkoi, oli Lotta Svärdillä jo 100 000 jäsentä, jotka antoivat panoksensa maanpuolustuksessa usealla eri tavalla.
https://www.iltalehti.fi/talvisota/a/2009120410607349 .Kyllä olet oikeassa tuosta 100 000 jäsentä. Sotatoimialueella oli 13 000 lottaa vrt sotilaita 500 000.
Kuule, tee anomus pressalle, jossa pyydät, että sotakorvauksina nykymiehille, jotka eivät itse olleet hengenvaarassa saati sodassa tapetaan 25 000 naista itsenäisyyspäivänä niin loppuu se stanan kitinäsi. Olen rivissä.
Ei kyllä mulle riittää, että myönnät kansakunnan uhrin painottuneen miehiin ja heidän kantaneen kovimman taakan. Sitähän te kierrätte ja kaarratte.
Silloin se oli järkeenkäypää, koska oli jonkinlaiset sukupuoliroolit ja naiset nähtiin äiteinä ja uuden elämän antajina. Nyt tilanne on toinen, sillä se äitiys ja elämän antamisen funktio on naisilta pois.
No mun ukkini (oli siis silloin nuori) oli postitoimistossa sota-aikana, että kyllä se vaginallinen lotta siellä eturintamatöissä teki raskaamman työn kuin kikkelillinen ukkini postissa. Se vaan ei mene niin, että kaikki miehet sitä ja kaikki naiset tätä.
Minne se kohtu on nyt naisilta kadonnut? Mites sukupuolenvaihtajat jne., mites meinasit heidät luokitella?
En sille mitään voi, että naiset eivät ole sinusta ihmisiä, eikä naisilla ole sinun mielestäsi itseisarvoa, joku meni kasvatuksessasi pieleen. Pitänee ryhtyä soveltamaan tuota ideologiaasi miehiin. Miehillä ei siis tästä lähtien ole itseisarvoa eikä ihmisarvoa. Nyt vallitsee arvottomuus sukupuolten välillä. Miehet ja naiset ovat tasa-arvoisesti arvottomia :)Feminismi on kyllä länsimaissa sen arvottomuuden kampanjan aloittanut, eritoten valkoihoinen, keski-ikäinen mies on kohteena.
Selitäs nyt miten esimerkiksi naisten äänioikeuden saaminen on laittanyt valkoisen keski-ikäisen miehen arvottomaan asemaan naiseen verrattuna?
Feminismi ei liity naisten äänioikeuteen mitenkään.
Ja aikanaan äänioikeus oli vain pienellä osalla miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä "kehon uhraaminen" on?
Minäkin ihmettelen, mitä se tarkoittaa. Katsokaa vaikka kuninkaallisia. Maddella on kolme lasta, samoin Katella, Marylla ja Belgian kuningattarella on neljä lasta ja kaikki ovat hyvävartaloisia. Raskaus ja synnytys tekevät naisista entistä kauniinpia.
Tässä nyt tuskin puhutaan pelkästään jostain "hyvävartaloisuudesta". Raskaudet ja synnytykset ovat isoja terveysriskejä myös. Ja luuletko oikeasti että kuninkaalliset ja tavikset saavat saman huolenpidon raskausaikana, synnytyksessä (esim. Katen synnytyksessä sairaalan oma "luksussiipi" vain hänen käytössään ja useita kymmeniä hoitajia ja lääkäreitä vain häntä varten) ja edelleen hoitoavun vauvojen kanssa jne?
Tuskin siellä useita kymmeniä hoitajia oli, mitä ihmettä ne olisivat tehneet. Toki sinne rynnisti, tunteja ennen kuvien ottoa, kampaajat ja meikkaajat.
Kaverin synnyttäessä paikalla oli kaksi kätilöä, kaksi lääkäriä ja lastensairaanhoitaja, tavallisessa suomalaisessa synnytyssairaalassa ja terve tyttö tuli ja äitikin voi hyvin.No tuokin on jo luksusta. Ei tavallisessa synnytyksessä lääkäri käy välttämättä paikalla lainkaan. Mulla oli tasan yksi kätilö, paitsi ihan ponnistuksen h-hetkellä kävi myös toinen kätilö apuna. Lääkärin näin ekan kerran parin päivän päästä kun tarkisti vauvan ennen kotiinlähtöä.
Sinulla oli onnea, synnytys meni hyvin. Silloin kun tulee ongelmia, haetaan lääkäri paikalle. Muuten normaalit synnytykset Suomessa hoitaa kätilö. Riskisynnyttäjät ovat asia erikseen niinkuin varmaan kaverisi synnytyksessä. Sinuna olisin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on yksi helvetin sama, vaikka pitäisitte itsekkäänä. Haukkukaa silmät ja suu täyteen, mutta yhtäkään kakaraa en tähän maailmaan pyöräytä. Ja ai, että, kun se nakertaa, kun sen sanoo tällainen hyvän taloudellisen tilanteen omaava terve, hedelmällisessä iässä oleva NAINEN.
:) minkäs näköinen neiti olet? voi olla ettei kukaan edes haluaisi tuikata sinua raskaaksi. taidat tietää saman itsekin...
Nyt, kun kysyit niin hyvän miehen olen onneksi onnistunut nappaamaan itselleni, että ehkä en ihan variksenpelätin kuitenkaan ole :)
Vihaan suomalaisia. Tuntemissani perheissä miehet pettää ja jättää lapset naisten hoidettaviksi. Jos pienikin ongelma ilmenee, juostaan baariin tai tinderiin.
Tässä ketjussa vain vähätellään naisia ja lasten hankkimista, verrataan lottatoimintaakin "riskiin kynsien katkeamisesta". Katkerat äijät itkee ja huutaa että kyllä Venäjällä vaan on kaikki paremmin, suomalaisesta naisesta keksitään vain haukuttavaa.
Sitten kehdataan sa*tana ihmetellä miksi ei haluta tänne p*skaan tehdä lapsia? Juoskaa sinne Venäjälle tai vaikka suohon urpot.
Näin evoluution näkökulmasta meidän ainoa funktio on suvun jatkaminen. Ihmiset ovat kuitenkin narsisteja ja luulevat heidän omalla elämällään olevan suurimpikin merkitys suuremmassa mittakaavassa.
Toisaalla Intialaiset yms hankkivat lapsia paljon ja tulevat kansoittamaan maan, puskien meidän kulttuurimme sivuun. Joten pieni syntyvyys on todellakin ongelma. Etenkin jos ette halua tulevien sukupolvienne opiskelevan islamia. Ai niin, mitäpä niistä tulevista sukupolvista, kun omalla elämällä on vain väliä.
Meidät Suomalaisnaiset on kasvatettu ajattelemaan itsestämme liikoja. Terve itsetunto on toki tärkeä, muttei harhaluuloisuus. Miehiltä vaaditaan liikaa itse antamatta mitään.
Itse pyöräytin maailmaan neljä ihanaa ihmistä. Ja sivussa onnistunut tekemään akateemista uraa.
Vierailija kirjoitti:
Noh, miehet lähtee tarvittaessa uhraaman ruumiinsa lisäksi henkensä "jonkun yhteiskunnallisen syyn" vuoksi. Sodan aikana maata puolustamaan.
Noh, sinne rintamalle aika todennäköisesti sinun ei tarvitse koskaan mennä. Politiikkojen mielestä jokaisen naisen tulisi ilmeisesti mielellään synnyttää semmoiset kolme lasta ja hoito päälle. Eli naisille se tulisi eteen USEAMMAN kerran. Miten nämä ovat verrannollisia epätodennäköiseen sotaan, jossa myös naiset joutuisivat osallistumaan?
Yksikään nainen ei yksin niitä lapsia muutenkaan tee, että sikäli tämä synnytystalkoo on typerästi nimitetty.