Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerä Ota lapsi töihin-päivä

Vierailija
19.11.2018 |

Oikeasti, miettikää nyt miten eriarvoiseen asemaan lapset tässä saatetaan.

Oma työni on valitettavasti sellaista, että en pysty määräämään itse tehtäviäni (eli toisin sanoen joku muu määräilee minua koko päivän). Tehtäviin kuuluu paljon vaitiolovelvollista asiaa yms., joten lapset olisivat koko päivän jossakin nurkissa värittelemässä tai keskenään kahvihuoneessa eivätkä koulussa, jossa heidän kuuluisi olla.

Miehen työpaikka taas on vaarallinen, sinne ei ole lapsilla mitään asiaa enkä heitä sinne edes päästäisi.

Nyt kuopus itkee kun kavereita lähtee vanhempien töihin. Ja kun luokasta on ilmeisesti iso osa pois, aineissa ei voida edetä. Eli tämä typerä päivä a) vie lapselta mahdollisuuden oppia ja b) saa lapselle olon, että äiti ei välitä ja tykkää kun ei halua mukaansa töihin.

Kuka tämän p*skan idean on keksinyt?

Harkitsen myös vieväni lapset mummulaan viettämään päivän "vanhainkodissa".

Kommentit (302)

Vierailija
181/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei saa koskaan tulla pahamieli. Niistä voi tulla mt-ongelmaisia kuten äidistäään.

Vierailija
182/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, onneksi meidän pomo kielsi tämän päivän meidän työyhteisössä, täällä hyppii aikuisetkin seinille! Olisinhan voinut toki ottaa koirani mukaan, sekin olisi voinut juosta muiden jaloissa ja säestää lasten kiljumista haukkumalla. Noh, ehkä meille on luvassa jotain muuta ohjelmaa.

Miten ihmeessä on vaikea tajuta, että kyseessä on korkeintaan yhdestä päivästä puolikas. Kyllä olet heikkohermoinen jos menet jotenkin sekaisin siitä, että työpaikallasi käy lapsia MUUTAMAN TUNNIN!

Toinen asia mitä en ymmärrä on se, että moni kertoo heti, että apua, minun työpaikalleni ei voi tulla ja puolisoni työpaikallekaan ei voi mennä ja minulla on salassapidettävää materiaalia ja puolisoni työ on vaarallista....... Miten nämä asiat vaikuttaa siihen, että joillekin työpaikoille voi mennä, kaikkialla ei ole vaarallista ja salassapidettävää materiaalia, joissakin työpaikoissa otetaan lapset mielellään hetkeksi katsomaan vanhempiensa työpaikkaa! Pitäisikö tämä kieltää kaikilta lapsilta sen vuoksi, että joillakin muilla ei ole tätä mahdollisuutta!

Miksi jotkut aikuiset saavat käydä vapaa ajallaan ravintoloissa ja teatterissa kun kaikilla aikuisilla ei ole tähän mahdollisuutta?

Miksi jotkut lapset saavat harrastaa ratsastusta kun kaikilla lapsilla ei ole tätä mahdollisuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi halvattu, toivottavasti kukaan ei tuo ketään sinne, missä olen töissä tuolloin. Vedän työpajaa erään alan esimiehille. Työskentelylle on tiivis aikataulu ja käsittelemme asioita, jotka eivät varmasti avaudu yhdellekään lapselle. Siellä auditoriossa,  missä olemme, ei ole mitään erillistä tilaa, missä voisi edes olla. Tapaamisessa pitäisi linjata asioita, joilla on merkitystä pitkällä aivakvälillä, aikaa ei ole mihinkään viihdytys- tai lapsi osallistuu -osuuksiin.

Totta kai tuovat. Kaikki tuovat. Pedofiilien kanssa työskentelevät tuovat, psykoosipotilaiden kanssa työskentelevät tuovat, kirurgit tuovat leikkaussaliin, lihamyllyyn tungetaan lapsia ja ajetaan niiden päälle trukilla. Kerrotaan luottamuksellisia salaisuuksia. Se on pakko, etkö ymmärrä? Tämä päivä on pakollinen kaikille.

Vierailija
184/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koululaisilla on kummallakin koepäivä koulussa perjantaina, joten eivät pääse pitkään odotettuun työpäivään mukaan. Meillä töissä ko päivä on teemapäivä, työnantaja tarjoaa lapsille ruoatkin. Mieheni on ravintolassa töissä, siellä lapset saavat esim järjestää varastoa ym pikkupuuhaa. Ja ruoka tarjotaan sielläkin. Se on heistä ollut hyvin hauskaa ja päivästä puhutaan aina pitkään. Yleensä on ollut useamman työntekijän lapsi mukana. Minusta on ihan hyvä että näkevät mitä töissä tehdään mutta se on selvä että on paljon töitä mihin lapsia ei voi viedä.

Vierailija
185/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs vikaa siinä vanhainkotipäivässä olisi? Ehkä se ei ole sallittua, koska toisi siellä työskenteleville lisää vastuuta ja aikataulutusongelmia, ja olisi ehkä jopa laitonta, en tiedä. Mutta noin muutoin niin sehän olisi oikein hyvä vaihtoehto.

Riippuu "vanhainkodista." Vanhuksetkin voivat sairauksista johtuen olla aggressiivisia ja levottomia. Olisi todella hankalaa pitää lapsi koko työpäivä mukana. Järjestetty ja valvottu turvallinen viriketuokio olisi sitten eri asia. Usea vanhus virkistyy lasten läsnäolosta.

Vierailija
186/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, jälleen kerran "mulla ei ole kivaa niin kellään muullakaan ei saa olla"-avaus :D Ovatko lapset niin herkkiä nykyisin että traumatisoituvat kun eivät tuona päivänä pääse vanhempien työpaikalle? Ei siinä ollut ainakaan omassa lapsuudessa mitään ihmeellistä että jollain vanhemmilla nyt se ei ollut mahdollista, enemmän se oli jännittävää. 

Vierailija
187/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ne lapset joiden vanhemmat on työttömiä? Viettävät päivän tukia hakien?

Vierailija
188/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako lapsettomat myös viettää tämän työpäivän vapaana, kun vanhemmat lipittävät mehua ja leikkivät palkan edestä työpäivän.

En usko. Lapsettomat joutuu painamaan kahta kertaa enemmän töitä, että mammat saa raahata Nico-petterinsä työpaikalleen

Voi NYYYYH kun meitä veloja niin sorretaan, mussun mussun!!! Vaikka elämämme on aina niin i-ha-naa niin emme jätä yhtäkään uhriutumistilaisuutta käyttämättä!

Vierailija
189/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä vikinä siitä miten pari tuntia lasten läsnäoloa toimistolla, joka sekin tod näk tarkoittaa istumista jossain toisessa huoneessa piirustusvälineet kädessä, pilaa koko elämän. Ei mikään ihme ettei lapsia uskalleta hankkia, ja lapsiperheitä vain kiusataan, kun skidit nähdään pikku p*erkeleinä.

Suomessa olisi ihan hyvä opetella EDES sietämään lapsia. Hienoa että myös tällaista pakkosiedättämistä on keksitty >:)

Vierailija
190/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, kyllä on taas niin lapsivihamielinen avaus ettei mitään rajaa. Ei ihme että syntyvyys laskee.

Syntyvyys laskee kun katsoo näitä huonoja nykyvanhempia jotka eivät uskalla kieltää lapsiltaan mitään ettei niille vaan tule paha mieli.

Tämän päivän paras ehkäisykeino on se kun kävelee leikkipuiston ohi, eli alkaa suorastaan puistattaan se meteli ja se kielenkäyttö. Sen jälkeen ei tee mieli seksiä vähään aikaan.

Vierailija
191/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toimistolla kiellettiin ettei kukaan tuo penikoita tänne, eikä kukaan olisi halunnut tuodakaan. Jeee! :D Onneksi on vielä fiksuja ihmisiä ja fiksuja työpaikkojakin.

Vierailija
192/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomille pitäisi sitten antaa palkallinen "pidä päivä vapaata"-päivä, niin ei tarvitsisi kuunnella kersojen kiljuntaa ja yrittää tehdä samalla töitä.

No voi kamalaa. Taisit olla hankala lapsi, kun sulla on noinkin positiivinen kuva lapsista. Tai sitten kotonasi oli jotain mielenterveysongelmaisia vanhempia alistamassa ja huutamassa.

Vierailija
193/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi kaikille lapsivihamielisille:

KAIKKI lapset eivät ole rääkyviä, huonokäytöksisiä, huomionhakuisia apinoita.

On myös fiksuja, hyvin käyttäytyviä ja asiallisia lapsia.

Mikäli sinulla on ollut ankea lapsuus ja koet siitä vieläkin traumoja, niin kasva yli, ole hyvä. Kukaan ei pakota sinua hankkimaan lapsia. Älä hanki.

Minua korpeaa, kun joka paikassa huudellaan, miten lapset ovat inhottavia ja turhia. Lapsivihamielisyys on vastenmielistä. Miksi sellaista on juuri Suomessa? Muualla maailmassa lapset ovat normaali osa elämää. Mistä tällainen inho kumpuaa? Lapsiakin tarvitaan, mistä me muuten saisimme tulevaisuudessa yhteiskuntaamme veronmaksajia ja työntekijöitä? Ei niitä ulkomailtakaan kannata tuoda.

t. Opettaja

Vierailija
194/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että, kyllä on taas niin lapsivihamielinen avaus ettei mitään rajaa. Ei ihme että syntyvyys laskee.

Syntyvyys laskee kun katsoo näitä huonoja nykyvanhempia jotka eivät uskalla kieltää lapsiltaan mitään ettei niille vaan tule paha mieli.

Tämän päivän paras ehkäisykeino on se kun kävelee leikkipuiston ohi, eli alkaa suorastaan puistattaan se meteli ja se kielenkäyttö. Sen jälkeen ei tee mieli seksiä vähään aikaan.

Kukaan ei sinua pakota lisääntymään. Se ei kuulu muille. Meitä ei tilanteesi kiinnosta. Ei tarvitse selitellä. Toivottavasti olet pannut piuhat poikki, niin ei ole pelkoa vahinkoraskaudesta. Tuollaisen vanhemman lapsena olisi kamalaa olla.

195/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sen verran paljon "ota työt kotiin" -päiviä että mun teinit tasan tarkkaan tietävät työnkuvani. Kuulemma tylsältä vaikuttaa. Ja nyt ne pitäisi raahata sitten officelle samaa katselemaan. Ei ne taida haluta.

196/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on tietty vielä ne, joiden vanhemmilla ei ole sitä työtä :(.  No niin, Nikopetteri, nyt äiti tässä täyttää tämän hakemuksen kelalle netissä...

Uudenmaan TE-toimisto on listalla. Eli sinne sitten työttömien lapset jos suinkin Etelä-Suomessa asuu.

Vierailija
197/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Mulla on ollut sen verran paljon "ota työt kotiin" -päiviä että mun teinit tasan tarkkaan tietävät työnkuvani. Kuulemma tylsältä vaikuttaa. Ja nyt ne pitäisi raahata sitten officelle samaa katselemaan. Ei ne taida haluta.

Ei tämä päivä olekaan "raahaa tympääntynyt teini työpaikalle"!

Se on ota lapsi töihin -päivä, eli jokainenhan nyt tajuaa, ettei sinne teinit halua, eli pienille lapsille joista on jännää tulla hetkeksi vanhempien kanssa töihin. Ei meidänkään 13v tulisi työpaikalleni vaikka kuinka houkuttelisin.

Vierailija
198/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInulla on joskus ollut lapsenlapsi iltapäivällä työpaikalla. On siellä muillakin joskus.. Itse olen usein mieheni työpaikalla. Kesällä odottelen  häntä kun saa työnsä valmiiksi ja lähdetään yhdessä asioille. Hän on siis aivan Helsingin keskustassa, oma työhuone ja keittotila. Lapsena olin äitini työpaikalla bestikseni kanssa iltapäivinä, sekin oli keskustassa. Ennen oli paljon vapaampaa yleensä töissäkin. Kai siinä on jokin idea, että lapset näkevät niitä työpaikkojakin.

Niin no, se taitaa olla vähän eri asia viekö lapsen toimistoon, vaiko rakennukselle, tehtaaseen tai muuhun, aikuisellekin mahdollisesti vaaralliseen paikkaan.

199/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Ei tämä päivä olekaan "raahaa tympääntynyt teini työpaikalle"!

Se on ota lapsi töihin -päivä, eli jokainenhan nyt tajuaa, ettei sinne teinit halua, eli pienille lapsille joista on jännää tulla hetkeksi vanhempien kanssa töihin. Ei meidänkään 13v tulisi työpaikalleni vaikka kuinka houkuttelisin.

Kyllä vaan koskee myös teinejä. Meillä duunissa toi päivä koskee peruskouluikäisiä.

Vierailija
200/302 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs vikaa siinä vanhainkotipäivässä olisi? Ehkä se ei ole sallittua, koska toisi siellä työskenteleville lisää vastuuta ja aikataulutusongelmia, ja olisi ehkä jopa laitonta, en tiedä. Mutta noin muutoin niin sehän olisi oikein hyvä vaihtoehto.

ööh mitenkäs vaitiolovelvollisuus, MRSA, ESBL, aggressiiviset psykogeriatriset hoidokit...

suurimmaksi osaksi laitoksissa asuvat vanhukset eivät ole herttaisia mummoja jotka mielellään juttelevat lasten kanssa. Ne herttiaset mummot asuavt kotona koska eivät tarvitse laitoshoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi