Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerä Ota lapsi töihin-päivä

Vierailija
19.11.2018 |

Oikeasti, miettikää nyt miten eriarvoiseen asemaan lapset tässä saatetaan.

Oma työni on valitettavasti sellaista, että en pysty määräämään itse tehtäviäni (eli toisin sanoen joku muu määräilee minua koko päivän). Tehtäviin kuuluu paljon vaitiolovelvollista asiaa yms., joten lapset olisivat koko päivän jossakin nurkissa värittelemässä tai keskenään kahvihuoneessa eivätkä koulussa, jossa heidän kuuluisi olla.

Miehen työpaikka taas on vaarallinen, sinne ei ole lapsilla mitään asiaa enkä heitä sinne edes päästäisi.

Nyt kuopus itkee kun kavereita lähtee vanhempien töihin. Ja kun luokasta on ilmeisesti iso osa pois, aineissa ei voida edetä. Eli tämä typerä päivä a) vie lapselta mahdollisuuden oppia ja b) saa lapselle olon, että äiti ei välitä ja tykkää kun ei halua mukaansa töihin.

Kuka tämän p*skan idean on keksinyt?

Harkitsen myös vieväni lapset mummulaan viettämään päivän "vanhainkodissa".

Kommentit (302)

Vierailija
161/302 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Onpa moni tosiaan pahoittanut mielensä tästä. Minusta idea on hauska! Mieheni tai minun töihini lapset eivät mukaan pääse, mutta ystäväni (hänellä ei omia lapsia) pyysi lapset hänen työpaikalleen pariksi tunniksi.

Vierailija
162/302 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kertoa lapselle mitä työtä teen, koska en halua että hän kertoo siitä koulussa kavereilleen. Onko opettajillekaan pakko kertoa mitä työtä tekee? Kenelle se kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/302 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vie lapset takaisin kouluun kun se kaksi tuntia on mennyt?

Vierailija
164/302 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi meidän pomo kielsi tämän päivän meidän työyhteisössä, täällä hyppii aikuisetkin seinille! Olisinhan voinut toki ottaa koirani mukaan, sekin olisi voinut juosta muiden jaloissa ja säestää lasten kiljumista haukkumalla. Noh, ehkä meille on luvassa jotain muuta ohjelmaa.

Vierailija
165/302 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS Akuutti, Jorvin sairaala osallistuu. Kuka haluaa olla jossain akuutissa sairastapaus tilanteessa itse tai omaisena kun paikalle tulee henkilökunnan lapsia pällistelemään?

Vierailija
166/302 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia pitää aina alkaa jankkaamaan niillä ääritapauksilla? Valtaosa ihmisistä kuitenkin työskentelee ihan jossain muualla kuin teurastamoissa, leikkaussaleissa tai pedofiilien kuntouttajana.

Terveydenhuolto työllistää tosi paljon. Muutenkin suurin osa ihmisten työpaikoista on sellaisia, mihin lapsia ei voi tuoda.

Vierailija
167/302 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lapsettomat myös viettää tämän työpäivän vapaana, kun vanhemmat lipittävät mehua ja leikkivät palkan edestä työpäivän.

En usko. Lapsettomat joutuu painamaan kahta kertaa enemmän töitä, että mammat saa raahata Nico-petterinsä työpaikalleen

Vierailija
168/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriarvoisessa asemassa lapset ovat silloinkin, kun isovanhemmat kutsutaan lapsen hoitopaikalle johihinkin kissan ristiäisiin.

Ei kaikilla isovanhemmilla kertakaikkiaan ole tuohon mahdollisuutta. Kaikilla ei isovanhempia edes ole enää.

Lapset siellä sitten haikeina katsovat isovanhempiensa kanssa hääriviä kavereitaan.

Vierailija
169/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni työpaikassa vietetään kuulema tällaista päivää. Lapsille on myös suunniteltu sinne ohjattua tekemistä, jotain joulukoristeiden laittoa ja glögiä, pipareita ja torttuja ym. Kyseessä it-firma. Mieheni ainoa lapsi majailee täällä hetkellä vielä minun vatsassani joten ei pääse vielä tänä vuonna mukaan, mutta kuulosti minusta ihan kivalta ajatukselta.

Meidän firmassa sama - osa työntekijöistä leikittää ja ohjaa koko päivän näitä vieraita ja neukkarit varattu ja avokonttorissa ollaan. Turha päivä jos minulta kysytään kun niitä oikeitakin töitä olisi eikä lapset kiinnosta.

Vierailija
170/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi halvattu, toivottavasti kukaan ei tuo ketään sinne, missä olen töissä tuolloin. Vedän työpajaa erään alan esimiehille. Työskentelylle on tiivis aikataulu ja käsittelemme asioita, jotka eivät varmasti avaudu yhdellekään lapselle. Siellä auditoriossa,  missä olemme, ei ole mitään erillistä tilaa, missä voisi edes olla. Tapaamisessa pitäisi linjata asioita, joilla on merkitystä pitkällä aivakvälillä, aikaa ei ole mihinkään viihdytys- tai lapsi osallistuu -osuuksiin.

Vierailija
171/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurella osalla töissä on ihan oikeasti töitä. Ei siihen silloin voi ottaa lasta leikkimään viereen. Itselläni ei nytkään työtunnit meinaa riittää ja töitä pitää jatkaa illalla kotona. Jollain asteella ärsyttää nämä tällaiset tempaukset, kun se vain kertoo että joillain sitä nähtävästi töissä on löysää.

Vierailija
172/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on etäpäivä koska en jaksa yhtään juoksevia ja kiekuvia lapsia. Eikä mua kiinnosta rupatella minkään Jaana-Petterin kanssa, joidenkin vanhemmat on sitä mieltä että kaikkien pitää esittäytyä ja kertoa omasta työstään toisten lapsille

Vierailija
173/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työ on pahimmillaan paikasta toiseen juoksemista joten lapsi istuisi vaan hiljaa jossain nurkassa tuolilla, enkä juuri ehtisi seurustelemaan.

Vierailija
174/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan typerä keksintö tuo päivä.

Vierailija
175/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsi töihin -päivänä etätöissä. En pysty keskittymään työhöni, jos työkaverit tuovat avokonttoriimme lapsiaan. Pidän kyllä lapsista ja heitä olisi aika hauskaakin vaikkapa tauolla jututtaa ja leikittää, mutta noin ylipäänsä lapset eivät vaan sopi työympäristöön, siellä kun pitää olla työrauha. Eihän se nyt ole lapsillekaan mukavaa, jos käsketään olla hiljaa ja näkymättömissä.

Vierailija
176/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää sitä samaa paskaa mitä 90-luvulla mainostettiin tettinä?

No ei todellakaan ole! Tettiläiset ovat yläkoululaisia ja nämä lapsi töihin mukaan "kohteet" ovat pieniä lapsia ja alakoululaisia jotka pääsevät katsomaan, että minkälaista äidin tai isän työ on.

Meillä on tulossa useampi lapsi perjantaina työpaikalle (omani on jo yläkoulussa ja ei tietysti tule) ja minusta se on ihan mukavaa. Töissä puhutaan paljon lapsistamme ja ihan kiva nähdä, että minkälaisia nämä lapset sitten ovat :) Meillä on myös järjestetty heille yhteistä tekemistä, eli eivät pyöri koko ajan vanhempien helmoissa.

Vierailija
177/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näen kyllä tämän niin, että työnantajat ovat tässä halutessaan myötämielisiä tarjoamaan työntekijöiden lapsille elämyspäivän. Vai onko jossain muka oikeasti kouluja tai päiväkoteja, joissa patistetaan lapsia olemaan päivä muualla? Ei se kyllä ihan noin mene. Työpaikat tässä ovat aloitteellisia, ja ne osallistuu jotka haluaa. Niin lasten kuin työnantajien kohdalla.

Siis kuka ope on muka sanonut, että pitää mennä kunkin vanhemman työpaikalle? Meidän firma osallistuu tähän, ja se tarkoittaa, että lapsille on järjestetty omaa ohjelmaa. Eivät todellakaan pyöri tehtaassa, vaan tekevät mm. joulukoristeita.

Haluavatko myös kollegat tällaisen elämyspäivän? Itsekin koodaan, ja arvostan keskittymisrauhaa. Onneksi meille ei olla perustamassa mitään pop-up päiväkotia, kuten sinne.

En henkilökohtaisesti innostu asiasta, mutta oli pakko ottaa kantaa tähän, kun on niin väärin ymmärretty. Hirveää jeesustelua ketju täynnä, "MINÄ teen työtä pedofiilikrokotiilien vanhainkodissa, ei lapsia MINUN työpaikalle!" Haloo, hahhahhaa, hauska juttu, mutta kuka oli edes tuomassa? Kuka oli pakottamassa? Jotkut vapaamieliset firmat haluaa järjestää lapsille kivaa, so what, miten se kutittaa rouva sairaanhoitajan elämää.

Mä luulen, että suurin osa näistä kommentoijista ei edes tiennyt, mistä tässä päivässä on kyse. En minäkään tiennyt ennenkuin googletin. 

Kyllä tämä on meidän työpaikalla jo kolmatta tai neljättä vuotta. Ota lapsi tylsistymään töihin ja terrorisoimaan työkavereitasi -päivä.

Meillä tämä toimii, sillä olemme järjestäneet lapsille yhteistä tekemistä ja puuhaa. Useampi henkilö tekee vuorollaan lasten kanssa jotain pientä, eli keneltäkään ei tähän päivään kulu varttia enempää!

Meillä on onneksi innokkaita tyyppejä tätä päivää järjestämässä ja meillä se ei kestä koko päivää vaan klo 9-13.

Vierailija
178/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien paikka ei taida olla aikuisten työpaikoilla. Ymmärrän, että lapsimyönteisyyttä pitäisi saada meidän yhteiskuntaan lisää ja syntyvyys nousuun, mutta tällä päivällä on todennäköisesti päinvastainen vaikutus. Työelämä on nykyään kiireistä ja vaativaa, ei siinä ole tilaa lapsille päivän mittaan.

Vierailija
179/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä lapsen voivat ottaa mukaan töihin vain julkisen puolen hömppähommissa työskentelevät. 

Kiinnostaisi kuulla, mitä tarkallee ovat "julkisen puolen hömppähommat"? 65 yläpeukkua - avatkaapas nyt kunnolla.

Me olemme tiedekunta keskisuuressa yliopistossa ja meille lapset ovat tervetulleita!

Vierailija
180/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2018 ja luulee että peruskoulussa opitaan mitään :DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi